آماده باش نیروی هوایی هند برای ضربه زدن به پاکستان

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا ، شبکه خبری سی.ان.ان روز سه شنبه این خبر را به نقل از "باربارا استار" خبرنگار ویژه خود در وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" مخابره کرد.
بنابراین گزارش، دولت آمریکا اعلام کرده است که خبرهایی مبنی بر آماده باش نیروی هوایی هند پس از حملات ماه گذشته "بمبئی" دریافت داشته است.
یک مقام ارشد "پنتاگون" طی گزارشی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت، اطلاعاتی در دست دارند مبنی بر اینکه نیروی هوایی هند برای انجام ماموریتی علیه مواضع اردوگاه های گروه های تروریستی مستقر در پاکستان در پی حملات ماه نوامبر گذشته در بمبئی، خود را آماده کرده است.
در این رابطه نخست وزیر پاکستان گفته است، چنانچه حمله ای علیه ما صورت گیرد، تمام پاکستان علیه آن یکپارچه خواهد ایستاد.
"یوسف گیلانی" نخست وزیر پاکستان در سخنرانی که روز گذشته (دوشنبه) در مجمع ملی آن کشور داشت، گفت: ما خواهان جنگ نیستیم.
وی افزود، اما چنانچه مورد حمله قرار گیریم، همچون ملتی پرافتخار، یکپارچه در برابر آن خواهیم ایستاد.
سی.ان.ان در این رابطه افزود، سه مقام ارشد پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، هر یک به طور جداگانه، اطلاعاتی را که هند نیروی هوایی خود را برای انجام ماموریتی احتمالی آماده کرده بود، مورد تایید قرار دادند.
یکی از این مقامات به سی.ان.ان گفت، بر اساس برآوردی که به عمل آمده ، این هشدار و آمادگی اولیه که از سوی نیروی هوایی هند صورت گرفت، می توانست آن کشور را در موقعیت حمله به برخی پایگاه ها و اردوگاه های واقع در پاکستان، قرار دهد.
این درحالی است که سی.ان.ان گزارش کرد، مقامات پنتاگون به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره ای نکردند.
در حمله 26 نوامبر در "بمبئی" مرکز اقتصادی هند، شش نقطه حساس از سوی افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت و در جریان آن بیش از 170 نفر کشته شدند.
هند ، پاکستان را در این ماجرا مقصر دانست.
این در حالی است که "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با این شبکه در 18 آذرماه و "گوردون براون" نخست وزیر انگلیس طی دو روز گذشته، "لشکر طیبه" را که مقر آن در پاکستان است، عامل این حمله دانستند و از مقامات پاکستانی خواستند تا نظارت و ایجاد موانع امنیتی بیشتری بر مرزهای خود اعمال دارد.

نیروی هوایی پاکستان به حالت آماده‌باش در آمد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی پاکستان امروز با انتشار بیانیه‌ای در اکثر شهرهای عمده این کشور آماده‌باش هوایی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های پاکستان امروز بر فراز آسمان شهرهای مهم این کشور از جمله اسلام‌آباد، راولپندی و لاهور به پرواز درآمدند.
"همایون وقار"، سخنگوی نیروی هوایی پاکستان نیز گفت: در شرایط کنونی، نیروی هوایی پاکستان میزان آماده‌باش خود را افزایش داده است.
آماده‌باش هوایی در پاکستان در شرایطی است که روابط بین اسلام‌آباد با دهلی‌نو به دلیل حملات اخیر بمبئی به تیرگی گرائیده است.
هند شبه‌نظامیان پاکستانی را به دست داشتن در حملات بمبئی متهم می‌کند، این در شرایطی است که اسلام‌آباد هر گونه دخالت خود در حملات هند را به شدت رد می‌کند.
در این میان نیز گمانه‌هایی درباره احتمال حمله به پاکستان نیز مطرح شده‌اند که پاکستان ضمن آماده‌باش نظامی اعلام کرده است برای دفاع از خاک خود آمادگی کامل دارد.
"پراناب مخرجی"، وزیر امور خارجه هند روز دوشنبه اعلام کرد که هند تمام گزینه‌ها را روی میز قرار داده و از پاکستان می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند.
"یوسف رضا گیلانی"، نخست وزیر پاکستان نیز امروز در شهر "کراچی" به خبرنگاران اعلام کرد که تمام ملت پاکستان برای دفاع از کشور خود آماده است.