شلیک موفق موشک‌های لیزری و تلویزیونی جنگنده سوخو24

 

 

 

 

 

 

امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به ارتقاء و بهینه‌سازی سامانه های جنگنده سوخو24 در این نیرو گفت: هواپیمای سوخو 24 یک هواپیمای راهبردی با توانمندی‌های بسیار زیاد است که متاسفانه در بدو ورود این هواپیما به نهاجا ما از توانایی‌های آن محروم بودیم و کشورهای دیگر نیز در این خصوص کمکی به ما نمی‌کردند.

علوی افزود: اما با همت کارکنان و تکیه و بر توان مختصصین معاونت جهاد خودکفایی نیرو توانستیم سیستم‌های مهمی مانند سامانه‌های جنگ الکترونیک آن را مجددا احیا کرده و این سامانه‌ها را با موفقیت بکارگیری کنیم.

وی در خصوص احیای تسلیحات و موشک‌های این جنگنده نیز اظهار داشت: متخصصین ما توانمندی‌های مهمی در زمینه موشک‌های لیزری، موشک های راداری هوا به زمین و موشک‌های دوربرد جنگنده سوخو24 را احیا کردند که اخیرا موشک‌های لیزری این جنگنده با موفقیت شلیک و به صورت zero-zero (با میزان خطای نزدیک به صفر) به اهداف اصابت کرد.

معاون عملیات نیروی هوایی همچنین از شلیک موشک‌های راداری برد بلند و نقطه‌زن جنگنده سوخو24 در آینده نزدیک خبر داد و افزود: چند فروند از موشک‌های تلویزیونی این جنگنده نیز که قابلیت نقطه‌زنی دارند تست شده و نتایج خوبی در این زمینه به دست ‌آمده است.

علوی در پایان به قابلیت سوختگیری هوایی جنگنده سوخو24 به عنوان یک هواپیمای راهبردی اشاره کرد و افزود: طی چندین سورتی پروازی که انجام شده، این قابلیت‌های جنگنده سوخو24 مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است.