سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

نیروی دریایی ایران از تجهیزات داخلی استفاده می کند

دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توان این نیرو در سطح منطقه بسیار بالاست و به مرحله ای رسیده است که نیاز به تجهیزات غیر بومی ندارد.
به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری "مهر"، سیاری اعلام کرد: ملت شریف ایران به شما که به طور شبانه روزی تلاش می کنید که نیازمندی های نیروی دریایی را تامین کنید افتخار می کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تصریح کرد: دشمنان ایران همواره نیروهای مسلح را رصد می کنند و با اقداماتی ازقبیل تحریم، تصور می کنند که مانع اقتدار ما شده اند اما این در حالی است که نیروهای مسلح ایران به ویژه نیروی دریایی ارتش این افتخار را دارد که به ملت ایران نوید دهد، امروز به مرحله ای رسیدیم که نیاز به تجهیزات غیر بومی نداشته و گواه این ادعا حضور مستمر ناوگان نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب به مدت دو ماه و انجام گشتزنی آن هم به حمایت و پشتیبانی خود است.

خبرگزاری «ریا نووستی»

-----------------------------------

نیروی دریایی ارتش به تجهیزات غیر بومی نیاز ندارد


فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد که توان نیروی دریایی ارتش در سطح منطقه بسیار بالاست و به مرحله ای رسیده است که نیاز به تجهیزات غیر بومی ندارد.


به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش طی بازدیدی که از کارخانجات این نیرو داشت خطاب به مسئولان، مهندسان و کارکنان این مجموعه عنوان کرد که ملت شریف ایران به شما که به طور شبانه روزی تلاش می کنید که نیازمندی های نیروی دریایی را تامین کنید افتخار می کند.




 

وی افزود: شما متخصصین با تولید نیازمندی های موجب ارتقاء توان رزمی این نیرو در انجام ماموریت خطیر صیانت و پاسداری از منافع جمهوری اسلامی ایران در آبهای سرزمینی و بین المللی خواهد شد که این امر قطعا رضایت خداوند، حضرت بقیه الله العظم و مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و ملت ایران را در بر خواهد داشت.



 

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: دشمنان ایران همواره نیروهای مسلح را رصد می کنند و با اقداماتی ازقبیل تحریم، تصور می کنند که مانع اقتدار ما شده اند اما این در حالی است که نیروهای مسلح ایران به ویژه نیروی دریایی ارتش این افتخار را دارد که به ملت ایران نوید دهد، امروز به مرحله ای رسیدیم که نیاز به تجهیزات غیر بومی نداشته و گواه این ادعا حضور مستمر ناوگان نیروی دریایی ارتش در آبهای بین المللی شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب به مدت دو ماه و انجام گشتزنی آن هم به حمایت و پشتیبانی خود است و این اقتدار ملی است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به آن رسیدیم.


 

امیر سیاری در پایان خاطر نشان کرد: شما متخصصان سهم بزرگی در توان بازدارندگی و اقتدار حضور در آبهای آزاد دارید پس به خود ببالید و سعی کنید به حول قوه الهی هر روز پیشرفت قابل توجهی داشته باشید.




      

دستیابی ایران به فن‌آوری پیشرفته تولید «پوشش جاذب رادار»
متخصصان ایرانی به فن‌آوری استراتژیک تولید پوشش‌های جاذب راداری دست یافتند که تنها در اختیار چند کشور پیشرفته بوده و با بهره‌گیری از آن امکان پنهان کردن هواپیماها، شناورها و سایر تجهیزات از رادارهای دشمن فراهم می‌شود.


در راستای تحقیقات این طرح و به منظور بررسی دقیق‌تر کارایی پوشش‌های جاذب ساخته شده، بزرگترین اتاق تست آنتن باند وسیع خاورمیانه در کشور در حال ساخت است.

پوشش فرکانسی این اتاق تست آنتن از فرکانس‌های UHF تا فرکانس‌های نظامی

(VHF-UHF-L BAND - S BAND - C BAND - X BAND- K BAND) را شامل می‌شود و قادر است تمامی نیازهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور در زمینه تست آنتن باند وسیع را در ابعاد صنعتی برآورده کند.

عملیات طراحی اتاق آنتن شیلد باند وسیع با همکاری متخصصان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر در استان مرکزی در حال اجراست.

تست پترن و ارسال دیتا از طریق پورت GPIP و ترسیم گراف رایانه‌یی، تست RCS و ارسال دیتا از طریق پورت GPIP و ترسیم گراف، تست Return.Loss و ارسال دیتا از طریق پورت GPIP و ترسیم گراف، تست آنتن با طول موج‌های بالا و ابعاد بزرگ جهت فرستنده گیرنده‌های رادیو و تلویزیونی، تست آنتن در فرستنده گیرنده‌های بی‌سیم رله‌های ماکروویو و آنتن های موبایل BTS و تست رادارهای زمینی و رادارهای هواپیما و شناور در فرکانس‌های بالا و تست اکتی متر پرنده‌ها از جمله قابلیت‌های این اتاق آنتن باند وسیع می‌باشد.

در راستای اجرای طرح تولید پوشش‌های جاذب راداری و طراحی و ساخت اتاق آنتن باند وسیع به همت گروه صنعتی شیمیایی نگین رنگ پارسا و با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، همایشی در این زمینه در روز سه‌شنبه (امروز) در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

مهندس پیغمبری مدیر عامل گروه صنعتی شیمیایی نگین رنگ پارسا در این همایش با اعلام این که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور منطقه و جزو معدود کشورهای جهان است که فن آوری تولید پوشش جاذب امواج راداری را به صورت بومی در اختیاردارد، اظهار داشت: طی پیگیری‌های مربوط به حوزه پوشش جاذب امواج راداری متوجه شدیم که یکی از مشکلات عمده‌ای که ادامه فعالیت ما را با کندی و محدودیت روبرو می‌کند عدم وجود اتاق آنتن باند وسیع در ابعاد مورد نیاز جهت انجام مراحل تستهای نهایی و اجرایی محصول است.

وی تصریح کرد: از مجموعه دو یا سه اتاق انتن موجود در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با ابعاد محدود پاسخگوی نیازهای علمیاتی ما نخواهد بود، از سوی دیگر فن آوری طراحی اتاق آنتن در اختیار کشورهایی قرار داشت که امکان خرید تجهیزات مورد نیاز مجموعه از آنها بنا به محدودیت شدید اعمال شده علیه توسعه فن آوری در جمهوری اسلامی ایران ناممکن و یا بسیار مشکل بود. از سوی دیگر وجود اتاق آنتن مناسب می‌توانست جوابگوی نیازهای بسیاری از صنایع دیگر ما نیز باشد.



مهندس پیغمبری اضافه کرد: طراحی اتاق آنتن در ابعاد مورد نیاز را در داخل کشور و با استفاده از توان علمی و تخصصی موجود در ایران بر عهده این مجموعه قرار گرفت و پس از مذاکره با دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فاز دشوار و راهبردی طراحی بزرگترین اتاق آنتن باند وسیع کشور که از حیث ابعاد کاربردی در خاورمیانه نیز حائز رتبه مناسبی است آغاز شد و به دنبال تکمیل عملیات طراحی در حال حاضر این مجموعه با ظرفیتی بی نظیر در کشور در استان مرکزی در دست احداث است.

وی تاکید کرد: تکمیل عملیات اجرایی اتاق آنتن ما را قادر خواهد کرد علاوه بر عملیاتی کردن طرح پوششهای جاذب رادارای با سرعت و کیفیت مناسب و پاسخگویی به نیازهای موجود در این زمینه که امکان جایگزینی آنها از منابع خارجی هم وجود نداشت بتوانیم نیازهای علمی و تخصصی و تحقیقاتی نهادها و مجامع علمی و دانشگاهی داخلی و نیازهای منطقه‌ای را در این زمینه پاسخگو باشیم.

یکی از اصلی‌ترین وسیله رصد دشمن در حوزه وسیع استفاده از تابش و بازتابش امواج رادیویی است و پنهان ماندن از دید راداری دشمن یکی از اصلی‌ترین و کارآمدترین فن آوری‌ها در این زمینه است.

استفاده از پوششهای جاذب امواج راداری یکی از مهمترین تکنیکهای به کار گرفته شده بدین منظور است. این فن‌آوری نوین در دهه 1990 میلادی شکل عملیاتی و اجرایی به خود گرفت. در این روش با استفاده همزمان از چند لایه پوشش با سطوح عملکرد متفاوت سعی می‌شود علاوه بر استفاده از روش تغییر شکل ظاهری و کاهش RCS از این طریق میزان بازتابش امواج رادیویی و نیز میزان انعکاس حرارتی در شعاع تعریف شده عملیاتی به حداقل ممکن کاهش یابد.

این تکنولوژی به صورت اجرایی در هواپیماها به کار گرفته شده و عملکرد آن مناسب ارزیابی شده است.




      

کلاهک هایMIRV (تعریف شده برای موشک های بالستیک) به کلاهک هایی گفته می شود که خود شامل چندین کلاهک دیگر می باشند (اغلب هسته ایی) مانند تصویر(1)  که قابلیت سوار شدن بر موشک های بالستیک قاره پیما ( حالات هسته ایی) و سایر موشک های بالستیک از کوتاه برد تا میان برد و یا حتی موشک های بالستیک با قابلیت شلیک از زیر دریایی (SLBM) دارا می باشند

از تاریخ دقیق طراحی  این کلاهک ها اطلاعات دقیقی در دست نیست اما طبق براوردهای انجام گرفته می توان تاریخ طراحی این قبیل کلاهک ها را سال  1962-1960 میلادی در نظر گرفت

از اولین کشوری که در طراحی و استفاده از این کلاهک ها پیش قدم بود است می توان به ایالات متحده اشاره کرد (شایدم طرح المان نازی)

نحوه کار یک  MIRV:

در ابتدا موتور اصلی موشک یا بوستر کلاهک چند گانه یا( BUS ) در مسیر منحنی بالستیکی مورد نظر فرار می دهد (خارج کردن کلاهک از جو زمین) پس از اتمام این کار کلاهک بوسیله موتور کوچکی که در انتهای ان واقع شده با هدایت سیستم هدایت کامپیوتری تعبیه شده در موشک (برای حفظ مسیر بالستیکی موشک) به سمت رسیدن به ارتفاع اوج مانور داده و به طرف ان حرکت می کند .پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر موتورکوچک واقع در کلاهک به دلیل اتمام سوخت( کار این موتور رساندن کلاهک به همبن ارتفاع مورد نظر بود) از کار افتاده و کلاهک دیگر بدون پیشران در حالت سقوط ازاد قرار می گیرید و در این حالت است که سایر کلاهک های فرعی تعبیه شده در موشک ازاد شده و به همراه تله ها و خود پوسته باقی مانه به طرف اهداف حرکت می کنند

تصویر(2) نمایش عمکرد یک کلاهک MIRV را به خوبی نشان می دهد

مراحل پرتاب یک کلاهک MIRV:

1-در ابتدا موشک به وسیله اولین موتور (A) از محل پرتاب موشک یا سیلو جدا می شود 2- بعد از حدود60 ثانیه از زمان پرتاب موشک موتور اول از موشک جدا شده و موتور دوم (B) شروع به کار کرده و گاز های ناشی از سوختن سوخت را از موشک خارج می کند در همین زمان است که سرپوش کلاهک ها (E) نیز از موشک جدا می شود3-   120ثانیه بعد از زمان پرتاب( 60 ثانیه بعد از مرحله1) موتور دوم از موشک جدا شده و موتور سوم موشک(C) شروع به کار می کند و وظیفه خارج کردن کلاهک از جو زمین را انجام می دهد 4- بعد از 180 ثانیه از لحضه پرتاب (60ثانیه بعد از مرحله3) موتور سوم موشک نیز از موشک جدا شده و موتور کوچک تعبیه شده در زیر کلاهک (D) شروع به کار می کند 5- در این لحظه کلاهک بر اثر نیروی القا شده به ان به طرف ارتفاع اوج در حال حرکت است6-در این مرحله موتور اخر هم خاموش شده و کلاهک  در حال عبور از ارتفاع اوج است و پس از این زمان کلاهک های اصلی به همراه تله های پدافندی (D)باز می شوند و اماده ورود به جو زمین می شوند7-در این مرحله کلاهک های جنگی در خط سیری متفاوت با موشک قرار گرفته و وارد جو زمین می شوند8- لحظه برخورد کلاهک های اتمی (فرضی) با اهداف

مزیت های استفاده از کلاهک های MIRV :

1- ایجاد تهدیدی بزرگ تر و جدی تر برای اهداف با شلیک یک موشک
2-کاهش نور ساطع شده از موشک های هسته ایی و همچنین کاهش غلظت مواد رادیواکتیو در صحنه و نیز افزایش برد امان از تششعات
3-کاهش تسلیحات اتمی یک به طور مثال به جای تولید 5 موشک هسته ایی می توان یک موشک با 5 کلاهک فرعی ساخت
4- کاهش شدید خطر منهدم شدن موشک توسط پدافندهای موشکی

در پایان بیان این نکته ضروری است که نحوه ساخت کلاهک های MIRV جز طبقه بندی شده ترین مسایل نظامی در جهان است که با این وجود طبق برخی گفته ها ایران نیز موفق به ساخت این سری از کلاهک ها شده است و کلاهک موشک فجر3 از نوع MIRV است

تصاویری از ازمایش کلاهک های MIRVs:

و نمایی از کلاهک ها:





      

الدیار: تل‌آویو برای جنگ با لبنان آماده می‌شود

به گزارش فارس، روزنامه "الدیار " لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن حزب الله لبنان از جنوب این کشور و کوچ دادن اجباری 700 هزار شیعه از این منطقه در حال برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن برای به راه انداختن جنگی دیگر است.

الدیار نوشت که رژیم صهیونیستی در حال تقویت پنج گروه و نهادهای نظامی خود که در سراسر مرزهای لبنان آن را مستقر کرده، است و عملیات‌ اطلاعاتی خود را نیز در این مناطق افزایش داده است.

این منابع دیپلماتیک فاش کردند که اسرائیل نقشه‌هایی را برای حمله به لبنان کشیده است، حمله گسترده‌ مورد نظر همانند چیزی است که در سال 1982 اتفاق افتاد و هدف از آن اخراج حزب‌الله از جنوب لبنان و کوچ اجباری 700 هزار شیعه از این منطقه است.

این منابع دیپلماتیک اروپایی اشاره کردند که اسرائیل می‌خواهد در جنگی که پیش‌بینی می‌کند بین 2 تا 3 ماه به طول انجامد، زیربناها، مراکز ارتش و انبارهای سلاح حزب‌الله را مورد هدف قرار دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود از وجود زمزمه‌هایی درباره جنگ جدید علیه لبنان خبر داده و گفت: هم‌اکنون سخنانی درباره جنگ جدیدی علیه لبنان می‌شنویم. تهدیدات اسرائیل روز به روز افزایش می‌یابد. اسرائیلی‌ها در جنگ 2006 تجربه‌هایی را کسب کرده و از آن زمان تاکنون شب و روز مشغول برطرف کردن نقاط ضعف خود هستند و برنامه‌های جدیدی را می‌ریزند.

وی ادامه داد: آنها از جنگ جدیدی علیه مقاومت سخن می‌گویند که در آن تمامی لبنان هدف قرار می‌گیرد تا بر همه چیز این ملت و خاک آن سیطره یابند، آنها همچنین می‌خواهند با این جنگ فلسطینی‌های باقیمانده در سرزمین‌های اشغالی را به مهاجرت اجباری از خاک و سرزمین خود وادارند.
نصرالله با تاکید بر اینکه "در این جنگ هدف تنها یک حزب به نام حزب‌الله نیست؛ بلکه مقاومت هدف قرار گرفته شده "، تاکید کرد تنها گزینه ملت ما در برابر این توطئه‌های اسرائیل پایبندی به مقاومت است.




      

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال ناآرامی‌های به وجود آمده از سوی گروه پژاک در مناطق مرزی شمال‌ غرب کشور برای هموطنان عزیزمان، نیروهای سپاه عاشورا به ویژه تیپ امام زمان (عج) در 12 هزار کیلومتر از مناطق مرزی این منطقه حضور یافت.
وی اضافه کرد: گروه پژاک که در شهرها و روستاهای سلماس، خوی، چالدران و ماکو برای مردم این مناطق مزاحمت و ناامنی ایجاده کرده بود با حضور نیروهای سپاه عاشورا و انجام عملیات‌های مختلف به مقررهای این گروه توانست حضور ثابت گروه پژاک در این مناطق را کاملاً از بین ببرد.
فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با اشاره به رسالت مبارزه با اشرار برای تامین امنیت کشور اظهار داشت: این تلاش‌ها منجر به آن شد که امنتی قابل قبول به این مناطق بازگردد.
پورجمشیدیان تصریح کرد: در یک سال گذشته 50 نفر از عوامل اصلی گروه پژاک کشته و تعداد زیادی نیز دستگیر شده‌اند.
فرمانده سپاه عاشورا در ادامه تاکید کرد: رزمندگان سپاه عاشورا در ماموریت‌های مناطق مرزی و شمال غرب، حضور چشمگیر و درخشان داشته‌اند و امنیت و آسایش امروز مردم ساکن مناطق مرزی مرهون جانفشانی، فداکاری و شجاعت این جوانان عاشق و ولایتمدار است.
وی یادآور شد: در این مدت تعدادی از نیروهای سپاه عاشورا و پیش‌مرگان کرد نیز به شهادت رسیدند.





      

دو چرخ یک هواپیمای باری ارتش امریکا در آسمان این کشور از بدنه هواپیما جدا شد و به داخل جنگل های ماساچوست افتاد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛
در این حادثه که در غرب ایالت ماساچوست آمریکا رخ داد ، در زمان پرواز دو چرخ یک هواپیمای باری "سی فایو گَلِکسی "در اسمان از بدنه هواپیما جدا شد و به داخل جنگلی در نزدیک یک منطقه مسکونی افتاد.هیچ فردی در این حادثه در روی زمین زخمی نشد.خلبان هواپیما هم موفق شد هواپیما را بدون بروز مشکل خاصی سالم روی زمین بنشاند.

ارتش امریکا درحال بررسی این حادثه است. هواپیمای "سی فایو گلکسی "یکی از بزرگترین هواپیماهای نظامی در دنیا است که بیست و هشت چرخ دارد .
از این نوع هواپیما ها برای انتقال نیروها و ادوات و تجهیزات سنگین استفاده می شود.




      

   سپر موشکی آمریکا ادعاست / اسرائیل در تیر رس موشکی ایران است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اسرائیل توان مقابله با حملات موشکی فراوان جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: سپر موشکی اسرائیل و آمریکا بیشتر ادعاست تا واقعیت.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر شنبه در حاشیه نشست خود با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار، اظهار داشت: در مجموع ارزیابی ما این است که زمان تهدید نظامی علیه ایران گذشته است و با توجه به اقتدار ایران در زمینه های تجهیزاتی، نرم افزاری و نفوذجمهوری اسلامی ایران در بین مردم مسلمان منطقه، دشمنان از این راهبرد به جایی نخواهند رسید.
وی تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از بیان تهدیدات علیه ما استفاده می کنند و امید دارند که بیان این تهدیدات جمهوری اسلامی ایران را به عقب نشینی وادارد و با نوعی در حال تلاش و زمینه سازی برای مقابله با فناوری صلح آمیز هسته ای هستند و برای این کار در حال زمینه چینی و تهمت زدن به ایرانند.
سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه دشمن سال هاست در تهدیدات خود علیه ایران مرتکب اشتباه می شود و در حال حاضر هم این اشتباهات را مرتکب می شوند. اینکه آنها تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران عملی خواهند کرد یا خیر سئوالی است که پاسخ دادن به آن ساده نیست.
وی با بیان اینکه دشمن به قدرت مقابله با تهدید جمهوری اسلامی ایران واقف است و نسبت به پشتیبانی مردمی و قدرت بازدارنده ما آگاهی دارد، افزود: با همه اینها ما مسئول حماقت دشمن نیستیم وحماقت آنها نیز قابل پیش بینی نیست. ممکن است آنها در صورتی که از اقتدار ایران احساس خطر کنند هر حماقتی را مرتکب شوند ما هم به عنوان نیروهای مسلح همواره آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن را داریم.
فرمانده کل سپاه یکی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن قدرت موشکی نیروهای مسلح و به خصوص سپاه پاسداران خواند وتصریح کرد: آنها می دانند در صورتی که هر گونه حماقتی را مرتکب شوند تمام خاک اسرائیل زیر پوشش موشکی ماست.
وی با تاکید بر اینکه دقت موشک های ایرانی برای مورد هدف قرار دادن اهداف خود بسیار بالا است، یادآوری کرد که دشمن از این توان جمهوری اسلامی ایران به خوبی آگاهی دارد و هنوز نتوانسته است که موشکی آزمایش کند که بتواند با موشک های ایرانی مقابله کند. به طور کلی آزمایش های سپر موشکی اسرائیل و آمریکا بیشتر ادعاست تا واقعیت.
سرلشکر جعفری گفت: ممکن است اسرائیلی ها بتوانند با چند موشک ایرانی مقابله کنند اما قطعاً توان مقابله با حملات موشکی فراوان را ندارند و نمی توانند از آن جلوگیری کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد : اسرائیل و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران تنها در صورتی علیه ما دست به حماقت خواهند زد که وحدت ملی ما را زیر سئوال ببینند و فکر کنند که حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است اما خوشبختانه حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران را همه دنیا در انتخابات ریاست جمهوری دهم دیدند.





      

چهارصدمین جنگنده F/A-18E/F Super Hornet  تحویل نیروی دریائی آمریکا شد

کمپانی بوئینگ اعلام کرد که  چهارصدمین جنگنده F/A-18E/F Super Hornet  را به نیروی دریائی آمریکا در ماه June تحویل داده است. نمونه اوریجینال جنگنده ضربتی Super Hornet قابلیتهای ابتدائی عملیاتی را در نیروی دریائی در September 2001 بدست آورد. سوپر هورنت پیشرفته  Block II, مجهز به رادار  آرایه فازی فعال ریتون APG-79 مرحله تولید آن از سال 2005 تا کنون ادامه دارد. بنا به گفته مقامات ارشد بوئینگ - جنگنده سوپر هورنت از اولین فروند تا 400 امین نمونه تحویلی ان سر موعد و بدون افزایش بودجه تحویل گردیده است.


 

جنگنده Block II F/A-18E/F Super Hornet  قادر است تا کلیه نیازهای عملیاتی نیروی دریائی آمریکا در جنگهای قرن 21 را به اجرا در آورد از جمله : برتری هوائی- بمباران در شب و روز با مهمات دقیق هدایت شونده- اسکورت- پشتیبانی نزدیک هوائی- از کار اندازی سیستمهای دفاع ضد هوائی دشمن- عملیات دریائی- شناسائی- کنترل هوائی و تانکر.


 

تیم صنعتی Hornet شامل: بوئینگ- نورثروپ گرومن- GE Aircraft Engines  و ریتون میباشد. بوئینگ اولین F/A-18F  را به استرالیا (اولین مشتری بین المللی سوپر هورنت) هفته آینده تحویل خواهد داد.




      

روسیه احتمال خرابکاری در تولید "بولاوا" را بررسی می کند

یک مقام آگاه در نیروهای امنیتی روسیه روز جمعه به «ریا نووستی» اطلاع داد که نیروهای امنیتی فدراسیون روسیه در روند بررسی روشن شدن دلایل آخرین پرتاب ناموفق موشک بالستیکی "بولاوا" مورخ 15 جولای خواهند پیوست و گزینه احتمال خرابکاری در تولید و یا مونتاژ موشک در کارخانه را بررسی خواهند کرد.
دیروز یکی دیگر از پرتاب های موشک قاره پیمای بالستیکی دریایی "بولاوا"، مهمترین سلاح نسل جدید زیر دریایی های اتمی نیروی دریایی روسیه ناموفق انجام شد.
این مقام امنیتی گفت: به خاطر عدم کنترل کیفی از سوی کارخانه تولید کننده و یا هنگام مونتاژ آن، یک قطعه معیوب می تواند وارد موشک شود. اما با توجه به اهمیت دولتی بکار گیری موشک های جدید برای نیروهای استراتژیکی دریایی روسیه، هر دو مورد می تواند بعنوان یک خرابکاری بشمار رود.
در همین حال وی احتمال داد که در اثر سهل انگاری نابخشودنی، قطعات و یا تجهیزاتی ممکن است که به چرخه تولید موشک وارد شوند که این مسئله نیز می تواند بعنوان خرابکاری محسوب شود.





      

یک فروند هواپیمای نیروی هوایی امریکا بامداد روز شنبه در شرق افغانستان سقوط کرد.
هواپیمای اف پانزده ایی نیروی هوایی امریکا که در عملیات نیروهای خارجی تحت فرماندهی امریکا در افغانستان شرکت کرده بود ساعت سه و پانزده دقیقه بامداد امروز به وقت محلی در شرق این کشور سقوط کرد.
نیروی هوایی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد این هواپیما دو سرنشین داشت.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل ، در این بیانیه همچنین امده است تیراندازی علت سقوط این هواپیما نبوده است.




      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی