سرلشگر صفوی تشریح کرد :

جزئیات پرتاب هزار موشک به پایگاه‌های منافقین

جام جم آنلاین: دستیار و مشاورفرمانده کل قوا در امور نظامی با اشاره به جزئیات پرتاب هزار موشک به پایگاههای منافقین در سال 78 از سوی سپاه پاسداران گفت: این اقدام پیرو به شهادت رساندن شهید صیاد شیرازی بدست منافقین صورت گرفت.



به گزارش مهر، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: او فرماندهی مومن، شجاع و خردمند بود . ایمان او چه قبل از انقلاب و زمانی که برای آموزش هواشناسی بالستیک به آمریکا اعزام شد و چه بعد از انقلاب و در 8 سال دفاع مقدس به همان شکل بود و اعتقادات مذهبی او هیچ تفاوتی در این دو زمان پیدا نکرد.
وی با بیان اینکه از زمانی که شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش شد باعث هماهنگی بین سپاه و ارتش گردید، افزود: او با استعداد و توانی که داشت نیروی زمینی ارتش را ساماندهی و تجهیز کرد و با فرماندهی و اقتدار خود توان مدیریتی اش را در زمینه مدیریت جنگ به اثبات رساند.
سردار صفوی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی دربعد نظامی یک فرمانده دانشمند و در طرح ریزی عملیات بسیار توانمند بود و فرماندهان لشگرها را با اصول جنگ آشنا کرد.
وی شهید صیاد شیرازی را فرماندهی پیرو خط امام دانست و گفت: زمانی که بنی صدر دو درجه ترفیع به او داد و شهید صیاد شیرازی را به عنوان فرمانده قرارگاه شمال شرق منصوب کرد بعد از اینکه دید او پیرو خط امام است، درجه و مسئولیت های واگذار شده به او را از این شهید بزرگوار گرفت.
فرمانده سابق کل سپاه پاسداران با اشاره به عملیاتی که سپاه پس از به شهادت رساندن شهید صیاد شیرازی بدست منافقین انجام شد، یادآوری کرد که قطعا دستور به شهادت رساندن شهید صیاد شیرازی از یک رده بالاتر به منافقین داده شده بود. تحلیل من این است که صدام این دستور را به منافقین داده بود.
وی اضافه کرد: سپاه پاسداران پس از مقصر شناختن منافقین به وسیله یک هزار موشک از ساعت 4 تا 8 صبح در سال 78 تمامی پایگاههای منافقین را در عراق منهدم کرد و جالب اینجا بود که عراقی ها نیز در قبال این اقدام سکوت کردند و تنها گفتند که این میزان موشکی که به پایگاههای منافقین زده شد در دوران جنگ وارد خاک عراق نشده بود.
سردار صفوی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا شهید صیاد شیرازی می تواند الگوی مناسبی برای افسران امروز و فردای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باشد.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=

به روایت فارس :
سرلشکر صفوی برای اولین بار و پس از شهادت صیاد شیرازی مطرح کرد:
عملیات تلافی‌جویانه سپاه با شلیک هزار موشک و گلوله توپ به پایگاه منافقین در عراق
خبرگزاری فارس: فرمانده سابق کل سپاه با بیان اینکه دستور ترور شهید صیاد شیرازی از جانب صدام به منافقین داده شد، گفت: سپاه پاسداران در همان سال اول شهادت صیاد شیرازی با طرح‌ریزی عملیاتی، بیش از هزار گلوله توپ و موشک به مقرهای منافقین در خاک عراق شلیک کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس سردار لشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد شهید صیاد شیرازی با ذکر خاطرات و پرداختن به ویژگی‌های این شهید بزرگوار، انتصابات دقیق از میان بهترین فرماندهان را از جمله خصوصیات صیاد شیرازی عنوان کرد و افزود: صیاد شیرازی در زمان جنگ توانست به خوبی نیروی زمینی را که بزرگترین و موثرترین نیروی ارتش در جنگ تحمیلی بود فرماندهی کند.
صفوی، صیاد شیرازی را نماد هماهنگی میان سپاه و ارتش دانست و گفت: این شهید بزرگوار همکاری خوبی با سپاه و بسیج داشت و نوع رفتار و اعتقادات وی حاکی از یک روحیه مردمداری و بسیجی بود.
وی تصریح کرد: بدون شک دستور به شهادت رساندن صیاد شیرازی از یک رده بالاتر به منافقین داده شد و شخص صدام این دستور را به منافقین داد تا شهید صیاد شیرازی را به شهادت برسانند.
فرمانده سابق کل سپاه ادامه داد: سپاه پاسداران در همان سال اول شهادت صیاد شیرازی طی یک طرح عملیاتی از ساعت 4 تا 8 صبح تمام مقرهای منافقین از پادگان اشرف گرفته تا العماره را با شلیک بیش از هزار موشک و گلوله توپ‌خانه برد بلند، منهدم و تلفات سنگینی را به آنها وارد کرد.
صفوی خاطرنشان کرد: به دنبال این عملیات بود که عراق هیچ واکنشی از خود نشان نداد و تنها به گله مختصری بسنده کرد.
وی در پایان صیاد شیرازی را الگوی فرمانده‌ای مومن و شجاع برای افسران و کارکنان نیروهای مسلح کشور عنوان کرد.