شلمچه» و «ظفر» جدیدترین موشک‌های پدافندی و کروز ارتش

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه برگزاری رژه بزرگ ارتش به مناسبت 29 فروردین که در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تحویل سامانه‌های جدید موشکی به یگان‌های مختلف ارتش اظهار داشت: اخیرا تست دو موشک شاهین و شلمچه از موشک‌های پدافندی کشور را شاهد بودیم که با موفقیت تست و در اختیار پدافند هوایی قرار گرفت.

وی همچنین از تحویل قریب‌الوقوع سریع‌ترین موشک‌های کروز با نام ظفر خبر داد و افزود: این موشک‌ها در کنار دیگر سامانه‌ها می‌تواند توان پدافندی کشور را تا حد زیادی ارتقا دهند.

وزیر دفاع در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا حجم انبوهی از تسهیلات ضدزره با ویژگی حمله از بالا برای مقابله با ادوات زمینی دشمن به یگان‌های ارتش و سپاه پاسداران تحویل شده است.

وحیدی در ادامه با اشاره به حوادث منطقه و برخی موضع‌گیری‌های کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان اظهار داشت: این رژیم هرجا که توانسته دخالت و تجاوز کرده و برای سرپوش گذاشتن بر این اقدامات خود کشورهای مستقل از جمله ایران را متهم می‌کند.

وزیر دفاع پیام برگزاری رژه نیروهای مسلح را ‌اقتدار، صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نشانه آمادگی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تهدید دشمن دانست و افزود: اگر آنها بخواهند تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، با مشت آهنین نیروهای مسلح کشورمان رو به‌رو خواهند شد.