TALON یک روبات کوچک نظامی است که برای عملیات های نظامی از قبیل شناسایی و حتی نبرد با دشمن کارایی دارد. چرا که میتوان انواع مختلفی از سیستمهایی دفاعی شناسایی جاسوسی و... را روی آن نصب کرد. شرکت Foster-Miller ادعا میکند این روبات از سریعترین روباتهای موجود در بازار است. این روبات میتواند روی ماسه، برف و حتی آب حرکت کند. همچنین توانایی بالا رفتن از پله را نیز داراست.


این روبات تصاویر ویدئویی خود را به صورت سیاه و سفید و مادون قرمز مخابره میکند و دارای دید شبانه نیز میباشد. شعاع عملیاتی آن 1000 متر است. این روبات از باتریهای لیتیوم استفاده میکند که میتواند 7 روز در حالت Stand by بماند بدون اینکه نیاز به شارژ کردن داشته باشد. باتریها توانایی 8.5 ساعت کارکرد را دارند، این روبات دارای دو باتری است که هر کدام نیاز 2 ساعت انژی را برطرف میکنند و باتری لیتیومی دیگری نیز وجود دارد که به صورت اختیاری فعال میشود و نیاز چهارونیم ساعت انرژی را برطرف میکنند.


شرکت Foster-Miller ادعا میکند این روبات از سریعترین روباتهای موجود در بازار است. این روبات میتواند روی ماسه، برف و حتی آب حرکت کند. همچنین توانایی بالا رفتن از پله را نیز داراست. این روبات تصاویر ویدئویی خود را به صورت سیاه و سفید و مادون قرمز مخابره میکند و دارای دید شبانه نیز میباشد. شعاع عملیاتی آن 1000 متر است. این روبات از باتریهای لیتیوم استفاده میکند که میتواند 7 روز در حالت Stand by بماند بدون اینکه نیاز به شارژ کردن داشته باشد. باتریها توانایی 8.5 ساعت کارکرد را دارند، این روبات دارای دو باتری است که هر کدام نیاز 2 ساعت انژی را برطرف میکنند و باتری لیتیومی دیگری نیز وجود دارد که به صورت اختیاری فعال میشود و نیاز چهارونیم ساعت انرژی را برطرف میکند.


وزن این روبات 27 تا 45 کیلوگرم است که با توجه به سیستمهای نصب شده روی آن متغیر است. روبات به وسیله‌ی کانال رادیویی دو طرفه و یا فیبر نوری توسط هدایت کننده قابل جابجایی هدایت میشود که این امر باعث میشود تا اپراتور بتواند همراه روبات در حرکت باشد.

حالت (IED/OED): روبات TALON در این حالت مجهز به سنسورها و بازوهای مکانیکی است که این توانایی را آن میدهد تا بتواند بمب‌ها را خنثی کند.



حالت ویژه‌ی (TALON (SOTAL: در این وضعیت روبات بازوهای مکانیکی ندارد اما مجهز به دوربین‌های دید در شب، ابزار استراق سمع و...برای انجام عملیات‌های شناسایی می‌باشد.


SWORDS TALON: در این حالت روبات حالت تحاجمی دارد و ابزارهای مناسب با این وضعیت روی آن نصب میشوند. این حالت در دسامبر 2003 در کویت آزمایش شد. در ادامه این حالت را بیشتر توضیح خواهیم داد.



HAZMAT TALON: در این حالت سنسورهای حساس به مواد شیمیایی سنسورهای حرارتی و سنسورهای حساس به اشعه‌ی رادیواکتیو بر روی روبات نصب میشوند. این وضعیت از روبات در حال آزمایش و توسعه در سازمان تحقیقات،توسعه و مهندسی جنگ‌افزاز آمریکا(ARDEC US Armament Research Development and Engineering Center میباشد. ارزش تفریبی حالت استاندارد هر روبات 60000دلار است.تعدادی از این روبات‌ها توسط سازمان توسعه ارتش انگلیس خریداری شده است.


حالت تهاجمی SWORDS: این حالت حالتی است که در آن روبات مسلح میشود و شرکت Foster-Miller آنرا برای ارتش ایلات متحده طراحی کرده‌است. در این حالت روی بدنه‌ی اصلی TALON انواعی از سلاح‌ها نصب میشوند. قیمت روبات در این حالت حدود 230000 دلار است. به هر حال شرکت Foster-Miller ادعا میکند زمانی روبات به تولید انبوه برسد قیمت آن به 150000تا 18000دلار میرسد. این در حالی است که آموزس هر سرباز آمریکایی تا حد پایه 50000 تا 100000دلار خرج میبرد و آموزش آنها برای ورود به یگان‌های زرهی و یا پیاده‌نظام 100000 تا 200000دلار خرج میبرد.(اگه اینجوری باشه جنگ‌های آینده تغییر میکنه! و چیزی مثل فیلم جنگ ستارگان محقق میشه!)



تعداد زیادی از سلاح‌ها وجود دارند که میتوانند در حالت SWORD روی TALON نصب شوند از جمله اسلحه‌ی M16، SAW M249 5.56 میلیمتری، اسلحه‌ی 50 کالیبری M82 Barrett، نارنجک پرتاب کن شش لوله‌ای 40میلیمتری و سلاح چهاگوش شصت میلیمتری M202A1 FLASH که سلاحی آتش‌زاست. واحد‌های SWORD توانایی و دقت خود را در شلیک کردن به اثبات رسانده‌اند. سیستم شلیک این روبات اتومات نیست؛ اما در عوض توسط یک سرباز و به وسیله‌ی یک دستگاه کنترل از راه دور هدایت میشود. شرکت Foster-Miller در حال کار کردن بر روی یک هدایت کننده است که به صورت یک عینک روی چشم اپراتور قرار میگیرد و فضایی مجازی-واقعی(عین کلمه‌ی متن انگلیسیه فکر کنم منظورش فضای شبیه‌سازی شدست.؟؟؟) را پیش روی اپراتور قرار میدهد.


در سال 2007 واحدهای SWORD به عراق فرستاده شدند؛ این واحدها مسلح به مسلسل M249 بودند. این اوبین تجربه‌ای بود که در آن روباتها به طور مسلح وارد نبرد می‌شوند. اما هرگز از آنها به عنوان نیروهای پیشرو استفاده نشد. و ارتش ایلات متحده سرمایه‌گذاری بر روی SWORD را متوقف کرد. شرکت Foster-Miller در حال کار کردن رویطرح جدیدی به نام (MAARS)
Modular Advanced Armed Robotic System است.



استفاده از TALON از سال 2000 در ارتش گسترش یافت. به طور مثال از حالت OED در بوسنی استفاده شد. و همچنین پس از حادثه‌ی یازده سپتامبر برای جست و جو و شناسایی استفاده شد. این روبات تنها روباتی بود که با تلاش‌های فراوان به گونه‌ای ساخته‌شد تا نیازی به تامیرات تخصصی نداشته باشد. Foster-Miller ادعا میکند نیروی ویژه‌ی ارتش آمریکا از TALON در حالت EOD در جنگ با طالبان در افغانستان استفاده کرده است.


روبات در حالت EOD IED در عملیات‌های متعددی در عراق استفاده شده است. در حال حاضر از حالت SWORD این روبات برای حفاظت از برخی مراکز در عراق استفاده میشود. به گفته مسئولین Foster-Miller در 20000عملیات از وضعیت EOD این ربات در عراق و افغانستان استفاده شده است. TALON یک روبات کوچک نظامی است که برای عملیات های نظامی از قبیل شناسایی و حتی نبرد با دشمن کارایی دارد. چرا که میتوان انواع مختلفی از سیستمهایی دفاعی شناسایی جاسوسی و... را روی آن نصب کرد.