سردار تنگسیری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

آزمایش انواع موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی دریای سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 5


خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 اعلام کرد: انواع موشک‌های میان‌برد و برد‌ کوتاه، ساحل به دریا و دریا به دریا در این رزمایش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران و سخنگوی این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 5 را برقراری امنیت کامل برای خلیج فارس و تنگه هرمز عنوان کرد و افزود: این رزمایش حاوی پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است که ما همواره بر آن تأکید داریم.
تنگسیری خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم رزمایش‌های مشترک با یگان‌های نظامی کشور‌های حاشیه‌ای خلیج‌فارس برای تأمین امنیت منطقه برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه رزمایش دریایی پیامبر اعظم 5 چهار مرحله خواهد داشت، ارتقاء توان طرح‌ریزی و هماهنگی، توان پاسخگویی سریع و قاطع در برابر هر گونه تهاجم دشمن بهره‌گیری و انتقال تجربیات دفاع مقدس، شلیک موشک‌های میان‌برد و برد کوتاه ساحل به دریا و دریا به دریا ، ایجاد قابلیت‌های به کارگیری سریع نیروهای بسیجی و ابعاد مختلف، اجرای عملیات‌های شناسایی و کشف اهداف سطحی و زیر سطحی و همچنین درگیری‌های همزمان با شناور‌های رزمی دشمن به صورت انبوه را از اهداف مهم این رزمایش سه روزه سپاه در آب‌های خلیج‌فارس و منطقه استراتژیک تنگه هرمز عنوان کرد.
فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه با اشاره بکارگیری شناورهای تند‌روی بومی مجهز به انواع تسلیحات نظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شناورها به دلیل بومی بودن از آموزش ساده برای آشنایی نیروها بهره می‌برند.

سردار سلامی در نشست خبری:

تمام تجهیزات موشکی و سامانه‌های مختلف در رزمایش پیامبر اعظم5 ارزیابی می‌شوند



خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد: در رزمایش دریایی پیامبر اعظم- 5 تمامی تجهیزات، سامانه‌ها و توانمندی‌های موشکی، ارتباطات، مخابرات، جنگال و سامانه‌های شناسایی به صورت ترکیبی و در کنار یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمآیش دریایی پیامبر اعظم- 5 ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران دقایقی پیش در نشست خبری اظهار داشت:‌ این رزمایش توسط نیروی دریایی سپاه و با مشارکت برخی از توانمندی‌های نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مدت 3 روز از فردا پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرحله عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود.
سلامی تاکید بر امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان شاهراه کلیدی انرژی و اقتصاد جهان را از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش توصیف کرد و افزود:‌ در این رزمایش به دنبال بازشناسی بخش سازنده مؤثر و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و می‌خواهیم جهان را با مسئله امنیت این منطقه و نقش غیرقابل انکار جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بیشتر آشنا کنیم.
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از تنگه‌های تجارت و انرژی در جهان ناامن هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های فراوان مادی، معنوی و نظامی برای تأمین امنیت گذرگاه استراتژیک تنگه هرمز پرداخته است که از این کار بصورت دائم در دستور کار قرار دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه، پیام رزمایش دریایی پیامبر اعظم- 5 برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را پیام صلح و دوستی، امنیت، آرامش و اعتماد متقابل عنوان کرد و گفت: علاقمندیم که اینگونه رزمایش‌ها با مشارکت یگان‌های نظامی این کشورها که کشورهای برادر ما هستند و نیز با وجود فرماندهان آنها برگزار شود که امیدواریم این امر در آینده اتفاق بیفتد.
سلامی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کشورهای فرامنطقه‌ای، کشورهای معاند اروپایی و رژیم صهیونیستی در ادامه پروژه ایران هراسی از این رزمایش برای توسعه و پیشبرد این پروژه خود سوء استفاده کنند اما آنچه موجب پیوند ما با کشورهای همسایه مسلمان می‌شود پیوندهای راهبردی عمیق است.
وی اسلام را به عنوان اعتقاد مشترک، منافع مشترک و از همه مهمتر درک مشترک برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز عنوان کرد که موجب پیوند عمیق جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌ این رزمایش نه تنها هیچ تهدیدی علیه کشورهای دوست نیست، بلکه رزمایش پیامبر اعظم- 5 نقطه آغازی است برای ایجاد ترکیبات امنیتی و دفاعی مشترک ما با کشورهای همسایه برای جلوگیری از نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای.
سلامی با اشاره به ناتوانی کشورهای فرامنطقه‌ای، تامین امنیت منطقه خلیج عدن از دست تروریست‌ها و دزدان دریایی گفت: با این حال منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران همواره در یک امنیت کامل به سر می‌برد.
وی نشان دادن اقتدار، اراده و عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حریم آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش قرار داد و اظهار داشت: هرگاه دشمن با ادبیات تهدید و خشن که در شأن ملت ایران نیست، با ما صحبت کند ما عملا عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای اراده واکنش پشیمان‌کننده با آنها را نشان می‌دهیم.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: پس دشمن بداند ما دارای نیروها و توانمندی‌های دفاعی بسیار قوی هستیم که قادرند به شکل نامحدود از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنند.
سلامی تصریح کرد:‌ در این رزمایش سلاح‌ها، تجهیزات، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، جنگال،‌ رزم سطحی شناورها، سامانه‌های شناسایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه‌های ارتباطات و مخابرات، سامانه‌های موشکی و انواع تجهیزات دیگر که به صورت مستقل در رزمایش‌های مختلف تست شده‌اند به صورت پیوسته و ترکیبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
سلامی همچنین با بیان اینکه نمی‌توانیم به طور دقیق به تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش اشاره کنیم، افزود: کمتر از یک سوم مجموعه یگان‌های رزمی نیروهای مختلف سپاه در این رزمایش شرکت دارند.