هواپیمای شناسایی آمریکا با اخطار قاطع پدافند هوایی ارتش منطقه را ترک کرد

خبرگزاری فارس: هواپیمای شناسایی آمریکا که قصد نزدیکی به منطقه رزمایش دریایی ارتش را داشت با اخطار به موقع پدافند دریایی منطقه را ترک کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش دقایقی پیش در حاشیه شلیک دو فروند موشک دوربرد ساحل به دریا در منطقه عمومی رزمایش ولایت 89 با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا قصد نزدیکی به منطقه ما را داشت که با اخطار به موقع پدافند هوایی ارتش بلافاصله منطقه را ترک کرد.
با حضور فرمانده کل ارتش صورت گرفت
شلیک موفق دو فروند موشک پیشرفته نور در سواحل دریای عمان
خبرگزاری فارس: دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور با حضور فرمانده کل ارتش در سواحل آب‌های دریای عمان شلیک شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89، دقایقی پیش دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور از سواحل دریای عمان شلیک و به هدف اصابت کرد.
سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح شاهد پرتاب این دو موشک دوربرد ساحل به دریا بودند.
سرلشکر صالحی در جمع خبرنگاران:
ناوهای آمریکایی بیش از 300 کیلومتر از منطقه رزمایش ارتش عقب‌نشینی کردند
خبرگزاری فارس: فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در حفاظت از منافع کشور جدی هستند، گفت: پیام برگزاری رزمایش دریایی ارتش را می‌توان از فاصله گرفتن ناوهای جنگی بیگانه از منطقه رزمایش درک کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از شلیک موفقیت‌آمیزدو فروند موشک ساحل به دریای نور در منطقه عمومی رزمایش و سواحل آب‌های دریای عمان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن این دو شلیک خاطرنشان کرد: یکی از این موشک‌ها از دیگری پیشرفته‌تر بود چرا که برای شلیک نیاز به سامانه واسطه نداشت.
وی خود اتکا بودن موشک در سیستم‌های پردازشی برای شلیک را مهم عنوان کرد و گفت‌: این رزمایش‌ها فرصت مناسبی برای آزمایش و نشان دادن دستاوردهای نظامی کشورمان است.
صالحی در خصوص پیام این رزمایش برای کشورهای فرامنطقه‌ای با بیان این مطلب که این کشورها خودشان پیام رزمایش را درک خواهند کرد، افزود: این پیام را می‌توان از فاصله گرفتن ناوهای فرامنطقه‌ای از منطقه ما بهتر دریافت کرد.
فرمانده کل ارتش افزود: این فاصله‌ گرفتن‌های 300 یا 400 کیلومتری این ناوها، خود دارای پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع خود بسیار جدی است.
سرلشکر صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت آمریکایی‌ها اعلام کردند رزمایش دریایی ارتش ایران قدرت آنها را در عرصه دریا به چالش می‌کشد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تعارف کردند چرا که ما در تمامی صحنه‌های بین‌المللی سیاسی، نظامی و علمی‌ آنها را به چالش می‌کشیم و امروز شما تنها شاهد به چالش کشیدن آنها در دریا بودید.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش همزمان با این رزمایش در آب‌های شمال اقیانوس هند و خلیج عدن مشغول حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته یک فروند ناو تجاری غیر ایرانی در سواحل دور ما دچار آتش‌سوزی شد که توسط بالگردهای ارتش نجات پیدا کرد و مجروحان آن به بندرعباس منتقل شدند.
سرلشکر صالحی همچنین از اخطار به موقع و قاطع پدافند هوایی ارتش به یک هواپیمای شناسایی آمریکا که قصد نزدیکی به منطقه را داشت خبر داد و گفت: ‌با این اقدام به موقع پدافند هوایی، این هواپیمای آمریکایی منطقه را ترک کرد.
وی افزود: دیگر آن دوران به پایان رسیده است که آمریکا با یک ناو جنگی خود حکومت کشوری را عوض کند.

ساعت 18 دیروز در حین برگزاری رزمایش در دریای عمان، کشتی کانتینربر لیبریایی که از اقیانوس هند عازم امارات بود در 20 مایلی رزمایش دچار سانحه شد که به محض اعلام این خبر از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی به نیروی دریایی ارتش و با توجه به اینکه دریادلان نیروی دریایی ارتش در حال رزمایش بودند، با اعزام یک بالگرد بر فراز آب های دریای عمان و فرود روی این کشتی، به سرنشینان آن امداد رساندند.

پس از ورود نیروهای ارتش به داخل کشتی 4 نفر از کسانی که درون کشتی دچار سانحه شده بودند نجات یافتند و با بالگرد به بندرعباس برای درمان اعزام شدند.

این اقدام جمهوری اسلامی ایران این پیام را به جهانیان و کشورهای منطقه دارد که اگرچه نیروهای ارتش در حال برگزاری رزمایش بودند ولی به همنوعان خود با هر نژاد و زبانی کمک می کنند
 
 

 

 


موشک دریایی نور از ناوچه البرز با موفقیت شلیک شد
خبرگزاری فارس: موشک سطح به سطح نور ساعتی پیش از ناوچه البرز با موفقیت شلیک شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، شلیک موشک دوربرد سطح به سطح نور بوسیله ناوچه البرز از جمله تمرینهای نظامی بود که امروز با موفقیت انجام شد.
همچنین صبح امروز سه‌شنبه دو فروند موشک پیشرفته ساحل به دریای نور با حضور فرمانده کل ارتش در سواحل آب‌های دریای عمان شلیک شد و به هدف اصابت کرد.
هیئت های نظامی عمان، قطر و عراق به همراه هیئت عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح و سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان، از ناو خارک ناظر این شلیک موفق بودند.
رزمایش ولایت 89 نشان دهنده اقتدار نظام و نیروی دریایی ارتش است
جاسک ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزاری موفقیت آمیز رزمایش ولایت 89، را نشان دهنده اقتدار نظام و نیروی دریایی ارتش دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامی باید هر گونه ماجراجویی را از ذهن خود دور کنند.    

سردار سرتیپ احمد وحیدی در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا،با بیان این که رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 ارتش جمهوری اسلامی بسیار خوب و توام با موفقیت برگزار شده و به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم، افزود: یکی از نقاط قوت این رزمایش، اتکا به سلاح های ساخت داخل است.
وحیدی ادامه داد: در این رزمایش برترین سلاح ها همچون موشک‌های ساحل به دریا، دریا به دریا، هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم‌های مخابراتی، الکترونیکی، اپتیکی، شناورهای ساخت داخل و زیردریایی ها مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج آن به طور کامل رضایت بخش بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در ادامه با اشاره به حضور ناظران خارجی در رزمایش ولایت 89،تصریح کرد: پیام این رزمایش این است که مسایل جاری منطقه مربوط به خود کشورهای آن است و دیگران نباید در امور منطقه دخالت کنند زیرا ایران و دیگر کشورهای همسایه‌ یک مجموعه واحد هستند که روابطی بسیار خوب و صمیمی دارند.
وحیدی همچنین با تاکید بر همکاری‌های بیشتر بین ایران و کشورهای همسایه در آینده نزدیک، اظهار داشت: امیدواریم در آینده رزمایش‌های مشترک بین نیروهای نظامی کشورهای منطقه با ایران برگزار شود.
وزیر دفاع در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 ارتش را به فاصله چند روز از رزمایش پیامبر اعظم 5 سپاه پاسداران،نشان دهنده اقتدار بالای جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نظام اسلامی در دفاع از مرزها، منافع خود در آبهای داخلی، دریای عمان و اقیانوس هند بسیار جدی است.
وحیدی با تبریک به نیروی دریایی ارتش به خاطر برگزاری مطلوب رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89،تاکید کرد: نیروی دریایی بسیار خوب در این رزمایش ظاهر شد به شکلی که حتی پایگاه‌هایی که تازه تاسیس بودند به سرعت برای برگزاری رزمایش دریایی اخیر آماده شدند و این مطلب نشان دهنده قدرت عمل سریع نیروی دریایی ارتش است.
وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری رزمایش ولایت 89 در ادامه رزمایش پیامبر اعظم (ص) نشان دهنده این است که دشمنان باید فکر هرگونه ماجراجویی علیه ایران را از ذهن خود بیرون کنند. رزمایش ولایت 89رزمایش ولایت 89