سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

حضور سپاه پاسداران در مانور نظامیان ونزوئلا

 

اعضای سپاه در کاراکاس در شلیک آزمایشی موشک «اوتومات» به سمت قایقی در نزدیکی سواحل ونزوئلا نیز مشارکت کردند.
عصرایران - روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع مطلع خبر داد که مجموعه ای از گروه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش های نظامی نیروهای مسلح ونزوئلا که در هفته نخست ماه جولای برگزار شد ، با عنوان ناظر شرکت کردند.
همچنین گروهی منتخب از سپاه نیز در روند آماده سازی برگزاری این رزمایش مشارکت داشتند.
این حضور نیروهای نظامی از ایران براساس دعوت وزارت دفاع ونزوئلا و براساس توافقنامه امنیتی میان دو طرف است که در دیدار فوریه گذشته هیاتی از وزارت دفاع ونزوئلا از ایران منعقد شد.
همچنین اعضای سپاه که در کاراکاس حضور داشتند اقدام به تشریح دستاوردهای موشکی ایران از جمله موشک زمین به زمین فاتح با برد 250 کیلومتر کرده و در شلیک آزمایشی موشک «اوتومات» به سمت قایقی در نزدیکی سواحل ونزوئلا نیز مشارکت کردند.
براین اساس ، رئیس هیات ایرانی همچنین از ونزوئلا دعوت کرد تا در رزمایش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مشارکت کند.
ونزوئلا نیز به طرف ایرانی پیشنهاد داد که سیستم های پیشرفته شنود را برای کنترل آمریکایی ها در خلیج فارس در اختیار ایران قرار دهد.
روزنامه الشرق الاوسط همچنین می نویسد که برای تایید یا رد این خبر بارها با سفارت ونزوئلا در لندن تماس گرفته ولی واکنشی دریافت نکرده است.





      

سقوط B-52 در گوام
 

یک فروند بمب افکن B-52 با شش سرنشین بر فراز آب های جزیره گوآم سقوط کرد. حداقل 2 سرنشین آن از آب گرفته شده اند ولی شرایط آنها هنوز مشخص نیست. گارد ساحلی به همراه تیم نجات و نیروی دریائی آمریکا در حال جستجوی 30 مایلی شمال غربی گوام میباشند. این سانحه در ساعت 9:45 a.m به وقت محلی روی داد. B-52 قرار بود تا در رژه جشن روز استقلال گوام و تصرف آن به وسیله آمریکا از ژاپن در سال 1944 شرکت کند.

این دومین سانحه در سال جاری در گوام میباشد. گوام در فاصله 3,700 مایلی جنوب غربی هاوائی میباشد. B-52H Stratofortress در پایگاه هوائی Barksdale واقع در لوئیزیانا مستقر بود و به مدت 4 ماه برای اجرای ماموریت عازم گوام شده بود. 2 فروند B-52 ظرف دو ساعت میتوانند 140.000 مایل مربع از سطح اقیانوس را مانیتور کنند.

 

محل سقوط





      

موشک های ضد تانک هدایت شونده اصلی ترین سلاح پیاده نظام ارتش ها برای مقابله با تانکها و ادوات زرهی است. این سلاح ها کوچک ، سبک ، ساده ولی بسیار کارآمد هستند. از دهه 70 میلادی دهها نمونه این موشک ها با سیستم هدایت های مختلف برای ارتش ها بزرگ دنیا ساخته شده و بعضی از آنها در بازار صادراتی بسیار پرطرفدار بوده اند. اکثر این موشکها دارای هدایت سیمی بوده و در راستای دید پرواز می کنند اگرچه از دهه 70 میلادی بعضی از این موشکها با توانایی پرواز بالاتر از خط دید تولید شده اند ( پرواز در بالای خط دید یعنی پرواز موشک بعد از خروج از لانچر در 5/1 تا 2 متر بالاتر از سطح هدف و حمله به آن از فراز هدف).

ادامه مطلب...



      

بر طبق اکثر کتب تاریخی از زمانی که ماجرای جنگها ثبت گردید نوعی نارنجک به کار میرفته است یکی از قدیمیترین نارنجکها توسط چینیها توسعه پیدا کرد آنها گلوله گلی یا کوزه هایی با دهانه گشاد را از مارهای زنده و سمی و یا عقربها پر کردهو به طرف دشمن پرتاب میکردند و در نتیجه نیش مار و عقرب تلفاتی بر دشمن وارد میگردید احتمالا بسیاری از این صدمات در نتیجه ترس از این جانوران بوده است
بعدها طی سالهای 1677 تا 1905 در کوزه های گلی باروت ریخته و یک فیتیله باز مانند فیتیله شمع بر روی آن نصب میکردند این کوزه ها پس از روشن کردن فتیله به داخل دسته دشمن پرتاب میشد در این بین مشکلی وجود داشت که وقتی نارنجک به زمین ویرسید فتیله قبل از روشن کردن باروت خاموش و یا که این کوزه پس از برخورد به زمین میشکست و باروت قبل از انفجار در فضای باز بدون اینکه صدمه ای به دشمن بزند میسوخت
در سال 1913 آلمانیها یک نوع نارنجک ساختند ه برای اولین بار از فتیله تاخیری زمانی مکانیکی و قابل اطمینان در آن استفاده شده بود در طول جنگ جهانی اول برای جبهه مقابل آلمان اثرات مخرب این نارنجک به خوبی مشهود بود انگلیسیها برای مقابله با آن وسیله ای به نام مایلز بمب تهیهکردن که یک نوع بمب بود
امریکاییها ضمن مطالعه نارنجک آلمانی و انگلیسی طرح کاملی که مزایای هر دو را دارا بود تحت عنوان نارنجک شماره 1 تولید کردند که اصطلاحا با آن آناناس میگفتند این نارنجک اولین نارنجک از سری نارنجکهای کنونی بود
ادامه مطلب...



      

روسیه سال آینده میلادی (2009) اقدام به تولید انبوه نفربر پیشرفته زرهی هوابرد BMD-4M خواهد کرد. BMD-4M آخرین نمونه از نفربرهای زرهی رزمی با قابلیت پرتاب با چتر از هواپیما و پشتیبانی از نیروهای هوابرد است. BMD-4M مجهز به شاسی جدید - سیستم کنترل آتش دیجیتال و سلاحهای با دقت بسیار بالا از جمله توپ 100 میلیمتری است. نیروهای هوابرد روسیه تا سال 2015 مجهز به صدها دستگاه از نفربرهای BMD-4M خواهند شد. ظرفیت بالای کارخانجات Kurganmashzavod از زیر مجموعه Concern Tractor factories روسیه این امکان را میدهد تا قادر به اسمبل کردن 3000 دستگاه در سال باشند!

ادامه مطلب...



      

کورنت ای (Kornet E) نامی است که به نمونه صادراتی سیستم موشکی روسی کورنت اطلاق می شود. این سیستم که برای نخستین بار در سال 1994 به نمایش عمومی درآمد، توسط دفتر طراحی تجهیزات KBP در تولای روسیه توسعه یافته است و هم اکنون در ارتش روسیه در دست تولید و در حال خدمت است.کورنت یک موشک ضدزره نسل سوم است که به عنوان جایگزینی برای سیستمهای قدیمیتر Fagot و Konkurs در ارتش روسیه، توسعه یافته است. این موشک به منظور انهدام انواع تانک از جمله تانکهای با زره واکنشی انفجاری (ERA)، استحکامات، یگانهای مستقر در سنگر و نیز اهداف کوچک مقیاس (small-scale) طراحی شده است. این سیستم با انواع وسایط نقلیه شنی دار یا چرخ دار از جمله BMP-3 قابل انطباق است؛ ولی به صورت مستقل و با کمک سیستم پرتابل نیز قابل استفاده است. سیستم خودکششی موشک کورنت توسط کارخانه Volsk Mechanical Plant در وُلسک روسیه تولید می شود.
ادامه مطلب...



      

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، سیدمحمود علوی رئیس سازمان
عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم افتتاح این سایت اینترنتی، راه‌اندازی آن را در راستای
تعامل و معرفی هرچه بهتر و شفاف‌تر فعالیتهای فرهنگی و دستاوردهای نظامی ارتش در
عرصه رسانه برشمرد و افزود: رشد فزاینده وسایل ارتباط جمعی جدید نظیر ماهواره و
اینترنت در عرصه جهانی، برخورداری از فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاع‌رسانی را
به عنوان یکی از اولویت‌ها و ضرورتهای سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور مطرح کرده و
ما نیز دراین راستا حرکت خواهیم کرد.
سایت فرهنگی و اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری
اسلامی ایران به آدرس اینترنتی WWW.AJA.ir از بخش‌های مختلف و متنوعی شامل آخرین اخبار و
رویدادهای ارتش، بخش مقالات تحقیقی در موضوعات دفاعی، نظامی و استراتژیک، معرفی
برنامه‌های گروه تلویزیونی و رادیویی ارتش، بخش انتشارات آجا، بخش هنری، نظرسنجی،
پرسش و پاسخ و دیگر بخشهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی تشکیل شده و هم اکنون به صورت
آزمایشی در شبکه اینترنت فعالیت خود را آغاز کرده است




      

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی: ایران در آغاز جنگ 5300 موشک را روانه اسرائیل می‌کند
ایتان بن‌ الیاهو با بررسی احتمالات حمله این رژیم به ایران و سوریه به بررسی تعداد موشکهایی که به جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اصابت خواهد کرد اشاره نموده و اعلام می‌کند
که در این درگیری‌ احتمالا بیش از 300 موشک دوربرد و پنج‌هزار موشک با برد کوتاه به اسرائیل اصابت خواهد کرد.
وی می‌افزاید، این علاوه بر سناریوهای دیگری است که علیه اسرائیل به کار خواهد رفت.
ادامه مطلب...



      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی