سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم و پیچیده اطلاعاتی "حشمت الله عطارزاده" دیپلمات ایرانی را آزاد کردند و به کشور بازگرداندند.
به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات ، گروههای مسلح در پیشاور پاکستان این دیپلمات ایرانی را بیست و سوم آبان 87 در شهر پیشاور پاکستان ربوده بودند.
سربازان گمنام امام زمان صبح امروز موفق شدند شکرالله عطارزاده دیپلمات ایرانی را که حدود 16 ماه در اسارت یک گروه آدم ربا در پاکستان قرار داشت را آزاد کنند.
به گزارش خبرنگار عصرایران این دیپلمات ایرانی امروز به خاک جمهوری اسلامی ایران منتقل شده است.
بر اساس این خبر سرویس اطلاعاتی پاکستان در روند آزاد شدن عطارزاده هیچ همکاری نداشته و این عملیات پیچیده توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در داخل خاک پاکستان انجام شده است.
این عملیات با در اختیار داشتن چند حلقه فیلم از رفت و آمد ها و تردد های گروهک آدم ربا به انجام رسیده است.
عملیات آزاد سازی عطارزاده کاملا حساب شده و پیچیده بوده به نحوی که حدود 7 ماه گروهک آدم ربا مورد اشراف کامل اطلاعاتی قرار داشته و به صورت کامل وضعیت آنان تحت نظر بوده و در نهایت در فرصتی مناسب یک تیم ورزیده از وزارت اطلاعات موفق به آزادی عطار زاده شده اند.
در عملیات آزادسازی عطارزاده کم ترین درگیری به وجود آمده به نحوی که تنها یکی دو نفر از عوامل آدم ربا زخمی شده اند و به هیچ یک از نیروهای مجری عملیات آسیب وارد نشده است.
گفتنی است سفیر افغانستان در پاکستان نیز در اسارت این گروه آدمربا قرار دارد.
هدف اصلی این گروهک از ربایش عطارزاده اخاذی بوده اما با توجه به اینکه باج دادن به این گروه ها سبب تکرار آدم ربایی می شود ایران از هرگونه پرداخت وجه به آنان خودداری کرده تا اینکه در نهایت عطارزاده با کمترین  هزینه ممکن آزاد و به کشور بازگشته است.
این دومین عملیات بزرگ سربازان گمنام امام زمان در چند هفته گذشته است و بعد از عملیات دستگیری ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور به عنوان عملیاتی پیچیده  و موفق در کارنامه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
گفتنی است همچون عملیات دستگیری ریگی در عملیات اخیر نیز هیچ دستگاه امنیتی از کشورهای دیگر همکاری نداشته اند و بر همین اساس سرویس های امنیتی کشورهای بیگانه نسبت به توانمندی های اطلاعاتی ایران با بهت و حیرت مواجه شده اند.
شکرالله عطارزاده کارمند کنسولی سفارت ایران در پاکستان صبح روز 23 آبان ماه 1387 در شهر پیشاور پاکستان ربوده شده بود.