سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

اولین ماهواره ایرانی موسوم به "امید" در جو سوخت و سپس تکه هایی از آن در مناطق جنوبی آرژانتین در وساحل جنوبی آن بر زمین افتاد. بقایای موشک "سفیر" که موشک مذکور را به فضا برده بود هنوز هم در مدار نزدیک زمین در حال گردش است.
به گزار ش«ریا نووستی»، این مطلب را پایگاه Spaceweather.com به نقل از منابعی از فرماندهی مشترک استراتژیکی آمریکا گزارش می دهد.
یادآوری می کنیم که
"امید" در ماه فوریه سال جاری به مدار فرستاده شد.

عملا این اولین ماهواره ایرانی نیست: اولین ماهواره ایرانی به نام Sinah-1 طراحی شد و همراه با "روس کاسموس" به فضا پرتاب شد. تفاوت ماهواره جدید در آنست که موشک حامل آن نیز در ایران تولید شده است.
این ماهواره در مداری بیضوی با حضیض 250 کیلومتر و اوج حدود 500 کیلومتر در فضا قرار گرفته بود.  وزن ماهواره "امید" حدود 27 کیلوگرم بود، ماهواره‌بر "سفیر 2" که امید را به فضا برد حدود 26 تن وزن داشته و دارای 22 متر طول و 125 سانتی متر قطر بود.
قابل ذکر است که ایران در چارچوب برنامه فضایی خود در آینده نزدیک قصد دارد که موشک "کاوشگر-3" و "کاوشگر-4" که حامل جانوران خواهند بود را به فضا پرتاب کند.
اولین پرتاب موشک ایرانی به فضا مورخ 4 فوریه سال 2008 میلادی باعث نگرانی در غرب و روسیه شد چرا که به اعتقاد کارشناسان این بدان معناست که تهران به ساخت موشک بالستیک دوربرد نزدیک می شود. تاریخ 26 ماه نوامبر سال 2008راکت"کاوش- 2" به فضا پرتاب شد و با انجام ماموریت خود با چتر مخصوص به زمین بازگشت. این دومین راکت در تاریخ ایران بود که به فضا پرتاب شد.
پرتاب راکت "کاوش" با اهداف ثبت و ارسال صحیح داده های محیطی ارسال صحیح و به موقع فرامین جدایش موتور و محموله و عملکرد صحیح سیستم بازیابی صورت پذیرفت که نتایج حاصله در طول مدت حضور در فضا با اهداف مورد نظر منطبق بود. راکت "کاوش- 2 " دارای سه بخش عمده شامل مجموعه حامل، مجموعه آزمایشگاه فضایی و مجموعه بازیابی است.
جامعه جهانی نگران است که تهران تحت پوشش برنامه های اتمی ملی و موشکی تلاش دارد که سلاح هسته ای و ابزار انتقال آن را تولید کند. اما مقامات ایرانی اعلام کرده اند که برنامه فضایی این کشور صرفا ماهیت صلح آمیز داشته و در راه اهداف علمی-پژوهشی صورت می گیرد.






      

ظهور HK G11 موقعی ثبت شد که قرار بود ژ 3 رو در سال 1960 از ارتش المان غریی حذف کنند و اسلحه ای برای
جایگزین کردن با قابلیت های بیشتر و کیفیت بهتر نیاز بود.

اولین نظری که داده شد توسط یک گروه مبنی برا یک اسلحه با کالیبر پایین و رپید فایر (از جنرالز اینو فهمیدم فکر کنم یعنی تند
اتش) بود.این اسلحه میبایست دارای قدرت بازدارندگی و کشتن با کالیبری پایین رو داشته باشد.این اسلحه باید گنجایش زیاد و
کشندگی(خورد و خمیر کردن) رو می داشت و باید می توانست مهمات کسلس caseless رو شلیک کند

این طراحی جدید که المان به شرکت هکلر کخ به همراه داینامیت نابل تیم سپرد باعث به وجود امدن هکر اند کخ G11 شد.
هکلر کخ مسئول طراحی اسلحه و داینامیت نابل تیم مسئول ساخت مهمات کسلس رو بر عهده داشت.

فکر پایه و اساس G11 باعث شد تا در راستای این اسلحه این سیستم ها به وجود ایند که روی خود اسلحه نصب شده
بودند:
چهره ی بی همتا و وجود سیستم سیلندر ها در ته اسلحه و چرخش 45 درجه ان ها.قرار دادن خشاب در بالای لوله ی اسلحه.
گلوله در اولین شلیک به داخل خزانه هل داده می شه و سپس بعد از چرخش 45 درجه به ته لوله تفنگ میره و با لوله تفگ همتراز می
شه.بعد از این دوباره گلوله در ته لوله بعد از چرخش 45درجه قرار می گیره و اماده ی اتش می شه.اگر بعد از احتراق گلوله
شلیک نشه به وسیله ی گلوله ی بعدی که در خزانه هست به پایین هل داده می شه.دسته ی پخته شده (منظور ریخته
گری شده هست)در هنگام اتش حرکت نمی کنه.از دیگر مشخصه های خفن این اسلحه اینکه خشاب و خوراک دهنده و لوله ی
اسلحه خشاب در یک واحد قرار داره و درون اسلحه به عقب و چهار حالت دیگر حرکت می کنند.(البته منظورش فکر کنم الات
متحرکه و سوزن و .. بوده وگرنه خشاب که حرکت نمی کنه و حتما گلوله منظورش بوده.کلا الات متحرکه منظورش
بوده!!)در تک تیر در اولین تیر واحد(همون واحد<<)به سمت عقب حرکت می کنه و بعد به عقب.موفعی که اتومات اتش
می شه در اولین تیر واحد به سمت عقب حرکت می کنه و سپس در هنگامیکه اولین تیر شلیک شده به جلو.نتیجه ی مد اینه که میزان
شلیک گلوله در دقیقه به 600 عدد در دقیقه برسه.اما وقتی با مد سه تیر تیر اندازی می شود فشنگ های دوم و سوم که در خوراک دهنده هستند خیلی زود وارد خزانه می شوند و موقعی که گلوله سوم از لوله خارج می شود واحد دوباره به سر جای اولش بر می گردد.نتیجه ی مد سه تیر مساوی است با 2000 گلوله در دقیقه!!!همچین نتیجه ی واکنش حقیقی این عمل در اخرین گلوله است.

در بیرون اسلحه(بیرونی یعنی همون خشاب و ماشه و..) یک دوربین با بزرگ نمایی 1 برابر و یک سایت نشانه گیریهدایره ای نصب شده.اولین نمونه ی خشاب این اسلحه با 50 گلوله که خشاب با پوشش پلیمری بوده درست شده بود.در طراحی های بعد خشاب اسلحه با 45 گلوله ظرفیت تبدیل شد که خود خشاب 45 تایی دو نمونه داشت:اولی خشاب به همراه واحد نصب شده در بالای اسلحه.دومی خشاب چسبیده به سایت هدف گیری.

محمات کسلس در اولین طرح خود مرمری داخل یک پوکه بزرگ پوشانده می شد ولی سر مرمری بیرون بود .در طرح نهایی که DM11 نام داشت و در سپتامبر سال 1980 ساخته شده بود گلوله دارای طراحی و شکل تلسکوپی بود و مرمری کاملا در پوشش قرار داشت.گلوله دارای 3.25 گرم وزن و 630 تا 960 متر در ثانیه سرعت داشت.

بعد از سپتامبر سال 1980 المان غربی تستی از G11s گرفت که این اسلحه رد شد!!بعد از این ماجرا تغییراتی بر روی سایت نشانه روی خشاب ذخیره و سر لوله تفنگ و... صورت گرفت.

این تغییرات باعث پیدایش مدل G11 K2 شد.در سال 1989 تستی از این مدل گرفته شد و این اسلحه 50% بهتر و دقیق تر از ژ3 عمل کرد.المان غربی 1000 قبضه از این اسلحه را تا سال 1990 دریافت کرد.ولی به دلایلی تولید بیشتر این اسلحه توسط دولت المان متوقف گشت.شاید یکی از دلایل یکپارچه شدن المان و دیگر قرار گرفتن المان در عضویت ناتو و حذف گلوله های کسلس به علت استاندارد ها بوده.چون هیچ کدام از کشور های عضو ناتو از این نوع گلوله استفاده نمی کردند و اسلحه ای نداشتند که از این گلوله ها استفاده کند.

نمونه های مد جدید G11 توسط ACR امریکا در سال 1990 به امریکا برده شد و در انجا تغییراتی روی ان انجام شد و از تکنولوژی ان استفاده شد ولی هنوز هیج اسلحه ای توسط این انجمن مانند G11 تولید نشده.شاید فقط برای برخی تکنولوژی ها از این استفاده شده.
مشخصات فنی:

کالیبر:4.7 mm caseless وزن مرمری 3.25 گرم

سیستم اتش:فشار غیر مستقیم باروت.ته چرخشی(منظور همون چرخش 45 درجه ی گلولست.)

طول کلی: 750 میلی متر!!

طول لوله:540 میلی متر

وزن:3.6 کیلو گرم(خالی) 4.3 کیلو گرم پر

ظرفیت خشاب:50 یا 45 گلوله

سرعت گلوله در دهانه:930 تا 960 متر بر ثانیه.

مقدار توانایی شلیک در دقیقه:550 اتومات و 2200 تیر در دقیقه در مد سه تیر

برد موثر:400 متر

کشور سازنده:المان غربی

شرکت سازنده:H&K

G11 با تلسکوپ جدید اینستال شده

سمت چپ اولین نمونه ی محمات کسلس سمت راست محمات نهایی کسلس(DM11)

چگونگی قرار گرفتن گلوله در لوله

 





      

Landkreuzer P نام یکی از فوق سنگین ترین تانک های تاریخ است چراکه بیش از 1,500 تن وزن و قابلیت حمل بیش از 100 نفر رو داره . این هیولای 1500 تنی در سال 1943 توسط آلبرت اسپیر آلمانی ساخته شد . اولین کشوری که از این نفربر یا تانک فوق سنگین تولید کرد آلمان نازی بود . در 23 جون سال 1942 وزیر دفاع آلمان نازی پیشنهاد کرد که یک همچنین تانکی با وزن 1500 تن و با قابلیت های زیاد رو به تلید برسونند بعد از آن ادولف هیتلر از این پیشنهاد استقبال کرد و دستور طراحی و تولید این تانک فوق سنگین را صادر کرد . می توان نام این تانک یا نفربر رو توپ هم گذاشت چراکه علاوه بر حمل تعداد زیادی افراد به دو توپ 250 م م و یک توپ 80 م م هم مجهز هست ولی بر خلاف ویژگی های منحصر به فرد این توپ ، تانک ، نفر سرعت بسیار پایینی داره . سرعت این تانک حداکثر فقط 15 کیلومتر در ساعت است . در صورتی که نفربر های جدید و امروزی آمریکا با یک همچین سرعتی در آب حرکت می کنند ولی شایان ذکر است که هیچ نفربری نیست که توان حمل این تعداد افراد رو داشته باشه . یکی از ویژگی های دیگر این تانک در این است که این تانک قابلیت تجهیز به توپ های هوایی رو هم دارد .
سال ساخت : 1943
کشور سازنده : آلمان نازی
وزن : 1,500 تن
طول : 42 متر
عرض : 18 متر
ارتفاع : 7 متر
سرنشینان : 100 نفر hypnotized skull
سلاح اصلی :دو توپ 250 م م
سلاح دوم : توپ 80 م م
اسب بخار : 2,200 hp
سرعت : 15 کیلومتر در ساعت
نیروی حرکت : ؟
چنین تانکی و یا نفربری در واقع جزو بهترین تانک هایی بوده است که موشک ها و یا راکت های ضد تانک و یا نفربر بر روی آن اثر چندانی نمی کرده و از بدنه ای تشکیل می شده که تقریبا مثل بدنه کانتینر بوده و گلوله نمی توانست در آ« نفوذ چندانی کند و در حقیقت آسیبی به افراد حاضر در نفربر نمی رسید . در وب سایت رسمی " هیتلر روح آلمان گفته شده که از این تانک 5 دستگاه ساخته شد که هر کدام از آنها توانستند ضربات بسیار زیادی رو به نیرو های متفقین بزنند . این سایت علاوه بر این گفته ها می گوید : این تانک به پیشرفته ترین توپ های ضد هوایی مجهز بود و همینطور قادر بود با بیشتر جنگنده ها مقابله کند و همچنین به جز موشک ها یا بمب ها با شعاع انفجار 8 کیلمتر قادر به منهدم کردن این هیولا نبودند . این سایت می افزاید که بعد از نزدیک شدن متحدین به مرز های آلمان ، ژنرال پسترو فتنون دستور داد که این 5 دستگاه هیولا را در کوه های آلمان در زیر خاک مدفون کنند تا دست متحدین به تکنولوژی و ساخت چنین تانکی در صورت پیروزی بر آلمان نرسند . هیچ نیرویی نتوانست این 5 تانک را غول آسا را نابود کند در صورتیکه طبق گفته های این سایت در بیش از 19 جبهه حضور داشته است و در هر 19 نبرد آلمان پیروز جنگ بوده است . انگلستان جزو کشور هایی بود که می خواست برای نابودی این هیولا چاره ای پیدا کند . و به همین دلیل برنامه ای ریخت تا در صورت رویئت این غول آهنی 10 جنگنده و 10 تانک و همچنین با استفاده از 20 موشک ضد تانک این تانک را نابود کنند . این تانک به محض اینکه در آخرین نبرد خود که در سال 1945 بود حاضر شد این برنامه اجرا شد ولی باید گفت که تمام سرنشینان آن سالم و همچنین موتور ها سیستم های داخلی و همچنین همان نیروی همیشگی را داشت و فقط آسیب هایی در ناحیه یکی از توپ های ضد هوایی شد . که باید گفت این عمل بعث شد که انگلستان بیش از 12 هواپیما جنگی خود را به وسیله ضد هوایی این غول از دست بدهد .
در واقع هنوز حتی یک مدرک از اینکه این تانک ها در کجای آلمان هستند وجود ندارد و هنوز کسی موفق به کشف کردن این غول ها نشده است . گفته می شود در نوشته ای که از ژنرال پسترو فتنون در مورد این هیولا به جا مانده گفته است این موضوع با کلمه کلیدی گفته شده است و طبق بررسی کارشناسان این تانک احتمالا در نزدیکی کوه های فلشنز نزدیکی مونیخ است ولی هنوز حتی یک لاشه از این تانک به دست نیامده است .





      

وزیر دفاع با اشاره به برخی اظهارات مرعوبانه مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کلیه تحرکات رژیم صهیونیستی زیر نظر و در حال رصد شدن است که در صورت احساس هرگونه تهدید و خطری با اقتدار تمام  پاسخ داده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما مصطفی محمدنجار دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه برخی رسانه های خارجی پس از سخنان کوبنده رئیس جمهور در اجلاس ژنو به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی بحث تهدید ایران را مطرح کرده اند پاسخ نیروهای مسلح ما در این خصوص چه خواهد بود گفت: آنچه سران منفور رژیم صهیونیستی و برخی حامیانش را عصبانی کرده است حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس ژنو و سخنرانی با صداقت و قاطعیت وی در آنجاست.
نجار تصریح کرد: این سخنان که متهورانه و با صلابت تمام بیان شد دشمنان انقلاب و بشر را که ترفند صهیونیست ها بود برملا و خنثی کرد و بدیهی است که از این حادثه بزرگ ناراحت و عصبانی باشند و دست به تهدیدهایی بزنند که هیچ وقت جرات و یا فرصت عملی کردن آن را  پیدا نخواهند کرد.

وزیردفاع با اشاره به ساخت و تولید موشک های پیشرفته تر از شهاب 3 تاکید کرد: امروز دیگراز موشک هایی مانند شهاب 3 عبور کرده ایم و وقتی می گوئیم با اقتدار تمام از منافع خودمان در برابر دشمنان اسلام و بشریت دفاع خواهیم کرد منظورمان «شهاب  و موشک های جدیدتری چون «سجیل» است.
موشک های اس 300
هم در راه است
وزیر دفاع در ادامه این گفت وگو به تولید موشک های جدیدی اشاره کرد که بزودی اخبار آن توسط رئیس جمهور منتشر خواهد شد. نجار اطلاعات بیشتری درباره این موشک ها نداد اما به این جمله بسنده کرد و گفت: موشک های از نوع اس300  در راه هستند.




      

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، برای نخستین بار در کشور خط آب‌کاری قطعات با پوشش کامپیوزیتی نیکل سیلیکون کارباید ‌با حضور سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع هوایی وزارت دفاع افتتاح شد.
نجار طی سخنانی در تشریح این پروژه اظهار داشت: یکی از مشکلات تکنولوژیکی در تولید قطعات و مجموعه‌های هوایی، ایجاد پوشش‌های مقاوم به سایش قطعات است که باید در دمای بالای کارکرد مجموعه، ضن حفظ استحکام و سختی خود از قابلیت انتقال حرارت بالایی نیز برخوردار باشد.
وی افزود: ‌امروزه از پوشش‌های مختلفی روی قطعات هوایی استفاده می‌شود که در میان آنها،‌ پوشش کامپوزیتی نیکل سیلیکون کارباید بدلیل خواص منحصر بفرد خود، کاربرد ویژه‌ای در صنایع ساخت مجموعه‌های هوا‌خنک در دنیا پیدا کرده است.
وزیر دفاع در ادامه گفت:‌ این پوشش با ضخامتی در حدود 1/. میلیمتر ( 100 میکرون)‌ بدلیل وجود ذرات سخت سیلیکون کارباید (‌SIC)، سختی و مقاومت به سایش بسیار عالی داشته و در عین حال از انتقال حرارت بالایی نیز برخوردار است بطوریکه در شرایط سخت عملکرد موتور در محیط‌های گرم و دورهای بالا ( بالاتر از 7000 دور دقیقه)‌ از تمرکز حرارتی داخل مجموعه جلوگیری کرده و ضمن بالا بردن توان عملیاتی آن، عمر قطعه را نیز بطور چشمگیری افزایش می‌دهد.
نجار خاطر نشان کرد: اعمال این پوشش روی قطعات آلومینیومی بدلیل نیاز به توزیع یکنواخت ذرات سیلیکون کارباید در زمینه نیکل از یکسو و نیاز به اعمال ضخامت بالای پوشش نیکل ( بالای 15/. میلیمتر) از سویی دیگر با روش‌های مرسوم و متداول آبکاری امکان‌پذیر نبوده و از پیچیدگی تکنولوژی بالایی برخوردار می‌باشد.
وی گفت: ‌محققین و کارشناسان صنایع هوایی وزارت دفاع پس از سه سال تحقیقات علمی و تلاش مستمر موفق شدند این فناوری پیچیده را بومی کرده و خط آبکاری آن را در مقایس صنعتی راه‌اندازی کنند.
وزیر دفاع در پایان با قدردانی از تلاش محققان و متخصصان صنایع‌هوایی وزارت دفاع افزود: این اقدام گام بسیار مهمی در خوداتکایی صنعت هوایی کشورمان بشمار می‌رود و نشان می‌دهد با وجود اعمال تحریم‌های گوناگون صنعت هوایی و دفاعی کشور همچنان پویا و با نشاط به حیات خود ادامه می‌دهد




      

اولین محموله بالگردهای تهاجمی می-28ان تحویل نظامیان روس شد

کارخانه بالگردسازی "راست ورتول" واقع در راستوف بر دن، اولین محموله از بالگردهای نظامی می-28 ان. را به یگان های منطقه نظامی قفقاز شمالی تحویل داد.
یک منبع آگاه در وزارت دفاع فدراسیون روسیه در این رابطه به «ریا نووستی» اطلاع داد: "عرضه محموله ای شامل شش فروند بالگرد می-28ان. پایان یافت، این اولین محموله ای بود که به یگان ها عرضه شد".
بالگرد تهاجمی چند منظوره می-28ان. (موسوم به "صیاد شبانه") با قابلیت پرواز شبانه روزی، بالگردی دو نفره (خلبان و مسئول دستگاه
های تهاجمی) می باشد که ویژه تجسس و نابودسازی اهداف هوایی کم سرعت و نیروهای جاندار دشمن است.
بالگرد در عرشه خود مجهز به دستگاه راداری و دستگاه های تامین کننده کارکرد در شب و روز، شرایط دشوار آب و هوایی می باشد که در ارتفاعات پایین می تواند بطور خودکار از پستی-بلندی ها عبور کرده و از موانع پروازی گذر کند.





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی