مقامات امریکایی روز جمعه از برخورد دو جنگنده متعلق به نیروی هوایی این کشور بر فراز اقیانوس اطلس در سواحل کارولینای جنوبی خبر دادند.
این دو فروند جنگنده امریکا از نوع " اف 16 " ساعت هشت و سی دقیقه به وقت شرق امریکا ( ساعت سه به وقت گرینویچ ) در جریان تمرین های اموزشی شبانه در سواحل کارولینای جنوبی با یکدیگر برخورد کردند که خلبان یکی از ان ها ناپدید شده است.
رابرت ساکستون سخنگوی پایگاه هوایی شاو در کارولینای جنوبی به خبرنگاران گفت ، هر دو هواپیما متعلق به این پایگاه بودند و هر یک از ان ها تنها یک سرنشین داشتند.
ساکستون افزود ، نیروهای گارد ساحلی ، دریایی و هوایی امریکا اکنون در جستجوی هواپیمای ناپدید شده و خلبان ان هستند و تاکنون مشخص نیست که ایا وی توانسته است از این حادثه جان سالم به در ببرد یا خیر.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن ، یک گروه پزشکی خلبان دیگر را تحت درمان قرار دادند و تحقیقات به منظور کشف علت این حادثه در جریان است.

عوامل جستجو بیش از 750  مایل مربع را در سواحل  کارولینا جنوبی در  دیای آتلانتیک,در روز جمعه برای یافتن خلبان جنگنده اف-16 ایی که هواپیمایش با  جنگنده دیگری در طی تمرینات آموزشی شب در هوا برخورد کرده بود انجام دادند.
در روز پنجشنبه و در ساعت 8:30 دو هواپیما در 40 مایلی ساحل folly که در نزدیکی چارلستون است, به همدیگر برخورد کردند.
براد فالن (از عوامل پایگاه) گفته که هر دو جت تک سرنشین و متعلق به همین پایگاه هوایی یعنی پایگاه هوایی  shaw بودنده اند.
خلبان یکی از جنگنده ها را  کاپیتان لی براینت بر عهده داشته است که به سلامت در پایگاه هوایی چارلستون به زمین نشسته است.
براد فالن گفت که براینت در پایگاه معاینه شده و مشکلی ندارد و آسیب ندیده  و مرخص شده است!
فالن گفت عوامل جستجو هنوز خلبان جت دیگر که کاپیتان نیکولاس جگلیـــو نام دارد پیدا نکرده اند.
گارد ساحلی اعلام کرده که در زمان سقوط هوا ابری و بارانی بوده و آب دریا ظاهرا 3 فوت بالا امده است.
در حالی که باران در روز جمعه بشدت می بارید گارد ساحلی با یک هلیکوپتر و یک هواپیما ی c-130  و 2 قایق کوچک جستجو میکردند.
ناوبان دوم بابی نش افسر گارد ساحلی گفته است: که این کار آسانی نیست اما ما هنوز میتوانیم پرواز کنیم و به وظیفه مان عمل کنیم.
از سن خلبانان و زادگاه آنها اطلاعات فوری در دسترس نیست.
فالن گفته است که نمیداند هواپیمای براینت چقدر آسیب دیده  است.اما بازرسی ها در حال انجام است.
در اوایل این هفته پایگاه هوایی شاو اعلاک کرده بود که خلبانان که تمایل دارند می تواند تمرینات شب را با اجازه خلبانان و داشتن تجهیزات دید در شب که تمرینات تاکتیکی حساس, مانند به زمان نبرد است, انجام بدهند.