سرلشکر حسن فیروز آبادی:

10 سال است آماده انهدام نیروها و تجهیزات آمریکا در منطقه هستیم



خبرگزاری فارس: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: 10 سال است آماده انهدام نیروها و تجهیزات آمریکا در منطقه هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله خلع سلاح هسته‌ای سال‌ها است که مطرح است و از وقتی که ان.پی.تی تصویب شد، مسئله خلع سلاح نیز مطرح شد ولی ابرقدرتهای مسئله خلع سلاح را ملعبه قرار دادند، گفت: ابرقدرتها با ملعبه قرار دادن خلع سلاح هسته‌ای تا امروز با آن بازی کردند و علاوه بر اینکه خلع سلاحی صورت نگرفت به تعداد سلاح‌های هسته‌ای دارندگان همچون کشور فرانسه آمریکا و انگلیس افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران پیش قدم شده و ابتکاری به خرج داده است که کشورهای جهان که طالب فنآوری صلح آمیز هسته‌ای هستند جمع شده‌اند و از حق ملت‌ها برای داشتن فن آوری صلح آمیز هسته ای دفاع کنند و در عین حال این اتفاق برای اولین بار است که در دنیا می‌خواهد برگزار شود تا از دارندگان سلاح‌های هسته‌ای در سازمان های بین المللی بخواهد که خلع سلاح هسته‌ای صورت گیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر جدی بودن مسئله خلع سلاح هسته‌ای اظهار داشت: اگر حقوق بشر جدی است پس یک سلاح هسته ای نیز نباید در دنیا وجود داشته باشد.
سرلشکر فیروز آبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص علت همزمانی کنفرانس اخیر واشنگتن و کنفرانس خلع سلاح در تهران گفت: ما کنفرانس خلع سلاح‌ها را از مدت‌ها در جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده‌ بودیم و موضع حق طلبانه ملت ایران است که امروز ایران در جهان پیشگام مطالبه حق عادلانه ملت‌های جهان است که این کنفرانس از این نوع بود.
وی با اشاره به کنفرانس اخیر واشنگتن تاکید کرد: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد این بود که آقای اوباما از سران کشورها به صورت انتخابی دعوت و بحث‌ها را مطرح کرد که نتیجه‌اش این بود که باید سلاح‌های هسته‌ای را حفظ کنند و در واقع کنفرانس واشنگتن مقابله با npt و خلع سلاح بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اظهارات اوباما در کنفرانس واشنگتن حرف‌های خودش نبود بلکه سندی بود که توسط کسانی در آمریکا تنظیم شده به عنوان استراتژی هسته‌ای آمریکا تصریح کرد: استراتژی هسته ای آمریکا فریبنده است که در آن اعلام شده آمریکا که امروز چند هزار بمب هسته‌ای آماده دارد تصمیم گرفته که از این به بعد از این بمب‌ها علیه کشورها استفاده نکند، ولی این حرف مسخره است چرا که باید دید اگر تصمیم استفاده از آن را ندارند چرا سلاح تولید کرده و از آن نگهداری می‌کنند. از همین رو آمریکایی‌ها برای خالی نبودن این کمبود عقلی، استدلالی و حقوقی‌شان گفتند از این سلاح‌ها استفاده نمی‌کنند مگر بر علیه دو کشور که به آنها تضمین نمی‌دهیم و قاعدتا بعضی‌ها تلویحا این دو کشور را کره شمالی و ایران نام بردند.
سرلشکر فیروز آبادی در خصوص اظهارات اوباما به تهدید ایران ادامه داد: بهتر بود آقای اوباما خود را با آن مصاحبه در گرداب تهدید هسته‌ای غرق و نابود نمی‌کرد در حالی که این اشتباه را کرد؛ چرا که قاعدتا نباید یک رئیس جمهور همچون اوباما این حرف را می‌زد و این باعث شد که همه دنیا بگویند تا وقتی تصمیم دارید بمب اتم را علیه بشریت استفاده کنید چه فرقی بین انسان‌های ایران و کره شمالی با سایر انسان‌های کشورها دارد؛ چرا که یک زمانی علیه ژاپن استفاده کردید و فردا احتمال دارد از بمب اتم علیه کشور دیگری استفاده کنید.
وی تاکید کرد: از نظر منطقی ما در ایران اصطلاحی داریم مبنی بر اینکه قلدر‌ها وقتی کم می‌آوردند داد می‌زنند بر همین اساس به نظر می‌آید این داد زدن اوباما و سیاست‌مدارهای آمریکا در نتیجه کم آوردنشان در برابر بیداری و حرکت ملت‌ها برای حفظ حقوق شان و گسترش عدالت در جهان هست.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سئوالی در خصوص ادعای برخی درخصوص اخبار بعضی رسانه‌های روسی مبنی بر حمله آمریکا به همراهی روسیه به ایران خاطرنشان کرد: اول باید دید این کشورها قادر هستند چنین کاری بکنند یا نه در حالی که ما 10 سال است آماده شده ایم نیروها و تجهیزات آمریکا را در منطقه منهدم کنیم.
وی یادآور شد: همان طور که قبلا اعلام کردم اگر آمریکا به ایران حمله کند هیچ یک از سربازانش زنده به کشورش برنمی‌گردند.
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه آمادگی در ایران آمادگی نظامی کلاسیک نبوده بلکه آمادگی عالمانه و فن آورانه است یادآور شد: ما با تجربه 8 سال دفاع مقدس که بر همین آمریکا و دستیارانش پیروز شدیم تجارب زیادی داریم و همه ملت ما در سازمان نظامی حضور دارند و همه تخصص‌ها را یاد گرفته و آمادگی دارند.