اتحاد جماهیر شوروی به علت داشتن نظام کمونیستی و فقدان سرمایه گذاری خصوصی (که باعث بالا انگیزه در طراحی و ساخت محصولات جدید میشود ) در بسیاری از موارد به داشتن سلاح های کهنه و گاها از رده خارج اکتفا مینمود. در برخی موارد نیز کمبود بودجه دولتی باعث از بین رفتن پروژه های خلاقانه دانشمندان شوروی میشد. ولی در این میان گاها نیز موارد جالب و منحصر به فردی دیده میشد. یکی از این موارد رولور بی صدای OTs-38 است که علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و کیفیت ساخت عالی دارای جلوه های منحصر بفردی است که در هیچ رولور دیگری یافت نمیشد. بدنه و شکل کلی سلاح به رولورهای اسمیت وسون J Frame شباهت دارد، یک لوله کوتاه، توپی 5 تایی... ولی اولین نکته ای که جلب توجه میکند نحوه باز شدن توپی آن است. لولای توپی به قسمت جلوی بدنه وصل شده است و توپی در هنگام خارج شدن به سمت جلو و راست بیرون می اید.

در حالی که تقریبا توپی تمام رولورها به سمت چپ و پایین باز میشود. طراحی توپی به این شکل باعث میشود تا فاصله بین توپی و لوله سلاح به حداقل برسد. برای خارج کردن توپی باید ضامن آن را که در سمت چپ سلاح قرار گرفته فشار دهید. وقتی توپی بیرون می آید یک Ejector بصورت خودکار پوکه ها را به بیرون پرتاب میکند. از آنجاییکه فشنگ های این سلاح از نوع بدون لبه هستند لذا توسط یک تسمه فلزی به هم متصل میشوند تا پر کردن توپی و خارج کردن تسمه ها به آسانی انجام شود. نکته دیگر این است که چخماق بر خلاف تمامی رولورهای دنیا به چاشنی گلوله فوقانی در توپی ضربه نمیزند بلکه این گلوله پایینی در توپی است که ضربه به آن زده میشود.

دلیل این شیوه منحصر بفرد در طذاحی پایین آمدن مرکز ثقل سلاح و کاهش لگد در هنگام تیر اندازی است. اگر از نمای جانبی به سلاح نگاه کنید متوجه این نکته نخواهید شد که لوله بالایی تنها یک محفظه خالی است که سایت نشنه روی لیزری در آن قرار گرفته و لوله اصلی سلاح در واقع لوله پایینی است.!!!

ماشه سلاح از نوع دو مرحله ای بوده و ضامن آن در بالای قبضه و در هر طرف قرار گرفته است. رولور  OTs-38 قبل از فروپاشی شوروی و توسط آقای Stechkin در مرکز تحقیقات سلاح های پیشرفته ارتش سرخ طراحی شده بود ولی ساخت این رولور در آن زمان مورد تاید قرار نگرفته بود. امروز کارخانه TSKIBSOO تعداد محدودی از این رولور را در خط تولید خود دارد که تمامی آن ها در اختیار نیروهای امنیتی و پلیس مخفی روسیه قرار دارد. رولور  OTs-38 فاقد هرگونه صدا خفه کن است ولی موقع شلیک هیچ صدا و شعله ای تولید نمیکند که دلیل این امر استفاده از مهمات مخصوص SP-4 است.