عبدالله دوم در تماس تلفنی با نتانیاهو به وی اطلاع داده است که ایران به کمک میلیشیای وابسته به خود در عراق در صدد استقرار موشک هایی در مرز اردن و عراق برای تهدید اسراییل است.

یک وب سایت نزدیک به نهادهای نظامی و اطلاعاتی اسراییل مدعی شد که عبدالله دوم پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل درباره نگرانی مشترک خود از تحرکات ایران در مرز عراق و اردن گفتگوی تلفنی داشته اند.

به گزارش  وب سایت " دبکا " به نقل از برخی منابع اسراییلی مدعی شد که  عبدالله دوم در تماس تلفنی با نتانیاهو به وی اطلاع داده است که ایران به کمک میلیشیای وابسته به خود در عراق در صدد استقرار موشک هایی در مرز اردن و عراق برای تهدید اسراییل است.

به ادعای این منابع ، عبدالله دوم با ابراز نگرانی از این مساله ، نسبت به سیاست سکوت دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در قبال افزایش تحرکات و نفوذ ایران در عراق ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر این گزارش نتانیاهو در این گفتگو به عبدالله دوم اطمینان خاطر داده که اسراییل نسبت به امنیت اردن متعهد است. نتانیاهو در این گفتگو گفته است که منافع راهبردی اسراییل ، اردن ، عربستان سعودی و آمریکا با افزایش دخالت ها و گسترش نفوذ نظامی ایران در عراق به طور همزمان تهدید می شود.

بنا بر این گزارش منابع اسراییلی همچنین نسبت به سفر اخیر علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه ایران به عراق و همچنین بازگشت مقتدا صدر روحانی شیعه نزدیک به ایران از ایران به عراق ابراز نگرانی کرده اند.

بر اساس این گزارش مقامات اسراییلی نسبت به تحرکات "جیش المهدی" گروه نظامی وابسته به مقتدا صدر و نیز گسترش ارتباطات این روحانی شیعه عراقی با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ابراز نگرانی کرده اند.

اسراییل و برخی کشورهای عربی منطقه مدعی هستند که جیش المهدی به عنوان یک بازوی نظامی ، از سوی سپاه قدس ایران آموزش داده شده و تجهیز می شود.