رونمایی از نسل جدید ماهواره ملی «طلوع» در دهه فجر



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در دور سوم سفرهای استانی به شیراز سفر کرده است، در بازدید از توانمندی‌های صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع با اعلام این خبر گفت: این ماهواره که به دست توانمند تربیت یافتگان مکتب حسینی، متخصصان و دانشمندان زبده و کارآمد صاایران طراحی و ساخته شده است، گام بلندی برای حضور فعال و مستمر جمهوری اسلامی ایران در فضا و بهره‌برداری گسترده از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در این حوزه وجود دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: صنایع الکترونیک شیراز بعنوان قطب صنعت راداری و الکترونیکی کشور موفق شده طیف وسیعی از امکانات، تجهیزات و توانمندی‌های راداری مورد نیاز کشور و بخش دفاع را تامین نماید.
وزیر دفاع افزود: این طیف وسیع به لحاظ تنوع در کاربرد و پوششهای هوایی، زمینی و دریایی کشور را در موقعیت جدیدی از اقتدار دفاعی قرار داده است.
وحیدی تصریح کرد: دستاوردهای مهم وزارت دفاع در حوزه الکترونیک علاوه بر افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، به انحصار چند کشور در این حوزه بسیار پیچیده خاتمه داده و انحصار آنها را شکسته است.
وزیر دفاع با بیان اینکه جنگ نرم و رفع تهدید نیازمند شناسایی، جمع آوری اطلاعات، شناخت و تحلیل سیستم‌های دشمن است، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت فن‌آوری مدرن و روزآمد در بکارگیری سیستم‌های جنگ الکترونیک برای شناسایی تجهیزات و تحرکات دشمن با تولید نرم‌افزارهای مناسب فراهم شده است.
وحیدی تاکید کرد: نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح با بهره‌برداری از تجهیزات بومی و مطمئن صنایع دفاعی وزارت دفاع تامین می‌شود و حاصل آن برقراری امنیت پایدار در گستره میهن اسلامی است.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح با این تجهیزات مدرن قادرند ضمن غافلگیری و شناسایی لحظه به لحظه تحرکات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دشمن، هر گونه تحرک و قدرت مانور را از آنان سلب نمایند.
وحیدی افزود: پیشرفت‌ها و تحولات شگرفی که در صنعت دفاعی بوحود آمده، ناشی از روحیه حسینی و مکتبی است که با شعار جاوید و جانبخش «هیهات منا الذله» درس خودباوری را در کالبد پیروان خود دمیده است.
وزیر دفاع در پایان از اقدامات مدیران و کارکنان خدوم و متعهد صاشیرازی و مجموعه صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع قدردانی کرد و این فعالیت ها را در راستای تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
وحیدی در طول اقامت در استان فارس بعنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان فیروزآباد حضور یافت و مسائل و مشکلات و مصوبات استانی هیئت محترم دولت را در ارتباط با این شهرستان پی‌گیری و مورد بررسی قرار داد.
وزیر دفاع همچنین از مراکز مهم نیروهای مسلح مستقر در استان فارس بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.
فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح استان فارس نیز در جلسه‌ای، آخرین اقدامات و فعالیت‌های حوزه کاری خود را به اطلاع وی رساندند.