وزیر دفاع آمریکا از دو کارخانه تولید هواپیماهای نظامی در ایالت تگزاس بازدید کرد.
به گزارش تلویزیون وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، رابرت گیتس در بازدید از کارخانه تولید هواپیماهای جنگنده اف - سی و پنج در ایالت تگزاس آمریکا، این هواپیماها را "قلب آینده هواپیماهای جنگی" توصیف کرد.
گیتس در بازدید از کارخانه لاکهید مارتین* از نزدیک در جریان تولید هواپیمای جنگنده اف - سی و پنج قرار گرفت.
گیتس بعد از بازدید از این کارخانه گفت: جنگنده اف - سی و پنج فراتر از توانایی های رزمی که ارائه می دهد باعث صرفه جویی در بودجه وزارت دفاع امریکا می شود.
سه مدل از این جنگنده در بسیاری از قطعات مشترک هستند. این جنگنده ها جایگزین سه مدل از هواپیماهای موجود در وزارت دفاع امریکا خواهند شد. هرچند عده ای پیشنهاد کرده بودند اف - سی و پنج موتور جایگزین داشته باشد اما هم رئیس جمهور امریکا و هم وزیر دفاع این کشور می گویند ضرورتی برای انجام دادن این کار نیست.
گیتس می گوید: صرفه جویی در برنامه تولید هواپیمای اف- سی و پنج اهمیت زیادی دارد.
وی همچنین از کارخانه تولید هواپیمای اِم سی -دوازده هم دیدن کرد.هواپیمایی که توانایی های تجسسی ،شناسایی و اطلاعاتی دارد .چندین فروند از این هواپیماها ماموریتهای رزمی در عراق داشتند . قرار است این هواپیماها به افغانستان فرستاده شوند.
رابرت گیتس در توصیف هواپیماهای اِم سی -دوازده گفت "این هواپیماها چشم نظامیان ما دراسمان هستند و کمک می کنند تا ما دشمنان خود را قبل از انکه انها به ما حمله کنند شناسایی و نابود کنیم.حفظ کردن جان نظامیان امریکایی و جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان بی گناه از توانایی هایی است که این هواپیماها در اختیار ما می گذارند".