این موشک با حضور سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی های مقدس و با رمز مقدس یا علی ابن موس الرضا با موفقیت کامل آزمایش شد.
سردار نجار در تشریح ویژگی‌های این موشک اظهار داشت: متخصصان اقتدار آفرین سازمان هوا فضای وزارت دفاع موفق شدند نسل جدید موشک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب را آزمایش کنند.
وی افزود: این موشک دو مرحله ای دارای دو موتور سوخت جامد مرکب است و از قابلیت‌های فوق العاده و بالایی برخوردار است.
وزیر دفاع اظهار داشت: از ویژگی‌های دیگر این موشک و سیستم پرتاب آن و سرعت بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب می‌باشد.
نجار گفت: کلیه مراحل طراحی و ساخت موشک سجیل پرتاب آن بدست متخصصان اقتدار آفرین وزارت دفاع صورت گرفته است.
سردار نجار تصریح کرد: آزمایش این موشکی در چارچوب دکترین و راهبرد بازدارندگی دفاعی و فعالیت های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران و صرفا با اهداف دفاعی و برای تحکیم صلح، ثبات و آرامش در منطقه صورت گرفته است و علیه هیچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.
سردار نجار تاکید کرد: آزمایش موشک سجیل از سال قبل برنامه ریزی و تنظیم شده بود و هیچ ارتباطی با تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی ندارد.
وزیر دفاع در پایان این موفقیت بزرگ را به محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، ملت شریف ایران، نیروهای مسلح، مدیران، کارکنان و متخصصان زبده و خدوم وزارت دفاع تبریک و تهنیت گفت.  

سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و ذکر نام خداوند، از محل اتاق هدایت موشک سجیل، دستور پرتاب این موشک نسل جدید را با کسب اجازه از ملت شریف ایران و نیز فرمانده معظم کل قوا صادر کرد.
وی در حاشیه مراسم شلیک این موشک، دقت بالای آنرا به عنوان یکی از ویژگی های قابل توجه موشک سجیل دانست و افزود: برد موشک جدید زمین به زمین ایران نزدیک به 2 هزار کیلومتر است.
نجار سرعت بالا در عملیاتی شدن این موشک را به عنوان دیگر خصلت سجیل دانست و گفت: این موشک در زمان بسیار کوتاهی آماده شده و لانچر سجیل نیز می تواند بلافاصله پس از پرتاب آن، با سرعت منطقه شلیک را ترک کند.
وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: موشک سجیل، تجهیزات پرتابی و تجهیزات جانبی آن تماما به دست متخصصان دفاعی ایران طراحی و ساخته شده و اقتدار و توان جدیدی را به نیروهای مسلح کشورمان خواهد داد. 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گوردون جاندرو"، سخنگوی کاخ سفید، ادعا کرد: «توسعه موشکی ایران با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مغایرت دارد.»
جاندرو همچنین مدعی شد: «این آزمایش موشکی با تعهدات ایرانیان به جهان کاملاً متناقض است.»
برد موشک جدید زمین به زمین ایران نزدیک به 2 هزار کیلومتر است.
این موشک در زمان بسیار کوتاهی آماده شده است و لانچر سجیل نیز می‌تواند بلافاصله پس از پرتاب این موشک با سرعت از منطقه شلیک دور شود.
موشک سجیل، تجهیزات پرتابی و تجهیزات جانبی آن کاملاً به دست متخصصان دفاعی ایران طراحی و ساخته شده است و اقتدار و توان جدیدی را به نیروهای مسلح ایران خواهد داد.