پس از حضور تاثیر گذار و جنجال بر انگیز واحد های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و کانال سوئز ، به نظر میرسد این بار نوبت به اقیانوس اطلس ، شاهراه ارتباطی استراتژیک ناتو است که برای اولین بار اقتدار ناوشکن های ارتش جمهوری اسلامی را به خود ببیند .

امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به ماموریت‌های ناوگروه‌ها و زیرسطحی‌های ارتش در آب‌های آزاد و بین‌المللی، اظهار داشت: حضور در دریای مدیترانه، کانال سوئز، جنوب اقیانوس هند و دریاهای آزاد همچنان در دستور کار این نیرو قرار دارد.

سیاری همچنین از برنامه نیروی دریایی ارتش برای اعزام ناوگروه به اقیانوس اطلس خبر داد و افزود: در صورت تصویب نهایی، ناوگان دریایی ارتش به اقیانوس اطلس اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به موضوع تجهیز شناورها به تسلیحات موشکی مناسب اشاره کرد و گفت: هر یگان شناور در حوزه مسئولیت و مأموریت خود با توجه به نوع مأموریتی که به آنها محول شده، دارای تسلیحات خاصی هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: موشک سطح به سطح نور، یکی از تسلیحاتی است که روی شناورهای دارای مأموریت دوربرد نصب شده است.