سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، در پی تامین امنیت و آسایش در شمال غرب کشور و درگیری نیروهای تیپ 71 روح‌الله با عوامل ضد انقلاب متاسفانه سه تن از پاسداران این یگان به نام‌های سیدمحسن قریشی، مهدی جودکی و حمید آسنجرانی به شهادت رسیدند.
در اطلاعیه‌ای که سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت شهادت این سه شهید سرافراز امروز به دفتر خبرگزاری فارس ارسال کرده آمده است: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پی‌ریزی شد، شاید در آن روزهای نخست که هدف از تشکیل سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصور نمی‌رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات نو پا خواهد بود، اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد انقلابی خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلام و اطاعت عاشقانه از ولایت مطلقه فقیه بود، جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت خویشتن را برای هر نوع ماموریت محوله آماده کرده بودند.
این اطلاعیه می‌افزاید: حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 58 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در راستای سازماندهی این نهاد برداشت.
در ادامه آمده است: سپاه نهادی انقلابی در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار به این دلیل است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی بر پا شده و داعیه تحقق آن را در جهان امروز دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی(عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی روشن دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهانشمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.
این اطلاعیه می‌افزاید: در همین ماموریت خطیر است که شهادت برای پاسداران انقلاب اسلامی از عسل شیرین‌تر خواهد بود، بدینوسیله به استحضار مردم خوب و مومن و شهیدپرور استان مرکزی به ویژه شهرهای اراک و خمین می‌رساند در پی تامین امنیت و آسایش مردم شمال‌غرب کشورمان توسط پاسداران تیپ پیاده 71 روح الله متاسفانه طی یک درگیری با ضد انقلاب سه تن از پاسداران تیپ به شهادت می‌رسند.
سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن تبریک و تسلیت شهادت پاسداران شهید سیدمحسن قریشی، شهیدمهدی جودکی و شهیدحمید آسنجرانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی معظم کل قوا و مردم مومن و قدرشناس استان مرکزی به ویژه خانواده‌‌های معظم این شهیدان، اعلام می‌دارد که ما پاسدارن و بسیجیان استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پاسداران شهیدسیدمحسن قریشی، شهیدمهدی جودکی و شهید حمید آسنجرانی آمادگی خود را برای پاسداری و سربازی در رکاب ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) برای دفاع همه‌جانبه از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حراست از اسلامی عزیز اعلام کرده و به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گلگون کفن اسلام و انقلاب اسلامی درود و سلام و صلوات می‌فرستیم.
مراسم تشییع این عزیزان فردا ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا به طرف مزار شهدا برگزار خواهد شد





      

سردار تنگسیری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

آزمایش انواع موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی دریای سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 5


خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 اعلام کرد: انواع موشک‌های میان‌برد و برد‌ کوتاه، ساحل به دریا و دریا به دریا در این رزمایش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران و سخنگوی این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 5 را برقراری امنیت کامل برای خلیج فارس و تنگه هرمز عنوان کرد و افزود: این رزمایش حاوی پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است که ما همواره بر آن تأکید داریم.
تنگسیری خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم رزمایش‌های مشترک با یگان‌های نظامی کشور‌های حاشیه‌ای خلیج‌فارس برای تأمین امنیت منطقه برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 چهار مرحله خواهد داشت، ارتقاء توان طرح‌ریزی و هماهنگی، توان پاسخگویی سریع و قاطع در برابر هر گونه تهاجم دشمن بهره‌گیری و انتقال تجربیات دفاع مقدس، شلیک موشک‌های میان‌برد و برد کوتاه ساحل به دریا و دریا به دریا ، ایجاد قابلیت‌های به کارگیری سریع نیروهای بسیجی و ابعاد مختلف، اجرای عملیات‌های شناسایی و کشف اهداف سطحی و زیر سطحی و همچنین درگیری‌های همزمان با شناور‌های رزمی دشمن به صورت انبوه را از اهداف مهم این رزمایش سه روزه سپاه در آب‌های خلیج‌فارس و منطقه استراتژیک تنگه هرمز عنوان کرد.
فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه با اشاره بکارگیری شناورهای تند‌روی بومی مجهز به انواع تسلیحات نظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شناورها به دلیل بومی بودن از آموزش ساده برای آشنایی نیروها بهره می‌برند.

سردار سلامی در نشست خبری:

تمام تجهیزات موشکی و سامانه‌های مختلف در رزمایش پیامبر اعظم5 ارزیابی می‌شوند



خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد: در رزمایش دریایی پیامبر اعظم- 5 تمامی تجهیزات، سامانه‌ها و توانمندی‌های موشکی، ارتباطات، مخابرات، جنگال و سامانه‌های شناسایی به صورت ترکیبی و در کنار یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمآیش دریایی پیامبر اعظم- 5 ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران دقایقی پیش در نشست خبری اظهار داشت:‌ این رزمایش توسط نیروی دریایی سپاه و با مشارکت برخی از توانمندی‌های نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مدت 3 روز از فردا پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرحله عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود.
سلامی تاکید بر امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان شاهراه کلیدی انرژی و اقتصاد جهان را از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش توصیف کرد و افزود:‌ در این رزمایش به دنبال بازشناسی بخش سازنده مؤثر و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و می‌خواهیم جهان را با مسئله امنیت این منطقه و نقش غیرقابل انکار جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بیشتر آشنا کنیم.
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از تنگه‌های تجارت و انرژی در جهان ناامن هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های فراوان مادی، معنوی و نظامی برای تأمین امنیت گذرگاه استراتژیک تنگه هرمز پرداخته است که از این کار بصورت دائم در دستور کار قرار دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه، پیام رزمایش دریایی پیامبر اعظم- 5 برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را پیام صلح و دوستی، امنیت، آرامش و اعتماد متقابل عنوان کرد و گفت: علاقمندیم که اینگونه رزمایش‌ها با مشارکت یگان‌های نظامی این کشورها که کشورهای برادر ما هستند و نیز با وجود فرماندهان آنها برگزار شود که امیدواریم این امر در آینده اتفاق بیفتد.
سلامی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کشورهای فرامنطقه‌ای، کشورهای معاند اروپایی و رژیم صهیونیستی در ادامه پروژه ایران هراسی از این رزمایش برای توسعه و پیشبرد این پروژه خود سوء استفاده کنند اما آنچه موجب پیوند ما با کشورهای همسایه مسلمان می‌شود پیوندهای راهبردی عمیق است.
وی اسلام را به عنوان اعتقاد مشترک، منافع مشترک و از همه مهمتر درک مشترک برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز عنوان کرد که موجب پیوند عمیق جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌ این رزمایش نه تنها هیچ تهدیدی علیه کشورهای دوست نیست، بلکه رزمایش پیامبر اعظم- 5 نقطه آغازی است برای ایجاد ترکیبات امنیتی و دفاعی مشترک ما با کشورهای همسایه برای جلوگیری از نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای.
سلامی با اشاره به ناتوانی کشورهای فرامنطقه‌ای، تامین امنیت منطقه خلیج عدن از دست تروریست‌ها و دزدان دریایی گفت: با این حال منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران همواره در یک امنیت کامل به سر می‌برد.
وی نشان دادن اقتدار، اراده و عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حریم آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش قرار داد و اظهار داشت: هرگاه دشمن با ادبیات تهدید و خشن که در شأن ملت ایران نیست، با ما صحبت کند ما عملا عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای اراده واکنش پشیمان‌کننده با آنها را نشان می‌دهیم.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: پس دشمن بداند ما دارای نیروها و توانمندی‌های دفاعی بسیار قوی هستیم که قادرند به شکل نامحدود از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنند.
سلامی تصریح کرد:‌ در این رزمایش سلاح‌ها، تجهیزات، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، جنگال،‌ رزم سطحی شناورها، سامانه‌های شناسایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه‌های ارتباطات و مخابرات، سامانه‌های موشکی و انواع تجهیزات دیگر که به صورت مستقل در رزمایش‌های مختلف تست شده‌اند به صورت پیوسته و ترکیبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
سلامی همچنین با بیان اینکه نمی‌توانیم به طور دقیق به تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش اشاره کنیم، افزود: کمتر از یک سوم مجموعه یگان‌های رزمی نیروهای مختلف سپاه در این رزمایش شرکت دارند.




      

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داده این امکان وجود دارد که ایالات متحده تا پنج سال دیگر در تیررس موشک های بالستیک ایران قرار بگیرد.
پنتاگون این مطلب را در گزارش غیرمحرمانه ای که به کنگره ارائه شده، اعلام کرده است.
در این گزارش نوشته شده است: "ایران با کمک خارجی کافی احتمالا می تواند تا سال ???? میلادی یک موشک قاره پیما با توانایی رسیدن به ایالات متحده را تولید و آزمایش کند."
نسخه محرمانه ای از این گزارش نیز دوشنبه (?? آوریل) به کنگره فرستاده شد.
پنتاگون بدون این که از زمان مشخصی یاد کند، هشدار داده است موشک های "میان برد" ایران می تواند در آینده به اروپا برسد.
ایران تاکید دارد برنامه موشکی جنبه دفاعی و بازدارنده دارد.
ایران ?? دسامبر گذشته یک فروند موشک "بهینه شده" سجیل-? که موشکی با سوخت جامد دو مرحله ایست، را بطور "موفقیت آمیز" آزمایش کرد.
پنتاگون اولویت اصلی ایران را ادامه بقای جمهوری اسلامی دانسته و نوشته است، استراتژی نظامی این کشور بر اساس اصل "بازدارندگی" یعنی جلوگیری از حملات خارجی استوار است.
آیک اسکلتون، رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا، با صدور بیانیه ای گزارش پنتاگون را "دیدگاهی جامع درباره وضعیت نظامی ایران" ارزیابی کرده است.
آمریکا در ماه ژانویه امسال با هدف رهگیری و منهدم کردن موشک های بالستیک ایران و کره شمالی آزمایش موشکی انجام داد که ناموفق اعلام شد.
دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، سیستم دفاع موشکی جدیدی کشورش در خلیج فارس را تقویت کرده است.
دو کشتی آمریکایی مجهز به سیستم ضد موشک های بالستیک بنام "ایجیس" به خلیج فارس اعزام شده اند.
آمریکا همچنین سیستم های ضد موشک "پاتریوت" خود را در امارت متحده عربی، بحرین، کویت و قطر مستقر کرده است.
سرلشگرحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، این اقدام آمریکا را "جنگ روانی" دانسته است.




      

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، جنگندههای امروز این نیرو همچون اف 14 را یک هواپیمای کاملا متحول شده توصیف کرد و گفت: نسل جدید جنگندههای F 14 با رادار ایرانی و موتور ارتقاء یافته در حال پرواز است.


"امروز نیروى هوائى شما با نیروى هوائى اول انقلاب قابل مقایسه نیست. مهارتهاى امروز شما، توانائىهاى امروز شما، تجهیزات امروز شما، پیشرفتهاى نیروى انسانى، ابتکارهاى گوناگون، با اول انقلاب قابل مقایسه نیست؛ با 20 سال قبل هم قابل مقایسه نیست. "
این جملات بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار 19 بهمن ماه سال گذشته است. معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتگوی تفصیلی با فارس، تلاش کرد بخشهایی را از مصادیق این تاکیدات فرمانده معظم کل قوا بیان کند.
امیر خلبان عزیرنصیرزاده که از رویشهای نیروی هوایی پس از انقلاب محسوب میشود، از جمله خلبانان مجرب و متخصص ارتش بوده که از 14 شهریورماه سال 88، مسئولیت معاونت هماهنگ کننده نهاجا را بر عهده دارد.
وی در بخش ابتدایی سخنان خود، به نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اشاره و بیعت تاریخی همافران با امام راحل را از جمله ضربات نهایی بر پیکر رژیم طاغوت توصیف کرد.
وی یادآور شد: پس از انقلاب نیز نیروی هوایی فعالیت تاثیرگذار و موفقی در 8 سال دفاع مقدس داشت و در مرحله بازسازی، آموزش و انتقال تجربه به نسلهای بعدی نیز خودکفا بوده و در حقیقت در اوج شکوفایی قرار دارد.

* هیچ امید و توقعی به تامین قطعات و تجهیزات از خارج نداریم

نصیرزاده با اشاره به برنامهریزی گسترده استکبار برای نیروی هوایی ارتش در پیش از انقلاب گفت: بواسطه این سرمایهگذاری کشورهای استکباری، بیشترین تجهیزات ما همین امروز هم از بهترینهای دنیا است چون کشورهای استکباری برنامه خاصی برای نیروی هوایی پیش از انقلاب داشتند و به همین دلیل تجهیزات خوبی را در اختیار این نیرو قرار دادند که امروز نیز از آنها بهره میبریم.
وی ادامه داد: در زمینه بازسازی تجهیزات علاوه بر اینکه سعی می کنیم تا این امر به بهترین نحو صورت گیرد، باید بیشترین بهرهوری را نیز داشته باشیم تا بتوانیم تجهیزات مورد نظر را خودمان طراحی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و مطابق با فرایندی که در کشورهای پیشرفته دنبال میشود، بسازیم.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد: با وجود تهدیدات همیشگی و تحریمهای مختلف علیه کشورمان، توجه ویژه به موضوع خودکفایی و استقلال از دیگر کشورها برای ما مهم خواهد بود چرا که هیچ امید و توقعی به تامین قطعات و تجهیزات از بیرون نداریم.

* به کاربردن واژه "فرسوده " در خصوص هواپیماها درست نیست

وی همچنین با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر "عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی "، افزود: سیاست استکبار در آن زمان این گونه بود که عمر مشخصی را برای قطعات تعیین میکردند تا بتوانند از این طریق هر چه بیشتر درآمد نفتی ایران را به غارت ببرند چرا که پس از بروز ایراد در قطعات، آنها تعمیر نمیشدند بلکه میبایست قطعه را عوض کرد و این در حالی است که این عمر قانونی، واقعی نبود.
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: اصولا به کاربردن واژه "فرسوده " در خصوص هواپیماهای نیروی هوایی درست نیست چرا که این جنگندهها مدام در حال اورهال و بهینه شدن هستند.
نصیرزاده ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عمردهی انقلابی به تجهیزات به این معناست که باید همواره این تجهیزات را بازنگری، اورهال و بهینه کنیم و اگر سیستمی نیاز به ارتقاء داشت، یک عمر قانونی دیگر برای آن تعریف شود.

* ساخت رادار ایرانی و موتور بهینهسازی شده برای جنگندههای ایرانی

وی با تاکید بر اینکه ما امروز هواپیماهای خارج از چرخه نداریم، افزود: در حقیقت میتوان گفت که قالب هواپیماها همان قالب گذشته است اما تمام محتوا شامل سیستمها و قطعات آن دائماً بهینه سازی شده و ارتقاء مییابد. برای مثال بمب قاصد که بر روی همین هواپیماها نصب شده، در حقیقت توانمندی یک بمب نسل جدید و هوشمند است که قبلا امکان نصب روی هواپیماهای ما را نداشت اما امروز به این توان دست پیدا کردهایم.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش با اشاره ارتقا تجهیزات و توانمندی های صورت گرفته بر روی انواع جنگنده های نیروی هوایی گفت: در حقیقت میتوان گفت ما امروز نسل جدید جنگهای F14 را در اختیار داریم که رادار آن توسط متخصصان داخلی خودمان ارتقاء داده شده است.
نصیرزاده تصریح کرد: از آنجا که ساخت این رادار توسط نیروهای خودمان صورت گرفته و اکنون نیز روی این جنگنده رهگیر نصب است، بنابراین مرتبا میتوانیم آن را ارتقاء دهیم و در کنار موتور آن، می شود گفت که این جنگنده نیروی هوایی، نسل جدیدی از آن هواپیمای قبلی است.
وی همچنین با اشاره به توانمندیهای متخصصان نیروی هوایی در بعد ساخت قطعات موتور هواپیما، اظهار داشت: امروز حرکت خود را برای ساخت موتور هواپیما به طور کامل شروع کردهایم و به نتایج قابل قبولی نیز رسیدهایم که انشاء در موقع لازم، اطلاع رسانی میشود.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: اقدامات ما دقیقا مطابق با استانداردهای روز دنیا است و این در حالی است که بسیاری از کشورها این قبیل کارها را به کشورهای دیگر واگذار میکنند. برای مثال انواع جنگندههای کشورهایی مانند لهستان، بلغارستان و ترکیه که نمونه های آن در ایران نیز موجود است توسط رژیم صهیونیستی بهینه میشوند.
نصیرزاده ادامه داد: البته این کار یعنی واگذاری بهینهسازی تجهیزات به کشورهای دیگر یک روش مرسوم در دنیاست اما ما نیازی به این امر نداریم.

* به سمت شعار "یک بمب برای یک هدف " حرکت میکنیم

وی به طراحی و ساخت جنگنده بومی صاعقه به عنوان یک نمونه کاملا داخلی اشاره کرد و افزود: تمام مراحل طراحی، ساخت و تولید انبوه این جنگنده در داخل کشور صورت گرفته و همانطور که در اخبار نیز منتشر شد اولین یگان آن در پایگاه دوم شکاری تشکیل شده است.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در فرایند بکارگیری هواپیماها، نیازمندیها دائما منعکس میشود و میتوان گفت که قطعا در آینده شاهد ساخت نسلهای جدیدی از جنگده صاعقه خواهیم بود.
نصیرزاده با تاکید بر عزم کارکنان نیروی هوایی ارتش برای تحقق چشمانداز 20 ساله که فرمانده معظم کل قوا طراحی شده است، یکی از سرفصلهای مهم این برنامه را خودکفایی محض مطابق با علم روز دنیا دانست و گفت: در عرصههای مختلف علمی خصوصا در زمینه الکترونیک روز به روز شاهد ارتقاء علوم هستیم که باید برای رسیدن به خودکفایی و بینیازی از دیگر کشورها، روز به روز توان علمی خود را افزایش دهیم.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش همچنین هوشمندسازی و افزایش برد را یکی از نکات مهم در بحث مهمات هوا به زمین ارزیابی کرد و افزود: اگر در گذشته یک هدف توسط چندین بمب نابود میشد امروز باید به سمت شعار "یک بمب برای یک هدف " حرکت کنیم.
نصیرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما به این مهم دست یافتیم و تست موفق پروژه قاصد نیز در همین راستا بود اما باید کاری کنیم تا برد آن بیشتر شود.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مهماتهای ما از زوایای مختلف قابل شلیک باشد، ادامه داد: در زمینه مهمات هوا به هوا نیز تلاش موفقیتهای فراوانی داشتهایم هرچند باید توجه داشت که وقتی موضوع تسلیحات دورزن مطرح میشود، اهمیت مهمات هوا به هوا کمتر خواهد شد ولی با این حال ما در این زمینه و خصوصاً در زمینه ارتقاء برد رادارها تلاش خودمان را میکنیم که یکی از نمونه های آن ارتقاء رادار جنگندههای F14 و F4 است.

* اطلاعات دقیق دستگیری ریگی تا سالها منتشر نخواهد شد

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از گفتگوی خود به عملیات موفق و افتخارآمیز دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان کشورمان توسط جنگندههای نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و در این باره گفت: در تمام دنیا رسم بر این است که سیستمهای اطلاعاتی، شگردهای خود را تا سالهای متمادی توضیح نمیدهند چرا که این یک اشتباه محسوب میشود که شما توانمندیهای خود را در معرض دید دشمنان بگذارید، لذا گاهی در این زمینه مسائل انحرافی نیز برای فریب دشمن مطرح میشود.
نصیرزاده افزود: همین امر که جمهوری اسلامی توانست یک فرد شرور را دستگیر و از پیش روی ملت ایران بردارند یک عمل بسیار مهم بود. هر چند معتقدیم این فرد به تنهایی اهمیتی نداشت اما این عمل نشان داد که جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه مقابله با کسانی که به دشمنی با ملت ایران میپردازند، بیدار است.
وی به توضیح مختصری در این باره اکتفا کرد و اگفت: باید توجه داشته باشیم که اگر جنگندههای نیروی هوایی کمی دیرتر و یا زودتر وارد عمل میشدند، احتمال داشت تا هواپیمای حامل ریگی از کشور خارج شود.
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید به گونهای عمل میشد که قوانین بینالمللی زیرپا گذاشته نشود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که همیشه هدف قرار دادن متجاوز بسیار آسانتر از نشاندن یک هواپیمای ناشناس است و نیروی هوایی به این عملیات خود افتخار میکند.

* رژه 29 فروردین نماد آمادگی کامل ارتش

نصیرزاده 29 فروردین را یک روز بزرگ برای ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در مقطعی از اوایل انقلاب عدهای ضد انقلاب شعار انحلال ارتش را مطرح کردند و فضا به گونهای بود که عدهای از انقلابیون هم با این شعار موافق بودند اما پیام حکیمانه امام خمینی(ره) باعث شد تا این امر صورت نگیرد و بعدها در دفاع مقدس این بصیرت بلند امام(ره) معلوم شد و ارتش از این امتحان سخت سربلند بیرون آمد.
وی همچنین رژه باشکوه 29 فروردین را نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: یک رژه خوب وقتی شکل میگیرد که نیروهای ما در آمادگی کامل به سر ببرند و نیروی هوایی نیز در این مراسم حضوری مناسب داشت.
نصیرزاده هدف و تکلیف اصلی نیروهای مسلح را دفاع از تمامیت ارضی کشور و جهاد در رکاب نایب امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: یک نیروی نظامی همواره باید احساس تهدید کند و به همین واسطه ما در طول سال همیشه آماده هستیم و رزمایشهای مختلف نیز به منظور تمرین حفظ آمادگی و نشان دادن قدرت نیروهای مسلح کشورمان به دشمنان است.

* احتمالاً ستاد نیروی هوایی چند متری عقبنشینی خواهد داشت

وی در خصوص خروج پادگان نیروی هوایی از تهران نیز گفت: مصوبهای که قبلا تصویب شده این بود که پادگانهای نظامی از داخل شهرها بیرون بروند اما این یک پروسه طولانی و سخت است چرا که این پادگانها دارای تجهیزات پیچیده و مختلفی هستند که ابتدا باید مکان مناسب برای انتقال آنها و همچنین منتقل کردن این تجهیزات صورت بگیرد که البته متولی اصلی این کار ستاد کل نیروهای مسلح است.
نصیرزاده تاکید کرد: در خصوص تعریض خیابان پیروزی نیز احتمالاً ستاد نیروی هوایی چند متری عقبنشینی خواهد داشت که این امر در حال بررسی است.
منبع: http://www.air-mag.blogsky.com/





      

خبرگزاری «ریا نووستی»/ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای رزمایش بزرگ نیروی زمینی با حضور 5 لشکر و 7 تیپ مستقل در سال جاری خبر داد. این مطلب را خبرگزاری فارس اطلاع داد.
احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این خصوص گفت: این رزمایش به شیوه جنگ‌های ناهمتراز برای تمرین نیروهای لشکرها و تیپ‌های یاد شده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این رزمایش سناریوی دشمن همه‌جانبه و قدرتمند در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: این رزمایش در منطقه جنوب و با حضور یگان‌های مختلف نیروی زمینی برگزار خواهد شد.
پوردستان با اشاره به این مطلب که در نیروی زمینی تمرینات تاکتیکی زمانی که از رده تیپ به بالا می‌آید، حالت رزمایش پیدا می‌کند، گفت: یگان‌های نیروی زمینی در طول یک سال، 48 هفته آموزش را طی می‌کنند که بعد از این مدت باید تمرین صحرایی داشته باشند که این تمرین در 3 مرحله انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: مرحله اول تمرین پاسگاه فرماندهی است که تشکیل اتاق جنگ در دستور کار ستاد گردان و یا تیپ قرار می‌گیرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله دوم تمرین پاسگاه فرماندهی است که این تمرین در فضای بیرون و منطقه عملیاتی انجام می‌شود و در مرحله سوم با حضور تمامی یگان‌ها در صحرا مرحله اصلی رزمایش اجرایی خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه نیروهای مسلح به عنوان بازوی قدرتمند نظام هرگونه تهدیدی را جدی می گیرند، اظهار داشت: به همین خاطر تلاش می‌کنیم که خودمان را برای مقابله با تهدیدها آماده کنیم؛ چرا که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح باید بازوی قدرتمند نظام باشند و به همین جهت ما هرگونه تهدیدی را جدی گرفته و تمامی تحرک‌های منطقه ای را رصد می‌کنیم.
فرمانده نیروی زمینی در پایان یادآور شد: نیروهای مسلح هرگونه تحرک در منطقه را رصد و خود را برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی آماده می کنند




      

خشم پرو از موشک بی‌کیفیت رژیم اسراییل
پرو در اواسط سال گذشته میلادی، 244 فروند از این موشک‌ها را از اسراییل خریداری کرد و اکنون پس از آزمایش این موشک‌ها، وزیر دفاع پرو خواستار توضیح شرکت واسطه‌ای شده است که این موشک‌ها را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.
ارتش پرو جمعه شب، دو موشک اسراییل را که برد آن را 2 تا 4 هزار متر عنوان کرده‌اند آزمایش کرد اما موشک اسراییلی نتوانست بیش از 50 متر برد داشته باشد و پس از پرتاب، در کنار جایگاه مقامات نظامی سقوط کرد.
به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شلیک آزمایشی موشک اسراییلی در یک مراسم رسمی در پرو و سقوط این موشک در نزدیکی محل شلیک آن، باعث فرار مقامات نظامی پرو از محل آزمایش شد.


ارتش پرو جمعه شب، دو موشک "اسپیک‌ام‌آر- ال‌آر" (Spike MR/LR) ساخت رژیم صهیونیستی را که برد آن را از 2 هزار و پانصد تا 4 هزار متر عنوان می‌کنند آزمایش کرد اما در این آزمایش موشک اسراییلی نتوانست بیش از 50 متر برد داشته باشد و پس از پرتاب، در کنار جایگاه مقامات نظامی سقوط کرد و باعث ایجاد ترس و وحشت در میان آنان شد.
در این آزمایش که با حضور خبرنگاران در منطقه‌ای در بیابانی در 45 کیلومتری جنوب لیما، پایتخت پرو برگزار شد، موشک دوم به علل نامعلومی از مسیر منحرف شد و در 50 متری مقامات نظامی و سیاسی حاضر در محل مانند نمایندگان پارلمان و "رافائل ری" وزیر دفاع سقوط کرد.


سقوط این موشک موجب وحشت و فرار این مقامات شد و وزیر دفاع پرو بلافاصله دستور توقف عملیات آزمایش این موشک‌ها را صادر کرد و در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه علت این حادثه اشتباه انسانی نبوده و نقص فنی موشک دلیل آن بوده است، تاکید کرد که امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد.
تصاویر تلویزیونی این حادثه نشانگر آن است که بلافاصله پس از شلیک دومین موشک، فرمانده نظامی این آزمایش فریاد می‌زند: "همه روی زمین بخوابید. روی زمین بخوابید!"
پرو در اواسط سال گذشته میلادی، 244 فروند از این موشک‌ها را از اسراییل خریداری کرد و اکنون پس از آزمایش این موشک‌ها، وزیر دفاع پرو خواستار توضیح شرکت واسطه‌ای شده است که این موشک‌ها را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.




      

پوزش به دلیل تاخیر در ارسال عکسها!!!


 

 

 
 
 
wgcgzcmv8zgjyjbz7ixw.jpg
 
241ijf3efc1p30p62x8l.jpg 
گزارشی از معاونت تحقیقات و خودکفایی نزاجا ما می توانیم:
............ وقتی می شنوم که خودروی رمل نورد که نوعی خودروی سبک تهاجمی است در پروژه سمندر روزهای پایانی و آزمایش نهایی را پشت سر می گذارد درحالی که این خودرو پیش از این تنها در اختیار ارتش های آمریکا، انگلیس، یونان و عمان بود احساس غرور می کنم. سرهنگ بازنشسته مسئول این پروژه که با شور و حرارت خاصی از این خودرو به عنوان خط شکن یاد می کند و مأموریت آن را در خشکی مانند مأموریت قایق های تندرو در آب می داند و می گوید نمونه ای از آن را در مانوری در یونان دیدم و پس از تحقیقات گسترده نمونه ای از آن را در اینجا ساختیم دلم می خواهد که دست های تک تک شان را ببوسم.
عکس های نمونه های خارجی این خودرو که از اینترنت گرفته شده است در کارگاه وجود دارد و گفته می شود که این نمونه همان کارایی را خواهد داشت و می توان با پول خرید تنها یک تانک غربی بیش از 500 دستگاه از این خودرو را در داخل ساخت. .....





نمونه متعلق به واحدهای مخصوص نیروی دریائی آمریکا:




این خودروها به نام DPV یا Desert Patrol Vehicle  معروف میباشند که برای اولین بار در جنگ اول خلیج فارس 1991 به کار برده شدند.

ushjojfnuiia5jzfs16.jpg
 




      

رژه هوایی بالگردهای هوانیروز در آسمان تهران برگزار شد
همزمان با روز ارتش؛





همزمان با مراسم رژه 29 فروردین، دهها فروند از انواع بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان تهران به پرواز درآمدند.

صبح امروز یکشنبه و در خلال رژه 29 فروردین‌ماه، دهها فروند از بالگردهای هوانیروز و نیروی دریایی ارتش به اجرای رژه هوایی پرداختند که در این میان، دهها بالگرد کبرا، شنوک و بالگردهای دیگر از جمله 206 و هواگردهای ویژه نیروی دریایی در این مراسم حضور داشتند.
همچنین پس از اجرای رژه بالگردها، ده‌ها تن از چتربازان تیپ 65نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای برنامه پرداختند.
برای اولین بار در سالهای آخر فرمیشن جنگنده‌های ارتش به صورت دسته های 5 تایی بود در حالی که در سالهای گذشته به صورت دسته های 3 تایی انجام می شد.




      

ارتش جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی دور برد شبیه سامانه موشکی S300 تولید کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز یکشنبه در تهران در حال برگزاری است ، سامانه موشکی دفاعی دور بردی شبیه سامانه موشکی S300 از مقابل جایگاه رژه توسط خودروی حامل عبور کرد.
بنابر این گزارش به گفته سخنگوی مراسم جزئیات ساخت این سامانه موشکی دور برد که توسط متخصصان داخلی در کشور تولید شده است متعاقبا اعلام خواهد شد.
S300 سامانه موشکی است که روسیه  در سال 2005 به ایران فروخته است اما تاکنون از تحویل آن خودداری کرده است .

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد...



      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی