سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

تمرین ارتش روسیه برای رژه بزرگ "روز پیروزی"


خودرو فرماندهی UAZ-3151 به همراه موشک Topol

BTR-80

 

سیستم موشکی زمین به هوای برد متوسط 9A310 Buk

راکت انداز Smerch

Sprut نمونه خود کششی

هویتزرهای خودکششی Msta-S

خودروی فرماندهی UAZ-3151 به همراه S-300

خودروی زرهی تایگر GAZ-2330

BMD-4

BMP-3

Buk





      

حمله رزمندگان ایرانی به تروریست‌های پِژاک از زمین و هوا

صبح دیروز با حمله رزمندگان ایرانی به نیروهای گروه تروریستی پژاک در منطقه «کانی سیف» و «جوماراسی» و «کارا سوزی» متعلق به پنجوین، نبرد در مرز ایران و عراق و در منطقه کردستان تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای پژاک ادعا کرده‌اند که این سه منطقه که ایران به آنها حمله کرده، جزء محدوه تحت کنترل آنها نیست. البته این گروه به تازگی تحرکات پراکنده‌ای در ارتفاعات غرب کشور و نیز مریوان داشته است.

این گزارش می‌افزاید: نیروهای زمینی ایران در نزدیکی منطقه قلات دیزه، امکان هر گونه اقدام را از تروریست‌های گروه پژاک سلب کرده‌اند.

ده روز پیش در جریان درگیری نیروهای مرزی ایران با گروه تروریستی پژاک که در داخل مرزهای ایران اتفاق افتاد،شماری از نیروهای پلیس راه کرمانشاه به شهادت رسیده و در یک عملیات دیگر، هشت تن از تروریستهای پژاک به هلاکت رسیدند.

تا روز گذشته نبرد نیروهای ایرانی با تروریست‌های پژاک در مناطق فوق الذکر ادامه داشته و در مقاطعی هم رزمندگان کشورمان با پوشش بالگردهای نظامی مواضع تروریستها را بمباران کردند




      

اس-400 برای اولین بار در رژه نظامی مسکو شرکت می کند

"آناتولی سردوکوف" وزیر دفاع روسیه اطلاع داد که مجموعه های پدافند موشکی "اس-400" برای اولین بار در رژه نظامی مسکو که روز 9 ماه مه به مناسبت روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گزارش «ریا نووستی» وی طی گفتگویی با روزنامه "راسیسکایا گازیتا" که فردا  منتشر خواهد شد، گفت: سال گذشته ما برای اولین بار مجموعه های "اس-300" را در رژه نظامی 9 مه شرکت دادیم، امسال "اس-400" را به معرض دیدگاه عموم قرار خواهیم داد.
به گفته وزیر دفاع روسیه در رژه بیش از 9 هزار نظامی شرکت خواهند کرد.





      

ارتش سایبری ایران متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
خبرگزاری فارس: یکی از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا به اشاره به اقدام اخیر تیم رصد سایبری سپاه در انهدام سایت‌های مستهجن اعلام کرد: ایران یکی از 5 کشور دارای ارتش سایبری است و این تیم زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، مؤسسه "دیفنس تک " (Defense Tech) از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا با استناد به آمار دریافتی از سازمان اطلاعات آمریکا (CIA)، ایران را جزء 5 کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرده و تعداد نیروهای سایبری سپاه را بیش از دو هزارو 400 نفر به علاوه 12 هزار نفر نیروی ذخیره ـ مردمی ـ تخمین زده است.
همچنین سیا با اذعان به توانایی و ابتکار تیم رصد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ضمن اشاره به برخی از مشخصات ارتش سایبر ایران نوشت؛ با این آمارها می‌توان تا حدی توانایی علمی ایران در نبرد سایبری را تخمین زد.
مؤسسه "دیفنس تک " با تاکید بر اینکه ارتش سایبر ایران زیر مجموعه تیم رصد سایبری سپاه است بوجه این تیم را 76 میلیون دلار اعلام کرده است.
قابل ذکر است پیش از این مجله "فارین پالیسی " (چاپ آمریکا) اقدامات نیروهای سپاه علیه سایت‌های مستهجن در عرصه سایبر را اقدامی بشردوستانه و به نفع حقوق بشر اعلام کرده بود.




      

مسلسل نارنجک انداز اتوماتیک Striker4
مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47 سبک وزن بر روی سه پایه استادارد
‌در سال 1980 شرکت Saco Defence) ) امریکا که امروزه نام آن به( General Dynamics Armament and Technical Products) (GDATP) تغییر کرده است.کار ساخت سلاحی نارنجک انداز، سبک و موثرتر با قدرت تخریب بالا که می‌توانستند آن را جایگزین لانچر نارنجک انداز Mk.19 Mod.3 کنند، شروع کرد.
تصویری کامل از مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47 
در ابتدا نخستین ا‌لگوی اسلحه جدید در میانه سال 1990 ارائه شد، و بعد در سال 1995 موافقت شد که تیم صنعتی، متشکل از شرکت های (GDATP)Saco Defence ، شرکت Raytheon و شرکت نروژی (NAMMO Oy) تشکیل شد. که شرکت Saco کار ساخت اسلحه و سیستم مکانیکی و شلیک سلاح را انجام دهد و شرکت ریتون به عنوان سازنده سیستم ا‌‌لکتریکی نشانه روی و تجهیزات کنترل آ‌تش . که بعدا" توسط تیم شرکت نروژی (NAMMO Oy) به هم وصل می‌شد و نیز کار ساخت گلوله های 40 میلیمتری گازی- انفجاری برای اسلحه جدید انجام می‌داد.


در سال 2003 ، فرماندهی عملیا‌ت‌های ویژه امریکا (USSOCOM) مسلسل نارنجک انداز Mod 0. Striker40/Mk.47 را به خدمت گرفت، که بعد توسط شرکت ریتون به سه پایه جدید و سیستم نشانه‌روی تلویزیونی AN/PVG-1 Lightweight مجهز شدند.این اسلحه هم اکنون در خدمت محدودی از نیروهای ویژه امریکا هست.که در طی جنگ و عملیات نظامی در عراق و افغانستان توسط یگان‌های تفنگداران دریایی امریکا به کار گرفته شد. گلوله‌های اسلحه نارنجک انداز Mk.47 بر طبق استاندارد NATO ، کالیبر 40 میلیمتر با سرعت شلیک بالا ساخته شده‌اند. در حال حاضر گلوله‌های پیشرفته گازی- انفجاری با فیوزهای قابل برنامه‌ریزی نوع انفجاری‌،برای این اسلحه ساخته می‌شود، و فقط یک بار قابل استفاده هستند. که سلاحی مخوف به وجود می‌آورد و با وجود آن که قیمت بیشتری نسبت به سلاح XM307 ASCAW با کالیبر 25 میلیمتر (که در حال حاضر ساخته می‌شود) دارد، ولی می‌تواند جایگزین موثری برای این اسلحه باشد

مشخصات

کالیبر : 40x53mm با شتاب بالا
نوع عملکرد:پس زنی (لگد)کم- نوار تغذیه (خشاب )بصورت خودکار اسلحه را مسلح میکند
طول کل : 940 mm
وزن:18 کیلو گرم بدنه اسلحه-41کیلو گرم کل وزن Mk.108با سه پایه و سیستم نشانه روی ویدئویی AN/PVG-1
برد موثر:1700 متر به بالا برای نقطه هدف-2200متر حداکثر برد
سرعت شلیک:225الی300گلوله دردقیقه




      

از این به بعد قصد دارم هر دفعه چند تا پوسنر و برش از سلاح های مختلف قرار بدم تا دوستان به خوبی با انواع سلاح ها ، قطعات و طرز کارکرد آن ها آشنا بشوند.







      

بازدید وزیر دفاع ایران از کاکپیت F-16 ونزوئلا

 





      

پاکستان در "IDEF-2009" کپی غیر مجاز کالاشنیکوف را نمایش داد

"آناتولی آکسنوف" رییس هیئت روسی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی تسلیحات و تجهیزات دفاعی "IDEF-2009" ترکیه روز سه شنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که هیئت روسی از طریق برگزار کنندگان نمایشگاه خواستار اعمال فشار بر کشورهایی شد که بدون مجوز اقدام به نمایش نمونه های کپی برداری شده از تسلیحات ساخت روسیه می کنند.


از جمله در غرفه پاکستان نمونه تقلبی مسلسل "کالاشنیکوف"، "آر پی جی-7" و گلوه های توپ 30 م م به نمایش گذاشته شده است.
طی سال 2007 ضرری که کمپانی های روسی به خاطر تولید غیر مجاز کلاشنیکوف، مسلسل نامی جهان، متحمل شده اند برابر 2 میلیارد دلار است. سهم تولیدات غیر مجاز این نمونه مسلسل به 90% از کل حجم تولیدی در دنیا می رسد و فقط یک دهم به طور قانونی تولید می شود.





      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی