به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، یک ناو گروه از نیروی دریایی ارتش پس از سالیان طولانی که از فعالیت‌های این نیرو در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی می‌گذرد، برای اعلام حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و شمال اقیانوس هند، سفری را به خلیج عدن انجام دادند.
انجام این ماموریت توسط ناو اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله ماموریت‌های منحصر به‌فرد در میان اقدامات نیروی دریایی ایران پس از انقلاب اسلامی به شمار رفته و می‌توان آنرا نقطه عطفی در تاریخ ماموریت های این نیرو به حساب آورد.
طی بیش از 4000 مایل مسافت در بدترین شرایط جوی سال در منطقه دریایی عربی و شمال اقیانوس هند، به منظور حضور مقتدرانه در محدوده‌ای که نیروهای دریایی کشورهای غربی آنرا جولانگاه و عرصه حضور بلامنازع خود ساخته‌اند، نکته‌ای است که به عنوان افتخار تازه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به حساب خواهد آمد.
انجام تمرینات تک ناوی و دو ناوی، به منظور افزایش دانش علمی و تخصصی کارکنان و کسب مهارت‌های لازم در دریا به عنوان یکی از اهداف این ماموریت بوده است و علی‌رغم شرایط نامساعد جوی ( که گاهاً فورس دریا به 8 و 9 می رسید) آموزش‌ها و تمرینات دریانوردی اقیانوسی نیز با موفقیت برای این گروه اعزامی به اجرا گذاشته شد که نتایج به دست آمده موجب تحسین فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح شده است.
حضور یک ناو کشورمان با پرچم برافراشته جمهوری اسلامی ایران، در منطقه خلیج عدن افتخاری بوده است که مورد توجه کشورهای دوست نیز قرار گرفت.
یک مقام عالی رتبه نیروهای مسلح نیز در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با تأیید حضور ناوهای ایرانی در منطقه آفریقا و خلیج عدن، اظهار داشت: گشت‌های ناوگروه‌های متعلق به نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران، موضوعی متداول است که در هر جا که لازم باشد، انجام می‌پذیرد و بازدیدهای دوجانبه نیز یک سنت قدیمی در نیروهای دریایی به شمار می‌رود.
وی افزود: سفرهای ناوگروه‌ها در مناطق دریایی، یا در قالب ماموریت‌هایی است که طبق روال سالانه خود انجام می‌شود و یا در قالب آموزش و بازدید از بنادر منطقه و کشورهای دوست انجام می‌گیرد.
این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح در خصوص ارتباط این حضور ناو گروه ایرانی در خلیج عدن و موضوع مقابله با دزدان دریایی تاکید کرد: خلیج عدن یک منطقه بین‌المللی است و اگر قرار است امنیت کشتی‌ها در این منطقه تامین شود باید شرایط دقیق بین‌المللی برای آن تعریف شود. نیروهای مسلح ایران نیز تابع دستورات مافوق بوده و هرگونه تصمیمی را که به آنها ابلاغ شود با کمال دقت و رعایت زمانبندی پیش‌بینی شده، به اجرا خواهند گذاشت.