سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

سیستم‌های شناسایی و انهدام موشک‌های کروز در ایران ساخته شد

امیر احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز یکشنبه با حضور در دومین ویژه برنامه دفاع مقدس رادیو ایران با اشاره به کسب تجارب ارزشمند نیروهای مسلح در 30 سال اخیر اظهار داشت: علی رغم تحریم های 30 ساله دشمن در بعد نظامی، نیروهای مسلح در بعد خودکفایی قدمهای خوبی برداشته و توانسته اند نه تنها امکانات خود را به روز کنند بلکه پیشرفتهای گسترده ای را در بخش نظامی و حوزه هوافضا به دست بیاورند.
وی بهینه سازی مستمر سامانه های موجود، تعامل خوب با دانشگاهها و منابع صنعتی، ساخت دهها آتش‌بار بومی تا جایی که قابل رقابت با سامانه روز دنیا داشته باشد، ساخت موشک های ضد هوایی و رادارهای اکتیو عامل و غیر عامل را از مهمترین فعالیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء دانست و تصریح کرد: امروز نه تنها قادر به شناسایی موشک کروز رادارگریز دشمن هستیم، بلکه می‌توانیم آنها را منهدم کنیم.
میقانی همچنین به فعالیتهای پدافند هوایی و نقش آن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پدافند هوایی توانست با اقتدار در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با انهدام صدها فروند از هواپیماها و بالگرد دشمن بعثی حفاظت از مناطق اساسی و حساس کشور را برعهده داشته باشد و کارنامه درخشانی را از خود به نمایش بگذارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: در حال حاضر قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نه تنها حفاظت از قلمرو هوایی کشور را برعهده دارد بلکه ضمن رصد کردن تمام تحرکات دشمن در خارج از مرزها از غافلگیرشدن نیروهای خودی نیز جلوگیری می کند.





      

موشک روسیه SS-27 ,یا توپول-ام موشکی قاره پیما,زمین پایه,که از پیشرانه ای با سوخت جامد استفاده میکند.این موشک اوج تکنولوژی موشکهای بالستیک را نمایان ساخت,ترکیبی از سوختی مدرن و طراحی جدید کلاهک نویده موشک بسیار قدرتمندی را میداد که قابلیت پرتاب از سیلوهای زیر زمنی و جایگاههای متحرک را داراست.هدف روسیه از ساخت این موشک شکست دادن تمام موشکهای ضد بالستیک جهان است که توپول-ام به خوبی از عهده وظیفه محوله برمیاید.
یوری سولومونوی,سرپرست موسسه مسکو برای تکنولوژی های خاص و ژنرال طراحه خانواده موشکی توپول است,موشک توپول-ام شالوده اصلی موشک های استراتژیک(هسته ای) روسیه در سال 2015 است.
مسلما تک کلاهکه 550 کیلوتنی این موشک به تنهایی قادر به ویران کردن یک شهر است و همزمان توان زندگی در ان را به طور کلی از بین میبرد.موشک SS-27  ساخته شده است برای حملات متقابله هسته ای.
موشکSS-27 ,سلاحی در خور توجه برای وارد کردن ضربه اول میباشد.موفقیت ضربه اول در نابود کردن توان هسته ای نیروی دشمن مهم است,که توپول-ام از عهده این کار به دقت برمیاید.
دقت این موشک   350 m CEPگزارش شده که دقت بسیار بالائی برای یک موشک روسی است.
سولومونوی در مقابل مردم گزراش داد که هنگام پرتاب موشک توپول-ام انتقال میدهد 4 یا 6 کلاهک در سرجنگی بلند خود به همرا فریب دهنده ها,همچنین اشاره کرد به قابلیت هایی در نوع سیلو پرتاب.
موشک توپول-ام یا SS-27 ,بردی برابر با 10500 کیلومتر یا 6524 مایل را داراست با به همراه داشتن کلاهکی هسته ای به وزن 550 کیلوتن.به صورت غیر مشخصی اشاره شده که بازده ای برابر با 1 مگاتن را دارست که با قرار دادن و افزایش هلاک های MIRV  تا 6 عدد قابل دست یابی است.
نصب سیستم تقویت کننده حمل(PBV) در کلاهک ها و سیستم دیجیتالی  ناوبری خودکار همراه با GLOSNASS (equivalent to Global Position Satellite) سیستم هدایت ماهواره ای دقتی برابر با   m 350 CEP را برای این موشک فراهم ساخته است.وزن این موشک در هنگام پرتاب برابر با 47200 کیلوگرم است با طولی برابر 21.9 متر و قطری 1.9 متری و موتوری با سوخت جامد و 3 مرحله ای.
طراحی SS-27  شروع شد در اواخر دهه 80 میلادی,به هرحال طراحی مجدد در سال1992 موجب ساخت کل موشک و ساختمان ان شد.اولین پرتاب این موشک در دسامبر 1994 برای اولین بار تست شد و اولین تست پرتاب نسخه TEL vehicle ان حدود 6 سال بعد انجام شد.اولین موشک های SS-27  در سال 1997 وارد خدمت شدندو در سیلو های اصلاح شده SS-19  قرار گرفتند.اولین نوع نسخه TEL در سال 2001 وارد خدمت شد و سفارش ساخت 350 موشک داده شده که در سال 2005, پنجاه موشک تحویل شده.نوع دریاپایه این موشک در دست طراحی است.
SS-27
کشور:      فدراسیون روسیه
نام:      Topol-M, RS-12M1/M2
کلاس:      قاره پیما
جایگاه:      سیلو, جایگاه متحرک
طول:      21.90 m
قطر:      1.90 m
وزن هنگام پرتاب:      47200 kg
کلاهک:      تک کلاهکه
سرجنگی:      اتمی 550 کیلوتنی
پیشرانه:      سه مرحله ای
برد:      10500 km
وضعیت:      عملیاتی
سال ورود به خدمت:      1997
نام روسی: RS-12M1/-12M2 Topol-M





      

خبرگزاری فارس: یگان جاسوسی میدانی رژیم صهیونیستی چگونگی ورود به عمق لبنان و جمع‌آوری اطلاعات از رهبران اصلی حزب‌الله به عنوان مقدمه‌ای برای ربودن و یا ترور این رهبران را به نیروهای خود آموزش داد.
پایگاه خبری "السیاسی "، یگان "شاحف " رژیم صهیونیستی طی چهار روز چگونگی ورود به عمق لبنان و جمع‌آوری اطلاعات از رهبران اصلی حزب‌الله به عنوان مقدمه‌ای برای ربودن و یا ترور این رهبران را به نیروهای خود آموزش داده است. در همین رابطه فرمانده این یگان با اسم رمزی "موتی " در اظهاراتی مطبوعاتی حزب‌الله را به آمادگی برای جنگ و ادامه تأسیس استحکامات در جنوب لبنان متهم کرد.
بنابر این گزارش، یگان "شاحف " برای نخستین بار اجرای ماموریت در داخل لبنان در جریان یک جنگ سخت را آموزش دیدند به گونه‌ای نیروهای این یگان به "مناطق استقرار نیروهای دشمن[فرضی] یورش برده و اطلاعاتی از آن و فعالیت رهبران و عناصر آن در روستاهای مختلف لبنان جمع آوری کردند سپس مکان گروهی از رهبران حزب‌الله را شناسائی کرده و با هماهنگی نیروی هوائی اسرائیل که برخی هواپیماهای آن در این آموزش‌ها مشارکت داشت، اقدام به ربودن و ترور رهبران حزب‌الله کردند. "موتی " که رتبه نظامی خود را فاش نکرد، مدعی شد که پیروزی حتمی بر حزب‌الله در جنگ آتی در دستیابی به رهبران و فعالان اصلی این جنبش خواهد بود و در جنگ آتی باید پاسخ قاطع و محکمی داد تا به نتیجه قطعی دست یابیم.
وی بدون اشاره به شکست این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت و ناکامی این رژیم برای ترور رهبران ارشد حزب الله در جنگ 33 روزه ادعا کرد: ما معتقدیم که در جنگ آتی با حزب‌الله پاسخ ما سریع و قدرتمند خواهد بود و بدون شک کشته و زخمی خواهیم داشت و شاهد بمباران گسترده موشکی خواهیم بود اما از سوی دیگر مطمئن هستیم که در نبرد میدانی پیروز خواهیم شد و این بهترین راه برای مقابله با حزب‌الله و نابودی آن است.
فرمانده یگان "شاحف " در ادامه گفت: چهره خارجی لبنان دروغ است و حقیقت این است که حزب‌الله در خفا و پنهانی فعالیت‌های زیادی با هدف آمادگی برای صدور دستور جنگ انجام می‌دهد و با وجود آرامش در مرزهای شمالی، حزب‌الله آمادگی برای جنگ و تأسیس استحکامات را متوقف نکرده است.
وی افزود: ما در این جنگ در اجرای عملیات ربودن قطعا پیروز خواهیم شد و در صورت شکست قطعا هر عملیاتی که حزب‌الله قصد اجرای آن علیه ما را داشته باشد، ناکام خواهیم گذاشت، ما از امروز بانک اهداف برای جنک آینده آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌دانیم که چه باید بکنیم.  





      

بازگشت دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از خلیج عدن

دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از خلیج عدن صبح امروز طی مراسمی مورد استقبال مسوولان ارشد کشوری و لشگری، به ویژه امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ناوگروه متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو لجستیکی بندرعباس در چهاردهم تیر ماه سال جاری به دنبال افزایش پدیده دزدان دریایی در خلیج عدن و اقیانوس هند برای اجرای گشت‌های عملیاتی، اطلاعاتی و تامین امنیت تردد ناوگان کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به منطقه‌ی خلیج عدن، تنگه‌ی باب‌المندب و اقیانوس هند اعزام شد.
فرمانده ناوشکن شهید دریابان نقدی در تشریح عملکرد این ناوگروه و نتایج به دست آمده، به ابراز احساسات کارکنان کشتی‌های ایرانی در حال تردد در این منطقه نسبت به حضور مقتدرانه‌ی ناوگروه ایرانی اشاره کرد و گفت: از این که توانستیم امنیت را به هموطنان خود بازگردانیم قلبا خوشحالیم و ماه‌ها دوری از خانواده و سختی ماموریت را به عنوان یک سرباز ولایت به جان خریداریم.
وی اضافه کرد: علی‌رغم این که در این سفر با بادهای موسمی دریایی شدید برخورد کردیم که شدت آن به یکصد کیلومتر در ساعت می‌رسید، به حول و قوه الهی تلفات و صدماتی نداشتیم که این خود نشان‌دهنده‌ی آمادگی دفاعی و طبعا روحیه بالای ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش قهرمان است.

دریادار سیاری:
    نیروی دریایی ارتش توان انجام ماموریت در فاصله بیست هزار کیلومتری را داراست

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این قول را به ملت شریف ایران و رهبرمعظم انقلاب می‌دهیم که امروز در هر لحظه و هر مکانی که نیاز باشد که نیروی دریایی ارتش حضور داشته باشد، مطمئنا قادر خواهیم بود با تمام قوا و با توانمندی بالا در آن محل حاضر باشیم و به نحو احسن ماموریت خود را انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح روز شنبه در مراسم استقبال از دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن که در منطقه سوم دریایی چابهار انجام شد، با عرض خیر مقدم و تقدیرو تشکر ازکارکنان ناوشکن‌های شهید دریابان نقدی و ناو لجستیک بندرعباس، میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و افزود: امروز کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از این‌که نماینده نیروهای مسلح کشور در آب‌های بین‌الملل هستند به خود افتخار کنند و ببالند.
وی در ادامه خطاب به کارکنان نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: شما فرزندان ملت شریف ایران و سربازان ولایت هستید. موفقیت کامل در ماموریت خطیر در یک شرایط نامساعد جویی و دریای متلاطم شمال اقیانوس هند که ارتفاع موج‌ها در آن بعضا به بیش از ده متر می‌رسد از افتخارات ایران است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با برشمردن ماموریت‌های ذاتی نیروی دریایی ارتش از قبیل پاسداری از مرزهای آبی کشور و سیادت نظام جمهوری اسلامی در آب‌های دریای آزاد تصریح کرد: امروز شاهدیم که نیروی دریایی ارتش توان انجام ماموریت در فاصله بیست هزار کیلومتری را داراست.
وی از تمامی کارکنان نیروی دریایی ارتش که زمینه حضور ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های آزاد را فراهم کرده‌اند تشکر کرد و گفت: این حضور دایمی نخواهد شد، مگر با عشق و علاقه‌ای که در شما دریادلان برای انجام ماموریت وجود دارد، زیرا کمتر کسی است که رابطه ماموریت این نیرو با اقتصاد کشور را بداند هم‌چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ زمانی که ما نیازمند صدور نفت بودیم دشمن تلاش می‌کرد صدور آن را قطع کند ولی نیروی دریایی ارتش با همت و ایثارگری، مانع هرگونه اقدام دشمن در این زمینه شد.
وی در پایان خطاب به کارکنان نیروی دریایی ارتش گفت: شما دریادلان با اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در محیط بین‌ا‌لمللی در بین 40 کشور جهان قدرت و توانمندی بالای خود را ثابت کردید و افتخار دیگری به افتخارات ایران و ارتش این کشور افزودید.
فرمانده ناوگروه اعزامی ارتش به خلیج عدن:
امنیت کشتیرانی را برای ناو‌های ایرانی و دیگر کشورها فراهم کردیم
فرمانده ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن از ارتباط و تعامل این ناو گروه با ناوهای برخی کشورها نظیر استرالیا و ژاپن در خصوص مبارزه با دزدان دریایی و پیشگیری از تحرکات آن‌ها خبر داد و آن را نشان‌دهنده تاثیرگذاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناخدا محمدرضا هلالی پور، صبح روز شنبه در مراسم استقبال از دومین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن در منطقه سوم دریایی چابهار، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده از سوی این ناو گروه اظهار کرد: در ماموریت اخیر ، دو هزار و 279 فروند کشتی تجاری و نفتکش رهگیری و از 41 نفتکش و کشتی تجاری ایرانی محافظت شد.
وی با بیان این‌که " یگان‌های دریایی سنگین بالای چهار هزار تن از کشورهای مختلف جهان در خلیج عدن حضور دارند و تلاش می‌کنند که امنیت خطوط کشتیرانی این منطقه را برقرار کنند" اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که نیروی دریایی ارتش ایران با اعزام ناوگروه نیمه ‌سنگین در شرایط بحرانی اقیانوس هند و خلیج عدن توانست شرایط مساعدی را از نظر ایجاد امنیت کشتیرانی برای ناوگان کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ایران و دیگر کشورها در خلیج عدن به وجود آورد.
وی هم‌چنین تصریح کرد: در این سفر، کشتی‌های تجاری ایرانی در حال گذر از کریدور خطوط کشتیرانی در خلیج عدن با مشاهده حضور ناوهای ایرانی، صمیمانه ابراز خرسندی و احساس امنیت می‌کردند که این خود نشان دهنده غرور ملی و عزم راسخ نیروهای مسلح کشورمان است و ما به عنوان سربازان این کشور به آن افتخار می‌کنیم.





      

وزیر دفاع آمریکا از دو کارخانه تولید هواپیماهای نظامی در ایالت تگزاس بازدید کرد.
به گزارش تلویزیون وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، رابرت گیتس در بازدید از کارخانه تولید هواپیماهای جنگنده اف - سی و پنج در ایالت تگزاس آمریکا، این هواپیماها را "قلب آینده هواپیماهای جنگی" توصیف کرد.
گیتس در بازدید از کارخانه لاکهید مارتین* از نزدیک در جریان تولید هواپیمای جنگنده اف - سی و پنج قرار گرفت.
گیتس بعد از بازدید از این کارخانه گفت: جنگنده اف - سی و پنج فراتر از توانایی های رزمی که ارائه می دهد باعث صرفه جویی در بودجه وزارت دفاع امریکا می شود.
سه مدل از این جنگنده در بسیاری از قطعات مشترک هستند. این جنگنده ها جایگزین سه مدل از هواپیماهای موجود در وزارت دفاع امریکا خواهند شد. هرچند عده ای پیشنهاد کرده بودند اف - سی و پنج موتور جایگزین داشته باشد اما هم رئیس جمهور امریکا و هم وزیر دفاع این کشور می گویند ضرورتی برای انجام دادن این کار نیست.
گیتس می گوید: صرفه جویی در برنامه تولید هواپیمای اف- سی و پنج اهمیت زیادی دارد.
وی همچنین از کارخانه تولید هواپیمای اِم سی -دوازده هم دیدن کرد.هواپیمایی که توانایی های تجسسی ،شناسایی و اطلاعاتی دارد .چندین فروند از این هواپیماها ماموریتهای رزمی در عراق داشتند . قرار است این هواپیماها به افغانستان فرستاده شوند.
رابرت گیتس در توصیف هواپیماهای اِم سی -دوازده گفت "این هواپیماها چشم نظامیان ما دراسمان هستند و کمک می کنند تا ما دشمنان خود را قبل از انکه انها به ما حمله کنند شناسایی و نابود کنیم.حفظ کردن جان نظامیان امریکایی و جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان بی گناه از توانایی هایی است که این هواپیماها در اختیار ما می گذارند".





      

یک فروند  هواپیمای بدون سرنشین  MQ - 1 Predator نیروی هوایی امریکا در4 سپتامبر شرق افغانستان سقوط کرد  این حادثه در ساعت 45/8 دقیقه بعد از ظهر به وقت کابل اتفاق افتاده است .
علت سقوط به دلیل آتش شبه نظامیان نبوده است . هیچ گزارشی از آسیب های غیر نظامی و یا صدمه به اموال غیر نظامی اعلام نشده است.
هواپیما پریدیتور  کنترل ازراه دور  و قادر به پرواز تا ارتفاع متوسط و پایایی زیاد است.
این پرنده در ماموریت  شناسایی و مسلح بوده است.
هیئت کارشناسی برای بررسی این حادثه تشکیل می شود.





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی