سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

با حضور امیر سرلشکر صالحی؛
رژه بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان آغاز شد
خبرگزاری فارس: رژه بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در آخرین مرحله از رزمایش ولایت 89 در آب‌های دریای عمان آغاز شد.


به گزراش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، جمعی از ناظران نظامی کشورهای همسایه و دیگر مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران با استقرار بر روی ناو لجستیکی خارک از نزدیک این رژیم بزرگ دریایی را مشاهد می‌کنند.
در این مراسم که با پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است ده‌ها فروند از شناورهای موشک انداز، ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها، ناوگان پشتیبانی، جنگنده‌های شناسایی، بالگردهای هوا نیروز و زیر دریایی سبک و سنگین ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای مراسم رژه می‌پردازند.
هم اکنون ناوشکن جماران به عنوان بزرگترین دستاورد دفاعی کشورمان در سال‌های اخیر به عنوان اولین شناور دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه خود را در مرحله پایانی رزمایش ولایت 89 از مقابل جایگاه آغاز کرده است.
امیر رستم‌آبادی در پایان رزمایش نیروی دریایی ارتش خبر اعلام کرد:
انجام بیش از 150 تمرین و عملیات ویژه در رزمایش دریایی ولایت 89

خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش ولایت 89 از انجام بیش از 150 تمرین و عملیات گسترده در این رزمایش خبر داد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89 در پایان این رزمایش با اشاره به رژه دریایی باشکوه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان که با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد، خاطر نشان کرد: تمامی تجهیزات و یگان‌های دریایی، هوایی و هوانیوز که در این رزمایش شرکت داشته‌اند در مراسم امروز رژه رفتند و جلوه‌های با شکوهی از توان و تجهیزات ارتش را به نمایش گذاشتند.
رستم آبادی با بیان اینکه بیش از 150 تمرین و عملیات گسترده در طول این رزمایش برگزار شد، خاطر نشان کرد: نقطه عطف این رزمایش استفاده از دستاوردهای بود که همگی آنها ساخت داخل و افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از جمله آن می‌توان به ناوشکن جماران، انواع موشک‌ها و زیر دریایی‌ها اشاره کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی و ایجاد امنیت در آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: در طول این رزمایش علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده برنامه‌های دیگری مانند امداد و نجات یک کشتی تجاری غیر ایرانی نیز که دچار سانحه شده بود انجام شد که خارج از برنامه رزمایش بود.
سرلشکر صالحی در جمع خبرنگاران:
تمام شناورهای رزمی نیروی دریایی ارتش به موشک‌های ساخت داخل تجهیز شدند
خبرگزاری فارس: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز شدن تمام شناورهای رزمی نیروی دریایی به موشک‌های ساخت داخل خبر داد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من همواره از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه کارکنان مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و هستم، تصریح کرد: این عزیزان همواره در دو جبهه ساخت تجهیزات و دستاوردها و نیز ارتقای توان رزمی تلاش می‌کنند.
سرلشکر صالحی با بیان اینکه امروز به لطف تلاش بی‌وقفه این عزیزان تمام تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور می‌سازیم و می‌توانیم اعلام کنیم که تمامی شناورهای ارتش به موشک‌های ساخت داخل کشور مجهز شده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس بیرون رفته و منافع جمهوری اسلامی را در سواحل دور دست در دریای عمان و خلیج عدن تامین می‌کند، این امر را به واسطه تلاش، کوشش و ایمان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.










 


















      

هواپیمای شناسایی آمریکا با اخطار قاطع پدافند هوایی ارتش منطقه را ترک کرد

خبرگزاری فارس: هواپیمای شناسایی آمریکا که قصد نزدیکی به منطقه رزمایش دریایی ارتش را داشت با اخطار به موقع پدافند دریایی منطقه را ترک کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش دقایقی پیش در حاشیه شلیک دو فروند موشک دوربرد ساحل به دریا در منطقه عمومی رزمایش ولایت 89 با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا قصد نزدیکی به منطقه ما را داشت که با اخطار به موقع پدافند هوایی ارتش بلافاصله منطقه را ترک کرد.
با حضور فرمانده کل ارتش صورت گرفت
شلیک موفق دو فروند موشک پیشرفته نور در سواحل دریای عمان
خبرگزاری فارس: دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور با حضور فرمانده کل ارتش در سواحل آب‌های دریای عمان شلیک شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89، دقایقی پیش دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور از سواحل دریای عمان شلیک و به هدف اصابت کرد.
سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح شاهد پرتاب این دو موشک دوربرد ساحل به دریا بودند.
سرلشکر صالحی در جمع خبرنگاران:
ناوهای آمریکایی بیش از 300 کیلومتر از منطقه رزمایش ارتش عقب‌نشینی کردند
خبرگزاری فارس: فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در حفاظت از منافع کشور جدی هستند، گفت: پیام برگزاری رزمایش دریایی ارتش را می‌توان از فاصله گرفتن ناوهای جنگی بیگانه از منطقه رزمایش درک کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از شلیک موفقیت‌آمیزدو فروند موشک ساحل به دریای نور در منطقه عمومی رزمایش و سواحل آب‌های دریای عمان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن این دو شلیک خاطرنشان کرد: یکی از این موشک‌ها از دیگری پیشرفته‌تر بود چرا که برای شلیک نیاز به سامانه واسطه نداشت.
وی خود اتکا بودن موشک در سیستم‌های پردازشی برای شلیک را مهم عنوان کرد و گفت‌: این رزمایش‌ها فرصت مناسبی برای آزمایش و نشان دادن دستاوردهای نظامی کشورمان است.
صالحی در خصوص پیام این رزمایش برای کشورهای فرامنطقه‌ای با بیان این مطلب که این کشورها خودشان پیام رزمایش را درک خواهند کرد، افزود: این پیام را می‌توان از فاصله گرفتن ناوهای فرامنطقه‌ای از منطقه ما بهتر دریافت کرد.
فرمانده کل ارتش افزود: این فاصله‌ گرفتن‌های 300 یا 400 کیلومتری این ناوها، خود دارای پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع خود بسیار جدی است.
سرلشکر صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت آمریکایی‌ها اعلام کردند رزمایش دریایی ارتش ایران قدرت آنها را در عرصه دریا به چالش می‌کشد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تعارف کردند چرا که ما در تمامی صحنه‌های بین‌المللی سیاسی، نظامی و علمی‌ آنها را به چالش می‌کشیم و امروز شما تنها شاهد به چالش کشیدن آنها در دریا بودید.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش همزمان با این رزمایش در آب‌های شمال اقیانوس هند و خلیج عدن مشغول حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته یک فروند ناو تجاری غیر ایرانی در سواحل دور ما دچار آتش‌سوزی شد که توسط بالگردهای ارتش نجات پیدا کرد و مجروحان آن به بندرعباس منتقل شدند.
سرلشکر صالحی همچنین از اخطار به موقع و قاطع پدافند هوایی ارتش به یک هواپیمای شناسایی آمریکا که قصد نزدیکی به منطقه را داشت خبر داد و گفت: ‌با این اقدام به موقع پدافند هوایی، این هواپیمای آمریکایی منطقه را ترک کرد.
وی افزود: دیگر آن دوران به پایان رسیده است که آمریکا با یک ناو جنگی خود حکومت کشوری را عوض کند.

ساعت 18 دیروز در حین برگزاری رزمایش در دریای عمان، کشتی کانتینربر لیبریایی که از اقیانوس هند عازم امارات بود در 20 مایلی رزمایش دچار سانحه شد که به محض اعلام این خبر از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی به نیروی دریایی ارتش و با توجه به اینکه دریادلان نیروی دریایی ارتش در حال رزمایش بودند، با اعزام یک بالگرد بر فراز آب های دریای عمان و فرود روی این کشتی، به سرنشینان آن امداد رساندند.

پس از ورود نیروهای ارتش به داخل کشتی 4 نفر از کسانی که درون کشتی دچار سانحه شده بودند نجات یافتند و با بالگرد به بندرعباس برای درمان اعزام شدند.

این اقدام جمهوری اسلامی ایران این پیام را به جهانیان و کشورهای منطقه دارد که اگرچه نیروهای ارتش در حال برگزاری رزمایش بودند ولی به همنوعان خود با هر نژاد و زبانی کمک می کنند
 
 

 

 


موشک دریایی نور از ناوچه البرز با موفقیت شلیک شد
خبرگزاری فارس: موشک سطح به سطح نور ساعتی پیش از ناوچه البرز با موفقیت شلیک شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، شلیک موشک دوربرد سطح به سطح نور بوسیله ناوچه البرز از جمله تمرینهای نظامی بود که امروز با موفقیت انجام شد.
همچنین صبح امروز سه‌شنبه دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور با حضور فرمانده کل ارتش در سواحل آب‌های دریای عمان شلیک شد و به هدف اصابت کرد.
هیئت های نظامی عمان، قطر و عراق به همراه هیئت عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح و سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان، از ناو خارک ناظر این شلیک موفق بودند.
رزمایش ولایت 89 نشان دهنده اقتدار نظام و نیروی دریایی ارتش است
جاسک ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزاری موفقیت آمیز رزمایش ولایت 89، را نشان دهنده اقتدار نظام و نیروی دریایی ارتش دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامی باید هر گونه ماجراجویی را از ذهن خود دور کنند.    

سردار سرتیپ احمد وحیدی در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا،با بیان این که رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 ارتش جمهوری اسلامی بسیار خوب و توام با موفقیت برگزار شده و به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم، افزود: یکی از نقاط قوت این رزمایش، اتکا به سلاح های ساخت داخل است.
وحیدی ادامه داد: در این رزمایش برترین سلاح ها همچون موشک‌های ساحل به دریا، دریا به دریا، هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم‌های مخابراتی، الکترونیکی، اپتیکی، شناورهای ساخت داخل و زیردریایی ها مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج آن به طور کامل رضایت بخش بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در ادامه با اشاره به حضور ناظران خارجی در رزمایش ولایت 89،تصریح کرد: پیام این رزمایش این است که مسایل جاری منطقه مربوط به خود کشورهای آن است و دیگران نباید در امور منطقه دخالت کنند زیرا ایران و دیگر کشورهای همسایه‌ یک مجموعه واحد هستند که روابطی بسیار خوب و صمیمی دارند.
وحیدی همچنین با تاکید بر همکاری‌های بیشتر بین ایران و کشورهای همسایه در آینده نزدیک، اظهار داشت: امیدواریم در آینده رزمایش‌های مشترک بین نیروهای نظامی کشورهای منطقه با ایران برگزار شود.
وزیر دفاع در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 ارتش را به فاصله چند روز از رزمایش پیامبر اعظم 5 سپاه پاسداران،نشان دهنده اقتدار بالای جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نظام اسلامی در دفاع از مرزها، منافع خود در آبهای داخلی، دریای عمان و اقیانوس هند بسیار جدی است.
وحیدی با تبریک به نیروی دریایی ارتش به خاطر برگزاری مطلوب رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89،تاکید کرد: نیروی دریایی بسیار خوب در این رزمایش ظاهر شد به شکلی که حتی پایگاه‌هایی که تازه تاسیس بودند به سرعت برای برگزاری رزمایش دریایی اخیر آماده شدند و این مطلب نشان دهنده قدرت عمل سریع نیروی دریایی ارتش است.
وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری رزمایش ولایت 89 در ادامه رزمایش پیامبر اعظم (ص) نشان دهنده این است که دشمنان باید فکر هرگونه ماجراجویی علیه ایران را از ذهن خود بیرون کنند. رزمایش ولایت 89رزمایش ولایت 89




      

جنگنده‌های ارتش به سامانه جدید جنگ الکترونیک مجهز شدند

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی هوایی ارتش از تجهیز جنگنده‌های این نیرو به سامانه جدید جنگ الکترونیک خبر داد.


امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به رزمایش ولایت 89، نحوه عملکرد هواپیماهای این نیرو در بخش پشتیبانی رزمی رزمایش را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: اقدامات یگان پهپاد نیروی هوایی در گرفتن و ارسال تصاویر به مرکز فرماندهی و کنترل نیز موفقیت‌آمیز بوده است.
وی همچنین از حضور هواپیماهای جنگنده و رهگیر نیروی هوایی که مجهز به سامانه جدید جنگ الکترونیک شده‌اند خبر داد و افزود: این سامانه اخیرا توسط متخصصان جهاد خودکفایی نهاجا طراحی و ساخته شده است که عملکرد قابل قبولی نیز از خود به نمایش گذاشت.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، کشف، شناسایی و انهدام جنگنده‌های دشمن فرضی در ارتفاع پست، پرواز در محیط اشباع از جنگ الکترونیک بدون کمک از برخی سیستم‌های موجود در هواپیما و حضور هواپیماهای سوخت‌رسان را از دیگر ویژگی‌های این رزمایش برشمرد و اضافه کرد: شنود الکترونیکی توسط نوعی هواپیما و نیز حضور هواپیماهای گشت دریایی از جمله موارد حائز اهمیت در این عملیات واقعی بود.


در پنجمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89


"میراژ"های نیروی هوایی بر فراز آسمان دریای عمان دیوار صوتی را شکستند
جاسک - "میراژ"های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌ بار به پرواز درآمدند و بر فراز دریای عمان دیوار صوتی را شکستند.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اعزامیایرنا، هواپیماهای "میراژ" نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بر فراز ناوشکن‌های نیروی دریایی در دریای عمان پرواز کردند و اقدام به عملیات رهگیری و شناسایی در منطقه عمومی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 نموده و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
این برای نخستین بار است که نیروی هوایی به صورت عمده و عملیاتی از "میراژ"های خود در یک رزمایش تاکتیکی بهره‌برداری می‌کند.
همچنین در ادامه این رزمایش، "گلوله‌های چف" که برای فریب سیستم‌های موشکی و راداری دشمن فرضی استفاده می‌شوند، آزمایش و شلیک شدند.
"گلوله‌های چف" از ناوشکن‌ها شلیک شدند تا باعث فریب موشک‌های راداری دشمن فرضی که در حال قفل و شلیک بر روی شناورها می‌باشند، شده و از هدف منحرف شوند.
"چف" گلوله‌ای است که پس از پرتاب به آسمان منفجر شده و چون دارای براده‌های آلومینیوم و آهن می‌باشد، باعث اختلال در سیستم راداری دشمن در هنگام قفل سیستم موشکی و راداری بر روی شناورها شده و موجب می‌شود تا موشکی که به سمت شناور پرتاب شده است، منحرف شده و شناور از منطقه عملیاتی فرار کند.
امیر شایانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:
عملیاتی شدن هواپیماهای صدف و میراژ در رزمایش ولایت 89

خبرگزاری فارس: معاون نیروی هوایی ارتش از عملیاتی شدن هواپیماهای صدف و میراژ در رزمایش ولایت 89 خبر داد.



به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر نوید شایانی معاون اطلاعات و شناسایی نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هواپیما تمام شنودهای رادیویی و رادارهای منطقه و تمام فرکانس‌ها و سیگنال‌های راداری که در منطقه منتشر می‌شود را شناسایی و نوع رادار سینگال و طول موج موجود در هر منطقه را مشخص می‌کند.


وی با بیان اینکه از این هواپیما برای شناسایی و رهگیری کلیه پروازه های که در منطقه انجام می‌شود استفاده می‌کنیم، ادامه داد: این هواپیما قبلا هم پروازهای داشته و نیروهای خودی از اطلاعات آن استفاده می‌کنند.
این فرمانده نیروی هوایی در ادامه اظهار داشت: هواپیماهای میراژ که برای اولین بار در رزمایش شرکت کردند یک هواپیمای شکاری رهگیر است که در نیروی هوایی به کار گرفته شده است و عمدتا پشتیبانی نزدیک را بر عهده دارد.
وی افزود: مشابه این هواپیما در هواپیماهای نیروی هوایی می‌توان به اف 5 اشاره کرد.
شایانی با بیان اینکه میراژ دارای تجهیزات پیشرفت و به‌روز است، گفت: تسلیحات این هواپیما بهینه سازی شده و توانسته‌ایم تسلیحاتی را که بر روی هواپیماهای خودمان نصب کرده‌ایم بر روی آن نصب کنیم.
معاون نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: میراژ مجهز به موشک‌های هوا به هوا و بمب‌هایی است که قبلا بر روی هواپیماهای پشتیبانی خودی نصب کرده‌ایم.
نخستین بار شلیک موشک اژدر از ناوشکن جماران
موشک اژدر، در پنجمین روز رزمایش دریایی ولایت 89 ، نخستین بار از ناوشکن جماران شلیک می شود.


به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر، شلیک موشک اژدر از ناوشکن جماران، از لحاظ نظامی، توانمندی استثنایی در دنیاست که دریادلان نیروی دریایی به آن دست پیدا می کنند.
اژدرها موشک هایی هستند که برای اهداف زیر دریا به کار برده می شود.
صبح امروز در مرحله دیگری از رزمایش، حمله هوایی و بمباران یگان های شناور و سامانه های کنترل فرماندهی دشمن فرضی در دریا با هواپیماهای شکاری بمب افکن نیروی هوایی ارتش اجرا شد.
عملیات مقابله با حملات موشکی با بکارگیری سامانه های الکترونیکی چف در ناوچه های موشک انداز برای دفاع در مقابل موشک های سطح به سطح دشمن فرضی و اجرای تمرینات قطع ارتباط، سکوت کامل رادیویی و بهره گیری از مراکز فرماندهی بدون انتشار از دیگر اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش اجرا شد.
امروز همچنین یگان های پیاده، زرهی، توپخانه، مخابرات و هوانیروز نیروی زمینی ارتش، برای پشتیبانی یگانهای دریایی، از ساحل وارد رزمایش شد.
در رزمایش امروز یگان هایی از لشکر 88 زرهی، لشکر 30 پیاده گرگان، تیپ 65 نیروهای ویژه، گروه های 44 و 55 هوابرد، یگان پهن باد و هوانیروز به اجرای عملیات های پیش بینی شده پرداختند.
هواپیماهای صدف نیروی هوایی ارتش نیز برای شنود الکترونیکی، بر فراز منطقه رزمایش حاضر شدند و در ادامه جنگنده های اف 4 با هدایت رادارهای منطقه، ماموریت رهگیری هوایی را انجام دادند و جنگنده های بمب افکن میراژ اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.
عملیات هجوم غواصان به زیردریایی‌های دشمن فرضی انجام شد
جاسک - در پنجمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، عملیات هجوم غواصان ویژه تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به دشمن فرضی انجام شد.       

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا،در ادامه مرحله سوم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، عملیات "اسنیک بالگرد" یا انتقال تجهیزات و آذوقه از بالگردهای سازمانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر ساخت داخل با موفقیت انجام شد.
گفتنی است از روز گذشته مرحله سوم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 آغاز شده و عصر امروز این مرحله پایان می‌یابد.
این رزمایش 6 مرحله ای تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
یگان های نیروی زمینی ارتش در نقل و انتقال رکورد جدیدی را ثبت کردند
زاهدان-سخنگوی رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یگان های نیروی زمینی طی رزمایش ولایت 89 در نقل و انتقال، رکورد جدیدی را ثبت کردند.       

به گزارش ایرنا زاهدان به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ "علی آراسته" اظهارداشت: در ادامه سلسله عملیات های رزمایش ولایت 89، نیروی زمینی در پی انتقال سریع و موفقیت آمیز یگان های عملیاتی و واکنش سریع خود به مناطق از پیش تعیین شده رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
وی افزود: نیروهای عملیاتی نیروی زمینی درمحل های از پیش تعیین شده مستقر شدند و پست های شنود الکترونیکی و سایر یگان های اطلاعات از جمله هواپیماهای بدون سرنشین به شناسایی، تجسس و رهگیری دشمن پرداختند.
او ادامه داد: در پی این رشته عملیات های موفقیت آمیز ، استعداد و موقعیت دشمن فرضی کشف شد.
آراسته بیان کرد: در مراحل بعدی رزمایش پس از طرح ریزی های عملیاتی رزمندگان مقتدر و پیرو فرمانده معظم کل قوا سلسله عملیات های تاکتیکی خود را علیه دشمن زبون سازماندهی خواهند کرد.
براساس این گزارش،رزمایش نیروی زمینی ارتش تحت کنترل و هدایت قرارگاه عملیات جنوب شرق در جنوب سیستان و بلوچستان با حضور یگان های پیاده ، زرهی ، توپخانه ، مخابرات و هوانیروز در منطقه ای به وسعت 15 هزار کیلومتر مربع همگام با رزمایش ولایت 89 دریادلان نیروی دریایی ارتش در حال انجام است.
در این رزمایش یگان‌هایی از لشکر 88 زرهی، لشکر 30 پیاده گرگان ، تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد، گروههای 44 توپخانه و 55 هوابرد، یگان‌های پهپاد و هوانیروز به اجرای عملیات می‌پردازند.
این عملیات تحت کنترل و هدایت قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش به صورت دو طرفه کنترل شده با رویکرد جنگ ناهمتراز در حال اجراست.
هدف رزمایش ولایت 89 تمرین تامین امنیت کشتی‌های عبوری از دریای عمان و تنگه هرمز است
جاسک - فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمرین تامین امنیت کشتی‌های عبوری از دریای عمان و تنگه هرمز هدف برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 است.       

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 تمرین تامین امنیت کشتی‌های عبوری تجاری و نفت‌کش ایرانی حاضر در خلیج عدن، دریای عمان و تنگه هرمز است که شب گذشته این تمرین به صورت واقعی اجرا شد.
وی با اعلام این خبر که در ساعات اولیه شب گذشته یکی از کشتی‌های تجاری ایرانی در خلیج عدن دو بار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته است، اظهار داشت: با اقدام به موقع و سریع ناوگروه اعزامی نیروی دریایی به خلیج عدن، دزدان متواری شدند.
سیاری ادامه داد: در حال حاضر این کشتی تجاری تحت اسکورت نیروی دریایی به سمت مقصد در دریای عمان درحال حرکت است.
وی یکی دیگر از اهداف رزمایش را ارتقای روحیه سلحشوری نیروهای دریایی ارتش دانست و گفت: از امروز و با شروع مرحله سوم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 وارد فاز تاکتیکی می‌شویم که همه نیروهای حاضر در تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند و مدار 22 درجه گسترش یافته‌اند.
دریادار سیاری افزود: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف و کارکنان حاضر در رزمایش داشتم، مشاهده کردم که به طور کامل روحیه سلحشوری در این افراد وجود دارد و به این هدف دست یافته‌ایم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش: عصر امروز پرتاب اژدر جنگی از زیردریایی انجام می‌شود
جاسک - جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی،گفت: عصر امروز و در ادامه مرحله چهارم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89،اژدر جنگی از زیردریایی راهبردی این نیرو به اهداف واقعی پرتاب خواهد شد.       

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر دریادار غلام بی‌غم روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صبح امروز و در آغاز مرحله چهارم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 وارد فاز پرتاب‌ها شده‌ایم، افزود: امروز پرتاب‌های موشک از جنگنده‌های نیروی هوایی، هلی‌کوپترهای کبری نیروی زمینی و قایق های تندرو نیروی دریایی با حجم سنگین شلیک موشک‌ها بر روی اهداف دشمن فرضی انجام شد.
وی ادامه داد:بعدازظهر امروز نیز پرتاب اژدر جنگی از زیردریایی‌های راهبردی نیروی دریایی ارتش به اهداف واقعی اجرا می‌شود.
بی‌غم با تاکید بر اینکه در روز ششم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 به‌طور کامل به اهداف خود دست یافته‌ایم،اظهار داشت: سیستم‌های مختلف مخابراتی، شنودی، رهگیری، عملیاتی و تجهیزات جدید خود را در این رزمایش تاکنون آزمایش کرده‌ایم.
وی با اشاره به پرتاب روز گذشته اژدر از ناوشکن جماران، تصریح کرد: این اژدر سلاحی هوشمند است که فقط تعداد کمی از کشورهای جهان قادر به ساخت آن می‌باشند.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف از اجرای رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 را نشان دادن توان بازدارندگی جمهوری اسلامی و ارتش در آب‌های آزاد و بین‌المللی دانست و ادامه داد: هم‌اکنون ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری ایران در برابر دزدان دریایی در خلیج عدن دفاع می‌کند و به همین دلیل احتیاج داریم که هماهنگی‌های بیشتری بین سایر نیروهای ارتشی با نیروی دریایی برقرار کنیم زیرا این نیرو در نوک پیکان دفاع از کشور در برابر تهدیدات قرار دارد.
وی دیگر ویژگی رزمایش ولایت 89 را گستردگی آن در آب‌های آزاد و سرزمینی کشورمان عنوان کرد و گفت: در رزمایش ولایت 89 ناظرین خارجی از کشورهای دوست و همسایه شرکت دارند زیرا معتقدیم که باید امنیت منطقه را خودمان تامین کنیم که در همین راستا در سال گذشته هم رزمایشی دریایی با همکاری کشور عمان برای مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی برگزار کردیم.
دریادار بی‌غم در پایان از تمامی کشورهای دوست و همسایه دعوت کرد در رزمایش‌های آتی نیروی دریایی که در حجم و ابعاد وسیع‌تری انجام می‌شود، شرکت کنند.
دومین مرحله رزمایش نیروی زمینی ارتش با موفقیت به پایان رسید
چابهار- دومین مرحله رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب سیستان و بلوچستان دقایقی پیش با اجرای آتش سنگین با موفقیت به پایان رسید.       





فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این مرحله از رزمایش با هدف نابودی و متوقف کردن دشمن فرضی به پایان رسید.
امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این عملیات یگان های مستقر در رزمگاههای مختلف نیروی زمینی برای مقابله با دشمن فرضی استقرار یافته بودند.
او افزود: دشمن فرضی در این مرحله از طریق آب های آزاد پس از عبور از لایه های دفاعی نیروی دریایی ارتش وارد خاک جمهوری اسلامی شد.
وی بیان کرد: دشمن پس از شکستن لایه های دفاعی نیروی دریایی توسط شناورها، یگان های زیرسطحی، تکاوری دریایی و سایر اقدام ها قدم بر ساحل ایران گذاشت.
امیر پوردستان بیان کرد: در این مرحله رزمندگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با لایه های دفاعی که ایجاد و ساماندهی کرده بودند، به دشمن ضربه وارد کردند.
وی افزود: نیروی زمینی با استفاده از انواع سلاح های سنگین و سبک در مسیر حرکت دشمن فرضی به سمت خاک ایران به او ضربه های سنگینی را وارد کرد.
او ادامه داد: در نهایت با اجرای آتش سنگین، دشمن متوقف شد و نیروی زمینی در این مرحله توانست از رزمگاههای خود ضربه های سنگینی را به دشمن وارد کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: نیروهای زمینی در نهایت با "تک جارویی" دشمن را به عقب راندند.
وی تاکید کرد: تمام اقدام های صورت گرفته در این مرحله از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با موفقیت به پایان رسید.
به گزارش ایرنا ، رزمایش نیروی زمینی ارتش تحت کنترل و هدایت قرارگاه عملیات جنوب شرق در نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان با حضور یگان های پیاده، زرهی، توپخانه، مخابرات و هوانیروز در منطقه ای به وسعت 15 هزار کیلومتر مربع همزمان با رزمایش ولایت 89 دریادلان نیروی دریایی ارتش در حال انجام است.
در این رزمایش یگان‌هایی از لشکر 88 زرهی، لشکر 30 پیاده گرگان، تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد، گروههای 44 توپخانه و 55 هوابرد، یگان‌های پهپاد و هوانیروز به اجرای عملیات می‌پردازند.
این عملیات تحت کنترل و هدایت قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش به صورت دو طرفه کنترل شده با رویکرد جنگ ناهمتراز در حال اجراست




      

حضور ناظرین سه کشور همسایه در روزهای پایانی رزمایش ولایت 89
بندر عباس - خبرگزاری مهر: سخنگوی رزمایش ولایت 89 گفت: ناظرین خارجی از سه کشور منطقه و همسایه در سه روز آخر در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 حضور خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار مهر در منطقه عمومی جاسک، امیر دریادار دوم قاسم رستم آبادی در جمع خبرنگاران هدف اصلی رزمایش دریایی ولایت 89 را استفاده از دستاوردهای نظامی ساخت صنایع داخلی و هماهنگی و همسویی بین نیروهای شرکت کننده در رزمایش عنوان کرد.
رستم آبادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حراست از آبهای سرزمینی و حضور در آبهای بین المللی عنوان داشت: نیروهای ولایت مدار ارتش با عزم راسخ در کنترل خطوط مواصلاتی از خلیج فارس و تنگه هرمز خارج شدند و خطوط مواصلاتی را در خارج از این منطقه حراست و کنترل می کنند و اسکورت کشتی های تجاری کشور را به عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه و همسایه صلح و دوستی و ایجاد امنیت، آرامش با همکاری کشورهای همجوار در منطقه است و اینکه برای برقراری امنیت در منطقه احتیاجی به حضور بیگانگان نیست.
وی بیان کرد: برگزاری رزمایش ولایت 89 آغازی خواهد بود بر برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای همسایه در آینده ای نزدیک که حاوی پیام تعامل و دوستی در بین کشورهای منطقه برای سایر کشورها خواهد بود.
رستم آبادی گفت: شرکت جدی و مقتدرانه نیروی زمینی ارتش، قرارگاه پدافند هوایی، نیروی هوایی و هوانیروز به عنوان یگان های پشتیبانی کننده نیروی دریایی، استفاده از دستاوردهای نظامی ساخت صنایع داخلی باعث شد تا عملیات های برنامه ریزی شده با موفقیت انجام گیرد.
وی کسب و ارتقاء سطح رزمی نیروهای عمل کننده در آفندی، پدافندی و ارزیابی تمام سامانه های ناوشکن جماران سامانه ای امن و پایدار ساخت داخلی و سامانه های موشکی را از جمله اهداف محقق شده این رزمایش عنوان کرد.
وی اظهار داشت: هدایت این رزمایش برای نخستین بار از منطقه دوم ولایت در جاسک انجام می شود که منطقه وسیعی از دریای عمان را تحت کنترل خود دارد.
پایان مرحله دوم رزمایش دریایی/ عملیات موفق جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک
بندرعباس - خبرگزاری مهر: ظهر جمعه در ادامه مرحله دوم از رزمایش دریایی ولایت 89 عملیات ویژه تبادل تجهیزات و آذوقه بین ناوهای جنگی مستقر در منطقه عمومی رزمایش با موفقیت انجام شد.
به گزارش خبرنگار مهر در منطقه عمومی جاسک، عملیات جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک با بهره گیری از اختلالگرها، جمرها و هشداردهنده ها و جمع اطلاعات توسط سامانه های راداری، شنود و سوناری گسترش یافته در سواحل و دریا توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در یگان های شناور سطحی و زیر سطحی حاضر در منطقه رزمایش بخشی از اقدامات تاکتیکی بود که در این مرحله از رزمایش به مورد اجرا گذاشته شد.
همچنین در این مرحله از رزمایش عملیات قطع خطوط مواصلاتی دشمن فرضی و بازنگه داشتن خطوط مواصلاتی نیروهای خودی و نیز اجرای قانون کانتروباند و بازرسی از کشتی های عبوری توسط ناوچه ها و ناوشکن های رزمی به اجرا در آمد.
گشت و شناسایی توسط هواپیماهای دورپرواز شناسایی و بدون سرنشین، عملیات پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته ای، مانور گریز از اژدر و موشک توسط ناوشکن ها و ناوچه های موشک انداز و عملیات امدادرسانی در ساحل با بهره گیری از سیستم های ماهواره ای از دیگر اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش با موفقیت انجام شد.
مرحله سوم رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 آغاز شد
جاسک ـ مرحله سوم رزمایش بزرگ ولایت 89 با اجرای عملیات تاخت تیم‌های تکاور دریایی به وسیله قایق‌های هجومی تندرو به ساحل دشمن فرضی صبح شنبه آغاز شد.       

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در چهارمین روز از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، در عملیات ویژه از سوی تکاوران دریایی و با بهره‌گیری از ناوچه‌ها و قایق‌های تندرو رعد، شهاب و آذرخش، یگان‌های شناور دشمن فرضی به تصرف تکاوران دریایی درآمد.
در این مرحله از رزمایش هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش و پهپادهای(پرنده هدایت پذیر از راه دور) نیروی دریایی ارتش از جمله مهاجر 2، مهاجر 4 و ابابیل، پروازهای شناسایی خود را در منطقه عمومی رزمایش گسترش خواهند داد.
همچنین در این مرحله از رزمایش ،هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی عملیات انهدام نیروهای دشمن فرضی را با کمک و هدایت ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی ارتش انجام می‌دهند.
در این مرحله همچنین عملیات اسلینگ و انتقال تجهیزات توسط بالگردهای شنوک هوانیروز و بالگردهای سازمانی نیروی دریایی ارتش، مقابله با اختلالات جنگ‌های الکترونیک و ایجاد اختلال در سامانه‌های ارتباطی دشمن انجام می‌شود و عملیات نفوذ به معابر اصولی دشمن توسط زیردریایی‌های سبک نیز از دیگر اقدامات تاکتیکی خواهد بود که به اجرا درخواهد آمد.
در مرحله سوم رزمایش دریایی ولایت 89 صورت گرفت؛
آغاز عملیات آبی خاکی نیروی دریایی ارتش با بکارگیری شناور‌های هجومی تندرو
خبرگزاری فارس: تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از ناوچه‌ها و انواع قایق‌های هجومی تندرو به مواضع دشمن فرضی حمله کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس اعزامی به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89، سومین مرحله از این رزمایش با انجام عملیات ویژه تکاورهای دریایی با بهره‌گیری از ناوچه‌ها و قایق‌های تندروی رعد، تندر، شهاب و آذرخش برای مقابله با یگان‌های دشمن فرضی آغاز شد.
در این مرحله از رزمایش عملیات تاخت تیم‌های تکاور دریایی با استفاده از قایق‌های هجومی تندرو به سواحل دشمن فرضی صورت گرفت که طی آن تیم‌ها و گروه‌های عملیات ویژه دریایی شامل یگان‌های تکاور دریایی با حمله به ساحل دشمن موفق به تصرف سرپل آنها شدند.
به گزارش فارس، مقابله با اختلالات جنگ‌های الکترونیک و ایجاد اختلال در سامانه‌های ارتباطی دشمن و همچنین انجام عملیات نفوذ به معابر وصولی دشمن توسط زیر دریایی‌های سبک از دیگر اقدامات تاکتیکی بود که در این مرحله از رزمایش به مرحله اجرا درآمدشلیک موشک از جنگنده‌های ارتش به اهداف دشمن فرضی
خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بمب‌افکن‌های این نیرو در رزمایش دریایی ولایت 89 اهداف دشمن فرضی را با سلاح‌ها و موشک‌های واقعی رهگیری و منهدم کردند.



به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت نیروی هوایی از همان روز اول و قبل از شروع مراحل تاکتیکی آغاز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 آغاز شده است و هواپیماهای ترابری C130 نیروی هوایی انتقال کلیه تجهیزات و نیروهای رزمی را به منطقه اجرای رزمایش آغاز کردند.
وی افزود: در این مرحله نیروهای حاضر در رزمایش پس از انتقال به محل برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 مستقر شدند که هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی نیز به ردیابی ارتباطات در منطقه و امن کردن محدوده رزمایش پرداختند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مرحله اول حضور نیروی هوایی در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 کاملا موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: مرحله دوم این رزمایش از دیروز آغاز شده که در این مرحله هواپیماهای شناسایی باسرنشین و بدون سرنشین اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از آرایش نیروهای دشمن فرضی در منطقه رزمایش کردند.
نصیرزاداه در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله سوم حضور نیروی هوایی در رزمایش ولایت 89 تاکتیکی است و در این مرحله نیروی هوایی ارتش در بعد پدافندی و آفندی اقدام کرد که شکاری بمب‌افکن‌های این نیرو از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده و اقدام به رهگیری هواپیماهای دشمن در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند کردند.
وی ادامه داد: شکاری بمب‌افکن‌های نیروی هوایی در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 اهداف دشمن فرضی را با سلاح‌ها و موشک‌های واقعی رهگیری و منهدم می‌کنند و این سلاح‌ها بدون کوچک‌ترین وابستگی به خارج و توسط صنایع نظامی داخل ساخته شده است.
نصیرزاده در خصوص نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش گفت: نیروی هوایی نقش پشتیبانی‌کننده را دارد که تاکنون و در دو روز گذشته 20 سورتی پرواز جهت جمع‌آوری اطلاعات در بعد استعداد نیروی انسانی دشمن فرضی و آرایش تجهیزاتی آنها انجام داده است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: عملیات صورت گرفته در روز گذشته توسط هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی در بعد پدافندی و آفندی بوده و در این مرحله از رزمایش هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی از نفوذ دشمن فرضی به خاک خودی جلوگیری و اهداف فرضی را نیز به وسیله موشک‌های خود منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر آراسته سخنگوی رزمایش علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه این عملیات در سه مرحله و در محدوده 15 هزار کیلومتری منطقه عمومی چابهار اجرا می‌شود، گفت: سرعت عمل نیروهای ویژه و تکاوران نیروی زمینی ارتش در دفع به موقع نفوذ دشمن از ویژگی‌های این رزمایش است.
وی همچنین به تعامل و انسجام نیروی های زمینی و دریایی اشاره کرد و افزود: در ادامه رزمایش ولایت 89 و در ارتباط با نیروی دریایی و با بهره گیری از تجهیزات نوین و به‌روز، این رزمایش با اقتدار کامل و قدرت بازدارندگی نیرویهای دشمن و با پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و هشدار به هرگونه چشم‌داشت و تجاوز به تمامیت اراضی ایران درحال اجراست .
آراسته همچنین گفت: در این رزمایش از موشک‌های زمین به زمین، توپخانه‌ها و سامانه های راداری و عملیاتی علیه هرگونه تجاوز دشمن فرضی در جهت عقب نشاندن آنها استفاده می شود.

حمله زیردریایی‌های سنگین و سبک ارتش به آب‌های تحت کنترل دشمن فرضی
خبرگزاری فارس: امیر رستم‌آبادی گفت: حمله زیردریایی‌های سنگین و سبک ارتش به آب‌های تحت کنترل دشمن فرضی اب موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی سخنگوی رزمایش ولایت 89 در حاشیه برگزاری رزمایش در جمع خبرنگاران، گفت: طی چند روز آینده سامانه‌های توپخانه و موشکی ساخت صنایع داخلی که بهینه شده‌اند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی افزود: روز پرحجمی را تاکنون از نظر عملیات‌های انجام شده، پشت سر گذاشته‌ایم و صبح امروز ناوشکن‌ها، ناوچه‌های موشک‌انداز و زیردریایی‌های سنگین و سبک که در محورهای گشت خود مستقر بودند، مرحله‌ تاکتیکی را آغاز کردند و با بکارگیری سامانه‌های راداری، شنودی و سامانه‌های الکترونیکی و ضدالکترونیکی و نیز سامانه‌های غیرعامل سوناری و با استفاده از تاکتیک‌های مختلف و رعایت اصول پدافند غیرعامل، نفوذ خود را به آب‌های تحت کنترل دشمن آغاز کردند تا اهداف دشمن را شناسایی و منهدم کنند.
سخنگوی رزمایش ادامه داد: عملیات‌های انجام شده با موفقیت‌آمیز بوده است و در این مرحله، استفاده از دستاوردهای ساخت داخل به ویژه در بخش نرم‌افزاری، اطلاعاتی و ارتباطی به صورت بسیار گسترده و وسیع انجام می‌شود.
رستم‌آبادی در ادامه تصریح کرد: امروز پشتیبانی هواپیماهای جنگنده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم و جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی در چند سورتی مواضع دشمن را در ساحل و یگان‌های شناور دشمن را در دریا شناسایی و منهدم کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: در تمرینات امروز، هواپیماهای دورپرواز بدون سرنشین ساخت داخل برای شناسایی در منطقه وسیعی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و در موضوع تاکتیک‌های عملیات ویژه هم تاکنون تمرینات خوبی داشتیم و تکاوران دریایی مجهز ما با استفاده از ناوچه‌ها و قایق‌های تندرو به کمک هاورکرافت‌ها در یک عملیات ضربتی اهداف دشمن را در آب‌های ساحلی شناسایی و منهدم کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون وضعیت ما بسیار خوب بوده و سامانه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم نیز خوب ارزیابی شده است و در ساحل نیز سامانه‌های لجستیک سیار در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند و نیروهای تکاور نیز به خوبی پشتیبانی می‌شوند.
سخنگوی رزمایش ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما، انجام عملیات بصورت واکنش سریع است که تاکنون در این بخش نیز خوب عمل کرده‌ایم و حتی در بحث اسکورت کشتی‌ها نیز خیلی سریع عملیات انجام دادیم همچنین انتقال تیم‌های عملیات ویژه برای بازرسی کشتی‌ها به سرعت انجام شد و پشتیبانی بالگردها، انتقال نفرات تکاور و نیز انتقال تجهیزات و ادوات مورد نیاز بسیار خوب و سریع اجرا شد و در مجموع تاکنون توان تاکتیکی نیروهای شرکت‌کننده خوب ارزیابی می‌شود.
رستم‌آبادی در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ارتش در رزمایش، آزمایش دستاوردها و ادوات ساخت داخل است که در همین راستا ناوشکن جماران در فاز تاکتیکی به کار گرفته خواهد شد و تاکنون نیز سامانه‌های هوشمند راداری و جمع‌آوری اطلاعات نصب شده بر روی این ناوشکن به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفته است و این ارزیابی‌ها تا پایان رزمایش ادامه خواهد داشت.
شلیک موشک از جنگنده‌های ارتش به اهداف دشمن فرضی
خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بمب‌افکن‌های این نیرو در رزمایش دریایی ولایت 89 اهداف دشمن فرضی را با سلاح‌ها و موشک‌های واقعی رهگیری و منهدم کردند.



به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت نیروی هوایی از همان روز اول و قبل از شروع مراحل تاکتیکی آغاز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 آغاز شده است و هواپیماهای ترابری C130 نیروی هوایی انتقال کلیه تجهیزات و نیروهای رزمی را به منطقه اجرای رزمایش آغاز کردند.
وی افزود: در این مرحله نیروهای حاضر در رزمایش پس از انتقال به محل برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 مستقر شدند که هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی نیز به ردیابی ارتباطات در منطقه و امن کردن محدوده رزمایش پرداختند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مرحله اول حضور نیروی هوایی در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 کاملا موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: مرحله دوم این رزمایش از دیروز آغاز شده که در این مرحله هواپیماهای شناسایی باسرنشین و بدون سرنشین اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از آرایش نیروهای دشمن فرضی در منطقه رزمایش کردند.
نصیرزاداه در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله سوم حضور نیروی هوایی در رزمایش ولایت 89 تاکتیکی است و در این مرحله نیروی هوایی ارتش در بعد پدافندی و آفندی اقدام کرد که شکاری بمب‌افکن‌های این نیرو از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده و اقدام به رهگیری هواپیماهای دشمن در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند کردند.
وی ادامه داد: شکاری بمب‌افکن‌های نیروی هوایی در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 اهداف دشمن فرضی را با سلاح‌ها و موشک‌های واقعی رهگیری و منهدم می‌کنند و این سلاح‌ها بدون کوچک‌ترین وابستگی به خارج و توسط صنایع نظامی داخل ساخته شده است.
نصیرزاده در خصوص نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش گفت: نیروی هوایی نقش پشتیبانی‌کننده را دارد که تاکنون و در دو روز گذشته 20 سورتی پرواز جهت جمع‌آوری اطلاعات در بعد استعداد نیروی انسانی دشمن فرضی و آرایش تجهیزاتی آنها انجام داده است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: عملیات صورت گرفته در روز گذشته توسط هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی در بعد پدافندی و آفندی بوده و در این مرحله از رزمایش هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی از نفوذ دشمن فرضی به خاک خودی جلوگیری و اهداف فرضی را نیز به وسیله موشک‌های خود منهدم کردند.

گزارش تصویری از رزمایش ولایت 89



 





      

با اعلام دریادار سیاریرزمایش دریایی "ولایت 89 " نیروی دریایی ارتش آغاز شد
خبرگزاری فارس: رزمایش دریایی ولایت 89 با شرکت یگان‌های مختلف نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای جنوب کشور آغاز شد.



به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، این رزمایش پیش از ظهر امروز با اعلام رمز مقدس "یا زهرا " توسط امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در منطقه وسیعی از آبهای جنوب کشور آغاز شد.
در این رزمایش که در 6 مرحله و در محدوده تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، یگان‌های رزمی پیشتیبانی، لجستیکی، راداری، الکترونیکی، موشک‌های سطحی، زیر سطحی و هوا دریای نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز و پدافند هوایی ارتش با برگزاری یک رزمایش منسجم و تاکتیکی، اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پهنه وسیع آبهای جنوب کشور به نمایش می‌گذارند.
برگزاری جلسه توجیهی و ابلاغ ماموریت به فرماندهان حاضر در رزمایش، بارگیری موشک‌ها، اژدرها، مین‌ها و دیگر تجهیزات، گسترده یگان‌های رزمی پشتیبانی سیار، سامانه‌های متحرک فرماندهی، راداری و موشکی و نیز گسترش تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی با قایق‌های تندرو در آبهای منطقه عملیاتی از جمله اقدامات نخستین روز رزمایش دریایی ولایت 89 بودند.
روز دوم از مرحله نخست این رزمایش فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

ناوشکن جماران آغازگر رزمایش ولایت 89
بندرعباس- ناوشکن جماران به عنوان آغاز گر رزمایش دریایی ولایت 89 ارتش جمهوری اسلامی، در این رزمایش خودنمایی می کند.       


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر دریا دار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با حضور بر روی عرشه ناوشکن جماران،با کسب اجازه از فرمانده کل قوا و استعانت از ائمه اطهار و درود به روان پاک شهدای دریادل ارتش جمهوری اسلامی، با اعلام رمز "یا زهرا" (س) فرمان آغاز رزمایش را صادر کرد.
مراحل دیگر رزمایش در منطقه عمومی جاسک و کنارک و همچنین دریای عمان و اقیانوس هند برگزار می شود.
دومین مرحله رزمایش ولایت 89 آغاز شد

جاسک- دومین مرحله رزمایش ولایت 89 با حضور قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الاتبیا (ص)، هوانیروز نیروی زمینی، نیروی هوایی و یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.    
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، در این مرحله از رزمایش، ناوشکن‌ها، ناوچه‌های موشک‌انداز، بالگردهای هوانیروز، رادارهای پدافند هوایی و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اقدام به انجام عملیاتی ترکیبی در منطقه عمومی رزمایش می‌کنند.
بعد از ظهر پنجشنبه جنگ‌های الکترونیکی و ضدالکترونیکی توسط سامانه‌های راداری و پشتیبانی قرارگاه پدافند هوایی به مرحله اجرا در خواهند آمد.
همچنین مرحله دوم رزمایش دریایی ولایت 89 فردا نیز ادامه می‌یابد.
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، با اعلام رمز یا زهرا (س) توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه در منطقه وسیعی از آب‌های جنوب کشور آغاز شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بود این رزمایش در پنج مرحله و در منطقه‌ای به وسعت بیش از 250 هزار کیلومتر از تنگه هرمز، دریای عمان، آب‌های آزاد سواحل پاکستان، هندوستان و مدار 22 درجه جنوب برگزار می‌شود.
در مرحله نخست رزمایش دریایی ولایت 89، علاوه بر برگزاری جلسه توجیهی و ابلاغ ماموریت به فرماندهان حاضر در رزمایش، بارگیری مین‌ها، اژدرها و تجهیزات موشکی، گسترش یگان‌های رزمی، یگان‌های پشتیبانی سیار، سامانه‌های متحرک فرماندهی، راداری و موشکی و نیز گسترش تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی با قایق‌های تندرو در آب‌های منطقه عملیاتی با موفقیت انجام شد.
یگان‌های رزمی، پشتیبانی- لجستیکی، راداری- الکترونیکی و موشکی سطحی، زیرسطحی و هوادریای نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری یک رزمایش منسجم و تاکتیکی، اقتدار نیروهای مسلح را در پهنه وسیع آب‌های جنوب کشورمان به نمایش می‌گذارند.
برقراری شبکه های ارتباطی امن و پایدار، نشست و برخواست بالگرد روی ناوهای جنگی و جمع‌آوری اطلاعات نیروهای دشمن فرضی با پروازهای هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین نیز از دیگر اقدام‌های تاکتیکی نیروی دریایی ارتش در این مرحله از رزمایش است.
===================
امیر احدی در جمع خبرنگاران:
بالگردهای کبری اهداف دریایی را با موشک و راکت منهدم خواهند کرد
خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز با اشاره به انجام تمرینات بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم رزمایش ولایت 89 گفت: بالگردهای کبری با حضور به اهداف از پیش تعیین شده دریایی آنها را با راکت موشک و گلوله های 20 میلی متری منهدم خواهند کرد.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اعزامی به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 امیر خلبان کیومرث احمدی فرمانده هوا نیروز پیش از ظهر امروز در آغاز مرحله دوم این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هوا نیروز در رزمایش ولایت 89 پرداخت با یادآوری این مطلب که هوانیروز بنا بر وظیفه ذاتی خود پشتیبانی از یگانهای مختلف ارزش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد افزود: این پشتیبانی در این رزمایش از دو منطقه جاسک و چابهار صورت خواهد گرفت و در این راستا پشتیبانی آتش هر نیرو توسط بالگردهای رزمی کبری انجام می‌گیرد.
احمدی همچنین به اقدام هوانیروز در جابه جایی تجهیزات و ادوات نیروهای مختلف در هر دو منطقه و نیز پلی برن نیروهای تکاور دریایی و تکاوران نیروی زمینی ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: در حقیقت هوا نیروز با استفاده از بخشی از بالگردهای خود به نمایش اقتدار نظام و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه از خاک مقدس کشورمان خواهد پرداخت.
فرمانده هوانیروز اضافه کرد: امروز در این مرحله از رزمایش تمرین بالگردهای هوا نیروز را خواهیم داشت که طی آن بالگردهای کبری با استفاده از موشک و راکت و گلوله های 2 میلی متری اهداف از پیش تعیین شده را در دریا منهدم خواهند کرد.
انتهای پیام/
منبع:خبرگزاری فارس
==========
ارتش ایران امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی آب‌های عمان را تضمین می‌کند

جاسک- ناوشکن‌ها، ناوچه‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های سنگین و سبک، یگان‌های پروازی با پشتیبانی نیروی زمینی، نیروی هوایی، قرارگاه پدافند و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین مرحله از رزمایش ولایت 89 حضور دارند و آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز را به کنترل خود درآوردند.    
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر دریادار قاسم رستم آبادی در تشریح مرحله دوم رزمایش بزرگ ولایت 89 به خبرنگاران گفت: در این مرحله ناوشکن‌ها، ناوچه‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های سنگین و سبک، یگان‌های پروازی با پشتیبانی نیروی زمینی، نیروی هوایی، قرارگاه پدافند و هوانیروز در محورهای از پیش تعیین شده گسترش یافتند.
وی ادامه داد: این یگان‌ها ضمن استقرار در محورهای مراقبت و شناسایی، خطوط مواصلاتی، کنترل و امنیت کشتیرانی را در آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز برقرار کردند.
رستم‌آبادی تصریح کرد: در مرحله دوم رزمایش همچنین در یک عملیات تاکتیکی ابتکاری، بالگردهای ضدسطحی و زیرسطحی ارتش با پشتیبانی بالگردهای تهاجمی هوانیروز طی اقدامی پیچیده نسبت به شناسایی اهداف سطحی و زیرسطحی در دریا اقدام کردند که این عملیات با موفقیت انجام شد.
سخنگوی رزمایش بزرگ ولایت 89 ادامه داد: در مرحله دوم رزمایش، مقابله با حمله‌های شیمیایی دشمن صورت گرفت که با بهره‌گیری از تجهیزات ساخت صنایع داخلی با موفقیت انجام شد.
وی اظهار داشت: عملیات مقابله با نفوذ غواصان و چریک‌های دشمن به سواحل خودی با بهره‌گیری از سامانه‌های ساخت داخل انجام شد که این عملیات همچنان ادامه دارد.
دریادار رستم‌آبادی افزود: بعد از ظهر امروز نیز جنگ‌های الکترونیکی و ضد الکترونیکی، جمع‌آوری اطلاعات شنودی، راداری و سوناری توسط سامانه‌های راداری و پشتیبانی رادارهای گسترش یافته پدافند هوایی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی آتش توپخانه نیروی زمینی ارتش در شرق منطقه عمومی رزمایش، یگان‌های ما را در یک عملیات ترکیبی در دریا مراقبت خواهد کرد؛ همچنین این عملیات فردا در ادامه مرحله دوم رزمایش تداوم می‌یابد.
سخنگوی رزمایش بزرگ ولایت 89 تاکید کرد: خدمتگزاران ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر هستند در کنار کشورهای منطقه به‌تنهایی خطوط مواصلاتی را کنترل و آرامش و امنیت را در منطقه ایجاد کنند، زیرا نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.
به گفته دریادار رستم‌آبادی، رزمایش ولایت 89 با پشتیبانی قوی و جدی سایر نیروهای ارتش از جمله نیروی زمینی، هوانیروز، جنگنده‌ها و هواپیماهای ترابری و شناسایی نیروی هوایی ارتش با پشتیبانی پدافند هوایی ارتش انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پدافند هوایی ارتش در منطقه رزمایش گسترش یافته و رادارهای این نیرو به خوبی نیروهای دریایی را تاکنون همراهی کرده‌اند و کنترل بسیار خوبی بر فضا، سطح و زیرسطح داشتیم و توانستیم منطقه را به طور کامل تحت کنترل خود درآوریم.
مرحله دوم رزمایش دریایی ولایت 89 فردا نیز ادامه می‌یابد.
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، با اعلام رمز یا زهرا (س) توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه در منطقه وسیعی از آب‌های جنوب کشور آغاز شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بود این رزمایش در پنج مرحله و در منطقه‌ای به وسعت بیش از 250 هزار کیلومتر از تنگه هرمز، دریای عمان، آب‌های آزاد سواحل پاکستان، هندوستان و مدار 22 درجه جنوب برگزار می‌شود.
در مرحله نخست رزمایش دریایی ولایت 89، علاوه بر برگزاری جلسه توجیهی و ابلاغ ماموریت به فرماندهان حاضر در رزمایش، بارگیری مین‌ها، اژدرها و تجهیزات موشکی، گسترش یگان‌های رزمی، یگان‌های پشتیبانی سیار، سامانه‌های متحرک فرماندهی، راداری و موشکی و نیز گسترش تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی با قایق‌های تندرو در آب‌های منطقه عملیاتی با موفقیت انجام شد.
یگان‌های رزمی، پشتیبانی- لجستیکی، راداری- الکترونیکی و موشکی سطحی، زیرسطحی و هوادریای نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری یک رزمایش منسجم و تاکتیکی، اقتدار نیروهای مسلح را در پهنه وسیع آب‌های جنوب کشورمان به نمایش می‌گذارند.
سیام*9103*1961
منبع:خبرگزاری ایرنا
===============
با هدف انجام عملیات‌های شناسایی صورت گرفت
پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ارتش بر فراز آب‌های دریای عمان
خبرگزاری فارس: هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های دریای عمان به پرواز درآمدند.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس اعزامی به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 ، در ادامه مرحله دوم این رزمایش و پس از گسترش کامل ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی دریایی ارتش و یگان‌های پروازی در منطقه عمومی رزمایش، بالگردهای رزمی و پشتیبانی ارتش اقدام به انجام عملیات‌های نشست و برخاست بر ناو‌های جنگی، شناسایی و انهدام اهداف سطحی و زیرسطحی دشمن فرض کردند.
بنابراین گزارش برقراری شبکه‌های ارتباطی امن و پایدار و نیز جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای دشمن فرضی توسط هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر اقدامات تاکتیکی نیروی دریایی ارتش در مرحله دوم رزمایش ولایت 89 بود.




      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی