سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار که معاونان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز وی را همراهی می کردند، از غرفه های مربوط به سازمان صنایع هوایی، هوافضا، صنایع دفاع، الکترونیک، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان صنایع دریایی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، سازمان جغرافیایی، مرکز پاکسازی میادین مین کشور، صنایع باتری سازی، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان اتکا بازدید کرد.

** هوا فضا

موشک های زمین به هوای صیاد، موشک ضدتانک صاعقه ، موشک ضدزره دو مرحله توفان و موشک ضد تانک رعد از جمله محصولاتی است که در غرفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شده است.

** صنایع هوایی

در بخش صنایع هوایی هواپیمای کامپوزیتی دو یا چهار نفره، تجهیزات جانبی ساخت انواع بالگرد و هواپیما و تجهیزات ساخت هواپیمای ایران 140 نیز در این غرفه مودر بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفت.

** صنایع دریایی

در این بخش شناور (ناوچه موج 2)، قایق نجات و لندگراس 1200 تنی از دیگر دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

** صنایع دفاعی

در بخش صنایع دفاعی تانک نفربر، جلیقه ضدگلوله، لباس های ضدمواد شیمیایی و رادیواکتیوی، انواع مواد انفجاری برای مهمات سازی، مهمات سبک، انواع راکت اندازها، انواع توپ، خمپاره اندازها و سلاح ها از جمله سلاح ملی خیبر، پوتین و لباس ضد مین، تانک براع رعد و ذوالفقار و برجا نتقال نیروی تک مدار و دو مدار از دیگر دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

** صنایع الکترونیک

در این بخش نیز دستاوردهای ساخت انواع آشکارسازها، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، سامانه های هوشمند، سامانه های فوتونیک، مخابراتی و الکترونیکی، مدارهای مجتمع، تجهیزات ارتباطی تاکتیکی، انواع کارت تلفن اعتباری به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این غرفه کالای کنترل انفجار سوخت و سامانه کاهش آلودگی صوتی از پروژه های موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و روکش های پلیمری با دوام زیاد پوشش آبگریز سطح شیشه، بی سیم زیر آب، سیستم تصویربرداری زیر آب، سیستم ناوبری شناورهای سطحی و زیر سطحی، ارائه شده است که برخی از آنان با همکاری دانشگاه صنعتی مالک اشتر اجرا شده است.

** سازمان جغرافیایی

این سازمان نیز انواع اطلس ها از جمله اطلس جدید شیعه، قاره ها، فرهنگ جغرافیایی، مرزهای ایران، تاریخ اسلام، جزایر خلیج فارس، خطوط مرزی، رژیم حقوقی دریای خزر و اطلس قومیت را ارائه کرده است.

محصول جدید سازمان جغرافیایی در بخش آمایش سرزمین، پروژه ای است که حرکت تمامی ماهواره ها را در جو نشان می دهد.

همچنین در این غرفه انواع باطری های خودرویی، زرهی، لوکوموتیو، زیردریایی و باتری های تجهیزات نظامی ساخت صنایع باتری سازی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش





      

روسیه هواپیماهای جنگی سوخو و میگ را پیشرفته تر می کند


معاون مدیر کل شرکت هوا و فضای روسیه اعلام کرد نسل جدید هواپیماهای سوخوی و میگ باید مکمل هم باشند.

میخائیل پوگوسیان معاون مدیر کل شرکت هوا و فضای روسیه در حاشیه نمایشگاه هوا و فضای امسال هند(Aero India 2009)
در بنگلور گفت
باید کاری کنیم که میگ های بیست و نه ، سوخوی بیست و هفت و سوخوی سی مکمل هم باشند تا از این طریق، مشتریان خانواده ای از هواپیما ها را انتخاب کنند که بیشتر به کار شان می اید.

وی افزود در حال حاضر جنگنده های چند منظوره در بازار جهانی مشتری زیادی ندارند.

روسیه در نظر دارد 320 بالگرد به هند بفروشد


روسیه در نظر دارد در همه مناقصه های فروش سیصد و بیست بالگرد به هند شرکت کند و امیدوار است همکاریش را با هند در این زمینه افزایش دهد.
ایگور پچنیتچنی Igor Pchenitchny معاون شرکت بالگرد سازی "وی آر" روسیه اعلام کرد ما در همه مناقصاتی که برای فروش سیصد و بیست فروند بالگرد به روسیه در هند برگزار می شود شرکت خواهیم کرد. وی افزود ما چند نمونه از بالگردهای جنگی و پیشرفته خود را در وزارت دفاع هند به نمایش گذاشته ایم.
پچنیتچنی خاطر نشان کرد ما به همراه سازمان صادرات تسلیحات روسیه به طور مشترک در مناقصه فروش بالگرد به هند شرکت خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد که ما بالگردهایی از نوع کا226 تی و بالگردهای جنگنده ای از نوع ام ای 28 ان در هند به نمایش گذاشته ایم.
این مسئول روسی افزود این نوع بالگردهای روسیه با رقیبان خارجی خود برابری می کنند.

 





      

تمام سامانه‌های دفاع هوایی کشور تحت کنترل پدافند هوایی درمی‌آید

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمد میقانی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء صبح امروز در نشست خبری که به منظور اعلام تفکیک و استدلال پدافند هوایی از بخش پروازی نیروی هوایی ارتش برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، حضور مردم در این راهپیمایی را نمایش قدرت ایران و تضعیف روحیه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.
میقانی ضمن بیان خاطراتی از عملیات والفجر 8 و مورد اصابت قرار دادن ده‌ها فروند جنگنده دشمن، این عملیات و این تعداد هواپیمای مورد اصابت قرار گرفته را یک رکورد تاریخی در جنگ‌های امروزی جهان دانست.
وی در خصوص طرح تفکیک پدافند هوایی از بخش پروازی نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: این طرح در تاریخ 11 شهریور امسال توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که هم اکنون در حال تفکیک این دو بخش هستیم که بنابر آن، ارتش جمهوری اسلامی به 4 نیروی مستقل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی تقسیم خواهد شد که هدف از ایجاد نیروی مستقل پدافند هوایی، ارتقای توان رزم و توسعه توان رزمی پدافند هوایی است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء توان رزم پدافند هوایی در سی سال گذشته را بی‌سابقه دانست و گفت:‌ کارهای زیادی در این راستا در پدافند هوایی چه در زمینه کیفیت و چه کمیت در خصوص تعداد رادارها و آتشبارها در نظر داریم و امروز تعداد آتش‌بارهای پدافند هوایی به دوبرابر افزایش یافته است.
میقانی با اشاره به کارهای صورت گرفته در خصوص اورهال، بازسازی و بهینه‌سازی سیستم‌ها، به موضوع تامین قطعات اشاره کرد و گفت: در این خصوص با ایجاد نهضت قطعه‌سازی به خصوص در زمینه ساخت قطعات گلوگاهی و مهم، اقدامات مناسبی انجام داده‌ایم؛ چرا که این امر از تدابیر فرمانده معظم کل قوا است که تاکید دارند نباید قطعات مختلف و به خصوص قطعات مهم از خارج وارد شود.
وی افزود: در 2 سال گذشته هیچ گونه قطعه‌ای را در این رابطه از خارج وارد نکرده‌ایم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: در زمینه بهینه‌سازی سیستم‌های راداری به همت متخصصان داخلی اقدامات موثری انجام داده‌ایم که از جمله آن ساخت رادار ملی در گذشته بود که به عنوان چشم بینای ایران اسلامی عمل می‌کند و امروز انواع رادارها و حتی رادار ملی به سیستم‌های مدرن تجهیز شده‌اند.
میقانی با بیان اینکه سیستم‌های موشکی هاگ نیز نسبت به 2 سال اخیر قابل مقایسه نیستند، گفت:‌ امسال نوآوری‌های خوبی در زمینه آتش‌بارها، تجهیزات پدافندی و نوسازی تجهیزات داشته‌ایم؛ که از جمله آن می‌توان به بهینه‌سازی سیستم‌های جنگ الکترونیک، ‌توانمندی‌های ارتباط، پدافند غیرعامل و نیز سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با مثبت ارزیابی کردن وضعیت دفاعی کشور اظهار داشت:‌ اولین رزمایش گسترده را در این زمینه در شهریور ماه گذشته انجام دادیم که این رزمایش تحت عنوان مدافعان آسمان ولایت برگزار شد و تمام یگان‌های پدافندی کشور در آن حضور موثر داشتند.
میقانی ماموریت پدافند هوایی را دفاع از آسمان کل کشور عنوان کرد و با اشاره به پیشرفت‌ کشورهای مختلف در زمینه هوایی و با اشاره به دکترین جنگ نامتقارن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای مقابله با این تجهیزات پیشرفته دشمنان، باید پدافند هوایی مجهز و مدرنی داشته باشیم که این امر در دستور کار ما قرار دارد.
میقانی با تاکید بر اینکه پدافند هوایی مسئول اول و آخر دفاع از آسمان کشور است، تفکیک بخش پدافند از پروازی و تجدید ساختار در این دو بخش که سال آینده کامل می‌شود را یکی از دستاوردهای مهم در این رابطه دانست.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه امروز توانایی ساخت انواع رادارها با بردهای مختلف را داریم، تصریح کرد: برخی از این رادارها هم‌‌اکنون در حال ساخت است و در زمینه آتش‌بارها نیز به همین صورت عمل می‌کنیم.
میقانی افزود: اولین سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی در نیروی هوایی ارتش ساخته شد و امروز نیز این سیستم‌ها با تکیه بر فنآوری مدرن در حال ساخت است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: تمام تجهیزات و نیروهای پدافندی و جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی در نیروهای مسلح تحت فرماندهی و تابعیت قرارگاه پدافند هوایی قرار می‌گیرد و شبکه کنترل و هدایت و تمام پدافندهای کشور تحت فرماندهی عملیات این قرارگاه را خواهد گرفت.
میقانی با اشاره به فرونشاندن دو هواپیمای متجاوز خارجی درماه‌های گذشته این امر رانشان دهنده هوشیاری و تیزبینی نیروی هوایی و پدافند عنوان کرد و گفت: دو سه مورد دیگر نیز وجود داشت که دلیلی برای مطرح شدن آن نمی‌بینیم که برخی از آنها با رسیدن به مرز ایران و به دلیل دستوری که به آنها داده‌ایم از مسیر خود برگشتند اما برخی نیز وارد فضای جمهوری اسلامی شدند که با ره‌گیری جنگنده‌های نیروی هوایی مجبور به فرود در یکی از پایگاه‌های مورد نظر شده و پس از بررسی مسائل وتحقیقات به راه خود ادامه دادند.
وی این اقدامات را نتیجه کشف رادارها و هدایت شبکه توسط هواپیماهای طرح پدافندی عنوان کرد.
میقانی تاکید کرد: همه سامانه‌های متعلق به پدافند هوایی نیروهای مسلح کشور از جمله رادارها، دستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، آتش‌بارهای موشکی با بردهای بلند، متوسط و کوتاه وسامانه‌های پدافندی به طور کامل تحت فرماندهی و کنترل پدافند هوایی قرار خواهد گرفت.





      

تهران درصدد تحکیم همکاری های فنی-نظامی با روسیه است
"مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آستانه سفر خود به مسکو اظهار داشت که ایران درصدد تحکیم همکاری های فنی و نظامی با روسیه است.
دیدار وزیر دفاع ایران از مسکو که به دعوت "آناتولی سردوکوف" وزیر دفاع فدراسیون روسیه انجام می گیرد، روز دوشنبه آغاز می شود.
به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری چینی شینهوا، نجار در مسکو پیرامون همکاری های فنی و نظامی و تحقق توافقاتی که از پیش حاصل شده بودند گفتگو می کند.
به احتمال زیاد این دیدار مورد توجه بسیاری از سوی غرب خواهد بود. بر اساس قراردادی که اواخر سال 2005 امضا شده بود، روسیه 29 پدافند موشکی "تور-ام1" به ایران عرضه کرده بود. در ماه دسامبر 2008 رسانه های ایرانی اطلاع دادند که تهران می تواند مجموعه ای اس-300 را نیز از روسیه خریداری کند. این اخبار سبب نگرانی آمریکا و اسرائیل شد، هرچند که سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه در آن زمان خبر عرضه اس-300 به ایران را رد کرد.






      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی