سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، وزارت دفاع هند امروز اعلام کرد این کشور برای نخستین بار موشکی را با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سکوی پرتابی زیردریا، با موفقیت آزمایش کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع هند گفت این آزمایش موشکی موفقیت آمیز در حدود ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی از سواحل جنوب شرقی این کشور نزدیک شهر بندری ویساکهاپاتنام انجام شده است

ادامه مطلب...



      

پایگاه اینترنتی روزنامه "جروزالم پست" روز شنبه نوشت: تحویل اولین مرحله از موشک‌های ضدهوایی و سیستم‌های پدافندی زمینی پنتسیر به سوریه آغاز شد.

این روزنامه به‌نقل از روزنامه روسی "نزاویسمایا" افزود: تحویل محموله- ها بر اساس توافق بین دمشق و مسکو صورت می‌گیرد و قرار است 50 دستگاه از این سیستم به ارزش900 میلیون دلار تحویل سوریه شود.

ادامه مطلب...



      


کارخانه راک ول با توجه به نیاز نیروی دریایی امریکا به هواپیمای عمود پرواز این جنگنده را تولید کرد.همچنین قرار بود که این هواپیما رقیب هاریر انگلیسی باشد.هواپیما فوق مدرن نامیده میشود چون اولا دارای یک طرح انقلابی بود.و همچنین تک نفره بود و نیز دارای باله های (دو بال)در جلو زیر بدنه و دو بال بزرگ عقب و بالای بدنه اصلی بود که در قسمت سربالهای معمولی سطوح مانور کننده در ارتفاع-در قسمت عقب سکانهای عمودی قرار دارند.

ادامه مطلب...



      

STOVL Short Take Off Vertical Landing
به معنای نشت و برخاست از باند کوتاه وبه صورت عمودی
این قابلیت فقط مخصوص یک سری از هواپیما هاست که از باند های کوتاه به طور قائم بلند شوند.البته مقدار وزن مجاز برای حالت عمود پروازی نباید از مقدار قابل ملاحضه ایی بیشتر باشد. تعریف رسمی ناتو برای عمودپروازها در سال1991 این بوده است:
ادامه مطلب...



      

واشنگتن، 6 اسفند، خبرگزاری «نووستی» / "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا به هند پیشنهاد داد که ناو هواپیمابر آمریکایی "کیتی هوک" که بزودی در این کشور از دور مصرف خارج خواهد شد را بطور رایگان به هند بدهد، اما به این شرط که دولت هند برای نیروهای دریایی خود 65 جنگنده F/A-18E/F بمنظور استقرار روی این ناو خریداری کند. این مطلب را نشریه "ویکلی استاندارد" آمریکا به نقل از "منابعی متعدد" در هند خبر می دهد.

ادامه مطلب...



      


خودرو تاکتیکی 4/3 تن که در صنایع خودرویی شهید کلاهدوز به تولید انبوه رسیده است با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و کارخانه تولید اتاقهای سیار که اصطلاحا کاروان نامیده می‌شود افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، خودرو تاکتیکی 4/3 تن که بر اساس نیاز نیروهای مسلح طراحی و به تولید انبوه رسیده است، قابلیت حمل 10 نفر با تجهیزات کامل و حمل 5/1 تن بار و تجهیزات را دارا است.

ادامه مطلب...



      

موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی" (آی.آی.اس.اس) در تازه‌ترین سالنامه خود با عنوان "موازنه نظامی 2008به بررسی یک به یک و منطقه‌ای وضعیت آمادگی نظامی و جنگ افزارهای کشورهای جهان پرداخته است.

ادامه مطلب...



      


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات وزات دفاع ،‌همه مراحل طراحی، ساخت و تولید انبوه این شناورها به دست توانای متخصصین افتخارآفرین وزارت دفاع در صنایع دریایی وزارت دفاع صورت گرفته است.
محمد نجار در آیین تحویل‌دهی این شناورها طی سخنانی اظهار داشت: دریادلان عرصه علم و فناوری دریایی در وزارت دفاع، امروز با بومی‌سازی انواع شناورهای مورد نیاز نیروهای مسلح، حلقه‌های وابستگی به خارج را کاملاً گسسته‌اند

ادامه مطلب...



      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی