سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

نمایشگاه توانمندیهای نیروی زمینی

تاو بهینه شده به همراه دوربین دیددر شب
برد آن نیز افزایش یافته
از جمله جالبترین قسمتهای نمایشگاه بدون هیچ شک و تردیدی سیستم اپتیک شناسائی در زیر
هلیکوپتر کبری و صفحات نمایشگر آن در کاکپیت جلو و عقب به همراه سیستم جی پی اس بود.
نمایشگر اپتیک کبری در بالای کاکپیت
جی پی اس در منتهی الیه سمت چپ  
کاکپیت عقب قابل مشاهده است
صفحه نمایشگر کاکپیت جلو در سمت راست قابل مشاهده است
سیستم جستجوی اپتیک هدف با قابلیت چرخش
در تمام سطوح
یک تکاور در حال آماده شدن برای اجرای نمایش




      

خبرگزاری «ریا نووستی»/ روز گذشته "ریچارد فیلیپس" کاپیتان کشتی آمریکایی Maersk Alabama در نتیجه عملیات موفقیت آمیز نیروهای ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از دست دزدان دریایی آزاد شد. پس از آنکه زندگی گروگان مورد تهدید قرار گرفت، نظامیان تصمیم به آغاز عملیات ویژه گرفتند.
فرمانده ناوشکن Bainbridge زمانی که دید دزدان دریایی با اسلحه بسوی گروگان می روند، به تک تیراندازها فرمان آتش داد. در نتیجه، سه نفر از دزدان دریایی که در قایق بودند، کشته شدند. کاپیتان آمریکایی از قایق پیرون پرید و توانست با شنا کردن خود را به کشتی آمریکایی برساند.
طبق اطلاعاتی غیر رسمی، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا حکم توسل به زور علیه دزدان دریایی که کاپیتان Maersk Alabama را اسیر کرده بودند، صادر کرده بوده است. اوباما تلفنی با کاپیتان آزاد شده و اعضای خانواده وی گفتگو کرد.





      

 

تست جدیدترین ادوات زرهی روسیه

تست جدیدترین نفربر زرهی روسیه BTR-90 به همراه مجموعه موشکی Berezhok
در کارخانجات مهندسی Arzamas

تست خودرو زرهی SPM-3/خرس در کارخانجات مهندسی Arzamas

تست BTR-80-A در کارخانجات مهندسی Arzamas

خط مونتاژ
در کارخانجات مهندسی Arzamas انواع ادوات زرهی از جمله:

BTR-70, BTR-80, BTR-80A, BTR-90, GAZ-2975 Tiger مونتاژ میشوند




      

تپانچه مسلسل "pp-2000" که توسط دفتر طراحی کارخانه ابزار سازی "تولا" تولید می شود در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار خواهند گرفت.
سخنگوی این کارخانه اطلاع داد
که "این نمونه سلاح کلیه آزمایشات و توصیه ها را برای ورود به نیروهای مسلح روسیه پشت سر گذاشته است.
تولید کنندگان این طرح خود را بعنوان جایگزین مسلسل "کالاشنیکوف" برای "کادر کمکی" نیروهای مسلح روسیه معرفی می کنند.

PP-2000 طرح پیشنهادی کارخانه امروز از نظر پیشرفت در بازارهای داخلی و خارجی بسیار دورنمای مساعدی دارد.
این سلاحی جایگزین ناپذیر برای نظامیان محسوب می شود. "پ پ-2000" برای به اصطلاح "کادر کمکی" ارتش روسیه مانند رانندگان، اپراتورهای تجهیزات نظامی، خدمه سیستم های توپخانه ای و مخابراتچی ها سلاحی بی نظیر خواهد بود.

تولید کنندگان ادعا می کنند که "پ پ-2000" سلاحی ، سبک، به اصطلاح "جمع و جور"، مطمئن و از نظر استفاده ساده است
در حالیکه مسلسل "کالاشنیکوف" بسیار سنگین و برای انجام اینگونه وظایف (جهت استفاده "کادر کمکی") "بی قواره" به نظر می رسد. تپانچه معمولی نیز از نظر دفاع کم تاثیر و برد  تیراندازی آن کوتاه است.

تپانچه مسلسل 9 میلیمتری "پ پ-2000" می تواند هم به صورت مسلسلی و هم به صورت تک تیری شلیک کند.
برد موثر آن تا 200 متر بوده و می تواند بیش از 600 شلیک در دقیقه انجام دهد.
وزن بدون خشاب آن با قنداق 1,4 کیلوگرم است.
خشاب های "پ پ-2000" شامل 20 و 44 گلوله بوده و گلوله هایی با مرمی ضد زره از جلیقه های ضد گلوله دشمن نیز عبور می کنند.

تپانچه مسلسل جدیدی در حال حاضر در اختیار نیروهای وزارت کشور روسیه قرار گرفته است.
به ادعای سازندگان این سلاح در حجم های بالا در اختیار نیروهای انتظامی روسیه قرار خواهد گرفت.





      

دکتر میشل نایت، در دفتر تحقیقات استراتژیک واشنگتن به خوبی ارزش موشکهای کروز را برای هر نوع حمله به داخل خاک ایران باز گو می نماید:
" موشکهای کروز مهمترین ابزار دول غربی در هر تحرک احتمالی علیه ایران هستند"
در سالهای اخیر به تناسب اهمیت یافتن خطر موشکهای کروز برای نیروهای مسلح ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح تدابیر خاصی اندیشیده تا در معادله تسلیحاتی این سلاحهای مهلک و موثر را از صحنه نبرد خارج سازد ، در این راستا اقدامات اشکار و نهان بسیاری صورت پذیرفته ، یکی از موثر ترین اقدامات اشکار نیروهای مسلح ایران توسعه وبهینه سازی سامانه های پدافند توپخانه ای می باشد. در دهه فجر سال 1387 اخرین حلقه این پدافند با ورود توپهای پدافندی 100 میلی متری تکمیل گشت تا نیرو های مسلح ایران از فاصله بیش از 10 کیلومتری تا فواصل چند متری ، فضای اطراف اهداف استراتژیک و مهم را زیر سایه سنگین خود داشته باشند.
سامانه های تکمیل شده در جمهوری اسلامی ایران، نظر به بلوغ اتشبارهای دفاعی به صورت کپی سامانه های موجود با رتقای بسیار گسترده الکترونیک و بهینه سازی محدود در اتشبارهای پدافندی عرضه می گردند.
یکی از مهمترین سلاحهای معرفی شده برای خط پدافندی ایران ، سامانه 35 میلی متری سماوات ساخته شده در سازمان صنایع دفاع ، زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، است که به عنوان یک نمونه بسیار ارتقا یافته از سامانه معروف اورلیکن 35 میلی متری شناخته می گردد.
سامانه ی پدافند دفاع هوایی اورلیکن اولین بار در دهه 60 میلادی با هدف ایجاد سامانه ای با توانمندی درگیری با اهداف متعدد پرواز کننده در ارتفاع پایین و سرعت بالا توسط کنسرسیوم سویسی اورلیکن طراحی شد و امروز به عنوان یکی از توانمند ترین سامانه های دفاعی بسیار کوتاهبرد در 30 کشور جهان در حال تولید و خدمت است.

سامانه اورلیکن35م.م
اتشبار اورلیکن35 یکی از کار آمد ترین اتشبارهای پدافندی جهان است .کارایی بالای این قبضه دو لول 35 میلی متری سبب شده تا در 7 نگارش اصلی موجود از این سامانه پدافندی، توپ کمترین تغییرات را شامل سامانه های روغن کاری خودکار و یا فشار شکن های جدید به خود دیده باشد. توپ مهلک سامانه پدافندی 35 میلی متری اورلیکن در دقیقه 1100 گلوله 35 میلی متری کالیبر 90 را با سرعت دهانه 1175 متر بر ثانیه از نوع انفجاری شدید- ترکش شونده در حداکثر برد 4 کیلومتر به سمت هدف روانه می سازد. هر واحد از این اتشبار ها مجهز به 280 گلوله برای هر توپ می باشد که در صورت لزوم توسط سامانه های بارگیری خودکار ظرف شش تا هفت و نیم ثانیه بار گذاری مجدد می گردد. اصابت حتی یکی از این گلوله ها برای حداقل متوقف نمودن عملیات یک جنگنده بمب افکن میان وزن کافیست.
نکته مهم در شناخت اتشبارها، روش تشخیص نگارشهای مختلف توپهای اورلیکن ساخت کشورهای مختلف از روی فشار شکن دهانه انهاست. بعد از مدلGDF-002 تقریبا تمامی نگارشها دارای یک فشا ر شکن پروانه ای هستند. اما در تایپ نود که در کشور چین ساخته شد پس از اولین سری تولید این فشار شکنهای پروانه ای با فشار شکنهای استوانه ای جایگزین شدند.
دلیل این جایگزینی عدم کارایی موراتظار در قیاس با هزینه ساخت عنوان شده بود.
سامانه های GDF-001 اولیه از یک رادار ابتدایی کنترل اتش سوپر فلدر ماوس استفاده می کردند اما در نگارش GDF-002 این رادار با سامانه های رهگیری – کنترل اتش اسکای گارد جایگزین شدند سامانه های کنترل اتش نیز طی 7 نگارش مهم تغییرات گستردهای کردند که به طور معمول شامل تغییرات در الگوریتم های تعیین مسیر و سامانه های کنترل اتش بود.

رادار اسکای گارد
ارتش ازاد بخش خلق چین در دهه 80 تعدادی از این سامانه های پدافندی را خریداری نمود و نظر به کارایی بسیار بالا برای جایگزینی سامانه های 37 میلی متری شرقی خود اقدام به کپی سازی این سامانه ها با نام تایپ 90 کرد . اولین سامانه ساخت چین در رژه روز ارتش در سال 1999 در پکن به نمایش در آمد. سامانه های چینی از یک رادار کنترل اتش با نام تایپ 902 استفاده می کنند که یک کپی بهینه سازی شده از سامانه راداری اسکای گارد 2 است. این سامانه بردی برابر 8 کیلومتر دارد و به منظور مقابله با موشکهای ضد تشعشعات راداری ( که از افت های مهم سامانه های اسکای گارد می باشند ) می تواند توسط یک سامانه تلوزیونی مستقل از رادار بدون کوچکترین سیگنال راداری به رهگیری اهداف پر سرعت بپردازد.

رادار تایپ 90
ارتش ایران نیز در زمان شاه مخلوع و در خلال جنگ تحمیلی 92 اتشبار اورلیکن 35 میلی متری را دریافت نمود که این سامانه هابه طور موثری علیه هواگردهای عراقی مورد استفاده قرار گرفتند.
در طی سال 86 سامانه های اورلیکن 35 میلی متری ساخته شده در داخل با یک بسته حسگر فعال-غیر فعال جدید و با نام سماوات معرفی گردیدند. اتشبار سماوات از فشار شکنهای استوانه ای نمونه های اولیه استفاده می کند و احتمالا بهینه سازی های محدودی نیز به خود دیده است، اما نکته مهم در سامانه سماوات ، رادار این سامانه است که در شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی و ساخته شده است، این رادار از یک واحد کنترل اتش مجهز به نمایشگرهای رنگی بهره می برد و وظیفه تلفیق اطلاعات جمع اوری شده از حسگر های غیر فعال با اطلاعات رادار را برای رهگیری بهینه اهداف بر عهده دارد. تا کنون اطلاعات خاصی در مورد این سامانه افشا نگردیده است اما رهگیری پرنده های بی سرنشین کوچک ( با توجه به تاثیر اندازه در موفقیت رهگیری سامانه های توپخانه ای و نشانه های راداری و حرارتی ) که در خط سیر افق این سامانه پرواز می گردیدند احتمال توانمدی بالای این سامانه را تایید می نماید.

آتشبار سماوات

همچنین وجود مجموعه ای سنگین از حسگر های غیر فعال احتمال توانمندی این سامانه در رهگیری مستقل از رادار را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

رادار سماوات
مهمترین نکته سامانه سماوات، اثبات رسمی توانمندی صنایع الکترونیک ایران در طراحی و ساخت رادار های پیشرفته پشتیبانی شونده با حسگر های غیر فعال می باشد

رهگیری یک بی سرنشین توسط سامانه سماوات
هدف هایی که اورلیکن 35 میلی متری برای دستیابی به انها طراحی گردید امروز با تغییرات گسترده در مفاهیم جنگهای نوین برای این سامانه قابل دسترسی نیستند. اما با تعریف این مفاهیم جدید وبه تبع ان ورود سلاحهای جدید به عرصه های نبرد حوزه هایی برای خدمت توپخانه های ضدهوایی تعریف گردیده که وجود این سامانه ها را حتی ارزشمند تر از گذشته نموده است.در شرایط کنونی مهمترین کاربرد سامانه های پدافندی توپخانه ای دفاع در برابر حملات موشکهای کروز است . مو شکهای کروز به دلیل پرواز در ارتفاع بسیار کم تا متوسط ، خط سیر مستقیم، عدم توانایی تشخیص خطر رهگیری ( در اغلب موارد ) و حجم بالای فشردگی سامانه ها در برابر اتشبارهای دفاع هوایی توپخانه ای بسیار اسیب پذیرند در حالی که این موشکها حدودا 60 درصد از توان حملات استراتژیک نیروهای نظامی بلوک غرب را تشکیل میدهند .
در کنار حملات استراتژیک ،از موشکهای دور ایستای کروز برای حملات اولیه به اهداف استراتژیک حفاظت شده توسط سامانه های پدافند دفاع هوایی و یا سرکوب سامانه های ارزشمند دفاع هوایی دوربرد که و ظیفه سرنگونی سامانه های بلند پرواز شناسایی یا هواپیماهای پیش اخطار هوابرد را دارند استفاده میشود.
مهمترین تاکتیک برای رهایی موشکهای کروز از چنگال سامانه های پدافندی بعد از پنهانکاری این سامانه ها استفاده از حجم اتش سنگین است .سامانه های توپخانه ای هدایت شونده به خصوص سامانه های دارای توانایی رهگیری مستقل از رادار به عنوان یک راه حلی قطعی برای مقابله با این تاکتیک به شمار می ایند.
در واقع نقش اصلی سامانه پدافندی سماوات ، نه در خطوط مقدم صحنه نبرد بلکه به عنوان یک شکارچی در قتله گاههای خاص برای هدف قرار دادن موشکهای کروزی چون تاما هاوک، اسلم، جی سو، استروم شدو-اسکالپ،پاپ آی، دلیله و..... تعریف می گرددو با توجه به اهمیت حیاتی این سامانه ها در هر گونه حمله احتمالی به کشور ( به دلایلی مثل وسعت خاک، پدافند نقطه ای و منطقه ای سنگین و.... ) سماوات دارای نقشی استراتژیک و ارزشمند در صیانت از کیان مقدس این سرزمین است.

موشکهای کروز هدف سامانه سماوات





      






      

یکی از مقامات ارشد نظامی بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه قرار است بر اساس یک توافقنامه جامع دفاع هوایی ، سامانه های موشکی زمین به هوای اس - چهارصد به بلاروس تحویل دهد.
ایگور آزارنوک Igor Azarenok فرمانده نیروی هوایی و نیروهای پدافند هوایی بلاروس اعلام کرد وزارتخانه های دفاع روسیه و بلاروس هم اکنون در حال گفتگو در خصوص شرایط تحویل این سامانه ها هستند.
سامانه موشکی زمین به هوای اس - چهارصد به منظور رهگیری و منهدم کردن اهداف هوایی در فاصله چهارصد کیلومتری طراحی شده است.
همچنین گمان می رود سامانه موشکی زمین به هوای اس - چهارصد قادر باشد هواپیماهای رادارگریز ، موشک های کروز و موشک های بالستیک را هدف قرار دهد و منهدم کند.
فرمانده نیروی هوایی و نیروهای پدافند هوایی بلاروس همچنین گفت پارلمان های روسیه و بلاروس در ماه مه این توافقنامه جامع دفاع هوایی را تایید خواهند کرد.
وی افزود بلاروس نیروی هوایی خود را با خرید هواپیماهای جنگی از روسیه نوسازی خواهد کرد.
آزارنوک گفت نیروهای هوایی و نیروهای پدافند هوایی بلاروس برنامه هایی برای اجرای بیش از دویست تمرین گوناگون دارند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانووستی از مینسک ، مسکو و مینسک فوریه گذشته توافقنامه ای را برای محافظت مشترک از حریم هوایی روسیه و بلاروس و ایجاد یک شبکه دفاع هوایی جامع منطقه ای امضا کردند.





      

بالگرد UH-1H  هیویی لبنان

فرمانده نیروهای امریکایی درعراق که روز گذشته به طور غیر منتظره وارد بیروت شد با میشل سلیمان رئیس جمهور، فواد سینیوره نخست وزیر و ژنرال شوقی المصری کفیل فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد.
ژنرال دیوید پتراوس در این دیدارها مسائل مربوط به همکاریهای نظامی و تحویل تجهیزات نظامی را با مقامات لبنانی به بحث و بررسی گذاشت.
بنا به این گزارش میشل سلیمان که پیش از این فرماندهی ارتش را برعهده داشته بارها با فرماندهان امریکایی دیدار کرده است.
وی پس از تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری لبنان موضوع بازسازی ارتش و بالابردن کیفیت دفاعی نیروهای مسلح کشور را شخصا تحت کنترل گرفته است.

ارزش کل کمکهای نظامی امریکا به لبنان دویست و هفتاد میلیون دلار براورد شده است.

بیروت هم چنین از واشنگتن خواسته طی سه سال اینده
چند فروند بالگرد،‌ تانک، تجهیزات توپخانه ای، قایقهای گشتی ، سیستمهای دفاع ضد موشکی و تجهیزات دید در شب
را به مبلغ کل هشتصد میلیون دلار در اختیاران قرار دهد.
مقامات وزارت دفاع لبنان امیدوارند تحویل این تجهیزات به منزله مقدمه ای برای موافقت امریکا با تحویل جنگنده های F-16 اف-شانزده به این کشور باشد.


انتظار می رود ژنرال پتراوس از ماه سپتامبر سمت ریاست فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی درعراق و مسئولیت همه عملیات نظامی نیروهای امریکایی را در خاور میانه و اسیای مرکزی برعهده بگیرد

ماری بث لانگ معاون وزیر دفاع امریکا روز گذشته در بیروت با وزیر دفاع لبنان سه توافقنامه به ارزش شصت و سه میلیون دلار امضا کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، این شصت و سه میلیون دلار به عنوان کمک بلاعوض امریکا به ارتش لبنان اعطا خواهد شد.

این مبلغ برای تامین سامانه های امنیت مخابراتی ، مهمات و سلاح برای نیروهای پیاده نظام ارتش لبنان هزینه خواهد شد.

این در حالی است که دیوید هیل معاون وزیر خارجه امریکا نیز به دیدارهایش از بیروت ادامه می دهد .
هشام جابر کارشناس نظامی لبنانی گفت سفر این دو مقام امریکایی به بیروت به دو علت بی نتیجه خواهد بود .
جابر به این دو علت اشاره کرد و گفت
دولت کنونی امریکا که این هیئتها را به لبنان فرستاده است روزهای اخرش را سپری می کند و باید منتظر دولت جدید شد.
دوم انکه در دولت جدید امریکا نیز صهیونیستها نخواهند گذاشت ارتش لبنان پیش از موافقت اسرائیل به سلاح مجهز شود.

دیوید هیل در سفر به لبنان با شماری از رهبران نیروهای چهارده مارس دیدار و گفت وگو کرد اما نکته جالب توجه در دیدارهای هیل با شخصیتهای لبنانی ان است که وی در اقدامی غیر عادی با نائب رئیس سابق مجلس لبنان ، از شخصیتهای لبنانی نزدیک به سوریه، نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هیل با میشل عون رئیس حزب جریان ملی ازاد لبنان ملاقات کرد .
بسیاری معتقدند امریکایی ها در جهت تماس با همه طرفهای لبنانی از جمله مخالفان حرکت می کنند تا از دیدگاه انها درباره چشم انداز اینده از جمله نقش واشنگتن در لبنان مطلع شوند.

آمریکا در صدد تجهیز ارتش لبنان به تانک M60 است
دیوید ولش دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به روزنامه النهار گفت که آمریکا تصمیم دارد تا تانک M60 در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

وی گفت: «کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا اصرار دارد تا ارتش لبنان را به این نوع از تانک مجهز کند. ما می‌خواهیم بر حمایت قوی خود از دولت لبنان و نهادهای قانونی آن از جمله ارتش تاکید کنیم».
دستیار وزیر امور خارجه آمریکا افزود:
«آمریکا از سال 1960 شروع به تولید این نوع از تانک‌ها کرد و هر سال آن را توسعه داد و از آن زمان تاکنون 21 هزار دستگاه از این تانک تولید و به 21 کشور جهان فروخته شده است که از جمله این دولت‌ها مصر و عربستان و اسراییل است. در جنگ دوم خلیج فارس در سال 1991نیز از آن استفاده شد».

: «تماس و ارتباط نظامی بین افسران آمریکایی و لبنانی پس از درگیری اردوگاه نهرالبارد گسترش بیشتری یافت و در بررسی صورت گرفته احساس شد که ارتش لبنان به این نوع از تانک‌ها نیازمند است؛ زیرا ارتش لبنان به سلاح سنگین برای رودرویی با گروه‌های تروریستی مانند جنایتکارانی که در اردوگاه نهرالبارد با آنان مبارزه کرد، دارد».

ولید جنبلاط و مروان حماده در دیدار اخیر خود از واشنگتن مساله تجهیز ارتش لبنان به سلاح سنگین را در دیدار با مسوولان آمریکایی مانند رایس و دیک چینی و استیون هادلی مطرح کردند.

ولش گفت: «رایس به دو تن از نمایندگان مجلس لبنان تاکید کرد که دولت آمریکا به طور ملموس از دولت و ارتش لبنان حمایت خواهد کرد
و تصمیم برای تجهیز ارتش لبنان به تانک‌های M60 از قبل اتخاذ شده است و در تماس‌های نظامی مورد بررسی بوده است».

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «دولت، مشورت‌های خود در این زمینه را با کنگره آمریکا آغاز کرده است و وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا و کاخ سفید از این اقدام حمایت کرده‌اند».

روزنامه النهار به نقل از منابع آگاه نوشت:
«آمریکا قصد دارد تا 48 دستگاه تانک M60 در اختیار لبنان قرار دهد که اولین گروه از آنها را ابتدای سال 2009 و پیش از انتخابات پارلمانی لبنان ارائه خواهد کرد.

تانک‌های مزبور شصت تن وزن داشته و سرعت آن به 48 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
این تانک‌ها به توپخانه 105 میلی‌متری و دو مسلسل سنگین مجهز هستند و ظرفیت چهار سرنشین را دارد».




      


خبرگزاری «ریا نووستی»/ "الکساندر وُفک" رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروهای موشکی استراتژیک فدراسیون روسیه روز جمعه به «ریا نووستی» اطلاع داد که پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای "ار.اس.-12ام" موسوم به "توپول" روز جمعه در ساعت 12:09 دقیقه به وقت مسکو از فرودگاه فضایی "پلیستسک" انجام شد.



وُفک اظهار داشت: "هدف از این پرتاب، تایید ثباتمندی مشخصات اصلی برای تمدید مدت بهره برداری بود. بخش آموزشی-نظامی موشک با دقت داده شده هدف فرضی را در میدان تیر کامچاتکا منهدم کرد".
بواسطه این پرتاب تایید شد که می توان مدت بهره برداری از گروه موشک های بالستیک قاره پیمای "ار.اس.-12ام" توپول را تا 22 سال تمدید کرد.
به گفته وی، مجموعه موشکی "توپول"، اساس گروه های نیروهای موشکی استراتژیک است. این موشک ها بخاطر قابلیت بالای تحرک و مانور، پنهان بودن و زمان اندک مورد نیاز برای آماده سازی پرتاب ممتاز می شوند.





      

منابع قضایی هلند روز جمعه از بیرون کشیده شدن اسرار نظامی آمریکا از لاشه هواپیما ترکیه که در آمستردام سقوط کرد ، خبر دادند.
ناتاشا کایزر Natasja Keijzer سخنگوی دادسرای هارلم واقع در غرب آمستردام اعلام کرد درشب حادثه با درخواست شرکت بوئینگ این دادسری دستور بیرون آوردن چهار رایانه همراه را صادر کرد.
وی خاطر نشان کرد این رایانه ها بلافاصله در اختیار سفارت آمریکا قرار گرفت و چهل و هشت ساعت بعد به شرکت بوئینگ بازگردانده شد.
کایزر افزود خلبان این هواپیما کمی بعد از وقوع حادثه با سفارت آمریکا در لاهه تماس گرفته و حضور چهار کارمند وزارت دفاع آمریکا را در بین مسافران اطلاع داده بود. آنها در حال بازگشب از ماموریت از ترکیه بودند.
بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی بوئینگ ،
این کارمندان وزارت دفاع آمریکا چهار رایانه به همراه داشتند که اطلاعات محرمانه و حساس در آنها درج شده بود.
یکی از روزنامه های هلند نیز اعلام کرد
اطلاعات این رایانه ها شامل طرحی تحت عنوان " عقاب صلح " بود که بوئینگ قصد داشت از آن برای ساخت یک ایستگاه رادار مجهز به فناوری بسیار پیشرفته استفاده کند. این سامانه قرار بود بر روی یک فروند بوئینگ هفتصد و سی و هفت نیروی هوایی ارتش ترکیه نصب شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه ، چهار کارمند شرکت بوئینگ در جریان سقوط هواپیما ترکیه در بیست و پنجم فوریه ( هفتم اسفند ) در آمستردام هلند کشته شدند.





      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی