رئیس‌جمهور لبنان بر گسترش همکاریهای دفاعی با ایران تاکید کرد

 

خبرگزاری فارس: میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ظهر امروز با حضور در محل نمایشگاه دائمی توانمندیهای وزارت دفاع، از بخشهای مختلف این نمایشگاه بازدید و از نزدیک با دستاوردهای دفاعی کشورمان آشنا شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، رئیس جمهور لبنان که به دعوت رئیس‌جمهور کشورمان در تهران بسر می‌برد، همچنین با سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.
در این دیدار رئیس جمهور لبنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه توانمندیهای وزارت دفاع گفت: ایران و لبنان دارای اشتراکات فراوانی می باشند و در بسیاری از مسایل مهم منطقه‌ای و جهانی از مواضع مشترک برخوردارند.
رئیس جمهور لبنان با ابراز علاقمندی از توسعه و گسترش همکاریهای دفاعی میان ایران و لبنان بر لزوم تقویت قدرت دفاعی ارتش لبنان در مقابله با هر نوع تهدید، تجاوز خارجی و تروریسم تاکید کرد.
سردار نجار نیز با ابراز خرسندی از سفر رئیس‌جمهور لبنان به کشورمان و بازدید وی از نمایشگاه توانمندیهای وزارت دفاع، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تعمیق و گسترش روابط دفاعی میان دو کشور در راستای تقویت و تحکیم امنیت لبنان و افزایش توانمندیهای دفاعی و ملی لبنان اعلام کرد.
وزیر دفاع با اشاره به جنگ 33 روزه و مجاهدت کم‌نظیر مردم لبنان، از آن بعنوان نماد مقاومت و پایداری امت اسلام در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: لبنان همواره از جایگاه ویژه و قابل احترامی در نزد ملت ایران و همه ملل منطقه برخوردار است.

وزیر لبنانی : مانعی در مورد استفاده از امکانات نظامی ایران وجود ندارد
بیروت - وزیر لبنانی گفت: مانعی در مورد استفاده از امکانات نظامی ایران توسط لبنان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا از بیروت، "ژان اوگاسبیان" وزیر مشاور در دولت لبنان روز یکشنبه در آستانه سفر "میشل سلیمان" رییس جمهوری این کشور به ایران در گفت وگو با تلویزیون المستقبل اظهار داشت: ما خواهان لبنانی آزاد هستیم و مانعی در مورد استفاده از توان و امکانات نظامی ایران برای تقویت و تجهیز ارتش لبنان وجود ندارد.
اوگاسبیان گفت: نیروهای استقلال از مبادی انتفاضه استقلال برای ساخت دولت قادر و قوی و عادلانه چشم پوشی نخواهند کرد.