سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

جمهوری اسلامی ایران از روسیه موشک های ضدهوایی «بوک» خریداری کرده است. خبر فوق را محمودرضا سجادی سفیر ایران در فدراسیون روسیه عنوان و تاکید کرد روسیه اولویت همکاری های دفاعی ایران است.

به گزارش اعتماد؛ بعد از ارسال موشک «تور ام یک» به ایران موشک های «بوک» نسل بعدی از موشک های ضدهوایی است که از روسیه وارد ایران شده است.

سجادی در گفت وگو با سایت روسی «اینفوکس رو» تاکید کرد با وجود روابط خوب تهران و مسکو در زمینه های مختلف، دشمنان دو کشور با همکاری های ایران و روسیه مخالفند. اما با این حال روسیه در اولویت برنامه های همکاری دفاعی ایران قرار دارد.

به گزارش ایسنا او اظهار کرد؛ ما روابط بسیار خوبی با دولت و ملت روسیه داریم. من سه هفته پیش در ایران بودم؛ رئیس جمهور مرا برای ملاقات به حضور پذیرفت و در عرض یک ساعت از اهمیتی که ایران برای توسعه روابط با روسیه قائل است، صحبت کرد.

وی ادامه داد؛ نکته مهم دیگر که تاثیر بسیاری بر روابط می گذارد این است که هنگام حوادث گرجستان، دوستان و دشمنان واقعی روسیه معلوم شدند.

سجادی گفت؛ به هرحال ایران و روسیه در حال حاضر دوستان و دشمنان خود را به خوبی می شناسند. این امر موجب شد دو کشور بیش از هر زمانی به یکدیگر نزدیک شوند. البته چشم انداز روشنی برای گسترش مناسبات در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه یی و بین المللی با توجه به دیدگاه های مشترک میان دو کشور برقرار است که ایران و روسیه برای فعال کردن کلیه زمینه ها مصمم هستند.

وی گفت؛ در زمینه اقتصادی جداً علاقه مند به همکاری هستیم. مایلم بگویم در ایران قرارداد ساخت هواپیماهای مسافربری به مبلغ پنج میلیارد دلار در حال بررسی است.

سجادی ادامه داد؛ در مورد ماهواره های ارتباطاتی و آب و هواشناسی می توانیم قراردادی به مبلغ یک میلیارد دلار منعقد کنیم. او درباره علایق فنی و نظامی دو کشور برای همکاری اظهار کرد؛ ایران در زمینه تامین نیازمندی های دفاعی کشور تلاش کرده استقلال خود را حفظ و بر اساس دانش بومی صنایع دفاعی خود را تجهیز و تکمیل کند؛ ولی ما علاقه مندیم با کشورهای مستقل در راستای تکمیل برخی پروژه های صرفاً دفاعی و بازدارنده مشارکت کنیم و فدراسیون روسیه نیز در اولویت برنامه همکاری های دفاعی ما قرار دارد.

وی گفت؛ همان طور که می دانید ما موشک های «بوک» را از روسیه خریداری کرده ایم. این موشک ها، موشک های ضدهوایی هستند. اما مایلم خاطرنشان کنم صحبت ما صرفاً در مورد تسلیحات دفاعی است. اگر فردی برای محافظت از خود جلیقه ضدگلوله تن کند، آیا شما فکر خواهید کرد او تهدیدی برای صلح و امنیت است؟ قطعاً چنین نیست. تسلیحاتی که روسیه تامین می کند صرفاً نقش بازدارندگی و دفاعی داشته و همانند جلیقه ضدگلوله است.

سجادی درباره اقدامات دفاعی در قبال تهدیدهای امریکا و اروپا نیز اظهار کرد؛ با اطمینان می خواهم بگویم ایران قادر است از خود در برابر هر نیروی متجاوزی دفاع کند.

وی تاکید کرد؛ مطمئن باشید همان گونه که قبلاً شکست خوردند باز هم شکست خواهند خورد. بنابراین قادر به انجام چنین اقدامی نیستند.

او افزود؛ قدرت ایران در موشک های هسته یی قاره پیما و تسلیحات نظامی نیست، بلکه راز قدرت ما در اتحاد و انسجام ملی مان نهفته است





      

توپ 30 میلیمتری 7 لول گاتلینگ متعلق به هواپیمای A-10 تاندربولت

 





      

سرلشکر جعفری:

بیش از 95 درصد تسلیحات مان را در ایران تولید می‌کنیم


خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: حاصل تحریم‌های دشمن خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه‌های امنیتی و دفاعی است به طوری که امروز بیش از 95 درصد نیاز تسلیحاتیمان را در ایران تولید می‌کنیم.
سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران ایران تاکید کرد که حاصل تحریم‌های دشمن خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه‌های امنیتی و دفاعی است به طوری که امروز بیش از 95 درصد نیاز تسلیحاتیمان را در ایران تولید می‌کنیم.
 گزارش «ریا نووستی» از "فارس"، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صبح روز شنبه ضمن اشاره بر اینکه هرچه به پیش می‌رویم، دستاوردهای بیشتر و عظیم‌تری از انقلاب اسلامی ایران محقق می شود اظهار داشت: در زمان رژیم گذشته کشور ما تمام مایحتاج خود را از خارج وارد می‌کرد و اقتصاد ایران کاملا وابسته بود و اگر کشورهای استعماری روزی تصمیم به عدم واردات به ایران می‌گرفتند ما هیچ کاری نمی‌توانستیم بکنیم، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران خودکفاست و به طور کامل روی پای خود ایستاده و نیازی به کشورهای غربی ندارد.
عضو شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: حاصل این تحریم‌های آنها نیز خودکفایی در زمینه‌های امنیتی و دفاعی است به طوری که امروز بیش از 95 درصد نیاز تسلیحاتیمان را در ایران تولید می‌کنیم.





      

قرارگاه پدافند هوایی مراحل پایانی استقرار خود را می گذراند

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفکیک پدافند از نیروی هوایی گفت: قرارگاه پدافند هوایی مراحل پایانی استقرار خود را می گذراند.  

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه آیین صبحگاه مشترک نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی، افزود: قرارگاه پدافند هوایی نیز توسط یکی از فرزندان برومند نیروی هوایی مدیریت می شود و با تشکیل دو نیروی مقتدر و مستقل و با درایت فرماندهان، هر دو نیرو با توانایی بالا به سمت اهداف تعیین شده حرکت می کنند.
جانشین فرمانده کل ارتش از تلاش های امیر سرتیپ میقانی و شاه صفی فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش قدردانی کرد.
وی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر این که ارتش و نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، اظهار داشت: اگرچه در بخش طراحی و ساخت سلاح و تجهیزات و روش ها و تاکتیک ها خودکفا هستیم و جهادگران، صنعتگران و دانشگاهیان آنچه را لازم باشد تولید می کنند اما مهم ترین عامل توانمندی این نیرو، ایمان و باور به پیروزی و اتکای به خود است.





      

19 بهمن بر غیور مردان نیروی هوایی مبارک





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی