اکنون در آبهای آزاد هم می‌توانیم دشمن را هدف قرار دهیم
خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها بارها تجربه کرده‌اند که ما برای مورد اصابت قرار گرفتن آنها در همه جا هستیم ولی در هیچ جایی نیستیم که آنها بتوانند ما را مورد هدف قرار دهند.



به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار علی فدوی جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه در پایان رزمایش پیامبر اعظم (ص) با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارش کامل از مراحل مختلف این رزمایش اظهار داشت: همچون 30 سال گذشته الطاف خدا شامل حال ما شد و توانستیم تمام مراحل این رزمایش را طبق برنامه از پیش تعیین شده به اجرا دربیاوریم.
فدوی با بیان اینکه این رزمایش در یک مقطع زمانی ویژه انجام شد، گفت: همچون گذشته که رزمایش‌های مختلف در پی برخی تهدیدات دشمن در مقاطع زمانی ویژه صورت می‌گرفت این رزمایش نیز در پی تهدیدات احمقانه‌ برخی دشمنان صورت گرفت که طبق فرموده مقام معظم رهبری آنها چهره روباه‌منشانه و گرگ‌منشانه خود را در پی این تهدیدات به خوبی نشان دادند.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که رزمندگان ما تدارک یک رزمایش بزرگ را در یکی از حساس‌ترین نقاط دنیا دیدند تا به آنها نشان بدهیم که هم توانمندی برقراری امنیت در منطقه را برای خود و کشورهای منطقه داریم و هم می‌توانیم حداکثر تهدید را برای دشمن اعمال کنیم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از هر ابزاری که مربوط به آنها نیست و متعلق به کشورهای منطقه است، برای تسلط در دنیا استفاده کنند، تصریح کرد: ‌این مسئله مورد پسند کشورهای دنیا خصوصا کشورهای منطقه نیست و ما در این رزمایش نشان دادیم که توانمندی‌های جمهوری اسلامی در مقابله با دشمن به میزانی است که قادر هستیم نه تنها در جای جای خلیج فارس و تنگه هرمز بلکه در آب‌های آزاد توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانیم.
فدوی با بیان اینکه این تهدیدات آمریکا و قدرت نظامی آن دریاپایه است، ‌افزود: امروز در پایان این رزمایش دیدیم که ما در نقاط مختلف و توسط سیستم‌های متعدد 5 موشک را به یک هدف واحد شلیک کردیم که همه آنها به هدف اصابت کرد.
وی خاطرنشان کرد: این بدان معنا است که هیچ هدفی هر چقدر هم به لحاظ ابعاد و توانمندی‌های سیستمی بزرگ باشد، در هیچ جایی وجود ندارد که مورد هدف و اصابت ما نباشد.
جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها بارها تجربه کرده‌اند که ما برای مورد اصابت قرار گرفتن آنها در همه جا هستیم ولی در هیچ جایی نیستیم که آنها بتوانند ما را مورد هدف قرار دهند.

تجهیزات دشمن قادر به منحرف کردن موشکهای دریایی ایران نیست

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: تجهیزات دشمن قادر به منحرف کردن موشکهای دریایی ایران نیست.



به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از مرحله آخر رزمایش پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران حضور یافت و با ابراز رضایت از نتایج به دست آمده از شلیک موشکهایی چون صاعقه، نور و نصر گفت: این موشک‌ها ساخت داخلی و با بردهای متفاوت هستند که در دسته‌های مختلفی چون ساحل به دریا و دریا به دریا تقسیم بندی می‌شوند.
وی یادآور شد: این موشک‌ها قدرت پیدا کردن اهداف خود را با دقت فراوان دارند و بدین ترتیب می‌توانند با حرکت به سمت هدف و شیرجه بر روی آن، آن‌ها را مورد اصابت قرار دهند به گونه‌ای که تجهیزات دشمن نمی‌تواند آن‌ها را منحرف کند.
وحیدی به نقش مهم هواپیماهای بدون سرنشین در رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و افزود: هواپیماهای بدون سرنشین جزء توانمندی‌های بومی ایران است و آنها با ارسال اطلاعات لازم به مرکز فرماندهی کمک فراوانی به نیروهای مسلح می کنند.
وزیر دفاع اضافه کرد: تولید و آزمایش مهمات هوشمند لیزری در این رزمایش از دیگر موفقیتهای نیروهای مسلح در این رزمایش بود که می‌توانند با دقت صددرصد هدف را مورد اصابت قرار دهد.
سردار وحیدی برگزاری چنین رزمایشهایی را دارای یک پیام برای کشورهای منطقه یعنی صلح و امنیت و یک پیام برای کشورهای فرامنطقه‌ای توصیف کرد و گفت: این رزمایش یک هشدار جدی برای آن‌هاست که فکرهای شوم را در سر نپرورانند و تلاش نکنند امنیت منطقه را مخدوش کنند.
وزیر دفاع در خصوص تهدیدات غرب علیه سپاه نیز با تاکید بر اینکه سپاه از ابتدا در مقابل تجاوزطلبی‌ها ایستاده است و باز هم می‌ایستد و این مساله طبیعتا خوشایند دشمنان این مرز وبوم نیست، گفت: هرچه دشمن علیه سپاه بگوید نشانه حقانیت سپاه است؛ حقانیت سپاه از اول با مخالفت دشمنانش همراه بوده است و همیشه بزرگترین دشمنان سپاه، رژیم صهیونیستی و رژیم متجاوز آمریکا بوده‌اند و امروز نیز چنین است. ما می‌بینیم که اولین شهید سپاه یعنی فرمانده سپاه یزد که امروز در سالگرد شهادت ایشان هستیم نیز توسط همین متجاوزین به شهادت رسید.
شلیک موفق موشک بهینه‌ شده با برد بیش از 300 کیلومتر

خبرگزاری فارس: شلیک موفق موشک بهینه‌ شده با برد بیش از 300 کیلومتر از جمله آخرین اقدامات نیروی دریایی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) بود.



به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، پس از شلیک موفق موشک‌های نور (از لانچری در ساحل) و نصر (از یک شناور نیروی دریایی) یک موشک‌ ساحل به دریا دور برد با برد بیش از 300 کیلومتر با موفقیت شلیک و همچون انواع دیگر موشک‌ها، به یک هدف واحد اصابت کرد. البته در این مرحله، برد نهایی این موشک بهینه‌شده مورد استفاده قرار نگرفت و فقط بررسی قدرت تخریب و امکان شلیک همزمان موشک‌ها آزمایش شد.
این مرحله از رزمایش با شلیک همزمان 5 موشک به پایان رسید.