خبرگزاری «ریا نووستی»/ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای رزمایش بزرگ نیروی زمینی با حضور 5 لشکر و 7 تیپ مستقل در سال جاری خبر داد. این مطلب را خبرگزاری فارس اطلاع داد.
احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این خصوص گفت: این رزمایش به شیوه جنگ‌های ناهمتراز برای تمرین نیروهای لشکرها و تیپ‌های یاد شده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این رزمایش سناریوی دشمن همه‌جانبه و قدرتمند در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: این رزمایش در منطقه جنوب و با حضور یگان‌های مختلف نیروی زمینی برگزار خواهد شد.
پوردستان با اشاره به این مطلب که در نیروی زمینی تمرینات تاکتیکی زمانی که از رده تیپ به بالا می‌آید، حالت رزمایش پیدا می‌کند، گفت: یگان‌های نیروی زمینی در طول یک سال، 48 هفته آموزش را طی می‌کنند که بعد از این مدت باید تمرین صحرایی داشته باشند که این تمرین در 3 مرحله انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: مرحله اول تمرین پاسگاه فرماندهی است که تشکیل اتاق جنگ در دستور کار ستاد گردان و یا تیپ قرار می‌گیرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله دوم تمرین پاسگاه فرماندهی است که این تمرین در فضای بیرون و منطقه عملیاتی انجام می‌شود و در مرحله سوم با حضور تمامی یگان‌ها در صحرا مرحله اصلی رزمایش اجرایی خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه نیروهای مسلح به عنوان بازوی قدرتمند نظام هرگونه تهدیدی را جدی می گیرند، اظهار داشت: به همین خاطر تلاش می‌کنیم که خودمان را برای مقابله با تهدیدها آماده کنیم؛ چرا که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح باید بازوی قدرتمند نظام باشند و به همین جهت ما هرگونه تهدیدی را جدی گرفته و تمامی تحرک‌های منطقه ای را رصد می‌کنیم.
فرمانده نیروی زمینی در پایان یادآور شد: نیروهای مسلح هرگونه تحرک در منطقه را رصد و خود را برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی آماده می کنند