سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

این جلیقه در آزمایشی حیرت انگیز تونست 120 گلوله 19*9 شلیک شده از سلاح mp5 رو از فاصله 10 فوتی! دفع کنه.
داستان همین جا تموم نمیشه بلکه دقیقا بعد از آزمایش اول بدون تعویض جلیقه یک بار دیگر هم این جلیقه توسط 21 عدد گلوله کلاشینکف از فاصله 20 فوتی تیرباران شد و با دفع این گلوله ها ثابت کرد که نام فلس اژدها رو بی علت یدک نمیکشه. این جلیقه جدیدا به افغانستان و عراق هم فرستاده شد . و در طیف وسیعی توسط تفنگداران مورد استفاده قرار گرفته است





      

هند از جنگنده های "سوخوی-30" رضایت دارد

"آرکاپارامبیل انتونی" وزیر دفاع هند اعلام کرد که کشورش به رغم سانحه ماه آپریل از جنگنده "سوخوی-30 ام کا ای" رضایت دارد و قصد دارد که تا سال 2015 تعداد آنها را بیش از دو برابر افزایش دهد.
وی روز چهارشنبه در پاسخ به سئوال نمایندگان مجلس سنای این اعلام کرد: ما از سال 1996 تاکنون 98 فروند جنگنده "سوخوی-30 ام کا ای" خریداری نمودیم. تا سال 2015 نیز قصد داریم که تعداد آنها را به 230 فروند افزایش دهیم.
درباره فاجعه روز 30 آپریل یکی از این جنگنده ها که در آن خلبان به قتل رسید، انتونی اطلاع داد که بررسی علت حادثه هنوز ادامه دارد.
انتونی خاطر نشان ساخت: سوخوی-30 در حال حاضر یکی از مدرن ترین هواپیماهاست. نیروی هوایی هند از آنها رضایت دارد و معتقد است که این هواپیما یکی از بهترین ها در جهان است.
هند اولین محموله جنگنده های سوخوی-30 ام کا ای را از روسیه خریداری کرده و بعد از آن خط تولید مجاز آن در کمپانی دولتی Hindustan Aeronautics Limited راه اندازی شد.






      

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی روسیه

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، در این مانور گسترده که با عنوان«قفقاز 2009» برگزار شد، هزاران سرباز ارتش روسیه با حمایت صدها دستگاه تانک و هواپیمای جنگی و هلیکوپترهای این کشور شرکت داشتند. این مانور درمنطقه شمال قفقاز برگزار شد و در آن از تجهیزات نظامی پیشرفته بهره گرفته شد و طرح آن براساس نفوذ احتمالی گروه‌های تروریست به مرز روسیه برای ایجاد پایگاه‌هایی در شمال قفقاز برنامه‌ریزی شده بود. در این مانور درمدت دو ساعت نیروهای ارتش روسیه تلاش کردند حمله نیروهای مهاجم را دفع کنند و آنها را از بین ببرند. فرماندهان روسی اعلام کردند اهداف تعیین شده در این مانور محقق شده و اجرای آن موفقیت آمیز بوده است





      

ترکیه تمایل خود به در اختیار گرفتن پهباد پریدیتور A/B جنرال اتمیکس را اعلام نمود.این در خواست در خلال نمایشگاه IDEF 2009 که در ترکیه برگزار شد اعلام گردید.
به گفته مقامات ارشد صنایع دفاعی این کشور ، ترکیه خواستار به خدمت گرفتن شش فروند پهباد MQ-1 پریدیتور و MQ-9 ریپیرز از بخش فروش نظامی خارجی ایالات متحده شده است.
دولت ترکیه در طی بر گزاری نمایشگاه امسال ، نامبرسد.
ه خریداری پهبادهای مذکور به همراه تجهیزات مورد نیاز را تقدیم مقامات آمریکایی نمود و پیش بینی می شود تفاهم نامه اولیه میان دو کشور در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به امضای طرفین





      

رویترز مدعی شد: در اواخر دهه نود یک متخصص اطلاعات که برای دستگاه امنیت داخلی اسراییل (شین بت) کار می‌کرد، شبکه مرکزی شرکت «بی جلیلوت» که در زمینه انرژی در شمال تل‌آویو فعالیت می‌کرد را هک کرد. این موضوع در واقع آزمایشی روتین برای بررسی چگونگی حمایت از این موضع استراتژیک بود ولی نشان داد که اسراییلی‌ها امکانات لازم برای چنین اعمال خرابکارانه‌ای را در اختیار دارد.
یک عضو سابق شین بت که برای این قبیل فعالیت‌ها آموزش دیده بود می‌گوید: «هنگامی که وارد سیستم بی جلیلوت شدیم، دریافتیم که می‌توانیم غیر از دستیابی به اطلاعات، با دستکاری در خط لوله‌ها باعث ایجاد انفجارهایی نیز بشویم». بدین ترتیب بود که طرح جنگ الکترونیک کلید خورد. تحلیلگران بر این باور هستند که این موضوع سرفصل تلاش‌های آتی اسراییل برای متوقف کردن برنامه‌های ایران به عنوان دشمن درجه یک خود است.
منابع اسراییلی می‌گویند که نیاز به حمله‌های الکترونیک هنگامی احساس شد که اسراییلی‌ها متوجه ضعف خود در دست زدن به حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران شدند و اینکه آمریکا تردیدهایی جدی در شروع یک جنگ دیگر در خاورمیانه دارد. یکی از اعضای بازنشسته وزارت اطلاعات اسراییل می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیدیم که بزرگ‌ترین ضعف ایران در شبکه الکترونیکی آن نهفته است».
گروه‌های اسراییلی که در زمینه جنگ الکترونیک فعالیت می‌کنند به خوبی آموزش دیده و تجربه‌ای خوب در زمینه فن‌آوری تخریب به دست آورده‌اند که آن را زیر چتر دولتی به اجرا در می‌آورند. این گروه‌ها می‌توانند در قالب شرکت‌های تجاری اسراییل فعالیت کنند که البته بیشتر اعضای آن جزو نخبگان اطلاعاتی اسراییل هستند.
بورگ مدیر مرکز تحلیل‌های الکترونیک آمریکا که مشاوره‌های مهمی در زمینه امنیت الکترونیکی می‌دهد، می‌گوید که با توجه به دیدارهایی که با متخصصان اسراییلی در این زمینه در کنفرانس‌های مختلف داشتم، می‌توانم بگویم که اسراییل قدرت هجومی خارق‌العاده‌ای در زمینه جنگ الکترونیک دارد.
آکادمی «تکنولیتیکس» آمریکا، سال گذشته اسراییل را در میان کشورهایی که بزرگ‌ترین خطر برای جنگ الکترونیک هستند، در رده ششم قرار داد. در این لیست پیش از اسراییل؛ چین، روسیه، ایران، فرانسه و گروه‌های تندرو و تروریستی قرار دارند.
بورگ در پاسخ به این سوال که اسراییل چگونه می‌خواهد ایران را هدف قرار دهد، می‌گوید: «برنامه‌های الکترونیکی وجود دارند که می‌توان آنها را وارد سیستم‌های الکترونیک غنی‌سازی اورانیوم کرد. چنین حمله‌هایی بسیار فوری و محرمانه و فعال هستند و هنگامی اجرا می‌شوند که روند غنی‌سازی اورانیوم به پیشرفته‌ترین مراحل خود رسیده باشد».
بورگ افزود: «هکرها نمی‌توانند به شکل مستقیم به اطلاعات برنامه‌ هسته‌ای ایران دست یابند، چرا که چنین سیستمی به شکلی بسیار قوی مورد حمایت قرار دارد. بدین ترتیب اسراییلی‌ها مجبور هستند تا برنامه‌های الکترونیک خود موسوم به مالویر را وارد برنامه‌های مورد استفاده ایرانی‌ها کنند یا اینکه این برنامه را در یک کامپیوتر شخصی نصب کرده و به نوعی وارد شبکه اطلاعاتی ایران کنند».
علی اشتری بازرگان ایرانی که به اتهام جاسوسی برای اسراییل چندی قبل اعدام شد، متهم شده بوده که یکی از برنامه‌های نظامی و محرمانه ایران را آلوده به دستگاهی جاسوسی کرده و باعث ایجاد خلل‌هایی در این برنامه شده بود.
بورگ همچنین می‌گوید: «ویژگی جنگ الکترونیک در محرمانه و قابل انکار بودن آن است ولی مشکل در اینجاست که شبکه‌های هدف قرار گرفته شده با توجه به محرمانه بودن این گونه جنگ‌ها می‌توانند ادعا کنند که هیچ خسارتی را متحمل نشده‌اند و این دقیقا برعکس حملات نظامی است که خسارت‌های آن علنی می‌شود».
در همین حال تونی سکینر خبرنگار مجله نظامی «جینز دیفنس» به نقل از منابع اسراییلی می‌گوید که حمله سال 2007 اسراییل به تاسیسات هسته‌ای سوریه بعد از آن صورت گرفت که اسراییل سیستم رادارها و ضدهوایی‌های سوریه را با عملیاتی الکترونیکی از کار انداخته بود.
جیمز ریسن خبرنگار نیویورک تایمز نیز در کتاب خود موسوم به «شرایط جنگی» می‌گوید: «سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسراییل (سیا و موساد) برنامه‌ای را برای قطع شبکه برق نیروگاه هسته‌ای ایران در دست تهیه دارند که برای این منظور می‌خواهند یک دستگاه الکترو مغناطیس را وارد شبکه اطلاعاتی ایران کنند. خطر این امر در این است که چنین عملکردی می‌توانند تمامی ایران و نه فقط نیروگاه هسته‌ای را هدف قرار دهد».




      

Atchinsson  با نام اختصاری AA-12  قادر است در هر ثانیه 5 تیر شلیک کند و دارای بردی معادل 175 متر است. این شلاح لتدا در سال 1972 برای استفاده در جنگ ویتنام شاخته شد که دارای اشکالات متعددی بود. با استفاده از سیستمی خاص لگد سلاح تا 90 درصد کاهش پیدا کرده که این امر موجب دقت بیشتر در تیر اندازی به سوی اهداف میشود.


نمونه اولیه ساخته شده در جنگ ویتنام





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی