سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

شش فروند جت جنگنده اف? ??آمریکایی در پایگاه کادنا اوکیناوا مستقر شدند و قرار است که در مدت سه ماه استقرار در این پایگاه ماموریت گشت زنی در منطقه شرق آسیا را بر عهده داشته باشند
 استقرار جنگنده‌های اف ? ??آمریکایی در اوکیناوا، دومین استقرار این نوع جنگنده‌های آمریکایی در طی دو سال گذشته است که ? ???پرسنل نیروی هوایی آمریکا آن را نیز حمایت می‌کنند. 

استقرار جنگنده‌های اف? ??آمریکایی به عنوان بخشی از تعهدات آمریکا به ژاپن به عنوان هم پیمان این کشور و علایم در راستای تامین ثبات و امنیت در منطقه آقیانوس آرام است.

در همین حال شهرداریهای شهرهای چاتان ، کادنا و شهر اوکیناوا ، به عنوان میزبان پایگاهها و نیروهای آمریکایی ، استقرار جنگنده‌های آمریکایی در این شهرها را مورد انتقاد قرار داده و می‌گویند این اقدام بار و هزینه ی میزبانی این استان را افزایش می‌دهد.

جتهای جنگنده اف ? ??از جمله جنگنده‌های پیشرفته مافوق صوت و رادارگریز هستند که دولت ژاپن تمایل زیادی به استفاده از این نوع جنگنده‌ها در ناوگان هوایی ارتش دفاعی خود دارد.

ژاپن پیش از این در نظر داشت جنگنده‌های پیشرفته اف ? ??آمریکایی را خریداری کند اما واشنگتن به دلیل جلوگیری از نشت اطلاعات سری در مورد این نوع هواپیماها ، پس ازافشای اطلاعات مربوط به ناوهای پیشرفته آمریکایی ایجیس که مجهز به سیستم پیشرفته رادارهای رهگیری بودند، توسط پرسنل ارتش دفاعی ژاپن، از فروش این نوع هواپیماها به ژاپن خودداری کرد. 

ژاپن اکنون در نظر دارد تا طرح میان مدت دفاعی این کشور را که تا سال مالی2009 ?   ادامه خواهد داشت، مورد بازنگری قرار دهد.

مسئولان وزارت دفاع ژاپن اعلام کردند: آنها هم اینک در نظر دارند تا وضعیت ? ??فروند جنگنده اف ??این کشور را بهبود بخشند.

بر اساس پیمان امنیتی توکیو، واشنگتن که در سال ? ????میلادی میان دو کشور به امضا رسید، هم اکنون بیش از ? ??هزار نیروی آمریکایی در ژاپن مستقر هستند.

? ??درصد از تاسیسات نظامیان آمریکایی در جزیره جنوبی اوکیناوا قرار دارد





      

به هیچ وجه مبالغه نیست اگر بخواهیم عملیات نظامى اسرائیل در غزه را یک کشتار دسته‌جمعى معرفى کنیم که با توطئه کشورهاى عربى و بیدارى ملل جهان همراه است. آنچه که در این جنگ نمود زیادى یافت، شبکه مخابراتى داخلى، شبکه تونل‌هاى زیر زمینى، ساختار هرمى در تشکیلات و انبارى از مهمات بود که براى ماه‌ها کافى است و اسرائیل از ادامه یافتن این درگیری‌ها شوکه شده است، در حالى که توقع داشت در حملات طوفانى روز اول، حماس شوکه شده و تسلیم شود.

به گزارش پرس تی وی بیروت، ابراهیم الامین در روزنامه الاخبار می نویسد: به نظر مى‌رسد درگیری‌هاى جارى در غزه، ارتش اسرائیل را با تجارب جدیدى آشنا کرد که سر تیترهاى آن را دو سال قبل در جنوب لبنان خوانده بود. البته در این میان ارتش اسرائیل سعى مى‌کند بر موفقیت‌هاى خود در مناطق باز و سه کیلومتر اطراف شهرها تکیه کند، ولى در واقع آنها خوب مى‌دانند آنچه که در مناطق مسکونى با آن روبرو شدند، سیزده سال قبل که مى‌خواستند این سرزمین‌ها را به فلسطینى‌ها باز پس دهند به ذهنشان خطور نمى‌کرد.

ضربه غافلگیرانه اول

در اطلاعاتى که روز به روز گوشه‌هاى دیگرى از آن کشف خواهد شد، مشخص شد که سیوى لیونى وزیر خارجه اسرائیل به حسنى مبارک گفته بود که اسرائیل تصمیم دارد ضربه غافلگیرانه‌اى به غزه وارد کند که در همان ضربات اولیه حماس را از قدرت برکنار کرده و زمینه را براى ورود محمود عباس و مردانش باز کند. در رایزنى‌هاى امنیتى و نظامى بیان شده بود که این عملیات بسیار سهمگین ولى خیلى کوتاه مدت خواهد بود. نقشه ارتش اسرائیل به این گونه بود که در حمله اول با انجام صدها پرواز، تمام زیر ساخت‌ها و مراکز و تشکیلات فرماندهى نظامى و سیاسى حماس را هدف قرار داده و بعد از کشتن تعداد زیادى از مقامات حکومت حماس طى دو یا حداکثر سه روز نیروهاى اسرائیلى به سرعت به داخل مناطق مسکونى باریکه غزه حمله برده و باقیمانده نیروهاى پراکنده در سطح شهر را به صورت کاروان‌هایى از اسرا بازداشت نمایند. در این حال نیروهاى متشکل از هزار نفر از دستگاه‌هاى امنیتى سلطه فلسطینى به ریاست محمود عباس براى تحویل گرفتن باریکه غزه پیش قدم خواهند شد.

سخنان لیونى بدون شک صحنه‌هاى چهل سال پیش و سال 1967 را در مبارک زنده کرد که اسرائیلى‌ها بیشترین موفقیت‌هاى خود را در چند ساعت به دست مى‌آوردند. به نظر مى‌رسد که سخنان لیونى تاثیر قاطعانه‌اى بر تحلیل‌هاى سران مصر گذاشت به نحوى که آنها با عجله تلاش کردند برنامه‌اى براى وضعیت آینده باریکه غزه بچینند. آنها تصمیم نداشتند همه چیز را به محمود عباس واگذار کنند و در این راستا بهاى افرادى مانند محمد دحلان بالا رفت، ولى حوادث بر وفق مراد آنها روى نمى‌داد. روز اول گذشت، بلکه هفته اول نیز گذشت و هیچ چیز مهمى روى نداد.

تخلیه مراکز حساس

مدتى است که فرماندهان نظامى و مقامات سیاسى حماس و برخى فرماندهان گروه‌هاى مقاومت در یک جا متمرکز نشده و کم‌تر در مراکز معروف و علنى نمایان مى‌شوند. تخلیه مراکز علنى به آهستگى و بى سر و صدا صورت گرفته بود.

با آغاز حملات هوایی، حدود 150 هدف به طور همزمان مورد تهاجم نیروى هوایى ارتش اسرائیل در آمد و قرار بود این حملات نقش تعیین‌کننده‌ای در نبرد با حماس داشته باشد، ولى آنچه که روى داد این بود که همه این مراکز خالى بود و قربانیان این حملات، افراد غیر نظامى بودند که در نزدیک این مراکز زندگى مى‌کردند. اما در مورد کشتار نیروى انتظامى، جزئیات بسیار زیادى وجود دارد که به توطئه‌ای که در جریان بود مرتبط مى‌گردد. به عبارت دیگر برخلاف توقع رژیم صهیونیستى، حمله اول نتوانست هیچ یک از اهداف پیش‌بینى شده را محقق کند.

چرا اسرائیل نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود در این حملات طوفانى برسد؟ با اتمام جنگ سال 2006، تمام همّ و غمّ شهید عماد مغنیه این بود که تجارب جنگ لبنان را به فلسطینیان غزه منتقل نماید. وی در اسرع وقت جلساتى را شروع کرد که تا زمان شهادتش ادامه یافت. حاج رضوان (مغنیه) به هم‌رزمان فلسطینى خود در این جلسات بر اهمیت داشتن شبکه مخابراتى داخلى به عنوان یک سلاح استراتژیک تاکید کرد و در جلسات دیگر بر اهمیت داشتن اماکن پنهانى و مخفیانه تاکید نمود. در مدت کوتاهى نقشه‌ها و طرح‌ها ریخته شد و ده‌ها تن از سران جنبش‌هاى مقاومت فلسطینى به سوریه، لبنان و ایران سفر کردند و از اطلاعات داده شده به بهترین نحو استفاده کردند. در کم‌تر از یک سال غزه به غزه‌اى دیگر تبدیل شده بود که با ظاهر آن بسیار فرق داشت. تشکیلات هرمى براى ساختار مقاومت بخصوص حماس بوجود آمد و براى هر نوع جنگ جنون‌آمیزى، طرح‌هایى تهیه شد. همچنین راه‌هایى براى در امان نگاه داشتن امکانات نظامى تهیه شد به نحوى که بتوان امداد نظامى و پشتیبانى را حفظ نمود و راه‌هاى تماس و ارتباط با گروه‌هاى مقاومت را در بدترین شرایط حفظ کرد. عماد مغنیه در آن زمان به یکى از هم‌رزمان فلسطینى خود گفته بود که ملت فلسطین روز به روز ثابت خواهد کرد که ملت قهرمانى است که مى‌تواند همه دردها را تحمل کند و توانائى ساکنان غزه در تبدیل زیر زمین باریکه غزه به یک شهر دیگر نشان مى‌دهد که فلسطینى‌ها اگر رهبرى صالحى داشته باشند و اراده‌ای ملى از آنها حمایت کند، مى‌توانند موفقیت‌هایى را کسب کنند که دیگران از دستیابى به آن عاجز ماندند.

بدین جهت تنها چیزى که از حملات اولیه و طوفانى دشمن عایدشان شد، ترس و وحشتى بود که در دل همه مردم بوجود آورده بود و باعث تنش و التهاب مقامات فلسطینى داخل و خارج شده بود که امرى غیر منتظره نبود و طبیعى بود که چنین حملاتى باید چنین تاثیراتى را در بر داشته باشد؛ ولى بعد از دو روز مقاومت توانست ابتکار عمل را به دست گرفته و بر اوضاع صحنه نبرد مسلط شود. عملا همه این حملات توانست فقط بخش اندکى از امکانات نظامى و توانائى‌هاى رزمى مقاومت فلسطینى را هدف قرار بدهد و همه آنها بى‌صبرانه منتظر فرا رسیدن حمله زمینى بودند که بر خلاف حملات هوایى، ابتکار عمل در دست فلسطینى‌ها بود.

تقسیم نوار غزه به بخش‌های مختلف

از آنجا که حملات هوایى ارتش اسرائیل، نتایجى در بر نداشت اسرائیل باید دز اقدامات نظامى خود را بالا مى‌برد، ولى از طرف دیگر نمى‌خواست متحمل تلفاتى در سربازان خود شود. بدین جهت به تانک‌ها و زره‌پوش‌هاى خود دستور داد که به مناطق باز و بدون مانع غزه حرکت کنند و در این راستا وجود یک شهرک صهیونیستى سابق که تخلیه شده بود و هنوز کسى در آن مستقر نشده بود این مسئله را تسهیل مى‌کرد. با این حال اسراییلی‌ها به زودى دریافتند که مانند روزهاى اول جنگ با لبنان، با ناکامى اطلاعاتى و امنیتى شدیدى روبرو هستند. بعد از آغاز مرحله اول حمله زمینى و مرحله دوم عملیات نظامى تاکنون تمام اقدامات رژیم صهیونیستى صرف این مى‌شد که چگونه با تصرف مناطق باز، باریکه غزه را به راه‌هاى جدا از هم تبدیل کنند. با ورود صدها سرباز به همراه این تانک‌ها و زره‌پوش‌ها به مناطق مسکونى نزدیک این مناطق باز آنها توقع داشتند جنگ را پایان یافته بدانند، ولى مشاهده کردند که در مناطقى که فکر مى‌کردند، پاکسازى شده و هیچ مبارز فلسطینى در آن قرار ندارد، به ناگاه افرادى از زیر خاک برخواسته و بعد از درگیر شدن با این نیروها فورا ناپدید مى‌شوند. تمام تلاش مبارزان فلسطینى بر این بود که این نیروها را تشویق به ورود به مناطق مسکونى سازند و برعکس تمام تلاش ارتش اسرائیل این بود که در این مرحله تا جایى که راه داشته باشد از تماس با مبارزان مقاومت و درگیر شدن با آنها طفره برود. البته این بدان معنى نبود که ارتش اسرائیل هر از چندگاهى تلاش نکند با تخریب ساختمان‌ها و با خاک یکسان کردن همه موانع و مخفى‌گاه‌ها راهى براى نفوذ به مناطق مسکونى ایجاد کند؛ ولى در هر بار با دادن تلفاتى مجبور به عقب‌نشینى شد و تلاش‌هاى آنها محکوم به شکست شد. علت این موضوع در واقع به یکى از تجارب جنگ دوم لبنان باز مى‌گردد که بر اساس آن برنامه‌ریزى تشکیلاتى و نظامى باید به گونه‌اى باشد که هر مجموعه از مبارزان باید همه امکانات مورد نیاز خود را از جمله سلاح و مهمات و آذوقه و ... را به صورت مستقل داشته باشند و ارتباط آنها با مرکز تنها براى انجام هماهنگى باشد نه براى نقل و انتقال نیروها و انجام پشتیبانى‌هاى مورد نیاز. همه این مسائل باعث مى‌شد که این مجموعه‌هاى کامل داراى قدرت مانور بسیار بالایى باشند. این قدرت مانور مشمول تله‌ها و کمین‌هایى نیز هست که در صورت آغاز مرحله سوم عملیات نظامى در غزه با آن روبرو خواهند شد.

مهمات و موشک‌ها و تاکتیک
موضوع دیگرى که عماد مغنیه بر آن تاکید داشت، انبار تعداد کافى از موشک‌ها بود که بتوان براى مدت زمان طولانى مقاومت را تامین کند. این موشک‌‌ها به نحوى باید توزیع می‌شدند که روند شلیک موشک در حین درگیرى براى مدت زمانى که کم‌تر از سه ماه نباشد، متوقف نشود. این مدت سه ماه کافى خواهد بود که مقاومت بتواند روند فرسایشى به این جنگ بدهد.

مبارزان فلسطینى علاوه بر اینکه از لحاظ تعداد موشک‌ها توانست دشمن را غافلگیر کنند، همچنین از لحاظ نوع و برد موشک‌ها نیز توانست دشمن را غافلگیر کند. به طورى که در جلسه محرمانه‌اى که بین مقامات اسرائیلى و مقامات مصرى در شهر طابا روى داد، گفته شد که حمله هوایى نتوانست در سرکوب حماس کارآمد باشد، ولى آنچه براى آنها نگران‌کننده نمود این است که ذخایر موشکى موجود نزد حماس، بسیار بیشتر از تعداد موشک‌هایى است که در گزارش‌ها احتمال انتقال آن به غزه مطرح شده بود و این گزارش‌ها عموما حاصل همکارى امنیتى بین کشورهاى غربى و عربى بوده است. در همان جلسه بود که اسرائیلى‌ها مسئولیت همه ناکامى‌های خود را بر عهده مصری‌ها گذاشته و بر ضرورت کنترل دقیق مرزهاى مصر و غزه تاکید کردند، به طورى که مصری‌ها مجبور شدند از تلاش‌هاى و موفقیت‌هاى خود در راه منع قاچاق سلاح به غزه سخن بگویند و سپس اشاره کردند که با اقدامات آنها مرزهاى زمینى کاملا کنترل شده است و تنها راه ممکن براى انتقال این موشک‌ها از راه دریا بوده که تحت کنترل ناوچه‌هاى جنگى اسرائیل است.

مرحله سیاسى و بعد سیاسى آن

در این مرحله این موضوع مطرح مى‌شود که به چه علتى اسرائیل قطعنامه شوراى امنیت مبنى بر آتش‌بس را نپذیرفته است؟ اسرائیل به صراحت اعلام کرد که نمى‌خواهد تجربه حزب‌الله در مورد حماس نیز تکرار شود و هدف اسرائیل از تداوم این جنگ این نیست که حماس را نابود کند، زیرا مى‌داند که توانایى انجام این کار را ندارد، بلکه تنها به دنبال اعمال فشارى است تا جامعه بین‌الملل راهى براى دوباره مسلح نشدن حماس بیابد. در این راستا مصر و فرانسه و آلمان قول همکارى کامل با اسرائیل را دادند.

هماهنگى بین مقامات اسرائیلى و مذاکرات آتش‌بس

در این شرایط اختلافات شدیدى در میان مقامات اسرائیلى حاکم است. ایهود اولمرت خواهان ادامه یافتن عملیات نظامى براى رسیدن به آتش‌بس مناسب بر اساس خواسته‌هاى اسرائیل است، ولى باراک امید دارد به سرعت به تفاهمى با مصر برسد و سیوى لیونى که به شدت خواهان شروع مرحله سوم بود، اکنون خواهان عقب‌نشینى از غزه بدون هیچ آتش‌بس است تا بدین ترتیب به محض شلیک هر گلوله، دوباره حملات را از نو آغاز کند. باراک از محل آموزش سربازان ذخیره دیدار کرده و به آنها مى‌گوید که جنگی طولانى در پیش رو دارند.

فرماندهان ارتش نیز که خود را نسبت به بندهاى کمیته وینوگراد بسیار پایبند نشان دادند، از فرسایشى شدن جنگ و کشیده شدن به باتلاق مناطق مسکونى غزه بسیار نگران هستند و مى‌دانند آغاز مرحله سوم، تلفات نظامى را بسیار بالا خواهد برد و همچنین کشتار شهروندان غیر نظامى زیادى را به دنبال خواهد داشت که افکار عمومى جهان را بیش از پیش شعله‌ور خواهد کرد.



      

دختران اسراییلی برروی هدایای خود برای بچه های غزه یادگاری مینویسند

این هم از تصاویری که رسیدن هدایای این یهودیهای ملعون را نشان میدهد.بیخود نیست که در روایات ما امده که در هنگام ظهور نسلی میایند که شعارشان بکش بکش است و این قوم به اسراییل حمله کرده و به هیچکس رحم نمیکند و حتی اگر یک یهودی در پشت سنگی مخفی شده باشد به صدا در می اید که این یهودی اینجاست او را بکش
به امید ان روز





      

نظامیان روسیه به 30 فروند بالگرد نظامی آلیگاتور مجهز می شوند

"یوری دنیسنکو" مدیر کل کارخانه صنایع هوایی "پروگرس" روز چهارشنبه به خبرنگاران اطلاع داد که:
نظامیان روسیه تا سال 2012 میلادی تا 30 فروند بالگرد KA-52  کا-52 "آلیگاتور" دریافت می کنند.

"در چارچوب سفارش های دولتی، این موسسه برنامه ریزی می کند که تا سال 2012 تا 30 فروند بالگرد کا-52 به سفارش دهنده تحویل دهد".

روز چهارشنبه کارخانه "پروگرس" تولید انبوه بالگرد نظامی نسل جدید کا-52 را آغاز نمود.

به گفته مدیر کل این کمپانی، راه اندازی تولید انبوه به مدرنیزه سازی تولیدات و توسعه کارخانه در آینده نیز کمک می کند.



مشخصات بالگرد  کاموف 52 (تمساح)

نوع ......................................................... تهاجمی
ساخت ....................................................  روسیه /کاموف
اولین پرواز ................................................. 1997 میلادی( 1376)
طول ........................................................ 2/14 متر
عرض ....................................................... 9/4 متر
ارتفاع........................................................ 3/7 متر
قطر پروانه .................................................. 5/14 متر
وزن خالی ................................................... 8000 کیلوگرم
حداکثر وزن .................................................. 10800 کیلوگرم
حداکثر سرعت............................................... 310 کیلومتر بر ساعت
سرعت پیمایشی ........................................... 250 کیلومتر بر ساعت
اوجگیری .................................................... 10 متر بر ثانیه
سقف پرواز ................................................... 5500 متر
خدمه ......................................................... 2 نفر
کاربران ........................................................ روسیه
مدلها.......................................................... KA-50 , KA-52
پیشرانه  دو دستگاه موتور کلیموف TV3-117VK با رانش هرکدام 2226 اسب بخار

جنگ افزار
یک توپ 30 میلیمتری کانون ،با توانایی اضافه کردن یک توپ23 میلیمتری در مقر بیرونی
موشک ضد تانک 9K121 ویخر ( برد 8 تا 10 کیلومتر)
موشک هوا به هوای ایگلا و موشک کوتاهبرد R-73
راکتهای 80میلیمتری S-8 و راکتهای 122 میلیمتری S-13 و ...
موشک هوا به زمین KH-25 (برد 10 تا25 کیلومتر ، سرجنگی 90 کیلوگرمی)
4 بمب 250 کیلوگرمی  یا 2 بمب 500 کیلوگرمی
مخزن خارجی سوخت 500 لیتری

 





      

 
بزرگترین قرارداد نظامی هند با آمریکا: هشت فروند P-8I

 

هند بزرگترین قرارداد نظامی خود با آمریکا را به امضاء رساند. این قرارداد به ارزش 2.1 میلیارد دلار و بزرگترین قرارداد در تاریخ همکاریهای دو کشور میباشد. طبق این قرار داد آمریکا هشت فروند هواپیمای Boeing P-8I/LRMR دورپرواز گشت دریائی از ایالات متحده دریافت خواهد کرد.
تاکنون بزرگترین قرارداد نظامی مابین ایالات متحده و هند توافقنامه خرید 6 فروند C-130J `Super Hercules" برای نیروهای ویژه هند در سال 2007 بود.

اولین فروند P-8I در اواخر سال 2012 یا اوایل سال 2013 تحویل نیروی دریائی هند خواهد شد و مابقی طی سالهلی 2016-2015تحویل داده میشوند. P-8I مجهز به بمبهای ژرف پیما- اژدر و موشکهای ضدکشتی Harpoon و همچنین جنگ افزارهای ضد زیردریائی و ضد سطحی خواهند بود. طبق این قرارداد هند مجاز خواهد بود تا 4 تا 8 فروند دیگر از همین نوع هواپیماها را سفارش دهد.

P-8I جایگزین 8 فروند هواپیماهای قدیمی روسی Tupolev-142M توبوپراپ و پر مصرف که هم اکنون در سرویس نیروی دریائی هند میباشند خواهند شد. P-8I دارای برد عملیاتی بیش از 600 ناتیکال مایل و تداوم پرواز 5.5 ساعت میباشند. P-8I نمونه ای ساخته شده برای هند از مدل آمریکائی P-8A Poseidon میباشد. این هواپیما بر اساس هواپیمای تجاری Boeing 737 ساخته شده است.

نیروی دریائی آمریکا 108 فروند از P-8A Poseidon را جهت جایگزینی هواپیماهای P-3C Orion سفارش داده است. البته هند از قصد آمریکا برای فروش P-3C Orion به پاکستان مجهز به موشکهای هارپون ناخرسند است. در حال حاضر هند از هواپیماهای TU-142M,
IL-38SDs و Dorniers جهت گشت دریائی استفاده میکد.




      

روزنامه اینترنتی روسی لنتا در شماره امروز خود می نویسد:
این ناو غول پیکر سرپرستی کشتیهایی را بر عهده دارد که برای مانور مشترک با یونان در بخش جنوب شرقی دریای مدیترانه مستقر شده اند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی در روسیه یاد اور می شود که وقوع اتش سوزی که دو ساعت تمام ادامه داشته موجب مرگ یکی از ملوانان شده است.

بر اساس این گزارش، اتش سوزی در ساعت بیست، چهارشنبه رخ داده و یکی از ملوانان بر اثر نشت دود بسیار غلیظ جان خود را از دست داده است اما خسارات ناشی از ان جزئی بوده و تغییری در برنامه ناو رخ نداده است و کشتی می تواند در مرحله یازدهم تمرینات نظامی مشترک ناوگان دریایی روسیه و یونان شرکت کند.

ناو سنگین ادمیرال کوزنتسف که از سال هزارو نهصد و هشتاد و پنج در ترکیب ناوگان دریایی روسیه قرار گرفته است علاوه بر جنگنده های چند منظوره سو-سی و سه قابلیت حمل بالگردهای کا-بیست و هفت، کا-بیست و هشت و کا-سی و دو را نیز دارد





      

امارات متحده عربی قصد دارد ظرف دو سال آینده صادرات هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین به بازارهای جهانی را آغاز کند.

به گزارش روزنامه Emirates Business تولید این هواپیماهای بدون سرنشین را شرکت "اینگما" برعهده گرفته است که در ماه فوریه سال 2007 تاسیس شده بود.
این شرکت در کار تولید هواپیمای بدون سرنشین با کمپانی های سوئد، آلمان و کره جنوبی همکاری می کند.

این روزنامه درباره میزان تولیدات اطلاعی نداده و اشاره می کند که محصولات برای فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس، خاور نزدیک و آفریقا هستند.

توسعه صنایع نظامی یکی از راستاهای در سیاست متنوع سازی اقتصاد امارات متحده عربی است.
دو سال قبل در امارات تولید اسلحه های "کاراکال" آغاز شد که ویژه صادرات هستند.
همچنین در ابوظبی قایق های سبـُک دریایی کلاس های مختلف تولید می شوند که برای استفاده در ارتش و نیروهای پلیس به عمان، قطر و بحرین صادر می شوند.



      

به خاطر تشدید مطالبات امنیتی بهره برداری از راکتورهای اتمی که توسط آژانس انرژی اتمی روسیه "روس اتم" وضع شده آزمایشات دریایی زیر دریایی اتمی "یوری دولگاروکی"، جدید ترین زیردریایی روسیه به تعویق خواهد افتاد.
پیش از این قرار بود که آزمایشات این زیر دریایی اتمی جدید تا اواخر سال 2008 انجام شود. 16 دسامبر آزمایش راکتور اتمی این زیر دریایی با موفقیت انجام شد
.
یکی از مقامات ناوگان دریای بالتیک روسیه تاکید کرد که تشدید مطالبات امنیتی "روس اتم" به خاطر حادثه ای است که روز 8 نوامبر در جریان آزمایشات سکانی زیر دریایی "نپرا" در دریای ژاپن رخ داده است. در اثر این حادثه سیستم دفع حریق زیردریایی به طور غیر منتظره فعال شده که در نتیجه آن 20 نفر در اثر استنشاق گاز سمی "فرئون" کشته شدند.

به غیر از این تعویق آزمایشات دریایی زیر دریایی اتمی "یوری دولگاروکی" به خاطر عدم موفقیت پرتاب آزمایشی موشک "بولاوا" است. بر اساس جدول زمانی آزمایشات قرار بود که پرتاب موشک از این زیر دریایی صورت گیرد. اما تا آن زمان باید چند پرتاب آزمایشی دیگر از زیر دریایی اتمی "دمیتری دانسکوی" انجام شود.

زیر دریایی اتمی موشک بر نسل چهارم "یوری دولگاروکی" توسط مجموعه "روبین" طراحی شده و در ماه مارس سال 2007 در کارخانه "سوماش پریدپریاتیه" (سورودوینسک) به آب انداخته شد.

زیر دریایی مذکور طرح "995" مدل "بوری" بوده و ساخت آن از سال 1996 درکارخانه "سوماش" آغاز شد. قرار است که این زیر دریایی به موشک های استراتژیکی "بولاوا-ام" با کلاهک های هسته ای خودهدفگیری مجهز شوند که قادر هستند اهدافی را در فاصله تا هشت هزار کیلومتری در تیررس خود قرار دهند.
هشت دریچه پرتاب این موشک بر روی زیر دریایی مذکور به طول 170 متر، پهنای 13,5 متر تعبیه شده است.
همچنین راکتور هسته ای که یکی از پره های این زیردریایی را به حرکت در می آورد، اجازه می دهد که "یوری دولگاروکی" با سرعتی 15 گره دریایی روی آب و تا 29 گره دریایی زیر آب حرکت کند.


تا سال 2010 در سورودوینسک باید کار ساخت سه زیردریایی طرح 995 به پایان برسد. در حال حاضر دو زیر دریایی دیگر این طرح به نام های ""الکساندر نفسکی" و "ولادیمیر موناماخ" در این کارخانه در دست ساخت قرار دارند.

موشک قاره پیمای بالستیکی "بولاوا" برای استفاده در زیر دریایی های اتمی جدید طرح 955 در نظر گرفته شده که زیردریایی اتمی "یوری دولگاروکی" یکی از آنها
بشمار می رود.





      

BigDog - سگ بزرگ» پیشرفته ترین روبات چهار پا در دنیا است که توسط شرکت «بوستون داینامیکس» و به سفارش وزارت دفاع امریکا ساخته شده است.

این روبات چهارپا قادر به راه رفتن، دویدن، و صعود از محیطهای صعب العبور و حمل بارهای سنگین به وزن ??? کیلوگرم میباشد. «سگ بزرگ» قدرت محرکه خود را توسط یک موتور بنزینی تولید میکند، و بر پاهائی استوار است که از پاهای حیوانات الهام گرفته شده اند و در عین حال به نحوی طراحی شده اند که انرژی بازتابیده از برخورد پا با سطوح سخت در هر قدم را بازیافت و به مصرف قدم بعدی میرسانند.

«BigDog» با طول یک متر، ارتفاعی در حدود هفتاد سانتیمتر و وزن ?? کیلو گرم، شباهت زیادی به یک سگ بزرگ یا یک قاطر کوچک دارد.

 





      

فرماندهان امریکایی برای حمایت وتقویت نیروهای خود در عراق اسلحه ای را در نظر کرفته اند که کلوله شلیک نمیکند بلکه صىای مافوق صوت ایجاد میکند
این سلاح لونج رانج اکوستیک دیفایس نامکذاری شده و1 میلیون دلار قیمت دارد که صدایی 2 برابر صوت لتشفشانی تولید میکند وباعث لطمات شدیدی به قوه شنوایی وارد میکند
این سلاح توسط شرکت امریکن تکنولوزی کوبوریشن ساخته شده
این سلاح قادر است 145دسیبل صدا تولید کند که از 300 متری سر درد ایجاد کرده و باعث لطمه شدید به قوه شنوایی میشود
این دستگاه یک نوع بلند گو هست که مانند یک چراغ قو صوت رو در یک جهت مشخص و بصورت متمرکز منتشر میکنه یعنی اگه شما جلوی این اسپیگر باشید ممکنه از شدت صدا کر بشید اما اگر یک قدم اونطرف تر یعنی کنار اون یا پشت سراون باشید به راحتی میتونید با بغل دستیتون صحبت کنید. این دستگاه الان در عراق در ایست های بازرسی اتفاده میشه .
اگر شخصی قصد حمله به شما رو داشته باشه مثلا با یک کلاشینکوف شما فوری این دستگاه رو به طرف اون میگیرید و روشن میکنید ؛ شدت صدا اون قدر زیاد هست که مقاومت در برابر اون تقریبا محاله و شخص کنترل خودش رو از دست میده و برپایه عکس العمل طبیعی ناخودآگاه دستاش رو روی گوشش میزاره و اسلحه رو رها میکنه .
این دستگاه مثل یک پرژکتور میمونه یک که روی یک پایه قرار داره:





      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی