الدیار: تل‌آویو برای جنگ با لبنان آماده می‌شود

به گزارش فارس، روزنامه "الدیار " لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن حزب الله لبنان از جنوب این کشور و کوچ دادن اجباری 700 هزار شیعه از این منطقه در حال برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن برای به راه انداختن جنگی دیگر است.

الدیار نوشت که رژیم صهیونیستی در حال تقویت پنج گروه و نهادهای نظامی خود که در سراسر مرزهای لبنان آن را مستقر کرده، است و عملیات‌ اطلاعاتی خود را نیز در این مناطق افزایش داده است.

این منابع دیپلماتیک فاش کردند که اسرائیل نقشه‌هایی را برای حمله به لبنان کشیده است، حمله گسترده‌ مورد نظر همانند چیزی است که در سال 1982 اتفاق افتاد و هدف از آن اخراج حزب‌الله از جنوب لبنان و کوچ اجباری 700 هزار شیعه از این منطقه است.

این منابع دیپلماتیک اروپایی اشاره کردند که اسرائیل می‌خواهد در جنگی که پیش‌بینی می‌کند بین 2 تا 3 ماه به طول انجامد، زیربناها، مراکز ارتش و انبارهای سلاح حزب‌الله را مورد هدف قرار دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود از وجود زمزمه‌هایی درباره جنگ جدید علیه لبنان خبر داده و گفت: هم‌اکنون سخنانی درباره جنگ جدیدی علیه لبنان می‌شنویم. تهدیدات اسرائیل روز به روز افزایش می‌یابد. اسرائیلی‌ها در جنگ 2006 تجربه‌هایی را کسب کرده و از آن زمان تاکنون شب و روز مشغول برطرف کردن نقاط ضعف خود هستند و برنامه‌های جدیدی را می‌ریزند.

وی ادامه داد: آنها از جنگ جدیدی علیه مقاومت سخن می‌گویند که در آن تمامی لبنان هدف قرار می‌گیرد تا بر همه چیز این ملت و خاک آن سیطره یابند، آنها همچنین می‌خواهند با این جنگ فلسطینی‌های باقیمانده در سرزمین‌های اشغالی را به مهاجرت اجباری از خاک و سرزمین خود وادارند.
نصرالله با تاکید بر اینکه "در این جنگ هدف تنها یک حزب به نام حزب‌الله نیست؛ بلکه مقاومت هدف قرار گرفته شده "، تاکید کرد تنها گزینه ملت ما در برابر این توطئه‌های اسرائیل پایبندی به مقاومت است.