رییس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورش هزاران فروند موشک ساخت روسیه و راکت‌انداز را به عنوان بخشی از تدارکات نظامی دولتش برای درگیری مسلحانه احتمالی با کلمبیا تحویل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: آنها (کلمبیا) در حال تدارک جنگ علیه ما هستند. آمادگی برای جنگ یکی از بهترین راه‌های خنثی سازی این تهدید است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلمبیا و واشنگتن هر دو هر گونه طرح برای حمله به ونزوئلا را رد کرده‌اند ولی چاوز می‌گوید، آنها در حال توطئه چینی مشترک برای حمله نظامی علیه ونزوئلا هستند.
چاوز می‌گوید، دولت وی به عنوان اقدامی احتیاطی درصدد بدست آوردن سلاح‌های بیشتر است.
رییس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: هزاران فروند موشک در راه ونزوئلا است.
وی که سابقا چترباز ارتش بوده به نوع موشک‌ها اشاره نکرد و اظهار داشت: زرادخانه‌ رو به رشد ونزوئلا شامل موشک‌های زمین به هوا Igla-1‌s ساخت روسیه و آر.پی‌.جی است.
چاوز معتقد است که توافق میان بوگوتا و واشنگتن به آمریکا اجازه می‌دهد حضور خود را در هفت پایگاه ارتش کلمبیا که برای امنیت ونزوئلا تهدید محسوب می‌شود، افزایش دهد.
کلمبیا می‌گوید، این توافق تنها برای کمک به نبرد علیه مواد مخدر و شورشیان در خاک این کشور است.
ونزوئلا از سال ‌2005 تاکنون بیش از چهار میلیارد دلار سلاح از روسیه خریداری کرده است که شامل ‌24 فروند جنگنده‌ سوخو، دهها هلی کوپتر جنگی، ‌100 هزار کلاشینکف می‌شوند.
در ماه سپتامبر روسیه ‌2/2 میلیارد دلار به ونزوئلا اعتبار وام داد تا این کشور سلاح‌های بیشتری از روسیه بخرد.