یدک کش انواع بالگرد طراحی و ساخته شد

به گزارش روابط عمومی شرکت تراکتورسازی ایران، ابوالفتح ابراهیمی اظهار داشت: تراکتور سفارشی با قدرت HP 47 اسب بخار برای TOW کردن انواع بالگرد از باند پرواز به آشیانه سرویس کاربرد دارد.
وی تصریح کرد: تراکتور طراحی شده به دلیل حجم و وزن کم‌تر از امتیاز جابه‌جایی و حمل و نقل با بالگردهای شنوک به مناطق عملیاتی برخوردار است.
ابراهیمی اضافه کرد: این تراکتور جدید به سفارش شرکت پنها و هوانیروز در شرکت تراکتورسازی ایران طراحی و ساخته شده است.
وی به کاربرد این نوع تراکتور در صنایع هواپیمایی اشاره کرد و ابراز داشت: تراکتور سفارشی "ITM 240" با قدرت HP 47 اسب بخار برای TOW کردن انواع بالگرد از باند پرواز به آشیانه سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین می‌تواند انواع واگن و بار در فرودگاه‌ها را حمل کند.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران بیان داشت: در ساخت این نوع تراکتور سفارشی، دمپر کششی به قدرت 5/12 تن طراحی و نصب شده که به علت وزن سبک تراکتور با تناسب بار کششی در محور چرخ‌های عقب از وزنه استفاده شده است.






ابراهیمی عنوان داشت: برای سرویس موتور بالگردها « WASH - Engihe » طبق سفارش شرکت پنها از کمپرسور باد با دبی cc 80 و فشار قابل تنظیم تا psi 120 با بالن هوای 80 لیتری نصب شده که کمپرسور فوق نیروی محرک خود را از شفت p. t .o تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران تراکتور جدید ساخته شده را جایگزینی خوب برای نمونه‌های خارجی دانست و خاطرنشان کرد: تراکتور طراحی شده به دلیل حجم و وزن کم‌تر از امتیاز جابه‌جایی و حمل و نقل با بالگردهای شنوک به مناطق عملیاتی برخوردار است.
ابراهیمی ادامه داد: تکنولوژی طراحی و ساخت این تراکتور کاملا بومی‌سازی شده و برای نخستین‌بار در ایران و در منطقه است و در صورت حمایت از خط تولید این محصول حساس و حیاتی برای سازمان‌های خاصی می‌توان صادرات خوبی از این محصول صورت گیرد چون تکنولوژی این محصول خاص و پیچیده بوده و کم‌تر کشور جهان این تکنولوژی وجود دارد و می‌تواند در صورت صادرات ارزآوری بسیاری به کشور عزیزمان به عمل آورد، در ضمن این محصول در مقابل محصولات متشابه خارجی از کارایی بیشتری برخوردار است.