سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

دهلی نو- هند از فرانسه تقاضا کرده است تا تامین و فروش سلاح و تجهیزات نظامی را به پاکستان تحت عنوان مبارزه با تروریسم متوقف کند. این مساله در مذاکرات وزیر دفاع فرانسه ژرارد لانژه و وزیر دفاع هند، ا. ک. آنتونی طی سفر مقام فرانسوی به هند در 27 می مطرح شد.

 

به گزارش سرویس خبری میلیتاری پارسی لانژه در نشست خبری خود با خبرنگاران ابراز نگرانی هند را در خصوص فروش سلاح به پاکستان تایید کرد و گفت: «نگرانی هند در خصوص فروش تسلیحات فرانسوی به پاکستان تشدید شده است.» به گفته ماهیندرا سینگ، ژنرال بازنشسته ارتش هند و کارشناس مسائل نظامی، فرانسه بدلیل رقابت صنایع هوایی رافائل این کشور در مناقصه ساخت شکاری بمب افکن برد متوسط (MMRCA) که در مراحل پایانی ارزیابی پیمانکاران است قادر به نادیده گرفتن نگرانی های هند در این باره نیست. لانژه همچنین به خبرنگاران گفته است که هند و فرانسه بزودی رزمایش های زمینی مشترکی برگزار می کنند. بنا به گفته یک منبع نظامی هند، لانژه موضوع صنایع هوایی رافائل فرانسه را در صدر مذاکرات خود با همتای هندی اش قرار داده است. دیگر مساله مورد مذاکره دو طرف تولید مشترک سامانه پدافند هوایی در قالب پروژه مائیرتی بود که جزییات پیشرفت آن تا کنون اعلام نشده است. یک منبع دیپلماتیک  سفارت فرانسه در دهلی نو گفت که طرف فرانسوی فروش انواع موشک ها از جمله موشک های ورای افق دید را نیز به هند پیشنهاد کرده است.




      



















 





      


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ادعاهای آل‌سعود در مورد ایران تاکید کرد که آمریکا هم نمی‌تواند ما را تهدید کند، دیگران که جای خود دارند.
به گزارش سرویس خبری میلیتاری پارسی به نقل از فارس سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،در‌خصوص ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر دخالت ایران در امور بحرین گفت: هر کسی که به صحنه نگاه کند، متوجه می‌شود که چه کسی واقعا در امور بحرین دخالت می‌کند.
وی افزود: با نگاهی ساده می‌توان دریافت که چه کشوری نیروهای نظامی خود را به بحرین وارد کرده و در امور این کشور دخالت می‌کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ادعاهای آل‌سعود در مورد ایران نیز گفت که آل‌سعود در حدی نیست که ایران را تهدید کند، لذا باید گفت که آل‌سعود هرگز جسارت تهدید نظامی نسبت به ایران را پیدا نخواهد کرد.
وحیدی در عین حال تاکید کرد که آمریکا هم نمی‌تواند ما را تهدید کند، دیگران جای خود دارند.





      

با حضور سردار وحیدی صورت گرفت؛
آغاز تحویل انبوه موشک بالستیک قیام1 به نیروی هوافضای سپاه
خبرگزاری فارس: تحویل انبوه موشک بالستیک قیام1 به نیروی هوافضای سپاه با حضور وزیر دفاع و فرمانده این نیرو آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه یوم‌الله سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل انبوه موشک قیام توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع به نیروی هوافضای سپاه پاسداران آغاز شد.

سردار وحیدی در مراسم تحویل‌دهی موشک قیام1 گفت: تولید انبوه موشک قیام، نخستین موشک بدون بالک کشور نشان از خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تولید انواع موشک و رسواگر مدعیان دروغگویی است که اخیراً موضوع همکاری در این زمینه را با برخی کشورها مطرح کردند.

وزیر دفاع تصریح کرد: همانگونه که قبلاً نیز اعلام کردیم، وزارت دفاع با توکل بر خدا، و تکیه بر خودباوری ، خلاقیت و خردمندی نیروی مومن و متخصص خود مرزهای خوداتکایی و خودکفایی را درنوردید و استقلال توأم با عزت و سربلندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

وی در تشریح ویژگیهای این موشک گفت: موشک قیام 1 بشکلی طراحی شده که امکان شناسایی توسط سامانه های ضد موشکی دشمن را کاهش می دهد و حذف بالکها در این موشک موجب گردیده ضمن دستیابی به سرعت بیشتر در عملیات، زمان آماده‌سازی موشک برای شلیک کاهش چشمگیر و مکان شلیک را متنوع کند.

وحیدی افزود: این موشک قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بسیار بالا مورد اصابت قرار دهد.

وزیر دفاع با تشکر و قدردانی از تلاش مدیران، دانشمندان و متخصصان صنایع هوافضای وزارت دفاع در افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، این دستاوردهای بزرگ را حاصل مقاومت، پایداری و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران سلحشوری دانست که حماسه‌های بزرگی همچون فتح خرمشهر را خلق و دست متجاوزان را از حریم مقدس میهن اسلامی کوتاه کردند.

برای دیدن تصاویر با کیفیت بالا روی هر عکس کلیک کنید.

 

 





      

ایران-140 گونه ایی از هواپیماهای چند منظوره می باشد که به صورت مشترک میان دو کشور ایران و اوکراین ساخته و تولید می شود.گفتنی است این هواپیما در ایران علاوه بر استفاده غیر نظامی برای انجام مقاصد نظامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

.


آژانس عکس ایران- IIPA




      

نمایش هلیکوپترهای جدید در HeliRussia 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمونه اولیه صنعتی جدیدترین هلیکوپترهای روسی و خارجی در نمایشگاه بین المللی HeliRussia 2011 در مسکو از تاریخ 19 تا 21 می به نمایش عموم گذاشته خواهند شد. در مجموع 125 شرکت روسی و 40 سازمان از دیگر کشورها در این نمایشگاه حضور داشته و محصولات نظامی توسط 11 شرکت روسی و یک شرکت اوکرائینی معرفی خواهند شد. هلیکوپتر روسی Mil Mi-38 OP-2 و هلیکوپتر سبک وزن Kamov Ka-226T Hoodlum چند منظوره در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

 





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی