سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر





      

شبکه تلویزیونی «الاقصی» در خبری فوری اعلام کرد که نیروهای مقاومت یک پایگاه هوایی نظامی رژیم صهیونیستی را هدف حمله موشکی خود قرار داده‌اند.

شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد:
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای نخستین بار پایگاه هوایی «حتسریم» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی الاقصی وابسته به جنبش مقاومت حماس، به جزییات بیشتر این خبر و نیز میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی آن اشاره‌ای نکرد.

مبارزان فلسطینی در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شهرک‌ها و اهداف صهیونیستی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهند.

رزمندگان مقاومت در پاسخ به جنایت‌های این رژیم به غزه، دیروز حدود 45 موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند.

در ششمین روز پیاپی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ملت تحت محاصره نوار غزه، شمار شهدای این حملات به چهارصد تن رسید و دو هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند.





      

گروه بین الملل- پایگاه اینترنتی میدل ایست نیوزلاین نوشت، ایران در حال آماده کردن موشک شهاب چهار خود است.  
به گزارش پایگاه خبری مبارزین"، این پایگاه اینترنتی به نقل از موسسه مطالعات راهبردی بین المللی واشنگتن گزارش داد، ایران در حال آماده کردن موشک شهاب چهار است که می تواند کلاهک هسته ای حمل کند.
آنتونی کوردزمن نویسنده گزارش این موسسه گفته است، این موشک احتمالا آزمایش شده است اما همچنان غیر فعال باقی مانده است.
طبق این گزارش، موشک شهاب چهار با کلاهکی یک هزار کیلوگرمی می تواند سه کلاهک اتمی حمل کند .
طبق گزارش موسسه مطالعات راهبردی واشنگتن که برنامه موشکی و هسته ای ایران نام دارد و چهاردهم فوریه ارایه شده است. شهاب چهار بر اساس موشک اس اس چهار شوروی سابق ساخته شده است. به گفته کوردزمن این موشک احتمالا بیست و هشتم ژانویه دو هزار و شش آزمایش شده است.



      

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان، امیر خلبان حسن شاه‌صفی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف 14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز که گروهی از جوانان برومند و با اعتقاد کشور درجه دریافت می‌کنند، یادآور می‌شوم در این شرایط حساس کشور به تن کردن خلعت سربازی برای حمایت از نظام اسلامی فرضی واجب است.
وی از فارغ‌التحصیلان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف 14 نیروی هوایی خواست تا برای رسیدن به موفقیت یک نظامی ساده زیست باشند و افزود: حسن سلیقه شما دانشجویان را در انتخاب لباس نظامی تبریک می‌گویم و سعی کنید همواره قناعت را در زندگی خود مد نظر داشته باشید زیرا مطامع دنیا تمامی ندارد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان داشت: بهترین لباس‌ها، لباس جهاد فی‌سبیل الله است و یکی از درب‌های ورود به بهشت درب جهادگران است چه در دوران خدمت به شهادت برسند و چه به مرگ طبیعی بمیرند زیرا در دوران حیات خود در یک حکومت اسلامی جهادگر بوده‌اند.
شاه‌صفی گفت: هم‌اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و از بعد نظامی باید آمادگی ما صد چندان شود، نشاندن هواپیمای متجاوز که وارد حریم ما شده بود و قصد خروج داشت نشان داد از الان تا پنج یا شش سال آینده هر اتفاقی بیفتد، نیروی هوایی نوک پیکان خواهد بود.
وی با بیان اینکه ارتش دشمن در حال حاضر نگاه دزدانه به کشور دارد و در صورتی که آمادگی خود را حفظ نکرده و تساهل کنیم، دشمن کار خود را انجام خواهد داد، تصریح کرد: دشمنان پرواز هواپیماهای ما را زیر نظر دارند تا ببیند چه ماموریت‌هایی به آنها محول می‌شود، نشاندن هواپیماهای بیگانه و هواپیمای دیگری که در یکی از یگان‌های جنوبی ما نشست، باعث شد حساب دیگری روی نیروی هوایی باز شود.
وی با اشاره به موفقیت چشمگیر تمرینات اخیر نیروی هوایی گفت: انجام 120 سورتی پرواز در شبستر، انجام آزمایش‌های بی‌سابقه، محول کردن ماموریت‌های جدید به انواع مختلف هواپیما که قبلا سابقه نداشت، انجام پروازهای بلندمدت به مسافت 2 هزار کیلومتر و... نشان می‌دهد که آمادگی ما در حد اعلا است.
فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران افزود: در صورتی که آمادگی نداشته باشیم دشمن ضربه خود را ولو در حد یک حرکت، وارد می‌کند اما آمادگی شما تمام نقشه‌های آنان را وارونه کرده و باعث شده منصرف شوند هرچند که به لاف‌زنی‌ها و تلاش مذبوحانه خویش ادامه می‌دهند ما از وظیفه الهی خویش لحظه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از پایگاه‌های بسیار حساس نیروی هوایی است بیان داشت: از سال 65 ـ 66 که اعزام دانشجویان خلبانی به خارج از کشور متوقف شد تمام خلبانان ایران در همین مملکت و چنین مراکزی تربیت شده‌اند.
وی گفت: در راستای ارتباطاتی که داریم برای برخورداری خلبانان از متد روز دنیا در حال برقراری دوره‌هایی در خارج از کشور هستیم، اما نتیجه قطعی آن به زودی مشخص نمی‌شود بنابراین دوره‌های آموزشی داخل کشور با قاطعیت ادامه خواهد یافت و مواردی همچون جت‌های پیشرفته آموزشی نیز به آنها افزوده می‌شود.
فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار ملی، وجود نیروهای مسلح مقتدر است بنابراین از مسئولان استان‌ها می‌خواهیم ضمن داشتن تعامل مثبت با مسئولان نظامی امکانات شهری مورد نیاز را در اختیار پایگاه‌ها قرار دهند.
وی با بیان اینکه نیروی مسلح قوی باعث می‌شود انرژی هسته‌ای و سایر پروژه‌های بزرگ کشور به سرانجام برسد، افزود: نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است که نیروی انسانی عالم و متخصص در آن نقش اساسی دارد.
شاه‌صفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند دشمن در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شد، در حل مسئله فلسطین واماند و نتوانست پروژه انزوای جمهوری اسلامی ایران را به انجام برساند او امروز بسیار زخم خورده و منتظر فرصت است اما هوشمندی ما از اقدامات آنها جلوگیری می‌کند.
وی به خلبانان جوان توصیه کرد آمادگی و وحدت کلمه خود را حفظ کرده و سعی کنند به نهادهای مقدس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش نزدیک شده زیرا زمانی که دشمن از بعد نظامی ناامید شد وارد جنگ اطلاعاتی می‌شود که عرصه بسیار حساسی است.
در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مرکز آموزش‌های هوانوردی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان برگزار شد علاوه بر فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمانده حفاظت اطلاعات نهاجا، فرمانده و مدیر عقیدتی سیاسی پایگاه هشتم شکاری و چند تن از مسئولان کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.





      

منابع اروپایی فاش ساختند که یک زیر دریایی رژیم صهیونیستی با هماهنگی و حمایت ناو آمریکایی در منطقه، وارد آبهای خلیج فارس شده است‏.‏
به گزارش"جهان"منابع دیپلماتیک اروپایی فاش ساختند که زیردریایی رژیم صهیونیستی این اقدام را با هدف اجرای مانورهای سری و آموزش نیروها برای رسیدن به آبهای خلیج فارس انجام داده است‏.‏
یک پایگاه خبری عربی نیز به نقل از منابع دیپلماتیک کشورهای اروپایی افزود:ورود زیر دریایی رژیم صهیونیستی به آبهای خلیج فارس کاملا سری انجام گرفته و در ضمن فعالیت معمولی ناوهای آمریکایی که در تنگه هرمز از آبهای خلیج فارس عبور می‌کنند بوده است‏.‏
در این گزارش آمده است که ناو آمریکا در منطقه در هنگام ورود زیر دریایی رژیم صهیونیستی در وضعیت هشدار بود تا از هرگونه اقدام ناگهانی حساب نشده جلوگیری کند و به فرماندهی دریایی اسراییلی نیز تاکید شده بود که حضور خود را در مسافت دور از آبهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران حفظ کند‏.‏
این منابع اعلام کردند که زیر دریایی رژیم صهیونیستی از نوع دلفین ساخت آلمان بوده که اسراییل سه فروند از آنها را تاکنون در اختیار دارد و چهارمین فروند آن تحویل این رژیم خواهد شد‏.‏

گفتنی است زیردریایی دلفین دارای ظرفیت حمل بیش از 16 موشک سطح به سطح یا اژدر است‌. موشک های سطح به سطح شناورهای دلفین از نوع "هارپون" با قابلیت پرتاب از زیر آب هستند که هرکدام سر جنگی به وزن 227 کیلوگرم و بردی معادل 130 کیلومتر در سرعت دارند.




      

گردان‌های استشهادی "لبیک یا خامنه‌ای" در دانشگاه تهران مستقر شدند
خبرگزاری فارس: قوای محمدرسول‌الله گردان‌های استشهادی "لبیک یا خامنه‌ای" در دانشگاه تهران مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، 4 هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر قوای محمدرسول‌الله گردان‌های استشهادی "لبیک یا خامنه‌ای" ساعتی پیش با قرائت زیارت عاشورا، با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطسین و حزب‌الله لبنان و تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید فتحی شقاقی، شهید الرنتیسی و... از لانه جاسوسی سابق به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده و هم اکنون در دانشگاه مستقر شدند.
بر اساس این گزارش این گردان‌ها در ابتدا دعای سلامتی و فرج امام زمان(عج) را قرائت کرده و در ادامه با سردادن شعارهای "لبیک یا خامنه‌ای"، "حیدر، آماده شهادتیم"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "این مکتب حسین است هیهات مناالذله"، "مرگ بر سازشکار"، " ملک عبدالله مرگت باد"، "مرگ بر حسنی نامبارک" و... خیابان طالقانی را طی کرده و از در شرقی دانشگاه تهران وارد این دانشگاه شدند.
این دانشجویان که با لباس‌های نظامی و کفن‌پوش در گروه‌های منظم حرکت می‌کردند، آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کرده و قرار است بصورت نمادین در دانشگاه تهران سازماندهی عملیاتی شوند.




      





      

اسرائیل : ما از بمبهای GBU-39 بر علیه حماس استفاده کردیم

نیروی هوائی اسرائیل در تهاجم هوائی روز شنبه بر علیه هدفهای حماس در غزه از بمبهای bunker-buster / GBU-39 استفاده کرده است. این بمبها جدیدا از طرف آمریکا در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. بمبهای GBU-39 توسط آمریکا در سالهای اخیر به منظور افزایش دقت- کاهش هزینه تولید و خسارات جانبی توسعه داده شده است. کنگره آمریکا مجوز فروش 1000 واحد از این سری از بمبها به اسرائیل را ماه سپتامبر صادر کرد. اولین محموله از بمبهای GBU-39 در اوایل ماه دسامبر وارد اسرائیل شد و برای اولین بار بر علیه پناهگاههای زیر زمینی لانچرهای موشک قصام (Kassam) در باریکه غزه و در جریان بمباران سنگین هوائی روز شنبه بر علیه زیر ساختارهای حماس به کار گرفته شد.

همچنین در جریان بمباران روز یکشنبه بر علیه تونلهای Rafah نیز به کار گرفته شد.

 





      

سرتیپ شاه صفی خبرداد:
موفقیت های چشمگیر و بی سابقه در ماموریت های نیروی هوایی ارتش

اصفهان - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از موفقیت های چشمگیر و بی سابقه در ماموریت های نیروی هوایی ارتش خبر داد و گفت: اکنون دشمن نگاه دزدانه به ما دارد ، چون خوشبختانه نیروی هوایی ایران همواره آماده،‌ مقتدر و هوشمند است.
به گزارش خبرگزاری مهر در اصفهان، سرتیپ خلبان ستاد حسن شاه صفی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن پرواز هواپیماهای ما را تجت نظر دارد تا ببیند چه ماموریتهایی به آنان محول می شود که نشاندن مقتدرانه برخی هواپیماها و هواپیمای دیگری که در یکی از یگانهای جنوبی ما نشست، سبب شد تا حساب دیگری روی نیروی هوایی ما باز کنند.

وی با اشاره به موفقیت چشمگیر تمرینات اخیر نیروی هوایی گفت: انجام 120 سورتی پرواز در شبستر، آزمایشهای بی سابقه، محول کردن ماموریت های جدید به انواع مختلف هواپیما که قبلا سابقه نداشت، انجام پروازهای بلند مدت به مسافت دو هزار کیلومتر و... حاکی از این اصل است که آمادگی نیروی هوایی در حد و درجه بالایی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی هوای ارتش تصریح کرد: اصفهان یکی از پایگاه های مهم نیروی هوایی است که از سال 65-66 که اعزام دانشجویان خلبانی به خارج از کشور متوقف شد، کلیه خلبانان ما در همین مملکت و چنین مراکزی تربیت شده اند.

شاه صفی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اقتدار ملی، وجود نیروهای مسلح مقتدر است از مسئولان استان ها تقاضا کرد تا ضمن داشتن تعامل مثبت با مسئولان نظامی امکانات شهری مورد نیاز را در اختیار پایگاه ها قرار دهند.
وی ادامه داد: نیروی مسلح قوی سبب می شود تا پروژه های بزرگ ما به سرانجام برسد و نیروی هوایی نیز یک نیروی تجهیزات محور است که نیروی انسانی عالم و متخصص در آن نقش اساسی دارد.

فرمانده نیروی هوایی با اشاره به نقش بی بدیل این نیرو گفت: عمده ترس دشمن از نیروی هوایی است و شدت اقدامات آنان در سایر نیروها به این حد نیست زیرا نیروی هوایی به خوبی می تواند جلوی زیاده خواهیهای دشمن را بگیرد.

وی به خلبانان جوان سفارش کرد تا همواره آمادگی و وحدت کلمه خود را حفظ و سعی کنند به نهادهای مقدس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش نزدیک شوند زیرا در برهه ای که دشمن از بعد نظامی نا امید شود به جنگ اطلاعاتی وارد می شود که این عرصه بسیار حساس است.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.a ... sID=807565





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی