با حضور امیر سرلشکر صالحی؛
رژه بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان آغاز شد
خبرگزاری فارس: رژه بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در آخرین مرحله از رزمایش ولایت 89 در آب‌های دریای عمان آغاز شد.


به گزراش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، جمعی از ناظران نظامی کشورهای همسایه و دیگر مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران با استقرار بر روی ناو لجستیکی خارک از نزدیک این رژیم بزرگ دریایی را مشاهد می‌کنند.
در این مراسم که با پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است ده‌ها فروند از شناورهای موشک انداز، ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها، ناوگان پشتیبانی، جنگنده‌های شناسایی، بالگردهای هوا نیروز و زیر دریایی سبک و سنگین ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای مراسم رژه می‌پردازند.
هم اکنون ناوشکن جماران به عنوان بزرگترین دستاورد دفاعی کشورمان در سال‌های اخیر به عنوان اولین شناور دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه خود را در مرحله پایانی رزمایش ولایت 89 از مقابل جایگاه آغاز کرده است.
امیر رستم‌آبادی در پایان رزمایش نیروی دریایی ارتش خبر اعلام کرد:
انجام بیش از 150 تمرین و عملیات ویژه در رزمایش دریایی ولایت 89

خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش ولایت 89 از انجام بیش از 150 تمرین و عملیات گسترده در این رزمایش خبر داد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89 در پایان این رزمایش با اشاره به رژه دریایی باشکوه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان که با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد، خاطر نشان کرد: تمامی تجهیزات و یگان‌های دریایی، هوایی و هوانیوز که در این رزمایش شرکت داشته‌اند در مراسم امروز رژه رفتند و جلوه‌های با شکوهی از توان و تجهیزات ارتش را به نمایش گذاشتند.
رستم آبادی با بیان اینکه بیش از 150 تمرین و عملیات گسترده در طول این رزمایش برگزار شد، خاطر نشان کرد: نقطه عطف این رزمایش استفاده از دستاوردهای بود که همگی آنها ساخت داخل و افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از جمله آن می‌توان به ناوشکن جماران، انواع موشک‌ها و زیر دریایی‌ها اشاره کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی و ایجاد امنیت در آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: در طول این رزمایش علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده برنامه‌های دیگری مانند امداد و نجات یک کشتی تجاری غیر ایرانی نیز که دچار سانحه شده بود انجام شد که خارج از برنامه رزمایش بود.
سرلشکر صالحی در جمع خبرنگاران:
تمام شناورهای رزمی نیروی دریایی ارتش به موشک‌های ساخت داخل تجهیز شدند
خبرگزاری فارس: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز شدن تمام شناورهای رزمی نیروی دریایی به موشک‌های ساخت داخل خبر داد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 89 امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من همواره از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه کارکنان مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و هستم، تصریح کرد: این عزیزان همواره در دو جبهه ساخت تجهیزات و دستاوردها و نیز ارتقای توان رزمی تلاش می‌کنند.
سرلشکر صالحی با بیان اینکه امروز به لطف تلاش بی‌وقفه این عزیزان تمام تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور می‌سازیم و می‌توانیم اعلام کنیم که تمامی شناورهای ارتش به موشک‌های ساخت داخل کشور مجهز شده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس بیرون رفته و منافع جمهوری اسلامی را در سواحل دور دست در دریای عمان و خلیج عدن تامین می‌کند، این امر را به واسطه تلاش، کوشش و ایمان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.