سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

سرلشکر حسن فیروز آبادی:

10 سال است آماده انهدام نیروها و تجهیزات آمریکا در منطقه هستیم



خبرگزاری فارس: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: 10 سال است آماده انهدام نیروها و تجهیزات آمریکا در منطقه هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله خلع سلاح هسته‌ای سال‌ها است که مطرح است و از وقتی که ان.پی.تی تصویب شد، مسئله خلع سلاح نیز مطرح شد ولی ابرقدرتهای مسئله خلع سلاح را ملعبه قرار دادند، گفت: ابرقدرتها با ملعبه قرار دادن خلع سلاح هسته‌ای تا امروز با آن بازی کردند و علاوه بر اینکه خلع سلاحی صورت نگرفت به تعداد سلاح‌های هسته‌ای دارندگان همچون کشور فرانسه آمریکا و انگلیس افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران پیش قدم شده و ابتکاری به خرج داده است که کشورهای جهان که طالب فنآوری صلح آمیز هسته‌ای هستند جمع شده‌اند و از حق ملت‌ها برای داشتن فن آوری صلح آمیز هسته ای دفاع کنند و در عین حال این اتفاق برای اولین بار است که در دنیا می‌خواهد برگزار شود تا از دارندگان سلاح‌های هسته‌ای در سازمان های بین المللی بخواهد که خلع سلاح هسته‌ای صورت گیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر جدی بودن مسئله خلع سلاح هسته‌ای اظهار داشت: اگر حقوق بشر جدی است پس یک سلاح هسته ای نیز نباید در دنیا وجود داشته باشد.
سرلشکر فیروز آبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص علت همزمانی کنفرانس اخیر واشنگتن و کنفرانس خلع سلاح در تهران گفت: ما کنفرانس خلع سلاح‌ها را از مدت‌ها در جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده‌ بودیم و موضع حق طلبانه ملت ایران است که امروز ایران در جهان پیشگام مطالبه حق عادلانه ملت‌های جهان است که این کنفرانس از این نوع بود.
وی با اشاره به کنفرانس اخیر واشنگتن تاکید کرد: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد این بود که آقای اوباما از سران کشورها به صورت انتخابی دعوت و بحث‌ها را مطرح کرد که نتیجه‌اش این بود که باید سلاح‌های هسته‌ای را حفظ کنند و در واقع کنفرانس واشنگتن مقابله با npt و خلع سلاح بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اظهارات اوباما در کنفرانس واشنگتن حرف‌های خودش نبود بلکه سندی بود که توسط کسانی در آمریکا تنظیم شده به عنوان استراتژی هسته‌ای آمریکا تصریح کرد: استراتژی هسته ای آمریکا فریبنده است که در آن اعلام شده آمریکا که امروز چند هزار بمب هسته‌ای آماده دارد تصمیم گرفته که از این به بعد از این بمب‌ها علیه کشورها استفاده نکند، ولی این حرف مسخره است چرا که باید دید اگر تصمیم استفاده از آن را ندارند چرا سلاح تولید کرده و از آن نگهداری می‌کنند. از همین رو آمریکایی‌ها برای خالی نبودن این کمبود عقلی، استدلالی و حقوقی‌شان گفتند از این سلاح‌ها استفاده نمی‌کنند مگر بر علیه دو کشور که به آنها تضمین نمی‌دهیم و قاعدتا بعضی‌ها تلویحا این دو کشور را کره شمالی و ایران نام بردند.
سرلشکر فیروز آبادی در خصوص اظهارات اوباما به تهدید ایران ادامه داد: بهتر بود آقای اوباما خود را با آن مصاحبه در گرداب تهدید هسته‌ای غرق و نابود نمی‌کرد در حالی که این اشتباه را کرد؛ چرا که قاعدتا نباید یک رئیس جمهور همچون اوباما این حرف را می‌زد و این باعث شد که همه دنیا بگویند تا وقتی تصمیم دارید بمب اتم را علیه بشریت استفاده کنید چه فرقی بین انسان‌های ایران و کره شمالی با سایر انسان‌های کشورها دارد؛ چرا که یک زمانی علیه ژاپن استفاده کردید و فردا احتمال دارد از بمب اتم علیه کشور دیگری استفاده کنید.
وی تاکید کرد: از نظر منطقی ما در ایران اصطلاحی داریم مبنی بر اینکه قلدر‌ها وقتی کم می‌آوردند داد می‌زنند بر همین اساس به نظر می‌آید این داد زدن اوباما و سیاست‌مدارهای آمریکا در نتیجه کم آوردنشان در برابر بیداری و حرکت ملت‌ها برای حفظ حقوق شان و گسترش عدالت در جهان هست.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سئوالی در خصوص ادعای برخی درخصوص اخبار بعضی رسانه‌های روسی مبنی بر حمله آمریکا به همراهی روسیه به ایران خاطرنشان کرد: اول باید دید این کشورها قادر هستند چنین کاری بکنند یا نه در حالی که ما 10 سال است آماده شده ایم نیروها و تجهیزات آمریکا را در منطقه منهدم کنیم.
وی یادآور شد: همان طور که قبلا اعلام کردم اگر آمریکا به ایران حمله کند هیچ یک از سربازانش زنده به کشورش برنمی‌گردند.
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه آمادگی در ایران آمادگی نظامی کلاسیک نبوده بلکه آمادگی عالمانه و فن آورانه است یادآور شد: ما با تجربه 8 سال دفاع مقدس که بر همین آمریکا و دستیارانش پیروز شدیم تجارب زیادی داریم و همه ملت ما در سازمان نظامی حضور دارند و همه تخصص‌ها را یاد گرفته و آمادگی دارند.





      

در ماه ژوئن آمریکا قصد دارند که اولین پرتاب آزمایش موشک های دو مرحله جدید ضد موشکی را آنجام دهد. این مطلب را روز پنجشنبه ژنرال "پاتریک اورالی" رییس آژانس سیستم ضد موشکی پنتاگون در کنگره آمریکا اعلام کرد.
به گزارش "ایتار-تاس"، وی در جلسه کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: "اگر تصمیم به برقراری این سیستم های اتخاذ گردد ما فرصتی تکمیلی برای دفاع ازخاک آمریکا در برابر تهدیدات موشکی

کشورهایی مانند ایران و کره شمالی پیدا خواهیم کرد.
وی خاطر نشان ساخت که موشک های ضد موشکی دو مرحله ای سکوی زیر زمینی به خوبی آندسته از موشک های ضد موشک سه مرحله ای که پنتاگون تا پایان سال جاری در ایالت آلاسکا و کالیفرنیا تحویل خواهد گرفت را تکمیل می کنند. ژنرال آمریکایی گفت: "درمورد موشک های سه مرحله ای باید گفت که موتورهای بلوک شتاب دهنده آنها برای گرم شدن به چهار دقیقه زمان نیاز دارند یا بعبارت دیگر زمانی معین برای آمادگی انجام رهگیری وجود دارد. اما بلوک شتاب دهنده موشک های دو مرحله ای به مراتب سریعتر عمل می کند و اگر موشک سه مرحله ای خطا رود، ما امکان منهدم نمودن کلاهک دشمن را با کمک موشک دو مرحله ای خواهیم داشت".
به گفته اورالی، پنتاگون فعلا تصمیم نگرفته که چه میزان موشک ضد موشک دو مرحله ای نیاز دارد و محل استقرار آنها کجا باید باشد.





      

خبرگزاری «ریا نووستی»/ پس از مخالفت ترکیه از برگزاری تمرین نیروی هوایی اسرائیل در آسمان این کشور، اسرائیل متوجه آسمان اروپا و آسیا شده و به دنبال پیدا کردن میدان تمرین وسیعتری برای برگزاری مانورهای هوایی خود است.
به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» از "میگ نیوز" در سالهای اخیر نیروی هوایی اسرائیل تعداد پروازهای تمرینی در مسافت زیاد را افزایش داده است. بزگترین تمرین در سال 2008 برگزار گردید که در آن 100 هواپیمای نیروی هوایی اسرائیل بر فراز یونان  پرواز کردند. این مانور را جهانیان به عنوان بزرگترین تمرین برای حمله به ایران تلقی نمودند.
تا قبل از عملیات نوار غزه در زمستان گذشته، نیروی هوایی اسرائیل اغلب برفراز ترکیه تمرین می کرد. اما پس از تیره شدن روابط اسرائیل و ترکیه، آنکارا از دادن مجوز به جنگنده های اسرائیلی برای پرواز برفراز این کشور خودداری کرد.
یکی از افسران ارشد نیروی هوایی اسرائیل در این رابطه می گوید:" ما برای پرواز جای دیگری را پیدا می کنیم".
وزارت دفاع تمدید توافقنامه سال 2006 با رومانی را بررسی می کند. طبق این توافقنامه جنگنده های اسرائیل می توانند در آسمان رومانی تمرین کنند. امکان دارد در سال جاری برنامه مانورها با حمایت این کشور برگزار شود.



      

 

رزمایش تیپ مخصوص 65 هوابرد (نوهد)


































































      

سرهنگ احمدآبادی در گفتگوی تفصیلی با فارس:

بالگردهای هوانیروز به سامانه‌های عملیات در شب مجهز شدند






خبرگزاری فارس: فرمانده بزرگترین پایگاه هوانیروز از تجهیز بالگردهای این نیرو به سامانه‌های پرواز و عملیات در شب خبر داد و گفت: امیدواریم طی 3 تا 4 سال آینده موفق به ساخت اولین بالگرد توسط متخصصان هوانیروز شویم.

پایگاه چهارم رزمی و پشتیبانی هوانیروز مستقر در اصفهان را می‌توان قلب پایگاه‌های هوانیروز در کشور نامید. وسعت پایگاه، حجم تجهیزات، تعداد بالگردها و برخی ویژگی‌های دیگر از جمله آموزش خلبانان بالگرد شنوک که منحصرا در اختیار این مرکز قرار دارد، این پایگاه را به عنوان مهمترین مرکز هوانیروز در کشور تبدیل کرده است.
انجام بیشترین ساعات پروازی با کمترین سانحه که میزان آن در حد استاندارهای بین المللی محسوب می‌شود و نیز انجام تمامی ماموریت‌های محوله از جمله مقابله با اشرار، امداد و نجات و نیز پشتیبانی لشکرها و یگان‌های زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از دیگر ویژگی‌های پرکارترین مرکز هوانیروز در کشور است.
سرهنگ محمدعلی احمدآبادی فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز در حاشیه بازدید خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس از این پایگاه در آستانه 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتگویی تفصیلی به بیان ویژگی‌های امروز هوانیروز در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب پرداخته است.
* عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی؛ دوراندیشی عمیق رهبر انقلاب
سرهنگ احمدآبادی، با اشاره به تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا مبنی بر عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی، آن را یک دوراندیشی پیامبرگونه از سوی معظم‌له دانست و با بیان اینکه عمر وسایل پرنده با قطعات آن سنجیده می‌شود، افزود: هر کدام از قطعات، عمر تعریف شده خود را دارند که در پایان این عمر باید آنها را جایگزین کرد اما بخاطر پیچیدگی این تجهیزات از یک طرف و شرایط تحریم از طرف دیگر، طبیعی است که این کار برای ما بسیار سخت خواهد بود.
وی ادامه داد: این فراز از تدابیر رهبر معظم انقلاب موجب شد تا ما یک توجه جدی به نگهداری، تعمیر و استفاده بهینه از تجهیزات را ملاک قرار دهیم و وقتی تجهیزات ما در شرایط تعمیر قرار گرفتند، روی آن فکر و مطالعه دقیق صورت گیرد.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز تصریح کرد: امروز توان رزمی ما در سایه همین تدابیر در حد بسیار بالایی است و این چیزی نیست جز خودباوری، تلاش و افزایش منطقی عمر قطعات بکار رفته.
احمدآبادی در توضیح عمردهی منطقی به تجهیزات نیز توضیح داد: آمریکایی‌ها عمر قطعات را برای سود بیشتر خود، کوتاه کردند تا بتوانند قطعات بیشتری به کشورها بفروشند. اما ما توانستیم با استفاده از سیستم‌های آزمایشگاهی و توسط متخصصان داخلی این عمر قطعات را بالا ببریم. ضمن اینکه در این افزایش درصدها، به هیچ وجه از کنترل و کیفیت قطعات غافل نشدیم و همه این عوامل سبب شد تا امروز شاهد وابستگی کمتر، شرایط ایده‌آل‌تر و خودباوری بهتر در میان یگان‌های هوانیروز باشیم.
* سفر همراهان رئیس‌جمهور با یک شنوک منحصربفرد !
وی به عنوان مثال به عملیات پیچیده و فنی بازسازی یکی از بالگردهای شنوک توسط متخصصان هوانیروز اشاره کرد و با بیان اینکه بالگرد شنوک نسبت به بالگردهای دیگر از پیچیدگی، دقت و پرکاری بیشتری برخوردار است، افزود: در دنیا به این بالگرد، "هلی‌کوپتر - هواپیما " می‌گویند چراکه تمام قابلیت‌های هواپیما را داشته و علاوه بر آن می‌تواند در سطح آب نیز نشست و برخاست داشته باشد.
احمدآبادی ادامه داد: یکی از بالگردهای شنوک ما به شماره 4092 در سال 56 در یک پرواز ناوبری، اشتباها با ورود به فضای شوروی، مورد اصابت پدافند هوایی این کشور قرار گرفته و پس از اصابت 162 گلوله به این بالگرد، به زمین می‌خورد به طوری که بازسازی و برگرداندن آن به ناوگان، عملا کاری غیر ممکن می‌نمود.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز خاطرنشان کرد: ولی اراده پولادین و مصمم همکاران ما سبب شد تا این بالگرد شنوک پس از انجام عملیات 14 ماهه بازسازی، به ناوگان برگردد و امروز 2 سال است که تمام ماموریت‌ها را بخوبی انجام می‌دهد.
احمدآبادی اظهار داشت: این بالگرد حتی در یک سفر طولانی رئیس جمهور در تبریز به انجام 90 ساعت ماموریت پرداخت، بدون اینکه کوچکترین نقصی در پرواز داشته باشد.
* خلبانان ما توان پرواز در شب را بصورت کلاسیک تمرین می‌کنند

وی به اهمیت تجهیز بالگردها به تجهیزات جدید و نیز اهمیت توانمندی پرواز در شب اشاره کرد و با بیان اینکه شیوه جنگ امروز در دنیا عوض شده بنابراین دیگر نباید محدودیتی برای پرواز در شب داشته باشیم، افزود: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته و تجهیزاتی برای پرواز در شب و پروازهای ناوبری مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمرین‌های کاملا رسمی و کلاسیک متعددی نیز در یگاه‌ها دنبال می‌شود.
* 7000 ساعت پرواز بالگردهای پایگاه چهارم هوانیروز در سال گذشته

احمدآبادی به اهمیت بالای پایگاه چهارم رزمی هوانیروز در اصفهان اشاره کرد و گفت: این پایگاه از نظر نوع تجهیزات و تعداد بالگرد، بزرگترین پایگاه هوانیروز در کشور است که با در اختیار داشتن 2 گردان سنگین بالگرد شنوک که منحصرا در اختیار این پایگاه قرار دارد، ماموریتی متفاوت‌تر از همه یگان‌های آجا به این پایگاه محول می‌شود به طوری که ما علاوه بر پشتیبانی لشکرها، ماموریت‌های امداد و نجات را نیز در کشور برعهده داریم.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز همچنین به انجام بیش از 7 هزار ساعت پرواز در قالب پروازهای آموزشی، ماموریت‌های محوله، عملیات مقابله با اشرار و امداد و نجات توسط خلبانان این پایگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این رقم در دنیا یک رقم قابل توجه است و همچنین در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری، این پایگاه بیش از 2هزار ساعت پرواز به نقاط مختلف کشور داشته است.
* اولین بالگرد بومی هوانیروز را در سال‌های آتی خواهیم ساخت

وی در ادامه اظهار داشت: تصور همه این است که فناوری بالگرد ساده‌تر از هواپیماست ولی باید بدانیم که ساخت و حتی پرواز بالگرد عملا پیچیده‌تر و سخت‌تر از هواپیماست اما ما امیدواریم طی 3 تا 4 سال آینده موفق به ساخت اولین بالگرد توسط متخصصان هوانیروز شویم.
* خلبانان ما تمامی جنگنده‌های دشمن در اطراف کشور را می‌شناسند

احمدآبادی به اهمیت موضوع آموزش خلبانان هوانیروز اشاره کرد و افزود: بخاطر شرایط خوبی که ایجاد شده، می‌توان گفت که تمامی خلبانان کنونی هوانیروز را جوانان بعد از انقلاب تشکیل می‌دهند و توان رزمی همه پایگاه‌ها نیز یکنواخت و در سطح بسیار بالا قرار دارد.
وی همچنین از آمادگی پایگاه‌های آموزشی هوانیروز برای آموزش خلبانان کشورهای همسایه و نیز کشورهای اسلامی خبر داد.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز همچنین اشراف اطلاعاتی بر اقدامات دشمن و رصد تحرکات آنها در اطراف کشور را به موضوع مهم و موثر در امر دفاع دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت دادیم و این اطلاعات در همه سطوح یگان‌های ما گسترش یافته است.
احمدآبادی تصریح کرد: در این پایگاه خلبانان ما با تمامی نمونه‌های جنگنده‌های دشمن در اطراف کشور آشنا می‌شوند تا در هنگام مشاهده این جنگنده‌ها براحتی آنها را شناسایی کنند.
* برای برقراری صلح باید همیشه آماده جنگ باشیم

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز دکترین تجهیزاتی و آموزشی نیروهای مسلح را یک دکترین دفاعی معرفی کرد و اظهار داشت: دین اسلام دین صلح و دفاع است اما اعتقاد داریم که اگر کسی گوشه چشمی به ما کند باید جواب او را بدهیم و حضرت علی(ع) نیز می‌فرماید "اگر طالب صلحی، آماده جنگ باشد ". بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا وضعیت آمادگی‌مان حفظ شود تا اگر اتفاق رخ داد، پاسخ مناسبی به متجاوز بدهیم.

پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان
پرواز بالگرد شنوک بر فراز پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان
خلبانان بالگرد کبرا قبل از پرواز
پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان
هدایت بالگرد شنوک توسط یکی از پرسنل پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان
اتاق کنترل بالگرد کبرا
پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان
خلبانان بالگرد های شنوک در پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان
بالگرد شنوک در پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان
خلبان بالگرد کبرا قبل از پرواز
کلاس آموزشهای فنی بالگرد




      

گل کیپر(دروازه بان)

یکی از مهمترین خطراتی که ناوها وکشتی های جنگی را تهدید می کند موشک های ضد کشتی ما فوق صوتی است که در ارتفاع نزدیک سطح دریا حرکت می کند وبه علت وجود اغتشاش در این ارتفاع تا نزدیکی هدف قابل تشخیص نیستند و بعد از رسیدن به این ناحیه مواجهه با آنان توسط موشک تقریبا غیر ممکن است . برای مقابله با این تهدیدات سیستم هایی ابداع شده است که در زمان کم تعداد زیادی گلوله را در مسیر حرکت موشک می پراکنند تا موجب انهدام آن گردد . به علت سرعت بالای این نوع موشک ها باید لزوما به سر جنگی آنها شلیک ویا بدنه ی آنها به صورت کامل منهدم گردد . موشک کروز روسی مسکیت



(پشه خاکی)

گل کیپر(دروازه بان) یک پدافند دریا پایه ی هلندی بر اساس درگیری از نزدیک است جهت مواجهه با تهدیداتی نظیر هوا پیما وموشک های ضد کشتی کاربرد دارد . لین سیستم آتشبارمحصول کمپانی هلندی سیگنال است که از توپ معروف GU/8A محصول جنرال الکتریک ملقب به تاندربولت (توفان گلوله) بهره می برد.


گل کیپر از دو رادار مختلف برای مواجهه با هدف بهره می گیرد که به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند تا در صورت شلیک چند موشک هدفی را که دارای بیشترین اولویت مواجهه است انتخاب نماید . رادار اول که در باند I کار می نماید برای تشخیص هدف است و ماتوتند 18 هدف را به صورت همزمان رهگیری نماید . رادار دوم در هر دو باند IوK کار می کند و وظیفه ی تعقیب هدف و کنترل آتش را بر عهده دارد .استفاده از دو رادارو دو باند به صورت همزمان اثر نویز ها را که معمولا برای مواجهه با اهداف کم ارتفاع نظیر موشک های کروز ایجاد مزاحمت می نماید را به طرز چشمگیری کاهش می دهد وبه تصمیم گیری صحیح سیستم کمک می کند . رادار دوم و یک سیستم تلوزیونی بر عملکرد سیستم نظارت دارد ودر صورت لزوم تصحیحات لازم را انجام می دهد .



توپ GU/8A تاندر بولت درحقیقت یک سلاح ضد زره است که برای استفاده در هواپیمای ضد تانک A10 طراحی و ساخته گردید . این توپ 30 میلیمتری از مکانیزم گتلینگ(ابداعی توسط دکتر گتلینگ در 1890) استفاده می نماید و دارای هفت لوله ساخنه شده از کامپوزیت پایه آلومینیوم است . نیروی پس زنی ناشی از شلیک این آتشبارمهیب آنقدر زیاد است که یک کامپیوتر مستقل وظیفه ی حفظ تعادل هواپیمای A10 را در زمان شلیک بر عهده داشت .

مهمات استفاده شونده عمدتا از نوع ضد زره با هسته ی سخت است . بدین صورت که یک فلز بسیار سخت مانند اورانیوم238 (6برابرسخت تر از از سخت ترین فولاد ) یا تنگستن کاربید درون ژاکتی از نایلون قرار می گیرد .قطر هسته ی سخت 21میلیمتر می باشد . ژاکت نایلونی جهت افزایش عمر لوله استفاده می گردد .


پس از تشخیص و رهگیری هدف کامپیوتر به کمک رادار کنترل آتش فرمان شلیک 4200 گلوله را در دقیقه به سمت هدف صادر می نماید . زمان عکس العمل سلاح مقابل موشک هایی با دو برابر سرعت صوت نظیرمسکیت 5.5 ثانیه است .

برد عملیاتی پدافند 300متر الی 2500 متر می باشد و نقش دروازه بان یک تیم فوتبال را در آخرین لایه ی دفاعی بازی می کند این سیستم هم اکنون بر روی ناوهای کشورهای مختلفی نصب گردیده است و هنوز در حال بهسازی بوده و قیمت هرواحد آن 13 میلیون دلار است .






      

موشک ضد زره نسل اول3AT sager
موشک AT sager 3 در کشور های غربی با نام مالیوتکا (بچه ی کوچک) شناخته می شود . مالیوتکا یک موشک ضد تانک هدایت شونده با سیم است که درزمره ی موشک های نسل اول به شمار می آید واز سامانه ی هدایت دستی بر اساس خط دید استفاده می کند . بی تردید مالیوتکا مشهورترین موشک هدایت شونده ی ضد تانک در تاریخ شوروی سابق است . در مجموع بیش از 200 هزار فروند از این موشک تولید وبه فروش رسید . علاوه بر این کشورهای زیادی با الگو برداری از آن نونه های مشابهی را ساختند .
از ابتدای شروع به ساخت این موشک 4 هدف کلی دنبال شد:
1) قابلیت نصب بر روی خودروی زرهی ویا حمل وسط نفر
2) حداقل برد 3000 متر
3) حداقل قدرت نفوذ در زره تا 200 میلیمتر
4) حداگثر وزن حدود 10 کیلو گرم

طراحی چنین موشکی بر مبنای نمونه های غربی مانند کبرای سویسی و انتک فرانسوی آغاز شد . سرانجام نمونه ی اولیه ساخته شد و پس از آزمایشهای اولیه در دسامبر 1962درسپتامبر 1963 وارد خدمت در ارتش گردید . در ابتدا موشک در یگان های ضد تانک به کار گرفته شد . به علت حد اقل برد 500 متری مالیوتکا در هر گروه یک آر پی جی زن نیز حضور داشت تا شعاع کمتر از 500 متری را پوشش دهد . همچنین موشک بر روی زره پوش ها و بالگرد های روسی نصب گردید . این موشک در جنگ ویتنام علیه نیروهای آمریکایی ودر جنگ اعراب واسراییل توسط مصر و سوریه علیه تانک های اسراییلی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت . همچنین در جنگ ایران و عراق تعداد زیادی از این موشک توسط عراق خریداری و علیه ایران بکار گرفته شد . مالیوتکا در حالت حمل تک نفره از روی جعبه ی چمدان مانند پرتاب می شود.

این جعبه از فایبر گلاس ساخته شده است و یونیت کنترل موشک در آن جاداده شده است . آماده سازی موشک برای پرتاب 5 دقیقه زمان می برد که طی آن پس از خارج کردن یونیت کنترل از جعبه موشک بر روی آن سوار می شود. موشک توسط فرمان کوچکی بر روی یونیت کنترل آتش هدایت می گردد . کاربر با چشم غیر مسلح می تواند موشک را تا برد 1000 متر هدایت کند اما در برد های بالا تر از یک پریسکوپ با بزرگنمایی 8 برابر استاده می شود . دقت اصابت تا حد زیادی به مهارت کاربر بستگی دارد. بدین منظور کاربرها باید توسط یک شبیه ساز به طور مداوم تمرین کنند تا آمادگی خود را حفظ کنند . در طول جنگ ایران و عراق بسیار اتفاق می افتاد که این موشک به غنیمت نیروهای ایرانی در می آمد اما به دلیل فقدان تجربه ی لازم همان تعداد نیز کارایی لازم را نداشت . یکی از مشکلات این موشک زمان زیاد لازم برای رسیدن به حداکثر برد است 3000 متر است . این زمان 25 ثانیه است و به هدف این امکان را می دهد تا در پشت یک برآمدگی مخفی گردد یا به کاربر شلیک کند . سرعت موشک تقریبا 120 متر بر ثانیه است . این موشک در طول خدمت دایما مورد بهسازی قرار گرفته است . به عنوان مثال مدل 1970با قدرت نفوذ در زره 460 میلیمتری وسیستم هدایت نیمه اتوماتیک ویا مدل 1992 با سر جنگی حرارتی و قابلیت نفوذ در زره به میزان 800میلیمتر و... بود.

AT 3هم اکنون در ارتش روسیه با AT5وAT6 جایگزین گردیده است. کشورهایی چون چین کره شمالی و تایوان نمونه های مشابه مالیوتکا را ساخته اند ولی یکی از پیشرفته ترین نمونه های آن ساخت ایران است که بسیاری از ویژگی های آن مانند قدرت انهدام کلاهک و مقاومت ان در مقابل جمینگ افزایش یافته است .
کشور های دارنده :
افقانستان، الجزایر، آلبانی، آنگولا ،بوسنی، بلغارستان، چین، سوریه، عراق، ایران، مصر ،ویتنام ،حزب الله لبنان، رومانی اوگاندا، زامبیا، اسلوونی، هند، لیبی و کره شمالی.




      

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در روز ارتش، سلاح های نوین نیروی زمینی به نمایش در می آید .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در نشست خبری افزود: تجهیزات راداری جدید، هواپیماها و بالگردهای بدون سرنشین با قابلیت های متفاوت، تجهیزات و سلاح های نوین از جمله نفربرهای فوق سبک، سلاح های کامپوزیتی و مسلسل شش لول جدیدی با نام "گت لین گان" را از سلاح های نوین نیروی زمینی ارتش است که در روز رژه ، به نمایش گذاشته خواهد شد ولباس جدید نیروی زمینی نیز معرفی می شود.
سرتیپ پوردستان درباره هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران گفت: آن قدر در طراحی و ساخت این نوع هواپیماها و همچنین تیراژ آن پیشرفت کرده ایم که وزیر دفاع آمریکا، از پرنده های بدون سرنشین ایران اسلامی ، به شدت ابراز نگرانی کرده است.
وی افزود: هواپیماهای بدون سرنشین ما، قابلیت عملیاتی شدن و نظامی شدن و همچنین قابلیت شناسایی نقاط بسیار دور و سخت را دارند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: درباره بالگردهای بدون سرنشین نیز کارهای بسیار بزرگی انجام داده ایم که در آینده مردم شاهد آن خواهند بود.
امیرسرتیپ پوردستان ، نیروهای مسلح را از مصادیق عینی سال همت و تلاش مضاعف خواند و گفت: رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش ، امسال با حضور 5 لشکر و 7 تیپ مستقل برگزار خواهد شد




      



شرکت FN هرستال از امضای قراردادی با وزارت دفاع اسلوونی برای فروش تفنگهای هجومی تاکتیکی FN2000  ونارنجک انداز خبر داده است. تحویل این جنگ افزار از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. FN2000 پس از یک سال آزمایش موفقیت آمیز بر اساس استاندارد های ناتو در وزارت دفاع اسلوونی موفق به پیروزی در این رقابت شد. FN2000 دارای کالیبر 56/5 می باشد و از جدیدترین فناوریهای روز جهت کاهش وزن و افزایش دقت و دستیابی به توانایی برآورده سازی انواع نیازهای مشتریان بهره می گیرد.





      

نیکلای فادییف" خبرنگار روزنامه روسی اینترنتی "اوترا.رو" روز جمعه نوشت: آمریکا تصمیم گرفت توان جنگی خود را به کمک انواع جدید تسلیحات حفظ کند، چرا که قرارداد جدید کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت) به میزان قابل توجهی تعداد خرج های هسته ای آمریکا را کاهش می دهد. آمریکایی ها قصد دارند موشکی بالستیک با کلاهکی معمولی بسازند که بتواند به هر نقطه ای از جهان ظرف یک ساعت ضربه وارد کند. روزنامه واشنگتن پست می نویسد که هم اکنون در چارچوب برنامه "ضربه سریع جهانی" کار طراحی چنین موشک هایی انجام می شود.
در ادامه آمده است: به گفته نماینده پنتاگون، سلاح معجزه آسا ویژه مبارزه با تروریستان می باشد که همچنین باید به ابزاری کمکی برای بازدارندگی و آلترناتیوی برای تسلیحات هسته ای استراتژیک تبدیل شود. احتمال می رود که به کمک این سلاح پایگاه های تروریستان نابود شوند. همچنین آنها می توانند برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران و کره شمالی نیز استفاده شوند.
این نشریه می نویسد: موشک ها در خاک آمریکا مستقر خواهند شد. دستگاه های پرتاب می توانند مورد بازرسی بین المللی نیز قرار گیرند. آنطور که نظامیان آمریکایی اعلام می کنند، موشک های بالستیک جدید زودتر از سال 2015 در ارتش نخواهند بود، اما "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواستار این است که ساخت آنها تسریع شود. رئیس جمهور آمریکا در موشک های جدید جایگزینی برای سلاح هسته ای می بیند.
در ادامه آمده است: دولت آمریکا از کنگره خواسته است که در سال 2011 میلادی 240 میلیون دلار به برنامه "ضربه سریع جهانی" تخصیص دهد که این رقم 45% بیش از سال گذشته است. بلطف تلاش های اوباما، پنتاگون در ماه مه سال جاری اولین آزمون سلاح بالستیک را آغاز می کند. به گفته نظامیان، تنها تا سال 2015 برای ساخت موشک جدید حدود 2 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.
مولف می نویسد: گفتنی است که در حال حاضر آمریکا تسلیحات متعارفی ندارد که بتوانند ضرباتی صاعقه آسا به هر نقطه ای از جهان وارد کنند. استفاده از موشک های هسته ای قاره پیما نیز سخت شده است، چرا که آنها تنها ویژه ضربات بازدارنده و ضرباتی در پاسخ به حملات هستند، و موشک های بالدار با کلاهک های متعارف و بمب افکن های استراتژیک که در نیروهای مسلح هستند نیز برای رسیدن به هدف به 12 ساعت زمان نیاز دارند.
در ادامه گفته می شود: ایجاد برنامه "ضربه سریع جهانی" در سال 2008 توسط "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شده بود. این برنامه با اعتراضات بسیاری از سوی مسکو مواجه شده است. بعقیده نمایندگان وزارت امور خارجه روسیه، تحقق برنامه می تواند سبب برانگیختن مسابقه تسلیحات متعارف شود. همچنین مسکو اعلام می کند که در این صورت تحقق ایده نابودسازی سلاح هسته ای در سراسر جهان برای اوباما دشوارتر خواهد شد.
مولف در پایان می نویسد: این خطر نیز وجود دارد که پرتاب موشک های جدید بالستیک سبب به کارافتادن سیستم های هشدار هسته ای چین و یا روسیه شود. در عین حال این احتمال نیز زیاد است که سلاح جدید از دقت کافی برخوردار نباشد.
خبرگزاری «ریا نووستی»





      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی