در پایگاه ناو گروه ناوگان "کولا" در دریایی بارنتس رزمایش بزرگ ابعادی برگزار شد. در عکس: ملوانان کشتی بزرگ ضد زیردریایی "سورومورسک" را می بینید.



نظامیان آتشباری توپخانه ای ، مانوردهی ناوها ، تعامل آنها با نیروی هوایی ناوگان و همچنین جستجو و نابودسازی زیر دریایی های دشمن فرضی را تمرین کردند. در عکس: کشتی بزرگ ضد زیردریایی "سورومورسک" در اسکله بندر"سورومورسک".



کشتی بزرگ ضد زیردریایی"دریابان کولاکوف" ،کشتی جلودار عملیات آموزشی بود. ملوانان کشتی بزرگ ضد زیردریایی"دریابان کولاکوف"



طبق سناریوی رزمایش، ناوها به دنبال کشتی های مین جمع کن وارد دریا شدند.



سپس ناو ها می بایستی به همراه هواپیما ها زیر دریایی دشمن فرضی را پیدا کرده و نابود سازند. در عکس: رزمناو اتمی سنگین "پتر کبیر"و کشتی بزرگ ضد زیر دریایی "آدمیرال لوچنکو"( از چپ به راست) در لنگر گاه



دو بالگرد"کا ـ 27"و هواپیمای "ایلیوشین ـ 38" با کمک در تعیین دقیق موقعیت زیر دریایی از عملیات بر ضد آن پشتیبانی می کردند. در عکس: بالگردهای زیر دریایی "کا ـ 27" ایستگاه های هیدرو آگوستیگی "و.گ.اس ـ 3" را که در کشف زیردریایی های دشمن فرضی کمک می کنند، به آب می اندازند.



به دنبال آن کشتی بزرگ ضد زیر دریایی "دریابان کولاکوف" زیر دریایی را با 8 بار شلیک از یک وسیله موشک انداز نابود کرد. در عکس: یک ملوان در کشتی بزرگ ضد زیر دریایی "دریابان کولاکوف" مراقب شاخص های رادار است.



کشتی کوچک زیر دریایی "ام.پ. کا ـ 203" موسوم به "یونگا"از طریق تنگه "کولا" عبور می کند.



کشتی بزرگ ضد زیردریایی "سورومورسک" با استفاده از سیستم توپخانه ای صد میلی متری عرشه ای "آ.کا ـ 100" ( در عکس) حمله کرد.



در پایان این عملیات آموزشی ناو های ناوگان کولا مورد "حمله" دو هواپیمای جنگنده عرشه ای "سوخوی ـ 33 " قرار گرفت. در عکس: هواپیمای جنگنده عرشه ای"سوخوی ـ 33 " ناوگان شمالی از فرودگاه "سورومورسک ـ 3" به آسمان بلند می شود.



این هواپیما های جنگنده را با آتشباری از سیستم توپخانه ای 6 لوله ای 30 میلی متری"آ.کا ـ 630"با موفقیت منهدم کردند. در عکس: هواپیمای جنگنده عرشه ای"سوخوی ـ 33 " ناوگان شمالی پرواز آموزشی ـ تمرینی بر فراز فرودگاه ""سورومورسک ـ 3" را انجام می دهد