اجرای موفق تاکتیک‌های غافلگیرانه و ابتکاری در رزم شبانه گردانهای ارتش


* تجهیز بالگردهای هوانیروز به سیستم‌های عملیات شبانه





امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت و جایگاه رزم شبانه در ارتش بویژه نیروی زمینی اظهار داشت: یکی از محورهایی که همواره در دستور کار ما قرار دارد و به صورت جدی در تمامی یگان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود، بحث آموزش به ویژه آموزش‌های شبانه است.
وی با بیان اینکه در این بخش نیز تاکتیک‌های غافلگیرانه، ابتکاری و منطبق با ویژگی های جغرافیایی ایران مورد توجه بوده است، ادامه داد: آموزش‌های شبانه در تمامی یگان‌های نیروی زمینی اجرا شده تا سربازان با رزم در شب آشنا شوند و قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان را در این عرصه بالا ببرند.
پوردستان با یادآوری اینکه در بحث استفاده از تاکتیک زمین مسلح نیز هدف از بکارگیری این تاکتیک، صرفه‌جویی در نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: تاکتیک زمین مسلح این قابلیت را دارد که در تمام 24 ساعت شبانه ‌روز از حریم خود دفاع کند و همان کارآیی که در روز دارد، در شب نیز داراست.
* تجهیز بالگردهای هوانیروز به سیستم‌های عملیات شبانه
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز در بحث رزم شبانه به سطح قابل قبولی رسیده‌ایم، تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز به تجهیزات و سیستم پرواز در شب مجهز شده‌اند و خلبانان ما توانمندی پرواز شبانه را دارند.
پوردستان افزود: خلبانان جوان در مرکز آموزش هوانیروز توسط خلبانان ماهر و قدیمی آموزش دیده‌اند و به راحتی عملیات‌های پرواز شبانه را انجام می‌دهند.