سردار وحیدی عنوان کرد:
واگذاری بخشی از تولیدات دفاعی به بخش خصوصی
وزیر دفاع گفت: در درازمدت در نظر داریم درصد قابل توجهی از تولیدات بخش دفاع را به شبکه بزرگ همکاران صنعت در بخش خصوصی واگذار کنیم چراکه معتقدیم برآیند هسته‌های دانا و شبکه‌های بزرگ توانا منجر به اقتدار دفاعی و بازدارندگی خواهد شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش شبکه بزرگ همکاران صنعتی وزارت دفاع طی سخنانی با اشاره به مشارکت فعال بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف دفاعی تصریح کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف مرهون همکاری موثر شبکه همکاران در بخش خصوصی است.

وحیدی افزود: اگر امروز کشور فضایی شده و در اعماق دریا، زمین و هوا، حرفی برای گفتن داریم و از توانمندی و اقتدار برخورداریم با مشارکت خانواده بزرگ وزارت دفاع که شبکه همکاران بخش مهمی از آن قلمداد می‌شود، این امور محقق شده است.

وی گفت: بنده از نزدیک از فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه دفاعی بازدید داشته‌ام، توانمندیهای این بخش واقعاً فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز است.

وزیر دفاع تاکید کرد: در درازمدت در نظر داریم درصد قابل توجهی از تولیدات بخش دفاع را به شبکه بزرگ همکاران صنعت در بخش خصوصی واگذار کنیم چراکه معتقدیم و رجاء واثق داریم که برآیند هسته‌های دانا و شبکه‌های بزرگ توانا منجر به اقتدار دفاعی و بازدارندگی خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه «اعتماد» از اقتضائات مهم جلب همکاری بخش خصوصی با وزارت دفاع به شمار می‌رود، گفت: این اعتماد در سطحی قرار گرفته که امروز ما هر پروژه جدیدی را آغاز می‌کنیم، نقش بخش خصوصی را به صورت برجسته و فراگیر‌ در آن تعریف می کنیم.

وی افزود: در افق چشم‌انداز در حوزه فناوری دفاعی قرار گرفتن جزو 5 کشور دنیا هدف گرفته‌ایم که دستیابی به این مهم جز با همکاری شبکه بزرگ همکاران صنعتی قابل تحقق نیست.

وزیر دفاع تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه‌ای برای حمایت و پشتیبانی از شبکه همکاران صنعتی در بخش خصوصی در دست تهیه و اجرا داریم و تلاش می کنیم از همه ظرفیت‌های کشور نظیر منابع صندوق توسعه در این خصوص بهره‌برداری کنیم.

وحیدی از راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی و ایجاد مرکزی در همین زمینه برای شناسایی، بکارگیری و بهره‌برداری حداکثری از توان بخش خصوصی در چارچوب شبکه بزرگ همکاران صنعتی خبر داد و گفت: امروز مشارکت در ارتقاء توان دفاعی بمنظور مقابله با تهدیدات و دفع خطرات وظیفه‌ای دینی و ملی است.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از مؤسسات، شرکت‌ها، سازمانها و سایر مراکز علمی و پژوهشی که وزارت دفاع را در امر خطیر تولید قدرت یاری می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: برگزاری اینگونه همایشها ضمن افزایش سطح همکاری زمینه را برای رفع موانع و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، کاملاً فراهم نماید.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر و تندیس ویژه به برترین‌های شبکه بزرگ همکاران صنعتی در بخش خصوصی توسط وزیر دفاع اهداء شد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر بیش از 1500 مجموعه صنعتی در قالب شبکه بزرگ همکاران صنعتی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همکاری دارند.