موشک بهینه سازى شده سجیل 2 با موفقیت پرتاب شد

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، موشک بهینه شده سجیل2 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رمز "الله اکبر" و با موفقیت کامل پرتاب و به هدف تعیین شده اصابت کرد.
سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قبل از پرتاب موشک بهینه شده سجیل 2 بیان داشت : ویژگی بسیار مهم در موشک بهینه شده سجیل2 نسبت به نسلهای قبلی، با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوششهای ضد راداری، انهدام آن توسط موشکهای ضدموشک امکانپذیر نمیباشد.
وی افزود: تست موشکی را که امروز شاهد آن هستیم، حلقهای از زنجیره توان و قدرت دفاعی کشورمان است که در راستای افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران میباشد.
وزیر دفاع با اشاره به بومی بودن این موشک خاطر نشان کرد: موشک سجیل 2 که به دست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعی طراحی و ساخته شده است، یک مرحله بهینه شده سجیل 2 است که زمان پرتاب را بسیار کاهش میدهد و این ویژگیها یک نقطه مهم در افزایش قدرت بازدارندگی تلقی میشود.
سردار احمد وحیدی در ادامه گفت: این موشک با داشتن سوخت جامد مرکب یک موشک دو مرحلهای با قدرت مانور و توانمندیهای بسیار عالی است که میتواند در قدرت تاکتیکی و تکنیکی نیروهای مسلح ما تحول بسیار عمدهای محسوب شود، دقت فوقالعاده و بسیار بالا از دیگر ویژگیهای این موشک بشمار میرود.
وی درباره ویژگی های این موشک اظهار داشت: از ویژگی دیگر موشک بهینه شده سجیل 2 و سیستم پرتاب آن، سرعت عمل بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب میباشد، کلیه مراحل طراحی و ساخت این موشک و سکوی پرتاب آن توسط محققین و متخصصیان سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: پرتاب موشک بهینه شده سجیل 2 در چارچوب دکترین دفاعی و فعالیتهای متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. توان موشکی جمهوری اسلامی ایران صرفاً دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و علیه هیچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.
سردار وحیدی در پایان، اظهار داشت: لازم میدانم این موفقیت بزرگ را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف و بزرگوار ایران و نیروهای مسلح و مدیران، کارکنان و متخصصان زبده و افتخار آفرین وزارت دفاع تبریک و تهنیت عرض نمایم.
ویژگی بسیار مهم در موشک بهینه شده سجیل2 نسبت به نسلهای قبلی این است که با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوششهای ضد راداری، انهدام آن توسط موشکهای ضدموشک امکانپذیر نمیباشد.
همچنین زمان پرتاب را بسیار کاهش داده شده که نقش مهمی در افزایش بازدارندگی دارد. از ذیگر ویژگی موشک سجیل 2 و سیستم پرتاب آن سرعت عمل بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج است.