امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز شنبه در همایش تقدیر از پیشکسوتان سال های دفاع مقدس و فرماندهان و کارکنان یگان های ترابری نیروی زمینی ارتش گفت: امروزه یکی از مولفه های آمادگی رزمی، تحرک و جابجایی سریع نیروها و ادوات وتجهیزات است و نقش وجایگاه ترابری درتحرک تاکتیکی بعنوان یکی از مولفه های بارز و اثرگذار از اهمیت بالایی برخوردار است .
به گزارش ایرنا به نقل ازروابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر حیدری اظهارداشت : اگر امروز شاهدیم که آمریکای متجاوز داعیه سردمداری دنیا را دارد به واسطه نیروهای مسلح و ارتش قوی است که آن را برای تجاوز به دیگر کشورها آماده کرده است .
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مولفه ها و ویژگی های این ارتش، سرعت در
تحرک و جابجایی سریع نیروها، تجهیزات و ادوات است. این ویژگی و توانایی، اهمیت ترابری را بیش از پیش می سازد که امروز کشورهای پیشرفته، بحث ترابری و حمل و نقل را در بسیار جدی گرفته و برای آن برنامه های پیشرفته ای در نظر می گیرند .
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: باید اذعان کرد 70 درصد توان و قدرت ارتش های پیشرفته در تحرک و جابجایی سریع است که برای آن حساب ویژه ای باز کرده اند و سرمایه گذاری کلان و بودجه های فراوانی به این امر اختصاص داده اند.
امیر حیدری با اشاره به اینکه حمل و نقل و ترابری از جمله معیارها وملاک هایی است که در توانمندی و قدرت ارتش های دنیا سنجیده و در نظر گرفته می شود، تاکید کرد :به لطف خدا نیروی زمینی ارتش با تکیه برتوان و همت نیروهای متعهد انسانی وکارکنان پرتلاش خود در بحث تحرک و حمل و نقل چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در شرایط فعلی در سطح بسیار مطلوب و قابل قبولی قرار دارد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پررنگ یگان های ترابری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ترابری نمی توانست به موقع ادوات، تجهیزات و مهمات را به مناطق عملیاتی و جبهه ها برساند ما نمی توانستیم شاهد پیروزی های چشم گیر و موفقیت هایی که به دست آوردیم، باشیم.
وی ادامه داد: امروز بخشی از بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قدرت و توان نیروهای مسلح و آمادگی رزمی بر می گردد که ترابری و حمل و نقل بخشی از این توان را تشکیل می دهد .
درپایان مراسم از فرماندهان و پیشکسوتان یگان های ترابری در دوران دفاع مقدس و فرماندهان و کارکنان نمونه یگان های ترابری نیروی زمینی ارتش تقدیر و تجلیل شد .