سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو در زمینه خرید هواپیماهای بدون سرنشین از تل‌آویو به توافق رسیده است.


 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریا نووستی "، "ولادیمیر پاپوفکین " معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه در امور خلع سلاح روز جمعه به خبرنگاران اطلاع داد که وزارت دفاع روسیه با یکی از شرکت‌های اسرائیلی برای عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه توافق کرده است.
وی گفت: "ما با یکی از شرکت های اسرائیلی برای عرضه چند هواپیمای بدون سرنشین به روسیه قرارداد بسته ایم. "
پاپوفکین تاکید کرد که وی شخصاً به اسرائیل سفر کرده و در آنجا با کار هواپیماهای بدون سرنشین آشنا شده و هدایت آنها را آزمود و پس از آن نیز تصمیم مربوطه اتخاذ شد.




      

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی فارس و ایرنا با اشاره به روز 29 فروردین روز ارتش، با بیان اینکه به دلیل سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، برنامه‌های ارتش را از روز پنجشنبه 20 فروردین آغاز کرده‌ایم، اظهار داشت: از آنجایی که روز ارتش، روز نیروی زمینی نیز هست، طوری برنامه‌ریزی شده تا بتوان از کسانی که در ایام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقشی ایفا کرده‌اند، تقدیر شود.
فرمانده کل ارتش با اشاره به نمایشگاه نیروی زمینی که به مناسبت روز ارتش و به منظور ارائه برخی دستاوردهای جدید و نوین این نیرو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این تجهیزات به دلیل محدودیت زمانی و مکانی تنها گوشه‌‌ای از امکانات و تجهیزات مدرن این نیرو خواهد بود. 
لزوم جلوگیری از برخی اقدامات موازی در نیروهای مسلح

صالحی همچنین در خصوص اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف در نیروهای مسلح خصوصا ارتش جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: از آنجایی که کنترل مصارف عمومی نقش زیادی در ایجاد صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف دارد، باید برنامه‌ای جهت نظم دادن به این مصارف تهیه شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گروهی را مامور تعریف الگویی مشخص برای مصارف عمومی کرده است، تا با ارائه آن، نه مصرف‌کننده کم در مضیغه قرار گیرد و نه مصرف کننده کلان ندادند که به چه گونه‌ای باید عمل کند.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور نیز در اوایل هر سال با تشکیل جلسه‌ای، منشوری را برای مصارف عمومی مانند خدمات و سرویس های داخل پادگان‌ها و مصارف دیگر تهیه می‌کنند، تصریح کرد: اگر جلوی برخی اقدامات موازی که به نوعی در سطح نیروهای مسلح و ارتش انجام می‌گیرد، گرفته شود این کار در اصلاح الگوی مصرف و تحقق صرفه جویی بسیار موثر خواهد بود.

* ساخت بزرگترین ناوشکن و مدرن‌ترین زیردریایی منطقه توسط ارتش

فرمانده کل ارتش با اشاره به موفقیت‌های نیروهای مسلح در سال گذشته اظهار داشت: هر چند جمهوری اسلامی ایران در تحریم قدرت‌های بزرگ قرار دارد اما ما همواره خدا را به خاطر این امر شکر می‌کنیم چرا که تمدید این تحریم‌ها بیشتر ما را به فکر می‌اندازد تا در تولید تجهیزات و صنایع مورد نیاز و در جهت خودکفایی تلاش کنیم.
صالحی اظهار داشت: سال جدید تولید انبوه جنگنده‌هایی را که نمونه های آن سال گذشته ارائه شد و نیز در زمینه ساخت شناورها و زیر سطحی‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار خواهیم داشت تا بتوانیم موفقیت‌هایی مانند پرتاب ماهواره امید داشته باشیم که موجب خشنودی و دلگرمی مردم کشور شود.
وی ادامه داد: ملت ایران خواهند دید که بزرگترین ناو شکن و مدرن‌ترین زیر دریایی‌ها را در سطح منطقه ارایه خواهیم کرد که مجموعه این موفقیت‌ها در طول این سال‌ها توانسته است قدرت باز دارندگی ایران را ارتقاء دهد و به برکت این تلاش‌ها، امروز وضعیت ایران از درجه تهدید به تحبیب رسیده است که این امر، خود نشان دهنده قدرت نظامی نیروهای مسلح ایران است.

* تمام تشکیلات پدافند هوایی کشور تحت تابعیت ارتش قرار می‌گیرد

فرمانده کل ارتش همچنین در خصوص تشکیل قرارگاه مستقل پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) که در اواخر سال گذشته صورت گرفت، اظهار داشت: با تشکیل این قرار گاه مستقل تمامی تشکیلات پدافند هوایی نیروهای مسلح مانند سپاه، ‌ارتش و نیروی انتظامی در تابعیت قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) قرار می گیرد که این قرارگاه نیز تحت تابعیت ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.
صالحی همچنین گفت: ظرفیت‌های مورد نیاز برای تشکیل این قرار گاه مستقل وجود داشت و با ارائه ساختار جدید و تلاش در جهت بهینه‌سازی آن، روز به روز وضعیت بهتر خواهد شد و جذب نیرو نیز مانند بقیه یگان‌ها هر سال انجام می‌شود.





      

توسط ارتش برگزار می شود
شنبه آینده، روز بزرگترین رژه هوایی


به گزارش خبرگزاری مهر، این رژه هوایی بزرگترین نمایش رزمی هوایی تاریخ کشور است و بر اساس این برنامه ریزی دقیق، خلبانان جان بر کف نیروی هوایی، توانایی انواع هواپیماهای شکاری بمب افکن، رهگیر، ترابری، سوخت رسان شامل جنگنده های F14-F7-F5-F4 ، صاعقه، میگ 29، سوخو، سی 130، P3F و هواپیماهای بوئینگ 707 و 747 را به نمایش می گذارند.

امیر سرتیپ دوم خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با اعلام این خبر گفت: این رژه هوایی گسترده و بی نظیر با همکاری تمامی پایگاه های کشور و حضور خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که تمامی دوره های تخصصی خود را در داخل کشور گذرانده اند برگزار می شود.

وی رژه هوایی 29 فروردین در کنار سایر یگان های ارتش را نماد قدرت و توانایی نیروهای مسلح در دفاع از پهنه آب و خاک و حریم مرزهای کشور دانست و افزود: ارتقاء توان رزمی از نظر کمی و کیفی در ایجاد اقتدار و توان بازدارندگی کشور همواره مد نظر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، تا از این توان در جهت ایجاد صلح در منطقه و آرامش برای خود وهمسایگان استفاده نماید.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در پایان سخنان خود با تاکید بر توانمندی نیروی هوایی ارتش افزود: در صورت هر گونه تجاوزی به حریم هوایی کشور جواب دندانشکنی به دشمنان خواهیم داد و آنها را غافلگیر و پشیمان خواهیم کرد.





      
<      1   2      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی