به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان، امیر خلبان حسن شاه‌صفی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف 14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز که گروهی از جوانان برومند و با اعتقاد کشور درجه دریافت می‌کنند، یادآور می‌شوم در این شرایط حساس کشور به تن کردن خلعت سربازی برای حمایت از نظام اسلامی فرضی واجب است.
وی از فارغ‌التحصیلان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف 14 نیروی هوایی خواست تا برای رسیدن به موفقیت یک نظامی ساده زیست باشند و افزود: حسن سلیقه شما دانشجویان را در انتخاب لباس نظامی تبریک می‌گویم و سعی کنید همواره قناعت را در زندگی خود مد نظر داشته باشید زیرا مطامع دنیا تمامی ندارد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان داشت: بهترین لباس‌ها، لباس جهاد فی‌سبیل الله است و یکی از درب‌های ورود به بهشت درب جهادگران است چه در دوران خدمت به شهادت برسند و چه به مرگ طبیعی بمیرند زیرا در دوران حیات خود در یک حکومت اسلامی جهادگر بوده‌اند.
شاه‌صفی گفت: هم‌اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و از بعد نظامی باید آمادگی ما صد چندان شود، نشاندن هواپیمای متجاوز که وارد حریم ما شده بود و قصد خروج داشت نشان داد از الان تا پنج یا شش سال آینده هر اتفاقی بیفتد، نیروی هوایی نوک پیکان خواهد بود.
وی با بیان اینکه ارتش دشمن در حال حاضر نگاه دزدانه به کشور دارد و در صورتی که آمادگی خود را حفظ نکرده و تساهل کنیم، دشمن کار خود را انجام خواهد داد، تصریح کرد: دشمنان پرواز هواپیماهای ما را زیر نظر دارند تا ببیند چه ماموریت‌هایی به آنها محول می‌شود، نشاندن هواپیماهای بیگانه و هواپیمای دیگری که در یکی از یگان‌های جنوبی ما نشست، باعث شد حساب دیگری روی نیروی هوایی باز شود.
وی با اشاره به موفقیت چشمگیر تمرینات اخیر نیروی هوایی گفت: انجام 120 سورتی پرواز در شبستر، انجام آزمایش‌های بی‌سابقه، محول کردن ماموریت‌های جدید به انواع مختلف هواپیما که قبلا سابقه نداشت، انجام پروازهای بلندمدت به مسافت 2 هزار کیلومتر و... نشان می‌دهد که آمادگی ما در حد اعلا است.
فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران افزود: در صورتی که آمادگی نداشته باشیم دشمن ضربه خود را ولو در حد یک حرکت، وارد می‌کند اما آمادگی شما تمام نقشه‌های آنان را وارونه کرده و باعث شده منصرف شوند هرچند که به لاف‌زنی‌ها و تلاش مذبوحانه خویش ادامه می‌دهند ما از وظیفه الهی خویش لحظه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از پایگاه‌های بسیار حساس نیروی هوایی است بیان داشت: از سال 65 ـ 66 که اعزام دانشجویان خلبانی به خارج از کشور متوقف شد تمام خلبانان ایران در همین مملکت و چنین مراکزی تربیت شده‌اند.
وی گفت: در راستای ارتباطاتی که داریم برای برخورداری خلبانان از متد روز دنیا در حال برقراری دوره‌هایی در خارج از کشور هستیم، اما نتیجه قطعی آن به زودی مشخص نمی‌شود بنابراین دوره‌های آموزشی داخل کشور با قاطعیت ادامه خواهد یافت و مواردی همچون جت‌های پیشرفته آموزشی نیز به آنها افزوده می‌شود.
فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار ملی، وجود نیروهای مسلح مقتدر است بنابراین از مسئولان استان‌ها می‌خواهیم ضمن داشتن تعامل مثبت با مسئولان نظامی امکانات شهری مورد نیاز را در اختیار پایگاه‌ها قرار دهند.
وی با بیان اینکه نیروی مسلح قوی باعث می‌شود انرژی هسته‌ای و سایر پروژه‌های بزرگ کشور به سرانجام برسد، افزود: نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است که نیروی انسانی عالم و متخصص در آن نقش اساسی دارد.
شاه‌صفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند دشمن در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شد، در حل مسئله فلسطین واماند و نتوانست پروژه انزوای جمهوری اسلامی ایران را به انجام برساند او امروز بسیار زخم خورده و منتظر فرصت است اما هوشمندی ما از اقدامات آنها جلوگیری می‌کند.
وی به خلبانان جوان توصیه کرد آمادگی و وحدت کلمه خود را حفظ کرده و سعی کنند به نهادهای مقدس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش نزدیک شده زیرا زمانی که دشمن از بعد نظامی ناامید شد وارد جنگ اطلاعاتی می‌شود که عرصه بسیار حساسی است.
در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، ناوبری و خلبانی اف14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مرکز آموزش‌های هوانوردی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان برگزار شد علاوه بر فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمانده حفاظت اطلاعات نهاجا، فرمانده و مدیر عقیدتی سیاسی پایگاه هشتم شکاری و چند تن از مسئولان کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.