رزمایش پیامبر اعظم (ص) 5 در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد

بندرعباس- رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 5 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به بندرعباس، در مرحله اول این رزمایش قایق‌های تندروی سپاه اقدام به نمایش قدرت نظامی خود در تنگه هرمز کردند.
313 فروند از شناورهای تندرو، موشک انداز، راکت انداز، شناسایی ، تکاوری سپاه در نخستین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 5 حضور دارند.
حضور گسترده این شناورها تنها بخشی از قدرت منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که جلوه خاصی به این رزمایش بخشیده است.
در مرحله نخست این رزمایش ، شناورهای تندروی سپاه که دارای قدرت ، سرعت، تخریب ، حجم آتش و توانایی اختفا در برابر رادارهای پیشرفته هستند، به دشمن فرضی حمله کردند.
این شناورها به شکلی طراحی و ساخته شده اند که با آموزش بسیجیان در هر نقطه و هر مکانی می توان به سادگی از آنها استفاده کرد.
در این مرحله از رزمایش 50 فروند از شناورهای شناسایی، هدف خود در آب‌های سرزمینی ایران که برای نخستین بار به شکل حقیقی طراحی شده است، شناسایی کرده و سپس یگان تکاوران دریایی سپاه با هشدارهای پی در پی و سرپیچی جنگی دشمن به این ناو حمله کرده و آن را محاصره و سپس تسخیر می‌کنند.
دستگیری یگان رزمی ناو دشمن فرضی، مهمات گذاری و انهدام آن توسط یگان های شناوری و تکاوری بخش دیگری از نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) 5 بود.
 
نمایش قدرت شناور هوشمند و منحصر به فرد سپاه


نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخستین بار شناور هوشمند و منحصر به فرد خود را با نام یا مهدی (عج)، در نخستین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 5 ، با موفقیت کامل عملیاتی کرد.
استفاده از شناورهای هوشمندی که به فناوری نوین و منحصر به فرد رهگیری و تخریبی مجهزند، قدرت نیروی دریایی سپاه را در دفاع از آب های همیشگی خلیج فارس و تنگه هرمز، دو چندان کرده است.
شناور فوق سریع یا مهدی (عج)، قادر است، به صورت هوشمند هدف را رهگیری کند و دور از رادارهای دشمن، به شناورهای متجاوز حمله ور شود و با قدرت تخریبی خود، هر نوع ناو و هدف سطحی را منهدم و غرق کند.
این شناور، به تولید انبوه صنایع دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است.
همچنین نمایش قدرت همزمان 313 فروند از شناورهای تندرو، موشک انداز، ‌شناسایی و تکاوری که فقط بخشی از قدرت دریایی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه است، صحنه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 5 را جلوه ای خاص بخشیده است.
کارشناسان نظامی معتقدند: شناورهای تندروی سپاه با سرعت، قدرت تخریب، حجم آتشباری وسیع و توانمندی اختفاء در برابر رادارهای پیشرفته، کابوسی برای دشمن شده است.
استفاده از نیروی انسانی کمتر و تجهیزات پیشرفته تر از دیگر ویژگی های قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
بکارگیری آسان، امکان تولید انبوه به صورت نامحدود و وسیع و آموزش گسترده بسیجیان برای استفاده از این شناورها، به قایقهای تندروی سپاه این امکان را داده است که به راحتی بتوانند به صورت انبوه به سمت هر مهاجمی حمله ور شوند.
این قایق های تندرو از فرماندهی متمرکزی برخوردار نیستند و هر یگان در تصمیم گیری در شرایط خاص و شرایط منطقه ای، خوداتکاء است.
در این مرحله از رزمایش، نخست 50 فروند از شناورهای تندرو هدف خود را در آبهای سرزمینی ایران که نخستین بار یک ناو جنگی حقیقی است، شناسایی کردند، سپس یگان های تکاور دریایی سپاه، پس از هشدارهای پی در پی و سرپیچی ناو جنگی دشمن فرضی، به این ناو حمله ور شدند و آن را محاصره و تسخیر کردند.
دستگیری یگان رزم ناو دشمن فرضی، مهمات گذاری و انهدام آن با شناورهای هوشمند سپاه، بخش دیگری از نمایش قدرت امروز سپاهیان دریادل بود.