سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر


روسیه در نظر دارد بمب افکنهای رادار گریز جدیدی را تولید و جایگزین ناوگان هوایی فعلی کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه
فرماندهی ناوگان هواپیماهای دوربرد روسیه اعلام کرد
تولید نسل جدید بمب افکنهای رادارگریز دور برد پانزده تا بیست سال دیگر اغاز می شود. در حال حاضر فقط امریکا از این نوع هواپیماهای دوربرد رادار گریز دارد که نامش "بی تو B2 " است.
ماکسیم پیادوشکین سردبیر روزنامه هواپیمایی روسیه در این خصوص گفت:
هم اکنون ارتش روسیه بمب افکنهایی که دارد قدیمی بوده و مربوط به دوران شوروی سابق است و بیشتر در دهه های شصت تا هشتاد ساخته شده است.
گرچه این بمب افکنها هنوز کارایی دارند اما ارتش مایل است بمب افکنهای جدیدی با فن اوریهای پیشرفته تر داشته باشد تا بتواند با تهدیدات احتمالی در اینده مقابله کند.
این کارشناس افزود با توجه به اینکه بودجه دفاعی روسیه در سالهای اینده رشد خواهد کرد تامین بودجه این طرح چندان دشوار نخواهد بود بویژه که این طرح با امنیت ملی ارتباط نزدیک دارد.
فعلا طراحی این هواپیمای بمب افکن در مراحل اولیه خود قرار دارد اما قطعا این هواپیماها مافوق صوت و رادار گریز با هدف گیری بسیار دقیق خواهند بود.




      

رونمایی از نسل جدید ماهواره ملی «طلوع» در دهه فجر



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در دور سوم سفرهای استانی به شیراز سفر کرده است، در بازدید از توانمندی‌های صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع با اعلام این خبر گفت: این ماهواره که به دست توانمند تربیت یافتگان مکتب حسینی، متخصصان و دانشمندان زبده و کارآمد صاایران طراحی و ساخته شده است، گام بلندی برای حضور فعال و مستمر جمهوری اسلامی ایران در فضا و بهره‌برداری گسترده از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در این حوزه وجود دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: صنایع الکترونیک شیراز بعنوان قطب صنعت راداری و الکترونیکی کشور موفق شده طیف وسیعی از امکانات، تجهیزات و توانمندی‌های راداری مورد نیاز کشور و بخش دفاع را تامین نماید.
وزیر دفاع افزود: این طیف وسیع به لحاظ تنوع در کاربرد و پوششهای هوایی، زمینی و دریایی کشور را در موقعیت جدیدی از اقتدار دفاعی قرار داده است.
وحیدی تصریح کرد: دستاوردهای مهم وزارت دفاع در حوزه الکترونیک علاوه بر افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، به انحصار چند کشور در این حوزه بسیار پیچیده خاتمه داده و انحصار آنها را شکسته است.
وزیر دفاع با بیان اینکه جنگ نرم و رفع تهدید نیازمند شناسایی، جمع آوری اطلاعات، شناخت و تحلیل سیستم‌های دشمن است، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت فن‌آوری مدرن و روزآمد در بکارگیری سیستم‌های جنگ الکترونیک برای شناسایی تجهیزات و تحرکات دشمن با تولید نرم‌افزارهای مناسب فراهم شده است.
وحیدی تاکید کرد: نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح با بهره‌برداری از تجهیزات بومی و مطمئن صنایع دفاعی وزارت دفاع تامین می‌شود و حاصل آن برقراری امنیت پایدار در گستره میهن اسلامی است.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح با این تجهیزات مدرن قادرند ضمن غافلگیری و شناسایی لحظه به لحظه تحرکات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دشمن، هر گونه تحرک و قدرت مانور را از آنان سلب نمایند.
وحیدی افزود: پیشرفت‌ها و تحولات شگرفی که در صنعت دفاعی بوحود آمده، ناشی از روحیه حسینی و مکتبی است که با شعار جاوید و جانبخش «هیهات منا الذله» درس خودباوری را در کالبد پیروان خود دمیده است.
وزیر دفاع در پایان از اقدامات مدیران و کارکنان خدوم و متعهد صاشیرازی و مجموعه صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع قدردانی کرد و این فعالیت ها را در راستای تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
وحیدی در طول اقامت در استان فارس بعنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان فیروزآباد حضور یافت و مسائل و مشکلات و مصوبات استانی هیئت محترم دولت را در ارتباط با این شهرستان پی‌گیری و مورد بررسی قرار داد.
وزیر دفاع همچنین از مراکز مهم نیروهای مسلح مستقر در استان فارس بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.
فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح استان فارس نیز در جلسه‌ای، آخرین اقدامات و فعالیت‌های حوزه کاری خود را به اطلاع وی رساندند.





      


منابع امنیتی سوریه از حضور یک قایق اسراییلی رادارگریز در ابهای خلیج فارس تحت نام " کوسه مرگ" خبرداده اند که با هدف جاسوسی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران وارد این آبها شده است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پایگاه خبری المختصر به نقل از مقامهای امنیتی سوریه نوشت: گزارشهای محرمانه حکایت از ان دارد که اسراییل اخیرا از یکی از ناوهای مستقر در آبهای منطقه خاورمیانه اقدام به اعزام  یک قایق 9 متری منحصربه فرد به آبهای خلیج فارس کرده است که این قایق به واسطه مواد تشکیل دهنده در ساختش می تواند به راحتی از رادارهای موجود در منطقه بگریزد.
به نوشته این پایگاه خبری این قایق از مواد غیر معدنی  ساخته شده و شرکت اسراییلی رافائیل در ساخت آن از مهندسان کره جنوبی و هند کمک گرفته است.
ظاهرا نیروی دریایی اسراییل این قایق را با همکاری نیروی دریایی سنگاپور در ابهای خلیج فارس ازمایش کرده است.
ماموریت قایق اسراییلی " کوسه مرگ" نظامی و استخباراتی عنوان شده است . این قایق بدون سرنشین بوده و با ریموت کنترل از یکی از ناوهای آمریکایی یا اسراییلی مستقر در آبهای خلیج فارس هدایت می شود.
به نقل از منابع سوری این قایق دارای تجهیزاتی است که قادر به کشف و انهدام موشکهای ضد کشتی مستقر در ابهای خلیج فارس است.
گفته شده این قایق نظامی می تواند هدف خود را خواه در دریا، زمین و یا هوا تا فاصله 50 کیلومتری با دقت لیزری مورد اصابت  قرار دهد. قایق کوسه مرگ براساس آنچه منابع امنیتی سوریه اعلام کرده اند مجهز به چهار دوربین همانند دوربینهای نصب شده برروی ماهواره ها هستند که می تواند از فاصله 26 کیلومتری عکس بگیرد.
منابع سوری ضمن هشدار به کشورهای عربی در خصوص ماموریت این قایق اسراییلی فاش کردند که حضور این قایق دقیقا با هدف رخنه در امنیت ملی کشورهای عربی است و اما اسراییل در ظاهر می کوشد اینگونه القا کند که این قایق را با هدف تاکید براین نکته اعزام کرده است که کشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به امنیت  پیرامون خود دلگرم باشند. به نقل از این منابع ، این در حالی است که اسراییل می کوشد با حضور این قایق جاسوسی – نظامی به کشورهای عربی اعلام نماید که نیروی دریایی این رژیم قادر است در تمامی مناطق ابی منطقه بدون آنکه هیچ راداری موفق به دریافت اطلاعاتی از ان شود، حضور داشته باشد.



      

سیستم پدافند موشکی S-200

دراین جا قصد داریم با سامانه موشکی S-200 آشناشویم. این به این دلیل است که کشور ما هم اکنون بارها توسط اسرائیل موردتهدید به حمله قرار می گیرد و تنها سیستم دفاعی برای این نوع حملات درکشور این نوع موشک می باشد. روی این موشک در ایران بهینه سازی هایی همصورت گرفته شده است.


سیستم پدافند موشکی استراتژیک S-200

بی شک مخوفترین بخش موشکهای زمین به هوای ایران را موشکهای سام- 5 یا هماناس-200 تشکیل میدهند. این موشک با سرعت و دقتی رعب آور به سوی اهداف خودپرواز کرده و با دقت 100% آنها را از بین میبرد بی آنکه بتوانند کوچکترینعکس العملی از خود نشان دهند (حتی سریعترین جنگنده آمریکا یعنی اف- 15توان فرار از چنگ این موشک را ندارد). می توان براحتی تجسم کرد که چگونهیک فروند اف- 15 (مدل ئی) آمریکا از فاصله 100 کیلومتری رهگیری شده و پساز مدت زمانی اندک خلبانش سوار بر هواپیما به لقاء ا... خواهد پیوست!
این سلاح بعد از گذشت 4 دهه هنوز هم جزو خطرناکترین سلاحهای جهان میباشد.در ابتدا SA-5 یک پدافند ضد بالستیک بود که بعدا برای رهگیری هواپیماهایپرسرعت نیز از آن استفاده شد. برد این موشک در مدلهای پیشرفته 300 کیلومترمیباشد ولی نوع فروخته شده به ایران دارای بردی 200 کیلومتری است که بازهم فوق العاده هست! ایران از این سیستم میتواند برای انهدام بمب افکنها وموشکهای بالستیک استفاده کند.
موشک محصول ALmaz/NPO S-200 آنگرا/ وگا یا دوبنا است با نام ناتوی SA-5گامون نیز شناخته میشود. سیستم S200 یک سیستم پدافندی میان برد تا بردبلند زمین به هوا است که قابلیت جابه هایی دارد و توسط روسیه ساخته وگسترش داه شده است. هدف اصلی این سیستم رهگیری اهداف و نابود کردن جنگندهها و موشک های کروز است. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی , روسیه تعدادزیادی s-200 در سرتاسر آسیا / اروپا و خاورمیانه داشت که چاره آن اقتصادمریض بود.
در 1966 اتحاد شوروی ازمایش هایی را بر روی سیستم s-200 در داخل کشور خودانجام داد. منابع حاکی از آن است که اولین موشک (آزمایش شده) نتواست که بهمشخصات مورد نظر دست پیدا کند.برای نمونه برد واقعی که بر روی کاغذ پیادهشده بود برابر 200 کیلومتر بود و این در حالی بود که واقعیت برد موثر(حاصل از آزمایش) بیش از 160 کیلومتر بود. با این حال مسکو هنوز این موشکرا یک قسمت مهم از معماری دفاعی خود (می پندارد) و سیستم موثر می سازد.توسعه و کسترش و صف آرایی سیستم s-200 در 1967 شروع شد.
اولین هنگ های عملیاتی از سیستم پدافندی S-200 با 18 سایت موشکی و 342پرتابگر در پایان سال 1966 وارد خدمت شدند. در 1966 S-200 رسما جایگزینموشک ضد بالستیک نا موفق RZ-25/5V11 بنام Dal شد و وارد خدمت شد. Dal کهقرار بود با نام ناتوی سام 5 Griffon گزارش شود اما قبل از آن (آن طرح)باطل شد.


این سیستم طوری طراحی شد که با جنگنده های میگ روسی هماهنگ باشد. و همچنیناز سایت های s-200 محافظت می کند و علیه موشک های کروز و هواپیماهای مهاجمباشد. در طی همین دوره بود که اتحاد شوروی در حال گسترش اولین رهگیریکننده بنام SH-04/ABM-1 گالش, در سیستم A-35 به دور مسکو بود.
توسعه سیستم پدافندی s-200 در 1968 به 40 سایت موشکی و در 1969 به 60 سایتموشکی افزایش پیدا کرد. رشد تعداد سایت موشکی در 1970 تا 1980 به عدد 130و در 1985 تعداد لانچر های پرتابگر به 1950 عدد رسید.
در 1975 روسیه ارتقای سیستم S-200 را کامل کرد. از خصیصه های این آپگریدافزایش برد بلند تا 250 کیلومتر و مدریزه کردن رادار کنترل اتش این سیستمبود. البته روس ها امیدوار بودند که ارتقای s-200 توانایی درگیری و روبهرو شدن با موشک های کوتاه برد را به اضافه جنگنده ها و موشک های کروزداشته باشد. که این کوشش ها ناموفق بود. با این حال (همانطور که گفته شد)شمار گسترش سیستم در طی 1970 تا نزدیک 1980 بزرگ بود.
برای نائل شدن به برد 250 کیلومتر هر موشک s-200 به راکت موتور با سوختمایع مجهز شده است چنانچه 4 محرک ( باسوخت) جامد نیز دارد. هر بوستر 4.9متر طول و 48 سانتیمتر قطر دارد. خود موشک 10.72 متر طول دارد و قطر ان 85سانتی متر است. طول باله های موشک s-200 2.85 متر است.


موشک توسط 4 تقویت کننده راکت که سوخت جامد دارند پرتاب میشود. بعد ازسوختن آنها و رها سازی آنها که بین 3 تا 5.1 ثانیه بعد از پرتاب موشکانجام میشود, موتور راکت که با یک سوخت مایع بنام 5D67 سازکار است برایمدت زمانی 51 تا 150 ثانیه می سوزد.
ماکزیمم برد موشک میان 150 تا 300 کیلومتر است. موشک برای تصحیح نصف مسیرپروازی به طرف هدف از هدایت رادیویی و در فاز بعد از طریق هدایت نمیه فعالراداری خود موشک semi active radar homing استفاده میکند.

حداکثر سرعت هدف می تواند تا 4 ماخ باشد.ارتفاع موثر بین 300 تا 20000 متراست یعنی معادل 1000 تا 65000 پا. گلاهک موشک وزنی برابر 217 کیلوگرمدارد. که از نوع متلاشی شوند با قدرت انفجاری زیاد است. در کلاهک 16000ساچمه 2 گرمی یا 21000 ساچمه 3و5 گرمی وجود دارد. کلاهک توسط چاشنی( فیوز)مجاورتی راداری یا سیگنال فرمان تحریک و تریگر میشود. در اضافه کردنماکزیمم برد به 250 کیلومتر, هر S-200 ماکزیمم ارتفاع 35 کیلومتر و سرعت2500 متر بر ثانیه دارد. مطابق منابع روسی S-200 می تواند با جنگنده ها وموشک های کروز با سرعتی برابر 1100 متر بر ثانیه درگیر شود. مدارکی هست کهنشان میدهد بعضی با کلاهک های اتمی عرضه شده اند. کلاهک اتمی 25KT فقطتوسط سیگنال فرمان تریگر میشود.هر موشک وزنی برابر 7 یا 8 تن در هنگام تیکآف دارد. رادار کنترل آتش سیستم پدافندی ,S-200 25N6 نام دارد که ناتو آنرا با عنوان Square Pair میشناسد. این رادار با مدلاسیون موج پیوسته CW ودر باند H کار میکند . محدود (عملکرد) رادار 270 کیلومتر است. این راداراز رهگیری و دید هدف به طور همزمان استفاده میکند.

در 1980 اتحاد شوروی تولید بعدی از موشک های سطح به هوای متحرک را نشانداد داد: S-300P که ناتون آن را با نام سام 10 گرومبل میشناسد و S-300V بانام ناتوی سام 12A گلادیاتور و سام 12B با نام ژینت.


به طور مشابه ایلات متحده نیز سیستم دفاع موشکی پاترویت را داشت که سیستمپاتریوت و سیستم های S00P و S-300V به مراتب دارای برد / دقت و احتمالکشندگی بهتری نسبت به S-200 داشتند چنانچه به این سیستم ها توانایی شاتداون ( انهدام) موشک های بالستیک نیز اضافه شد.
معرفی سیستم های SAM بالاتر به تدریج سیستم دفاع موشکی SAM- S-200 را بهخارج شدن از خدمت سوق داد. در 1998 شمار مجموعه لانچر های S-200 منقبض شدو تعداد نزدیک به 200 قبضه بود.
در سالهای جاری فقط 4 هنگ باقی مانده اند.در سال 2001 شمار S-200 باقیمانده در خدمت ارتش روسیه تنها یک واحد بوده است. سیستم پدافندی S-200 بهکشور هایی شامل: بلغارستان / چک اسلواکی / مجارستان/ لهستان/ هند/ کرهشمالی/ لیبی/ سوریه و ایران صادر شده است.
در 1998 فرماندهی دفاع هوایی روسیه آگهی یک طرح برای فروش همه دارایی ها وچیز های با ارزش s-200 را به مشتریان صادراتی اعلام کرد. از زمان اعلانآگهی تکثیر و ازدیاد s-200 شایع شده است. در سال 2002 ایالت روسی صادرکننده تسلیحات Rosoboronexport درآمد بالقوه اش برای سیستم های دفاع هواییروسی 1 بیلیون دلار برآورد شده است که خیلی از این درآمد را s-200 تشکیلمی دهد.

S-200 و حادثه

در اکتبر 2001 یکی از S-200 های تکثیر شده, که به اوکرایل فروخته شده بود,به طور اتفاقی یک فروند هواپیمای مسافربری شخصی TU-154 روسی را در طیتمرینات نظامی درCrimea ساقط کرد. منابع نشان میدهد که S-200 هدف موردنظرش را که یک هواپیمای بدون سرنشین بود از دست داد و بر روی توپولف 154قفل کرد. این هواپیمای روسی بر روی خط هوایی دریای سیاه منفجر شد و در طیاین حادثه 76 نفر کشته شدند. این یکی از مشکلات تکثیر سیستم پدافندی S-200است.

بهینه سازی:
در بهمن ???? همزمان با سالگرد عملیات والفجر 8، سامانه موشکی "اس 200" بهدست متخصصین پدافند نیروی هوایی ارتش بازسازی شد. سامانهی موشکی زمین بههوای "اس200" توسط متخصصین پدافند نیروی هوایی ارتش بهینه و بازسازی شده وپرتاب آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.
بررسی میزان کارایی سامانههای پدافند اعم از موشکی و راداری در مقابلتهدیدات احتمالی علیه کشور ایران و همچنین ارتقاء سطح مهارت و دانشکارکنان عملیاتی و فنی در مراحل مختلف و آمادهسازی تجهیزات موصوف از اهدافآزمایش این سامانه موشکی بوده.

مشخصات سیستم هدایتی :

Each missile battalion has one 320 km range P-35MBARLOCK-B E/F-band target search and acquisition radar with an integralD-band IFF system, one 270 km range SQUARE PAIR H-band missile guidanceradar, and six trainable semi-fixed single rail launchers.

چیدمان سایت:

تصویر بزرگ
http://www.privateimage.com/images/hvwjnpdx946uiifd8kv.jpg

چیدمان مربوط به پدافند لیبی


رادارهای مورد استفاده :

SQUAT EYE   P-15M(2)
Range: 128 km
Frequency: C-band
Associated weapon system: SA-3/5
Recognition : Power 380kw       


TALL KING P-14
Function EW
Range 605 km
Frequency A Band
Associated weapon system SA-5
Recognition : Scan 2-6rpm


SIDE NET PRV-11
Function : Height
Range: 28 km in 32km Max altitude
Frequency: E-band
Associated weapon system: SA-2/3/5
Recognition :


BACK NET
Function : EW/GCI
Range : 300 km
Frequency : E-band
Associated weapon system : SA-5
Recognition : 3-6 rpm Scan


BAR LOCK P-35/37
Function : EW
Range : 200 km
Frequency : E/F-bands
Associated weapon system : SA-5
Comments :
• 1 mw/b power
• PRF 375pps
• 7 rpm Scan
• BW .7deg
• PW 1.5, 4.5 us
• Accuracy range 350m AZ .14 deg
Recognition



مشخصات سیستم پدافند موشکی S-200:

  • نوع: سام / سطح به هوا
  • نوع ماموریت : انهدام تمام هواپیماها در تمام ارتفاعات + انهدام موشکهای بالستیک
  • کشور سازنده : شوروی سابق
  • سال ورود به خدمت: 1967 تا به حال
  • شرکت سازنده: Almaz/Antei Concern of Air Defenc / Petr Grushin design bureau
  • نمونه ها: S-200, S-200V (S-200VE), S-200D (S-200DE), S-200A
  • وزن: 7.1 تن
  • طول : 10.72 متر
  • قطر : 85 سانتیمتر
  • حداکثر برد : 300 کیلومتر
  • حداقل برد : 17 الی 60 کیلومتر
  • حداکثر ارتفاع اثر : 41 کیلومتر
  • کلاهک: متلاشی شونده با قدرت انفجاری بالا به وزن 217 کیلوگرم
  • انوع کلاهک : متعارف در مدلهای دفاع هوایی و هسته ای در نوع ضد بالستیک
  • سقف پروازی: 40 کیلومتر
  • سرعت: 2500 متر بر ثانیه معادل 7.5 ماخ!!!
  • وزن کلاهک : 215 کیلوگرم
  • زمان لازم برای شارژ مجدد لانچر : 50 دقیقه




      



















یکی از دوستان برامون کامنت گذاشتن و گفته بودن که یک خواستگار نوپو دارن. مبارک انشالله.

از من خواسته بودن که درباره شرایط کاریشون توضیح بدم.

خب اول از همه اینکه افراد این یگان از بین سالم ترین و متدین ترین زبده ترین نیروهای نظامی انتخاب میشن و تحت سخت ترین تعلیمات قرار میگیرن.

خب شرایط کاریشون واقعا سخت و طاقت فرساست. شب و نصفه شب نمیشناسه. تعطیلی عید هم که ...

همیشه هم در حال آماده باش هستن. ولی خب در کل بچه های خوبین. جونشون میذارن کف دستشون واسه امنیت مردم.

هر بار که میرن واسه ماموریت معلوم نیست که برگردن. هر بار که وارد ساختمونی میشن معلوم نیست کدومشون زنده بیان بیرون. البته یه موقع خدای نکرده قصد ندارم نا امیدتون کنم. این نیروها تحت سخت ترین شرایط آموزش دیدن برای بالاترین ضریب ایمنی در کار رو هم در نظر میگیرن. ولی خب دیگه...

البته شما فقط به حرفهای من بسنده نکنین بهتره خودتون هم یه تحقیقی بکنین.

ولی یه لطفی بکنین از این به بعد یک بار کامنت بذارین. چون IP شما ثبت میشه.





      

نزدیک به 4 سال است که استان سیستان و بلوچستان که متاسفانه محرومترین و عقب مانده ترین استان ایران است با پدیده شومی به نام تروریسم کور مواجه شده است.این مساله ریشه های مختلفی دارد که برمیگرده به سطح فرهنگ تحصیلات و وضع اقتصادی و اجتماعی منطقه ..بلوچستان مردمی خونگرم و ساده و سنی مذهب دارد که متاسفانه محرومیت حاکم .وفور وحشتناک مواد مخدری چون هرویین وتریاک در سطح شهرهای استان و خرید و فروشش و همچنین فضای امنیتی محسوس حاکم بر استان که ناشی از تهدیدات روزانه تروریستها علیه امنیت مردم است استان را دچار مشکلات عدیده ای کرده است.در این میان بی سوادی 26 ساله و بیابانگرد به نام عبدالمالک ریگی با جمع کردن عده ای جوان احساساتی و ساده بلوچ به دور خودش گروهکی خونریز و خشن را پدید اورده است که تاکنون بیش از 200 نفر شامل پرسنل نیروی انتظامی و سپاه و همچنین مردم عادی منطقه را در بیش از 10 عملیات تروریستی به شهادت رسانده است.نیروهای مسلح در طول 4 سال گذشته این گروهک را با ضربات سنگینی مواجه کردند و ریگی مجبور به خروج از ایران و رفتن به پاکستان شد.تمامی پایگاههای داخلی ریگی توسط ناجا و سپاه نابود و ریگی هم اکنون کارهای تروریستی خود را از خاک پاکستان هدایت می کند.حسب اخباری که این روزها به شدت در منابع خبری پیچیده است سرویس اطلاعات ارتش پاکستان نیز این گروهک را در پر و بال خود گرفته اند .نوشتار ذیل به تشریح این سازمان اطلاعاتی حامی ریگی می پردازد.
Inter Services Intelligence

ISI بزرگترین سرویس اطلاعاتی پاکستان در سال 1948و در اثنا جنگ هند و پاکستان بر سر کشمیر جهت تقویت توان اطلاعاتی ارتش پاکستان و اشتراک گذاری بین شاخه های مختلف نظامی و نیز جمع آوری اطلاعات خارجی تشکیل شد. مقر آن در ابتدا در شهر راولپندی پایتخت سابق پاکستان بود و بعدها به اسلام آباد منتقل شد.
در دهه 80 میلادی و حمله شوروی به افغانستان ISI به شدت توسط CIA تقویت و بسیاری افسران آن جهت آموزشهای نوین به آمریکا اعزام شدند.


ساختمان مرکزی ISI

اهداف ISI
1.حفاظت ار منافع و امنیت ملی پاکستان در داخل و خارج از کشور
2.نظارت بر تحولات سیاسی نظامی کشورهای مجاور
3.هماهنگی عملکرد و فعالیتهای نظامی
4.نظارت بر خارجی های مقیم پاکستان-رسانه ها-دیپلمات و اعزام مامورانی در پوشش دیپلمات به خارج از کشور

سازمان
پرسنل ISI حدود 10 هزار نفر برآورد می شوند که ترکیبی از پلیس-ارتش- و کاماندوهای ویژه SSG و همچنین نیروهای شبه نظامی است.البته این 10 هزار نفر شمامل هزاران خبرچینی که در جامعه پاکستان پراکنده اند نمی شود.

بخشها
1.کل: تمامی اطلاعات جمع اوری شده را تجمیع وگزارش نهایی را در ابر رایانه اسلام آباد ارسال میکند.
2.دفتر مشترک اطلاعات : که مسئول جمع آوری اطلاعات سیاسی است.3 بخش دارد که یکی از انها مختص هند است.
3. ضد جاسوسی، مسئول مراقبت و نظارت از دیپلمات های پاکستانی در خارج از کشور ، همراه با عملیات اطلاعاتی در شرق میانه ، آسیای جنوبی ، چین ، افغانستان و جمهوری های مسلمان اتحاد جماهیر شوروی سابق
4.شمال:مسئول جمع اوری اطلاعات از کشمیر
5.متفرقه:جاسوسی و و عملیات های اطلاعاتی تفرقه افکنانه در سایر کشورها
6.سیگنال:مسئول مرز هند و پاکستان
7.فنی:بخش عملیات های انفجاری و جنگ های شیمیایی
همکاران:
1.اطلاعات عربستان
2.اطلاعات چین
3.CIA
4.MI6 بریتانیا
شعار: ایمان-وحدت-انضباط
فرمانده:سپهبد احمد پاشا از سال 2008

احمد شوجا پاشا رییس ISI

برخی عملیات ها:
1.انتقال سلاح های اسراییلی و آمریکایی به مجاهدین افغان در جنگ با شوری
2.پدید اورنده اصلی طالبان و حمایت کامل از ان
3.تلاش در جهت گسترش اعتیاد پرسنل ارتش شوری به هرویین در افغانستان از طریق توزیع گسترده ان
4.کمک به القاعده
5.اطلاع دادن به طالبان و القاعده در جریان جنگ افغانستان که چگونه از محل بمباران های جنگنده های امریکایی اگاه شوند و پیش از بمباران از منطقه هدف بگریزند.
6.متهم شدن به بمب گذاری سفارت هند در کابل
7.کمک به شورشیان هند در سال 1950
8. ناوبدی شبکه جاسوسی وسیع هند در شهر کراچی در سال 1980
9. جاسوسی از پایگاه دریایی سری هند در سال 1984
10.کودتای نظامی ژنرال ضیا الحق علیه ذوالفقار بوتو رهبر قانونی پاکستان
11.گزارشهایی مبنی بر دخالت در کشته شدن ضیاالحق
12.حضور اطلاعاتی در پشت پرده عملیات پنجه عقاب و قضیه اشغال سفارت امریکا
13.سرقت اطلاعاتی جهت تقویت توان هسته ای و موشکی پاکستان
14.تبدیل شدن به دولتی در دولت پاکستان و حجیم شدن آی اس آی به گونه ای که رییس جمهور هم قدرت کنترل آن را ندارد!ISI چند سالی است سازمانی خود محور شده است و دولت مرکزی کنترل چندانی روی ان ندارد.
15.تسلیح گسترده طالبان
16.و آخرین اقدام علیه ایران--پشتیبانی اطلاعاتی-مالی-نظامی از گروهک تروریستی ریگی






      


"ولادیمیر دریک" دستیار فرمانده کل نیروی هوایی روسیه روز جمعه  اطلاع داد که روز 19 دسامبر دو شکاری بمب افکن جدید "سوخوی-34" به مرکز هوایی "لیپتسک" تحویل داده خواهد شد.
سوخوی-34 جدیدترین شکاری بمب افکن روسیه محسوب می شود.
وی گفت: روز 19 دسامبر قرار است که پایگاه هوایی لیپتسک دو فروند از هواپیماهای چندمنظوره "سوخوی-34" را تحویل بگیرد. این روز برای نیروی هوایی بسیار مهم است چرا که قرار است این هواپیماها جایگزین سوخوهای 24 کنونی شوند.
وی گفت: در آینده کلیه پایگاه های هوایی روسیه به سوخوی-34 مجهز خواهند شد و کلا قرار است تا سال 2013 در حدود 30 جنگنده دیگر از این مدل تحویل داده شود.
برخی از مشخصات سوخوی-34 عبارتند از: طول :22 متر، فاصله میان دو بال: 14,7 متر، حداکثر سرعت در ارتقاعات بالا: تا 1,9 هزار کیلومتر در ساعت، سقف پرواز: تا 17 هزار متر، حداکثر مسافت پرواز: تا 4,5 هزار کیلومتر، خدمه: 2 نفر. این جنگنده ها می توانند تا 8 تن تسلیحات حمل کنند.




      


آذربایجان سلاح تولید خواهد کرد!!


 
خبرگزاری آران / سرویس آذربایجان : آذربایجان امسال برخی فعالیت‌های طراحی انواع سلاح و شروع به تولید آنان را تمام کرده است.
به گزارش خبرگزاری آبا، یاور جمال‌اف- وزیر صنایع دفاع آذربایجان- در این خصوص خبر داده است.
به گفته وی، انواع سلاح شامل مسلسل، سلاح‌های گرم نوع «جعفر»، «جعفر- ک» و «امام»، سلاح تک تیرانداز، مین مشقی و تجهیزات نظامی است که به صورت مشترک با شرکت آفریقای جنوبی Paramount Groupتولید می‌شود.
به گفته یاور جمال‌اف، آذربایجان سال آینده قصد دارد تولیدات خود را در سه نمایشگاه‌ نظامی بین‌المللی در اردن، جمهوری آفریقای جنوبی و یونان ارائه کند




      

یک روزنامه اسرائیلی مدعی حضور شناورهای جاسوسی این رژیم در خلیج فارس برای کنترل تحرکات ایران شد.
به گزارش عصر ایران، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت خبر داده است اسرائیل با استفاده از شناورهای دریایی بدون سرنشین در آب‌های خلیج فارس حضور دارد و از طریق نظارت بر تحرکات ایران، به فعالیت‌های جاسوسی می‌پردازد.
بنا بر این گزارش، اسرائیل در خلیج فارس از شناورهای بدون سرنشین از نوع «بروتکتور» استفاده می‌کند. این شناور توسط سازمان پیشرفته سازی تجهیزات جنگی اسرائیل (رفائیل) به روز شده است. بروتکتور، شناوری تندرو، مجهز به سیستم‌های رادار و کشف اهداف دریایی است.
این گزارش ادامه می‌دهد: می‌توان سلاح‌های مختلفی مانند انواع رگبار را در این شناورها جاسازی کرد. این شناور بدون سرنشین همچنین مجهز به دوربین‌های فیلمبرداری در روز و شب، میکروفن، بلندگو و سنسور‌هایی برای کشف هر گونه تهدید است. علاوه بر این، بروتکتور می‌تواند محموله‌ای به وزن یک تن را حمل کند بنابراین می‌توان هرگونه سیستم کشف، تشخیص و شناسایی روی آن نصب کرد.



      




TALON یک روبات کوچک نظامی است که برای عملیات های نظامی از قبیل شناسایی و حتی نبرد با دشمن کارایی دارد. چرا که میتوان انواع مختلفی از سیستمهایی دفاعی شناسایی جاسوسی و... را روی آن نصب کرد. شرکت Foster-Miller ادعا میکند این روبات از سریعترین روباتهای موجود در بازار است. این روبات میتواند روی ماسه، برف و حتی آب حرکت کند. همچنین توانایی بالا رفتن از پله را نیز داراست.


این روبات تصاویر ویدئویی خود را به صورت سیاه و سفید و مادون قرمز مخابره میکند و دارای دید شبانه نیز میباشد. شعاع عملیاتی آن 1000 متر است. این روبات از باتریهای لیتیوم استفاده میکند که میتواند 7 روز در حالت Stand by بماند بدون اینکه نیاز به شارژ کردن داشته باشد. باتریها توانایی 8.5 ساعت کارکرد را دارند، این روبات دارای دو باتری است که هر کدام نیاز 2 ساعت انژی را برطرف میکنند و باتری لیتیومی دیگری نیز وجود دارد که به صورت اختیاری فعال میشود و نیاز چهارونیم ساعت انرژی را برطرف میکنند.


شرکت Foster-Miller ادعا میکند این روبات از سریعترین روباتهای موجود در بازار است. این روبات میتواند روی ماسه، برف و حتی آب حرکت کند. همچنین توانایی بالا رفتن از پله را نیز داراست. این روبات تصاویر ویدئویی خود را به صورت سیاه و سفید و مادون قرمز مخابره میکند و دارای دید شبانه نیز میباشد. شعاع عملیاتی آن 1000 متر است. این روبات از باتریهای لیتیوم استفاده میکند که میتواند 7 روز در حالت Stand by بماند بدون اینکه نیاز به شارژ کردن داشته باشد. باتریها توانایی 8.5 ساعت کارکرد را دارند، این روبات دارای دو باتری است که هر کدام نیاز 2 ساعت انژی را برطرف میکنند و باتری لیتیومی دیگری نیز وجود دارد که به صورت اختیاری فعال میشود و نیاز چهارونیم ساعت انرژی را برطرف میکند.


وزن این روبات 27 تا 45 کیلوگرم است که با توجه به سیستمهای نصب شده روی آن متغیر است. روبات به وسیله‌ی کانال رادیویی دو طرفه و یا فیبر نوری توسط هدایت کننده قابل جابجایی هدایت میشود که این امر باعث میشود تا اپراتور بتواند همراه روبات در حرکت باشد.

حالت (IED/OED): روبات TALON در این حالت مجهز به سنسورها و بازوهای مکانیکی است که این توانایی را آن میدهد تا بتواند بمب‌ها را خنثی کند.



حالت ویژه‌ی (TALON (SOTAL: در این وضعیت روبات بازوهای مکانیکی ندارد اما مجهز به دوربین‌های دید در شب، ابزار استراق سمع و...برای انجام عملیات‌های شناسایی می‌باشد.


SWORDS TALON: در این حالت روبات حالت تحاجمی دارد و ابزارهای مناسب با این وضعیت روی آن نصب میشوند. این حالت در دسامبر 2003 در کویت آزمایش شد. در ادامه این حالت را بیشتر توضیح خواهیم داد.



HAZMAT TALON: در این حالت سنسورهای حساس به مواد شیمیایی سنسورهای حرارتی و سنسورهای حساس به اشعه‌ی رادیواکتیو بر روی روبات نصب میشوند. این وضعیت از روبات در حال آزمایش و توسعه در سازمان تحقیقات،توسعه و مهندسی جنگ‌افزاز آمریکا(ARDEC US Armament Research Development and Engineering Center میباشد. ارزش تفریبی حالت استاندارد هر روبات 60000دلار است.تعدادی از این روبات‌ها توسط سازمان توسعه ارتش انگلیس خریداری شده است.


حالت تهاجمی SWORDS: این حالت حالتی است که در آن روبات مسلح میشود و شرکت Foster-Miller آنرا برای ارتش ایلات متحده طراحی کرده‌است. در این حالت روی بدنه‌ی اصلی TALON انواعی از سلاح‌ها نصب میشوند. قیمت روبات در این حالت حدود 230000 دلار است. به هر حال شرکت Foster-Miller ادعا میکند زمانی روبات به تولید انبوه برسد قیمت آن به 150000تا 18000دلار میرسد. این در حالی است که آموزس هر سرباز آمریکایی تا حد پایه 50000 تا 100000دلار خرج میبرد و آموزش آنها برای ورود به یگان‌های زرهی و یا پیاده‌نظام 100000 تا 200000دلار خرج میبرد.(اگه اینجوری باشه جنگ‌های آینده تغییر میکنه! و چیزی مثل فیلم جنگ ستارگان محقق میشه!)



تعداد زیادی از سلاح‌ها وجود دارند که میتوانند در حالت SWORD روی TALON نصب شوند از جمله اسلحه‌ی M16، SAW M249 5.56 میلیمتری، اسلحه‌ی 50 کالیبری M82 Barrett، نارنجک پرتاب کن شش لوله‌ای 40میلیمتری و سلاح چهاگوش شصت میلیمتری M202A1 FLASH که سلاحی آتش‌زاست. واحد‌های SWORD توانایی و دقت خود را در شلیک کردن به اثبات رسانده‌اند. سیستم شلیک این روبات اتومات نیست؛ اما در عوض توسط یک سرباز و به وسیله‌ی یک دستگاه کنترل از راه دور هدایت میشود. شرکت Foster-Miller در حال کار کردن بر روی یک هدایت کننده است که به صورت یک عینک روی چشم اپراتور قرار میگیرد و فضایی مجازی-واقعی(عین کلمه‌ی متن انگلیسیه فکر کنم منظورش فضای شبیه‌سازی شدست.؟؟؟) را پیش روی اپراتور قرار میدهد.


در سال 2007 واحدهای SWORD به عراق فرستاده شدند؛ این واحدها مسلح به مسلسل M249 بودند. این اوبین تجربه‌ای بود که در آن روباتها به طور مسلح وارد نبرد می‌شوند. اما هرگز از آنها به عنوان نیروهای پیشرو استفاده نشد. و ارتش ایلات متحده سرمایه‌گذاری بر روی SWORD را متوقف کرد. شرکت Foster-Miller در حال کار کردن رویطرح جدیدی به نام (MAARS)
Modular Advanced Armed Robotic System است.



استفاده از TALON از سال 2000 در ارتش گسترش یافت. به طور مثال از حالت OED در بوسنی استفاده شد. و همچنین پس از حادثه‌ی یازده سپتامبر برای جست و جو و شناسایی استفاده شد. این روبات تنها روباتی بود که با تلاش‌های فراوان به گونه‌ای ساخته‌شد تا نیازی به تامیرات تخصصی نداشته باشد. Foster-Miller ادعا میکند نیروی ویژه‌ی ارتش آمریکا از TALON در حالت EOD در جنگ با طالبان در افغانستان استفاده کرده است.


روبات در حالت EOD IED در عملیات‌های متعددی در عراق استفاده شده است. در حال حاضر از حالت SWORD این روبات برای حفاظت از برخی مراکز در عراق استفاده میشود. به گفته مسئولین Foster-Miller در 20000عملیات از وضعیت EOD این ربات در عراق و افغانستان استفاده شده است. TALON یک روبات کوچک نظامی است که برای عملیات های نظامی از قبیل شناسایی و حتی نبرد با دشمن کارایی دارد. چرا که میتوان انواع مختلفی از سیستمهایی دفاعی شناسایی جاسوسی و... را روی آن نصب کرد.






      
   1   2   3      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی