جدیدترین بمب افکن چین موسوم به H-6K که آخرین نسخه از سری بمب افکنهای معروف H-6 است وارد خدمت شد .

به گزارش Strategy Page ، بمب افکن H-6K که در طول چند سال گذشته در حال توسعه بود نسبت به مدل اولیه ی خود (H-6) دارای قابلیت های برتر و تغییرات زیادی است که توانایی سرکوب هوایی چین را به توانایی بمباران استراتژیک ارتقا داده است ، در واقع میتوان H-6K را یک بمب افکن استراتژیک دانست .

بمب افکن H-6K به موتور جدید روسی موسوم به D-30KP2 Soloviev مجهز شده است که به این بمب افکن بردی در حدود 3000 کیلومتر میدهد ، این برد برای بمباران اهداف در سراسر شرق آسیا کافیست . موتور D-30KP2 با 118 کیلونیوتون قدرت رانش در ابتدا برای هواپیمای ترابری فوق سنگین IL-76MD طراحی شد.

علاوه بر این تجهیزات الکترونیکی بمب افکن از جمله رادار آن تقویت شده است و آتشبار خودکار 23 میلیمتری H-6 که در پشت بمب افکن قرار داشت با تجهیزات جنگ الکترونیک تعویض شده است .

از نظر توان حمل تسلیحاتH-6K میتواند تا 12 تن (3 تن بیشتر از H-6) بمب حمل کند ، قابلیت مهم دیگر این بمب افکن توانایی حمل و پرتاب موشکهای کروز سنگین حمله ی زمینی است ،این واقعیت که H-6K میتواند 6 موشک کروز حمله ی زمینی دو تنی CJ-10A (نسخه ی چینی موشک کروز اتمی KH-55) با برد 2000 کیلومتر را حمل کند قدرت سرکوب کنندگی شدیدی به این بمب افکن بخشیده است .

چین هم اکنون 120 بمب افکن H-6 که مدل چینی بمب افکن Tu-16 ساخت شوروی است استفاده میکند